Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 21:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: MDMA
Junior medlem

Hej, jeg er ny herinde, faldt over siden via google. Håber I kan hjælpe mig med mine spørgsmål.

Jeg prøvede MDMA for første gang, sidste år i december. Har prøvet det et par gange derefter, men den aller sidste gang (måneder siden) har ikke været det samme. Nedturen efter bruget er ikke gået væk endnu. Det føles som om at noget i min hjerne ikke fungere mere. Der er intet der kan frembringe glæde i mig mere og føler at alt er så trist og ligegyldigt.
Min selvtillid er også væk, jeg er ikke så glad for at omgåes mennesker. Vil helst være alene. Men når jeg så endeligt er sammen med folk, så bliver jeg mundlam. Jeg har intet at sige. Fortryder så inderligt at jeg har prøvet det stads, og vil ALDRIG røre det igen. Men er der noget man kan gøre for at blive "normal" igen?

Har læst lidt om 5htp, men virker det?

Tak på forhånd. :)

Titel: Re: MDMA
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Ja, du bliver højst sandsynlig normal igen. Din hjerne er udmattet og det tager sin tid før den kommer tilbage til normal tilstand.
Det er rigtig at 5htp bliver lavet om til serotonin i hjernen, dermed mindskes den nedtur du får.

Her er nogle indlæg som drejer sig om 5-htp.

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... light=5htp

Medlem
Brugeravatar

Hej og velkommen til :)

Det lyder jo lidt som en depression du er ude i, og jeg er nødt til at spørge; hvor mange gange har du prøvet og hvor lange pauser har du holdt imellem dine trips?
Det er lang tid at gå rundt og have det skidt, men hvis du går til lægen med det er det muligt at han putter dig på noget stads som ikke virker og har bivirkninger. Derfor vil jeg klart anbefale dig at prøve 5-htp, selv synes jeg at det har en dejlig let virkning som man egentlig ikke lægger mærke til, før man stiller humøret på 5-htp i kontrast til når man ikke er. Hvis 5-htp ikke er noget for dig kan du også prøve at spise flere tryptophan-holdige fødevarer, og husk forresten at få den rigtige mængde søvn; hverken for meget eller for lidt.

Hvis intet virker, og du ikke kan se nogen udvej efter lang tid, er det bedst at gå til lægen.

Junior medlem

Tak for responsen. :)

Jeg tror også at jeg har en depression i dag. Var til læge sidste år, inden jeg prøvede mdma, hvor jeg fik at vide at jeg var meget tæt på at få en depression.
Jeg ved ikke lige præcist hvor mange gange jeg har taget mdma, men aller højst 10 gange. Første gang var en fredag, og anden gang lørdagen lige efter. Holdte en pause på ca. 2 uger, og nytårsaftenen tog jeg rigtigt meget (denne gang var pulveret helt sort, og dagen efter blødte min tunge). Havde det skidt i over en månedes tid, og da jeg blev normal igen, tog jeg det igen. Tror at jeg så tog det én til 2 gange mere efter det, og siden hen, har jeg ikke taget det. Det er omkring 5 måneder siden.

Jeg har forsøgt mig med motion og sund kost, og det giver lidt energi og overskud, men ingen endorfiner overhovedet. Er det muligt at hjernen bare er brændt sammen pga. mdma?

Jeg har ingen tillid til medicin firmaer, så jeg vil hellere prøve 5 htp...Men i hvor lang tid skal man tage det, før man bliver normal igen, og ender man ikke der hvor man startede, den dag man stopper med at tage dem?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg vil umiddelbart tro at 5-htp kun vil give en lille symptomlindring, jeg ved ikke hvor sundt det er at tage det på daglig basis, det vil jeg nok lade nogle mere kyndige svare på. Hvis du holder dig fra MDMA og andre serotonerge stoffer resten af dit liv, er der ingen grund til at tro at det ikke vil kunne rettes op, hjernen er en temmelig plastisk størrelse, men det handler ikke blot om hvad du putter ind i den af kemikalier, det handler ligeså meget om de input du får fra din omverden. Så bliv ved med at holde dig i gang og gør de ting der kan gøre dig glad, så skal skuden nok vende med tiden :)

Medlem

Husk nu at indbildning gør en helt del, så hvis du går og tror at din hjerne er brændt sammen kan du godt få den tilstand.
Bare lad være med at tænke på det, vær sammen med dine venner så meget du kan og hold en pause med MDMA, emma kan meget hurtigt miste sin dejlige charme. God win :)

EDIT: Men ja jeg synes det lyder fornuftigt med 5-HTP, god motion, sund mad, og vær social med enten din familie eller venner, og lad være med at tænke over det så går det nok over :)

Medlem

Jeg føler med dig, er sikker på det ikke er sjovt. Forsøg at leve et fornuftigt liv det næste stykke tid. Det vil sige sov og spis ordentligt, hold dig fra hash og intens druk, slap af og lad være med at stresse over livet og din situation. Det skal nok gå med tiden, men du har kørt hårdt på og trænger til at slappe af.

