Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 10:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej, mig og nogle kammerater har fået den skønne ide at vi engang ca. Hver anden måned har et trip. Jeg kan rigtig godt lide det stadie hvor man tænker med abstrakte tanker osv. Jeg har forstået at svampene er potente, og jeg er derfor i tvivl om jeg skal øge dosen til 4-5 gram næste gang, eller om jeg skal blive ved de 3.
De 2 første gange befandt vi os inde i et hyggeligt rum, men tredje gang fik jeg pludselig lyst til at tage ud at opleve naturen og jeg valgte derfor at tage på stranden..
Hvad plejer I at lave når i tripper? :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Kurven for dosering er ikke linær, så dobbelt så mange svampe giver ikke dobbelt så meget trip. Hvis du tog 3gram, og fik hvad du havde brug for hvorfor så oppe?
Hvis du endelig gør så gør det allermaks med 4gram. Det ene gram kan gøre alverden for dit trip.

Junior medlem

Nej jeg kunne godt forestille mig det ikke var sådan. Jeg var bare lidt i tvivl om hvor potent man blev. Ved at tage 5 gram laver man jo os en ret stor stigning

Junior medlem

3 burde da være rimelig vildt burde det ikke?

Terrence McKenna fik selv det ud af trippene han havde brug for ved 5g cubensis og de er mindre potente end SN, så det kan være du kan prøve at arbejde med metoden frem for mængden? Måske der skal så lidt til som at ligge / sidde i et mørkt rum med bind for øjnene og så bare falde ind i det...?

Medlem
Brugeravatar

Den bedste måde at vurdere hvor meget svamp man skal spise, er at kigge på indholdet af psilocybin (og psilocin.)

Senest rettet af 2tilbage 13 nov 2013 21:51, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Undskyld mig, sidder du og siger at SN er 5 (FEM!) gange stærkere end Cubensis? Det passer jo ikke.

Azurescens (den stærkeste kendte svamp) har et indhold på ca 1,7%. SN ligger noget længere nede med ca. 1% og Cubensis regnes for ca. 0.6%.

Få lige dine facts på plads. De tal du slynger ud kunne folk komme til skade ved at følge.

Medlem

snakker vi tørret vægt eller våd vægt her?

jeg håber/tror i snakker tørret vægt, i så fald skal I overveje at 5 gram tørret SN svarer til 50 gram frisk.
og det er lige lovligt meget.
men ja det kunne være såååååå fedt hvis flere fra psych samlede sig og tog en masse svampe sammen.
bare en 5 grams tørret psilocybin svampe til os alle. wuhuuuu.
jeg er frisk på at leje en hytte i sverige, også bare tage på trip. eller bare leje et fest lokale et sted i DK.
det var lidt off topic. men ja pas på jer selv.

Medlem
Brugeravatar

@The doctor.
Jeg fandt mine tal på erowid for noget tid siden, men jeg vil meget gerne rettes hvis det er forkert. Hvad er din kilde? Kan lige fjerne tallene indtil videre. Folk skal selvfølgelig ikke misvises.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Her er en oversigt fra http://www.hallucinogen.dk/rusmidler/svampe/svampe.asp

Billede

Medlem
Brugeravatar

^Super, tak for det. Må lige få tjekket mine kilder næste gang så.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Har tidligere grublet lidt over hvad baeocystin har gøre med potensen, så vidt jeg forstår er det en psilocybin analog, men hvor stærk er den i forhold psilocybin og har indholdet at baeocystin noget at sige om en psilocybin svamps potens?

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem
Brugeravatar

Baeocystin er en psilocybinanalog med kun en methylgruppe til forskel fra psilocybin.

Baeocystin:
Billede

Psilocybin:
Billede

De fleste 4-substituerede tryptaminer har nogenlunde samme potens, og ifølge wiki er psilocybin og baeocystin også sammenlignelige i lave doser: "10 mg of baeocystin were found to be about as psychoactive as a similar amount of psilocybin".

Så det må forventes at baeocystin også har betydning for visse psilocybinsvampes effekt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Okay så blev jeg lidt klogere, tak.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem

Baeocystin er en psilocybinanalog med kun en methylgruppe til forskel fra psilocybin.

Baeocystin:
[ Billede ]

Psilocybin:
[ Billede ]

De fleste 4-substituerede tryptaminer har nogenlunde samme potens, og ifølge wiki er psilocybin og baeocystin også sammenlignelige i lave doser: "10 mg of baeocystin were found to be about as psychoactive as a similar amount of psilocybin".
Så det må forventes at baeocystin også har betydning for visse psilocybinsvampes effekt.

Men vi ved når det er tørret er psilocinen nedbrudt, fordi den ikk er så stabil som psilocybin
Men hva med baeocystin bliver den os nedbrudt når det tørres.. ? ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]