Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 maj 2025 10:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Medlem

folk som bruger argumentet: "det er hyggeligt at sidde med en joint"
mangler bare kreativitet, fordi det er så hyggeligt at lave så mange andre ting.
hvorfor i al verden bruge al sin energi på at skade sig selv?
bare fordi det er hyggeligt?
mangel på respekt overfor sin egen krop.
det jo for latterligt.

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes det er ret arrogant, den måde i insisterer på at folk skal følge jeres sundhedsidealer. Sundhed handler vel om mere end at holde sig i live så lang tid som muligt...

Moderator
Brugeravatar

@Lim3
Er der ikke nærmere tale om skadesreduktion end sundshedsideal?

Medlem

Har du nogle kilder på dine påstande i OP? Især den med at cannabis skulle vare længere uden tobak, her tænker jeg rene joints eller vaporizing. Desuden den med at frisk cannabis skulle være inaktivt... Kommer de psykoaktive stoffer så først ved tørringen, eller...?

Jeg kan i hvertfald bekræfte at jeg med min Purple Days vaporizer kan få op mod 40 milde skæverter ud af et gram pot, hvis det skulle være. Normalt vaper jeg to hoveder af gangen, så er jeg ok blæst og så taler vi 20 skæverter pr gram pot. Jeg er sikker på at det er nogenlunde det samme for andre one-hit vapes som f.eks Da Vinci og hvad de ellers alle sammen hedder.

Og ja, jeg kan også bekræfte at siden jeg fik min vaporizer har jeg slet ikke haft lyst til joints, bonghovede, banger, spande og alskens andet klamt jeg har fyldt lungerne med tidligere.

..... Og bedst af alt: JA! Et rungende ja til at skæverten er en bedre skævert hvor man føler sig let i hovedet og dejlig fjollet, frem for åndenød rysteture og hovedpine.

Så fuld opbakning til din opfordring OP. Nu er vi da to der står inde for budskabet.. Det er en god start: http://m.youtube.com/watch?v=lbaemWIljeQ

Dedikeret medlem

folk som bruger argumentet: "det er hyggeligt at sidde med en joint"
mangler bare kreativitet, fordi det er så hyggeligt at lave så mange andre ting.
hvorfor i al verden bruge al sin energi på at skade sig selv?
bare fordi det er hyggeligt?
mangel på respekt overfor sin egen krop.
det jo for latterligt.

Exactly! det er ikke et sundheds ideal, det er sund forsuft, og det er fremtiden.

hvorfor ryger cigaretter når du kan bruge en e-cig, ingen grund.

røg er obsolete! :peace:

Medlem
Brugeravatar

@Lim3
Er der ikke nærmere tale om skadesreduktion end sundshedsideal?

Muligvis, men det bunder jo stadig i at vi allesammen skal sætte vores fysiske helbred foran alt andet. Hvis man udmærket er klar over risici og konsekvenser, så burde der vel ikke være noget galt.

Medlem

Øv, Smurf3000...

Nu kom jeg til at bruge 1800 jeg ikke har på endnu en Vaporizer...

Men er du gal hvor er jeg skæv af at indvie den. Klokken er tre, og jeg har brugt hele aftenen på at formatere og geninstallere hele min pc - og jeg skal op på job om 4 timer.

Dedikeret medlem

Tjalde smølf> THUMPS UP! den tjener sig selv ind hurtigt.

pc repair og vapor er min yndlings combo

Spis sundt, tro på dig selv, inhaler cannabis dampe og hold dig i form, ha' en god weekend YEEAAAAHHH!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under havets overflade
God røgfri weekend, helt klart en god kampagne du kører her smurf3000.

I den her film bliver der omkring 5:20 kort nævnt, at man kan lave bagværk af sine vaporizer-leftovers, er der nogen der har prøvet det?

"The mescalin taker sees no reason for doing anything in particular and finds most of the causes for which, at ordinary times, he was prepared to act and suffer, profoundly uninteresting. He can't be bothered with them, for the good reason that he has better things to think about." - Aldous Huxley

Dedikeret medlem
Brugeravatar

I den her film bliver der omkring 5:20 kort nævnt, at man kan lave bagværk af sine vaporizer-leftovers, er der nogen der har prøvet det?

Jaaaa, jeg bager altid kager af mit vapede urt.
Det er så lækkert at gå og vape i 1-2 måneder, og pludselig har der samlet sig en ordentlig bunke.
Man bliver så glad når man så har lavet sig en hel bøtte kager, med masser af virkning, og de faktisk var gratis.
Så sidder jeg der stjerneskæv og har lidt ondt af alle rygerne som spilder så meget af deres urt ved at sætte ild i det i første omgang, og når de er færdige med at ryge så er der kun tilbage at tømme askebægeret og rense bongen for alt snasket fra tobakken.
Mens de gør det så spiser jeg lige en kage mere. :peace:

Medlem

Jaaaa, jeg bager altid kager af mit vapede urt.
Det er så lækkert at gå og vape i 1-2 måneder, og pludselig har der samlet sig en ordentlig bunke.
Man bliver så glad når man så har lavet sig en hel bøtte kager, med masser af virkning, og de faktisk var gratis.
Så sidder jeg der stjerneskæv og har lidt ondt af alle rygerne som spilder så meget af deres urt ved at sætte ild i det i første omgang, og når de er færdige med at ryge så er der kun tilbage at tømme askebægeret og rense bongen for alt snasket fra tobakken.
Mens de gør det så spiser jeg lige en kage mere. :peace:

du har virkelig fundet en god lille guldmine.
det er sådan showet skal køres. jeg tror at den ide bliver mainstream meget hurtigt :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
- Cannabis i ren form er ikke et rusmiddel, men et dybt misforstået og fejl vurderet kosttilskud, som bør indtages oralt i frisk eller tør form, afhængig af hvilke medicinske effekter du vil opnå, ligesom med den beslægtede humleplantes medicinske effekter.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem

ang vapor leavings/rester, kan man få utrolig lidt ud af det, og produktet er elendigt, ved at vaporise materialet suger man alt det gode ud, og de sølle cannabinoider der er tilbage er efter min mening ubrugelige, ligesom rester efter bho eller andet ekstraktion. selvfølgelig vil en rigtig dårlig vaporiser efterlade mere end en top-line model.