Når det er sagt, er der noget som bør gøres klart:

Jeg læser dit første indlæg, hvor du lægger meget vægt på at du lige har prøvet MDMA et par gange, og nu er vildt deprimeret. Først senere (når du bliver spurgt ind til det) uddyber du din, undskyld, fuldstændigt hjernedøde omgang med stoffet:

"Jeg ved ikke lige præcist hvor mange gange jeg har taget mdma, men aller højst 10 gange. Første gang var en fredag, og anden gang lørdagen lige efter. Holdte en pause på ca. 2 uger, og nytårsaftenen tog jeg rigtigt meget (denne gang var pulveret helt sort, og dagen efter blødte min tunge). Havde det skidt i over en månedes tid, og da jeg blev normal igen, tog jeg det igen. Tror at jeg så tog det én til 2 gange mere efter det"

Man tager som regel ikke MDMA mere end 2-3 gange om året, og nu ved jeg ikke hvor meget "rigtig meget" er, men som regel ligger dosen på 70-120 mg og ikke de 500-1000 mg som uansvarlige personer kan komme op på. Desuden bør du aldrig nogensinde tage noget, du ikke er sikker på hvad er. At pulveret er sort bør få nogle alarmklokker til at ringe. At du tager det med to ugers mellemrum og får det af helvedes til i en måned, hvorefter du vælger at tage det igen lyder heller ikke særlig velovervejet.

Den situation du står i nu er et tydeligt eksempel på hvor galt det kan gå, når folk tager en beslutning uden at være informerede eller uden respekt for det, de har med at gøre - det er ikke noget der lige tilfældigvis kan ske, hvis du vælger at prøve MDMA. Jeg føler det er vigtigt at sige, for eksempler som dit bliver tit brugt i hetzen mod stoffer, som generelt bare et bygget på irationelle, dumme argumenter. Så du skal altså ikke tage det personligt, men med en tråd som din, bliver man nødt til at få det her med.

Jeg håber det bedste for dig! Get well <3

PS: et gratis råd, du kan bruge resten af dit liv: tænk dig om, før du tager en beslutning

Medlem
Brugeravatar

[quote="Random bro » 21 jul 2013 16:47"]
Jeg ved ikke lige præcist hvor mange gange jeg har taget mdma, men aller højst 10 gange. Første gang var en fredag, og anden gang lørdagen lige efter. Holdte en pause på ca. 2 uger, og nytårsaftenen tog jeg rigtigt meget (denne gang var pulveret helt sort, og dagen efter blødte min tunge). Havde det skidt i over en månedes tid, og da jeg blev normal igen, tog jeg det igen. Tror at jeg så tog det én til 2 gange mere efter det, og siden hen, har jeg ikke taget det. Det er omkring 5 måneder siden.
quote]

no wonder at du er lidt depri, det er alt for ofte at bruge mdma. Giv din krop tid og husk ordentlig mad + søvn og eventuelt motion, så burde det blive bedre lige så stille :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hej og velkommen til.
Det lyder ikke særlig rart, at indtage så meget mdma på så kort tid. Det er alt for meget du har taget - og det må du lære på den hårde måde nu , ved at kroppen viser dig det. Som nævnt skal du altid holde lange pauser imellem hver tur. Nogen siger en måned, jeg siger nok nærmere minimum 2!

Men altså op med humøret, du dør ikke af det. Du har bare fået en lærestreg, hver glad for det ikke endte værere end det og tænk fremad. Spis masser sund mad, forbrænd noget energi dagligt iform af gåture, løb, sex whatever. Det er simpelthen den bedste kur - og jeg ved det for har selv brændt nallerne på mdma =)

Du skal 100% nok "komme til dig selv" igen, nogle gange kan der bare godt gå lidt tid.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hvis du gør følgende er jeg ret sikker på du vil få det meget bedre forholdsvis hurtigt :

Anskaf dig noget 5-htp, og følg instrukserne på pakken. Løb 3-5 km 3 gange om ugen, og spis masser af grønsager. Dryk noget styrketræning.

Det hjælper i hvertfald voldsomt på mit humør efter en lidt for heftig MDMA tur.

