Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 aug 2025 17:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Min historie:

Jeg har været misbruger i snart 10 år...

Det hele startede da jeg var omkring 21 år, hvor jeg fik en kæreste som solgte og tog stoffer meget ofte. I starten var det kun i weekenden til fester og når vi tog i byen. Det var vildt fedt ikke at gå død, men bare feste videre i flere timer sommetider flere dage. Jeg blev superWoman når jeg tog stoffer. Jeg var pludselig udadvendt og smilende og følte jeg kunne klare hele verden. Stofferne gjorde mine øjne store og klare og jeg tabte mig lige de der par kg jeg altid har villet af med. Amfetaminen gjorde mig smuk og levende. Jeg følte mig selvsikker og sexet når jeg dansede og skred gennem mængderne på diskoteket. Aldrig havde jeg prøvet noget så fedt! Pludselig synes jeg at alle tog stoffer omkring mig og jeg fik en ny vennekreds, hvor det var normalt med stoffer.

Da jeg kort tid efter startede på universitetet levede jeg et dobbeltliv. Om dagen var jeg en sød studine, der tog toget frem og tilbage mellem Fyn og Jylland og læste lidt engang imellem når jeg kunne koncentrere mig. I weekenderne gik det så løs med fest fra allerede torsdag aften. Som regel var jeg på stoffer torsdag-søndag hver uge! Efterhånden gik det dårligere med at koncentrere mig om læsningen og jeg kom ikke afsted til mine forelæsninger, hvilket gjorde det mere og mere vanskeligt at følge med.

Jeg møder en sød fyr til en fest på uni. Han læser det samme som jeg. Vi bliver kærester og flytter sammen. Han hjælper mig med mit studie og det går lidt bedre. Han tager stærkt afstand til stoffer bl.a fordi hans lillebrors kæreste døde af en overdosis kokain. Han har ikke selv nogen erfaring med brug af stoffer og han afskyr de mennesker, der tager det. For ham er der ikke forskel mellem at sidde med en joint og med en kanyle i armen. Det er begge dele et misbrug af et euforiserende stof. Han gør det klart at han steraks vil forlade mig, hvis jeg genoptager kontakten til dette miljø igen og begynder at tage stoffer igen.

Men men men selvfølgelg kan jeg ikke udstå fristelsen, da en oplagt lidt planlagt mulighed opstår. Jeg fester i 2 dage inden jeg kommer krybende hjem fuld af dårlig samvittighed.

Kenneth vil dog alligevel ikke forlade mig, da han elsker mig for højt. Men derefter begynder vores forhold at gå dårligt og det ender med at vi går fra hinanden. Det gør det ikke bedre, da jeg smadrer hans bil efter at i påvirket tilstand at have kørt galt på motorvejen.

Jeg flytter midlertidigt hjem til min mor, men det går heller ikke godt. Jeg er på stoffer onsdag-søndag og mandag og tirsdag ligger jeg bare og sover midt i alt mit rod.

Endelig får jeg en lejlighed inde i byen, hvor jeg flytter ind med min amstaf King.

Jeg tager amfetamin dagligt og det går ned ad bakke med studiet. Jeg passer et job som tjener, men tager færre og færre vagter. Min økonomi er så dårlig ast banken truer med at lukke min konto. Jeg bliver nødt til at tjene nogen penge, da mit misbrug nu ikke kun drejer sig om amfetamin men også hash. Hvad gør en køn pige når hun er alene i byen og mangler penge?? Hun starter som prostitueret og eskortpige.

Misbruget ændrer sig. Fra at elske amfetaminens opkvikkende effekt bliver det nu et problem og målet er bare at komme så langt væk som muligt, være så bedøvet som muligt.

Jeg er blevet skadet for livet af nogle ubehagelige episoder og hændelser jeg var ude for. Pyha, bryder mig ikke om at tænke tilbage...