men det er ikke værd at bruge energi/penge at få det sidste med.

efter at have suget mit Ganja næsten helt dampløst længe er jeg også kommet frem til at det heller ikke nytter noget, alt det gode kommer i starten, og hvis du bruger en pose vaporiser vil den første 60cm sæk, indeholde stortset det hele der er værd at inhalere (på nær hvis du fylder for meget i pr gang, brug lidt mindre og fyld oftere), og selvom det stadigvæk damper efter den første sæk er det bare ubrugelig damp, og hvis det ikke lugter "rigtig godt" er det ovre, næste opfyldning tak.

Medlem

Smurf. Jeg har faktisk fået lidt kolde fødder.

Jeg har ladet mig fortælle at en vaporizer er en crack-pibe – og jeg har det faktisk lidt dårligt med sådan at lokke uskyldige hashrygere væk fra bongen og direkte ud i et crack-misbrug. Som en konsekvens af nedenstående tråd har jeg straks smidt mine to vaporizers i skraldespanden og er nu gået tilbage til den langt mindre ”narko-agtige” flaskebong. Jeg kan således mærke sundheden pible ud i kroppen, og jeg glæder mig allerede til aftenens løbetur.

Dokumentation:

viewtopic.php?f=3&t=46817

Medlem
Brugeravatar

Jeg har ladet mig fortælle at en vaporizer er en crack-pibe – og jeg har det faktisk lidt dårligt med sådan at lokke uskyldige hashrygere væk fra bongen og direkte ud i et crack-misbrug. Som en konsekvens af nedenstående tråd har jeg straks smidt mine to vaporizers i skraldespanden og er nu gået tilbage til den langt mindre ”narko-agtige” flaskebong. Jeg kan således mærke sundheden pible ud i kroppen, og jeg glæder mig allerede til aftenens løbetur.

Dokumentation:

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=46817

Laver du sjov? :shock:

og de svære slipper fri.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under havets overflade
Smurf. Jeg har faktisk fået lidt kolde fødder.

Dokumentation:

viewtopic.php?f=3&t=46817

Billede

"The mescalin taker sees no reason for doing anything in particular and finds most of the causes for which, at ordinary times, he was prepared to act and suffer, profoundly uninteresting. He can't be bothered with them, for the good reason that he has better things to think about." - Aldous Huxley

Junior medlem

edit: Til ham der sagde cannabis = thc + cbd.... please læs: http://da.wikipedia.org/wiki/Cannabis

Wow der er mange lamers i den her tråd :/
Om man vil ryge eller ej er fuldstændig ens egen sag, men det er simpelthen for dumt at argumentere IMOD trådstarter. Der står ikke noget i hans post der ikke er sandt, det ved alle der har prøvet at spise cannabis. Derved ikke sagt at jeg ikke ryger joints, ryger 5 om dagen + smøger, men jeg er ikke i benægtelse, selvfølgelig er det pisse usundt det burde enhver vide.

OG hvis nogen af jer unger har prøvet at spise en god vellavet kage med noget dejlig trim eller skunk, så ved i også at skæverten kommer langsomt og fortsætter indtil man falder i søvn, og hvis man lige kom til at spise en som natmad så er man gudhjælpemig også skæv når man vågner næste morgen.

Take a chill pill guys, der er ikke nogen der prøver at tvinge nogen til at droppe jointsne, men det er da virkelig relevant information der står i posten. Jeg har for nyligt selv anskaffet mig PuFFiT X fra az..... men synes ikke umiddelbart særlig godt om det. Måske skal man prøve en af de store vapez med pose til, det er begrænset hvor skæv jeg blev af den lille tingest der :)

P34c3

bonusinfo: vapen blev købt for bitcoins ;) freedooom

Medlem

en ting jeg fandt ud af var guld var et stege sit bacon sammen med hash og sirup :) når så effekten begyndte at komme tog vi et bonghovede og så var vi ellers væk resten af dagen,
jo det er sundere ikke at ryge det, men nyder at have røg i lungerne, har prøvet e-cigs de virkede ikke for mig da det ikke føltes som røg og ikke kunne finde nogle der smagte af tobaksrøg (kunne finde nogen hvor der stod det smagte af smøger men de smagte enten af røgmaskine eller bål) når der kommer en e-cig der føles og smager af rigtig cigaret røg så er jeg væk fra smøgerne for altid, men indtil da vil jeg fortsat ryge da der ikke er noget der dulmer trangen som den ægte vare :)
men hvis man kan nøjes med et bonghovede på en aften istedet for 4-5 stykker så er det jo helt klart det værd både for krop og for ens pengepung lige at spise en hash brownie inden, og så tage det ene hoved så man kommer derop man gerne vil :)

Dedikeret medlem

en god ecig blandin består af demineraliseret vand, propylene gylkol og glycerin + aroma. hvis man får en der kun brug vg eller pg så er dampen mere monoton, end end 3 delt damp.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]