Velkommen :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

Geografisk sted: den mørke del af det jyske
Jeg lader op før og efter mdma trip med 5htp. Dem jeg tramper med siger det gør en kæmpe forskel. Jeg kan også mærke forskellen

Junior medlem

jeg har det nøjagtig på samme måde!
det er bare ved at være lang tid siden jeg sidst har taget mdme vi snakker ½-1 år?

jeg har så røget hash imellem tiden som jeg tror også har tynget på det negative og har derfor sagt stop med at ryge og ikke røget i en måneds tid nu.

men tak for dit indlæg, for det er præcis sådan jeg har gået og haft det. har bare ikke kunnet finde et oplæg om det nogle steder.

det er så slemt ved mig at jeg tror jeg har fået udviklet en slags social angst ?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: SønderJylland
Hvis jeg var dig, så ville jeg faktisk kontakte lægen, hvis det er en dep, så kan du få det meget bedre, ved lægens hjælp. Det kan også blive meget værre, hvis du tager noget mens du er helt nede.

Håber du får det bedre i en fart !

Junior medlem

Jeg har prøvet noget lignende, og her er min erfaring med det.

MDMA er et pokkers vidunderligt stof. Med måde!
Forestil dig, at du har et batteri i hjernen, hvor al din glæde sidder. Det batteri går i 0 hver gang du tager MDMA. Hvis du ikke overholder reglen om at tage en lang pause mellem hvert trip, så ender du ganske enkelt i en serotonindepression, fordi du ikke lader din hjerne op på 100 %.

Jeg tog MDMA 10-11 gange på 8 uger. Aaaaaalt for meget. Jeg var virkelig sløv og nede i 5-6 uger før det langsomt begyndte at vende.

Hold altid lange pauser! Jeg ved at Emma er en pokkers dejlig tøs, men hun kan altså også være en kælling, når I hænger ud for meget.

Medlem

Forestil dig, at du har et batteri i hjernen, hvor al din glæde sidder. Det batteri går i 0 hver gang du tager MDMA. Hvis du ikke overholder reglen om at tage en lang pause mellem hvert trip, så ender du ganske enkelt i en serotonindepression, fordi du ikke lader din hjerne op på 100 %.

Jeg er enig i at man skal tage en lang pause mellem hvert trip, da man ellers ender med en depression.

Men man kan ikke stille det op som du gør med et batteri der går i 0 hver gang man tager MDMA, der er jo forskel på doser og kvalitet. Hvis både både 300mg og 1g tømmer batteriet helt, ville de jo være ligeså skadeligt at tage 1g som det ville være at tage 300mg.
Hvis du helt uden tolerance og overholder de anbefalede doser henover en aften, så vil batteriet langt fra tømmes helt. Det er svært at sige hvor meget der ryger af batteriet, men hvis du tager det så ofte som du har gjort over 8 uger, så tror jeg godt man kan snakke om at batteriet er tomt og det er så her de alvorlige konskvenser træder til.

Junior medlem

Jeg er enig i at man skal tage en lang pause mellem hvert trip, da man ellers ender med en depression.

Men man kan ikke stille det op som du gør med et batteri der går i 0 hver gang man tager MDMA, der er jo forskel på doser og kvalitet. Hvis både både 300mg og 1g tømmer batteriet helt, ville de jo være ligeså skadeligt at tage 1g som det ville være at tage 300mg.
Hvis du helt uden tolerance og overholder de anbefalede doser henover en aften, så vil batteriet langt fra tømmes helt. Det er svært at sige hvor meget der ryger af batteriet, men hvis du tager det så ofte som du har gjort over 8 uger, så tror jeg godt man kan snakke om at batteriet er tomt og det er så her de alvorlige konskvenser træder til.

Det var også en meget simpel måde at forklare det på fra min side af :) Muligvis lidt misvisende, men håber pointen er der ;)

Junior medlem

Tog noget mdma for en uge siden og har haft et underligt trykt hovedet lige siden er der nogen som kender til ligende og ved hvor længe der går før det aftager. Er meget bekymret

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
de fleste bivirkninger forgår efter få dage til en uges tid (jeg har selv haft mærkbare eftereffekter op til 10 dage ca) men det kan tage helt op til 2 måneder at blive "normal" igen dvs. hjernen har fundet en naturlig balance igen...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Ssri plejer at hjælpe mig, 2 40 mig paroxetine 3 dage før og samme producere efter. Samt er lyrica også ekstremt godt. Det fjerner næsten alle mine mdma blues. Har prøvet 5-http og synes ikke det hjalp så meget. Bare mine 2 cent.

Junior medlem

Tak for dit svar, tog ikke mere end jeg har gjort før, vi var 3 om at dele en pose går ud fra der var et gram i og havde ikke rørt det i et Par måneder.har nogen oplevet at have et tryk i hovedet? det er det eneste jeg har af bivirkninger ud over lidt træthed hvilket er at forvente. Er rent ud sagt lidt ude at skide af frygt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]