Idag er jeg blevet reddet af en prins og lever nu på hans slot langt ude på landet. Jeg er ude af eskortmiljøet, men jeg er stadig misbruger af amfetamin og hash. Forskellen er nu at det er et kontrolleret forbrug. Dvs. jeg regner ud hvor meget jeg kan købe for hver måned og så overskrider jeg ikke dette beløb. Det giver nogle dage i sengen, men det er bedre end det liv jeg levede før.

Jeg ved ikke om jeg nogensinde bliver clean.

Nogen gange føler jeg mig så alene i verden selvom jeg har familien, min kæreste og min hund. Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle andre livsfortællinger- både de gode, de dårlige og de rigtig uhyggelige.

Sandra

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Hej Sandra.
Tak for din fortælling :)
Håber du får noget hjælp, til at blive helt clean.
Held og lykke med det hele :D

-John Rooney.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Hej Sandra og velkommen til

Jeg er selv bruger af amfetamin et par gange om måneden. Primært i forbindelse med arbejde og fester (som i virkeligheden er det sammen for mit vedkommende) Jeg ser det ikke selv som noget problem, da min hverdag fungerer fint. Det eneste problem er at jeg simpelthen bliver enormt træt man-tirsdag inde i ugen. Det medfører at min forbrug af koffein stiger og jeg udvikler en tolerance overfor koffein. Jeg ved ikke om det er problem du også har? Altså trætheden. Jeg tror lidt det hænger sammen med at mit indre ur er utroligt stærkt, så hvis klokken bliver over 6, kan jeg lige så godt holde mig vågen.

Det jeg ville frem til hvad. Medføre dit nuværende forbrug nogen problemer for dig? Hvis ja, burde opsøge noget professionel hjælp. Start med at tale med din læge, hvis du ikke allerede har gjort det. Du kan også finde information om hvordan du kan komme ud af dit mis brug ved at følge det her link:

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 18&t=25506

Håber du finde ud af og kommer videre og finde ud af dit liv.

Kh Snufkin..

Junior medlem

Tak for de søde ord.

Om mit nuværende forbrug kan jeg sige, at jeg ca. tager ca 5 ud af 7 dage og de resterende 2 sover jeg bare i, så ja et øget søvnbehov.
Jeg lider tilmed af sygdommen paranoid skitzofreni.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det er bestemt ikke smart at blande psykoaktive stoffer sammen med en diagnose såsom din! :s

Synes virkelig du burde genoverveje din situation! Har set den der udvikling alt for mange gange i min vennekreds.
Og der er ALDRIG kommet noget godt ud af at blande hash, amfetamin og diagnosen paranoid skizofren.

Hvad laver du i dagligdagen nu så? Arbejde, skole, kontanthjælp eller??

Junior medlem

Jeg er på Kontanthjælp, hvor jeg er i praktikforløb i en mindre virksomhed. Det er en del af en arbejdsprøvning i forbindelse med fleksjob, så forhåbentlig vil jeg på et tidspunkt gå over på fleksydelse i stedet for kontanthjælp.

Skal lige siges at jeg har studentereksamen, hgs for studenter samt en bachelorgrad indenfor jura. Jeg har arbejder meget og mange forskellige steder siden jeg var ganske ung.

Medlem
Brugeravatar

Hold nu k***. Du lyder næsten præcis som min ældste søster. Bortset fra hun ikke er flyttet fra sin kæreste wtf.

Jeg har selv været rimelig langt ude, det første stof jeg legede med var syntetisk cannabis. Og derfra blev nysgerrigheden større. Så blev det til et hav af forskellige "research chemicals" som skulle mimikke amfetamin, mdma, kokain osv. Jeg begyndte at tage Alprazolam dagligt for at styre min panik angst. Og endte ud i et nådeløst misbrug af benzoer sammen med amfetamin.

