Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 17:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

Det skal vel også med at du skal passe på med at ryge for meget på en gang! Alså ryg et par hvæs, sluk det og afvendt virkningen.....Vær forsigtig, så virkningen ikke bliver for voldsom første gang!

Medlem

Nå men øeh..
Hvordan gik det så?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Hej alle!

Er en gut på 17 år som har skaffet noget hash til nogle venner og jeg.
Jeg har ikke prøvet det før, og er selfølgelig lidt nervøs for det. Men er pludselig kommet i tvivl om jeg skal prøve det efter at have læst alle de kampagner imod hash som er på nettet. Hvor farligt det kan være osv.
Ved godt det er skræmmekampagner men er der hold i det?
Det skal siges at jeg nok vil komme til at ryge 1 gang hver 5 uge max eller noget i den stil.
De snakker om skader på psyken osv, men hvad skal der til for at det kan ske?
På diverse hjemmesider skriver de intet om hvor meget der skal til før det bliver farligt. Når de snakker skader er det så ikke ved længere brug, og i store mængder?

Vil egentlig bare vide om en gang hver 5-6 uge vil skabe en risiko for at der vil ske noget.

Mvh. BubberDrengen

Der er efterhånden mange personer herinde der har skrevet super gode råd, så tag dem til dig:) Men respekt for at du spørger så åbent herinde om det, og at du sætter dig ind i tingene inden du springer ud i det. Det er sådan det skal gøres, og på den måde kan man sagtens leve hele sit liv og til dels nyde de forskellige stoffer der findes.

Men planlæg dagen, køb massere af snacks og drikke til når i bliver tørre i kæften og maven rumler hehe, det er vigtigst med noget at drikke for ikke at blive alt for tør i munden. Ryg jointen som var det en normal cigaret, ingen stress, ingen grund til at stå og blive paranoide over at ryge en fed. Bare nyd det, i små slag. Hvis i f.eks. er 2 nybegynder rygere ville det være en god idé at ryge halvdelen af en joint og derefter slukke den, og sætte jer ned og mærke hvordan effekten kommer listende, og hvis i ikke mener i har fået nok, så kan den jo altid tændes igen;)

Hellere slappe af i starten med røgen end at få for meget og få en dårlig oplevelse. Men bare husk at nyd det! Folk som mig der har røget on/off i 2 år tænker tit tilbage på sine første skæverter.

- Og lad for guds skyld vær med at ryge til fester. Alkohol og rygning går ikke. Og jeg har det med at blive paranoid når jeg er skæv sammen med fulde mennesker, men sådan er vi alle jo så forskellige:)

Held og lykke med det!

Medlem
Brugeravatar

Endnu en gang tak for jeres svar!

Jointen er rullet og gjort klar af en ven (en meget nær ven så det er i orden)

men må man ikke være lidt halvberuset?
Mvh - BubberDrengen

Jo selvfølgelig, drik lidt snaps inden. Og så lav en bong af en colaflaske og sug et stort hoved af en beskidt topnøgle. :cheers:
Og det der med at riste tobakken inden, det er noget værre volapyk! Brug rød cecil uden at riste, nikotinen giver lige et ekstra kick! :mrgreen: :(

:whogives:

Når næsten samtlige brugere herinde fortæller dig at det er MEGET dumt, at drikke inden du prøver at ryge første gang. Så er der nok noget om snakken. :wink:

Men du kan også vælge at gøre ligesom jeg første gang, og skide på alle gode råd og så suge det bonghoved i fuld tilstand!!!…. Og derefter sidde og ryste på lokummet resten af aftenen. :mrgreen: :P

Skriv endelig, så vi kan hører om dit valg, og din oplevelse med cannabissen.

:peace:

Junior medlem

Hej min ven

Der er absolut ikke noget at være bange for. Hit it! jeg går selv på Jura studiet i KBH, og jeg har røget mere eller mindre fast de sidste tre år. Jeg har ingen skade taget. Jeg kan lige finde et link til en rigtig god videnskabelig undersøgelse som kan give dig lidt mere viden.
Alkohol er mere skadeligt end cannabis er det faktisk, og cannabis i ren form kan ligefrem være godt for en krop. At cannabis er et gateway drug er også forkert, bare fordi du ryger lidt cannabis, så får du ikke automatisk lyst til at tage andre ting og sager. Din hjerne tager heller ikke skade af det, hvis jeg stoppede med at ryge, og efter ca. 6 måneder døde, så vil man ikke kunne se på antal hjerneceller mm. at jeg har haft et dejligt forbrug af cannabis de sidste par år.
Hit IT! :rocking:

edit: jeg er pisse fuld pt., og har lige nydt en god, stor joint. Bare rolig min ven, når du bliver vant til det, så kan du puffe til den, selvom du er pisse fuld! Ingen nervøsitet der!

http://www.bisdro.uni-bremen.de/boellin ... -zi-mo.pdf -> læs det her min ven. Bagefter er du meget klogere og klar til at begive dig ud i cannabis !
:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Han er 17 år. Det er på ingen måde godt for en teenagers hjerne, eller nogen andens for den sags skyld, at ryge hash ofte.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
og cannabis i ren form kan ligefrem være godt for en krop

Jeg synes det her er en vrøvl, hvordan skulle cannabis være sundt?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

Plantefibre er gode for kroppens immunforsvar. :D

og de svære slipper fri.

Medlem
Brugeravatar

At cannabis er et gateway drug er også forkert.

Cannabis er kun et gateway drug fordi er det illegal, hvis nu staten gjorde det legalt, så ville der ikke have noget med det hårde stoffer at gøre. Og du behøves ikke komme i det kriminelle miljø for at kunne finde det.

Medlem
Brugeravatar

Cannabis er kun et gateway drug fordi er det illegal, hvis nu staten gjorde det legalt, så ville der ikke have noget med det hårde stoffer at gøre. Og du behøves ikke komme i det kriminelle miljø for at kunne finde det.

:hm:

Medlem
Brugeravatar

:hm:

Jeg er ikke så bekendt med smileys og internet slang, så har ingen idé hvad ovenstående betyder. :)

Medlem
Brugeravatar

Citat:
og cannabis i ren form kan ligefrem være godt for en krop

Jeg synes det her er en vrøvl, hvordan skulle cannabis være sundt?

Medical marijuana… det er bevidst at det kan gøre gode ting for dig. fx (bare for lige at gøre det kort) smertestillede, appetit stimulans.
Det bliver brugt til at støtte i behandling af symptomer på AIDS-patienter,cancer, skældrose og meget mere.

Jeg skal ikke være til herre over om man synes det er sundt eller usundt. der er både Pros & cons.

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]