Det er svært at sige, hvilken svamp det er. Fandt du dem??
Det kan godt ligne tørret cubensis, men den eksakte strain er umulig at svare på. Den tredje nederste svamp med den lidt tykkere stok kan godt ligne cubensis. Det bedste er vel at høre ham personen, som du fandt dem hos

Hvis det er første gang i skal spise svampe, er der flere ting at tage hensyn til.
For det første vil det være en rigtig god ide at læse lidt om, hvad der sker fysisk og psykisk under et svampetrip, så det ikke pludseligt kommer bag på jer undervejs. Jeg ved ikke, hvor bekendte i er med psykedelika i forvejen (hvilket vil være en stor fordel), men svampetrippet er slet ikke sammenligneligt med en brandert på alkohol, at ryge hash, at sniffe amfetamin o.a. gængse rusoplevelser.
Rent fysisk vil det første i mærker være en summen i kroppen. Det kan føles som rastløshed eller sommerfugle i maven og er helt normalt. Der kan ligeledes opstå kvalme af flere grunde. Det er forskelligt hvordan svampene påvirker hver enkelt person, men der er dog enkelte metoder til at nedsætte kvalmen;
1. i kan faste i en 5-6 timer før, i spiser svampene. På den måde er jeres maver tomme for mad, og svampene kommer derfor ikke i slåskamp med maveindholdet. På tom mave kommer virkningen dog hurtigere og med mere styrke, så vær opmærksomme på det.
2. i kan lave en kop thé, hakke svampene i små stykker og putte dem i koppen efter vandet er kølet af i 5 minutter. Tilsæt evt finhakket ingefær - det kan også hjælpe mod kvalme. Bemærk at virkningen kan komme virkeligt hurtigt, når i drikker svampene i thé. Allerede efter 10 miuntter kan i mærke ændringer.
Jeg har skrevet lidt om svampenes fysiske og psykiske virkning, som jeg personligt selv har oplevet på mine svampeture.
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=31&t=46810Det er vigtigt at pointere, at svampe ikke er legetøj. Tanker og den visuelle virkelighed bøjes godt og grundigt. Dette kan fremkalde angstlignende tilstande, hvor man kan føle sig totalt fortabt på grund af oplevelsen af "den nye verden". Oplevelsen kan også være utrolig smuk og behagelig, hvilken den oftest er, hvis man sætter sig godt ind i Set & Setting:
http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/Set_og_setting Hvor mange skal i trippe og hvor mange gram svampe har du? Er der evt nogle af dine venner, som har prøvet svampe før?
1 - 1.5g pr. person vil være en fin start.
Lige en sidste opfriskning! I skal på ingen måde begynde at drille/mobbe hinanden under trippet. Det kan udløse et såkaldt "bad trip", hvilket er noget af det sidste i har lyst til at opleve den første hundfuld gange, i tripper. Vær gode ved hinanden og forklar, hvad i hver især ser og tænker - både hvis det er skræmmende, spirituelt, hamrende sjovt osv. Snak om det og hold ikke igen for at dele jeres tanker med hinanden.
Læs evt nogle triprapporter herinde:
http://psychedelia.dk/forum/viewforum.php?f=54 Det kan give en fin indsigt i den psykedeliake oplevelse til trods for, at oplevelsen kan være svær at forklare (ligesom en drøm kan være svær at sætte ord på).
Hvor gamle er i?