Så skete det der ikke måtte ske, jeg fik taget en pakke i tolden med stoffer. Og måtte gå til bekendtgørelse overfor mine forældre, hvorfra jeg fortalte dem om mit benzo misbrug da min mor fandt en pose med 100 piller Alprazolam 2mg. Jeg blev kørt ud til lægen, og startede på en nedtrapning. Jeg er heldigvis ude af dem nu, og nægter at spise benzoer.

Jeg skulle trappe ud med Valium, men allerede på første natten fik jeg et angstanfald. Hvilket resulterede i at en ambulance kom ud, de var meget venlige og beroligede mig. Det var bare så voldsomt, de bragede ind til mig. Prøvede at gøre et overblik over situationen. I min verden var jeg ved at dø, og så hjalp det ikke at de nærmest råbte jeg skulle slappe af. Men det kom jeg til, hvorefter de målte ilt indholdet i mit blod som, var ALT for højt og min pyls. Min mor har fortalt mig hun troede jeg var blevet hjerneskadet af valium pillerne, fordi jeg sad helt krampet sammen og hev efter vejret. Da jeg var kommet nogenlunde til mig selv, spurgte de om jeg ville ud på skadestuen for lige at blive tjekket. Og det takkede jeg ja til.

Siden da har jeg haft et meget kritisk forhold til stoffer. Jeg er kritisk overfor hvad jeg indtager. For jeg ved at når man behandler dem med respekt, så er chancen ikke så stor for at det går galt. Derfor siger jeg altid til venner/veninder: Kend dit stof. Har du et ustyrligt behov for at tage dem mere end hvad godt er, så søg hjælp.

Det kan virke som et nederlag at gå til psykolog/psykiater. Men det har hjulpet mig rigtig meget, og jeg lære at takle mine problemer bedre. Jeg er stadig ung, jeg har meget at lære. Og har erkendt at det er åndsvagt at spille smart, ved at suge eller tage den største mængde stof man tror man kan. Det handler om at have det sjovt, ikke ligge og vende det hvide ud af øjnene.

Kan jeg retfærdiggøre at jeg gjorde dette overfor min familie? Nej. Jeg er bestemt ikke et englebarn. Jeg er en nysgerrig person, der siden jeg har været lille har haft interesse i at opleve verdenen på en anden måde.

Du skal være velkommen til at skrive en privat besked. Jeg hverken bider eller har fordomme. Kan se uhyggelig mange ligheder mellem mig selv og dig, udfra den tekst du har skrevet.

God weekend! Og pas på dig selv :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
^^ Tak for din livshistorie om benzo, men nu er det jo altså amfetamin trådstarter snakker om? No offence :)

TS: Tager du amfetamin 5 ud af 7 dage på en uge? Jeg kan ikke fraråde dig nok til at skære ned øjeblikkeligt! Det er ikke bare usundt - det er dødeligt. Amf er meget hårdt for kredsløbet, og specielt i flere dage i træk. Din krop "lader" jo aldrig op. Den har brug for søvn, og det lyder ikke som om den får det. Jeg håber inderligt du overvejer at skrue ned.

Kan du ikke prøve at beskrive en normal uge for dig?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Whats with the sarcasm, Blodsplat? SortSnog kommer med misbrugshistorie. Ikke om benzoer som sådan. Det kunne lige så godt have været så meget andet og pointen ville være den samme.

Junior medlem

Det skal lige siges at da jeg fik stillet min diagnose var jeg 100% clean. Der blev taget flere blodprøver osv.

Jeg tager amf 5 ud af 7 dage ja som kapsler om morgenen- jeg tager aldrig mere end jeg kan sove om natten altså.

Blodspat: Nu kender du jo ikke min sygdom og du ved ikke, hvor dårligt jeg kan have det. Bare så du ikke dømmer andre på forhånd.

Jeg synes også det var en fin historie Sortsky kom med og ja pointen kan jo sagtens være den samme selvom der er tale om 2 vidt forskellige stoffer.

Det er vildt fedt at I har læst mit indlæg og tilmed gider skrive herinde. Tak for det!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]