Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 aug 2025 14:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg overvejer at tage 300mg tramadol (dolol) nu, men jeg vil også gerne i seng til tiden, dvs senest kl 23. Hvor længe varer rusen? Og hvilken indtagelsesmetode vil i anbefale? Og ville det være smartest at tage allesammen på en gang, eller sådan lidt af gangen og opbygge rusen?

Har søgt rundt, kunne desværre ikke finde svar

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

De kan godt være svære at falde i søvn på da de også udløser serotonin og noradrenalin, men hvis du tager dem nu burde du være rimelig nede igen ved 23-tiden. De plejer at give en god stener på come-down. Spis 2x50 mg og redoser evt med 1-2 x 50 mg mere. Min erfaring er at de ikke stimulerer så meget ved redosering, men mere bidrager til steneren.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for svaret.
Har lige indtaget 3x50mg, men kom i dette sekund lige i tanke om, at jeg tog MDMA sidste weekend. Er det dumt? Skal jeg stikke 2 fingre i halsen?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej det er der ingen grund til :)

Medlem

Geografisk sted: Østrig
Jeg ville heller ikke bekymre mig så meget om den MDMA. 300 mg burde være mere end rigeligt. Jeg plejer at få den groveste stener på, når jeg har taget 200mg, og jeg falder ALTID i søvn og vågner igen en hel masse gange på en meget behagelig måde. De fleste mennesker har af en eller anden grund svært ved at sove på tramadol, men jeg kan ikke holde mig vågen. Jeg plejer at være påvirket i mindst 6-7 timer. Måske endda længere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De kan godt være svære at falde i søvn på da de også udløser serotonin og noradrenalin, men hvis du tager dem nu burde du være rimelig nede igen ved 23-tiden. De plejer at give en god stener på come-down. Spis 2x50 mg og redoser evt med 1-2 x 50 mg mere. Min erfaring er at de ikke stimulerer så meget ved redosering, men mere bidrager til steneren.

Enig med overstående. Det virker derudover også lidt kraftigere og hurtigere på tom mave.

Medlem
Brugeravatar

Sidst jeg tog tramadol var jeg oppe i over 30 timer. Hvis det endelig lykkes mig at få et par timers søvn på det stof, er det altid noget virkelig dårlig søvn.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg syntes altid jeg sover herre dejligt på opioder. Man vågner et par gange ja, men det er ikke ubehageligt på nogen måde. Du skal selvfølgelig ikke tage det, dagen inden noget vigtigt :)

Dedikeret medlem

...Og ville det være smartest at tage allesammen på en gang, eller sådan lidt af gangen og opbygge rusen?

Har søgt rundt, kunne desværre ikke finde svar

hejsa, jeg synes at hvis du tager en af gangen. med et f. eks kvarter imellem, så virker de bedre end fx 5x50 på éen gang! ha en go aften ! :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tog dem 3x, (en times pause) 1x, (en time) 1x. Synes ikke rigtig redoseringer bidrog til noget eufori, men er til gengæld helt slasket i kroppen. Er faktisk lidt skuffet over virkningen. Tog kokain i fredags, så det kan være fordi mine dopamin depoter er udtømte, og serotoninen er lav pga. sidste weekend.

@casein & ryze
fik nogle tradolaner engang for nogle år tilbage, som jeg altid tog lige inden jeg skulle sove (lå sygmeldt, så ingen forpligtelser). Så blev jeg altid lige så stille vækket fra en total dejlig drøm, og lå bare i mørket og svævede rundt mellem sovende/vågen tilstand på såen en lækker måde. Synes effekten af det var dejligere end at tage dem ''normalt'', klart anbefalelsesværdigt hvis man ikke har noget imod at smadre sin døgnrytme fuldstændig ^^

Dedikeret medlem

ja ok det er nok bidragende til den manglende og ømskede euforiske effekt.. personligt så gik jeg efter den "slaskede" virkning.. og den opnås bedst ved at bygge på.. evt lidt kaffe ku booste euforien?
oss så man ikk tager for mange af gangen, igen og igen for så ka det jo gå galt!
og det lyder sku hyggeligt med tradolagnet! ;- ) sweet nights

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg går heller ikke nødvendigvis efter den "slaskede" men elsker den eufori og lettere speedede fornemmelse når de går på, derfor napper jeg som regel alle mine på én gang - overskrider dog aldrig 200mg. Jeg synes (som sagt ovenfor) kun at redoseringer bidrager til steneren - måske fordi at SNRI virkningen blokerer for yderligere genoptagelse? Lyder nok lidt sort, jeg er ikke så stærk i neurokemi.

Medlem
Brugeravatar

Der er virkelig meget forskel på "Rusen" fra person til person, jeg tager 100mg 4x dagligt og jeg har stadig efter næsten 10år en følese som meget mild MDMA (serotonin) hvis jeg vil have en entlig rus tager jeg 200-300mg men ikke mere.. jeg har prøvet 500mg og det gjorde det ikke bedre og jeg havde tømmermænd dagen efter...

100-200mg af ganngen (quik-release) er mine farvorit dosis, hvis jeg SKAL sove på et bestemt tidspunkt har jeg fundet ud af at Parcetamol (panodil/pinex) kombineret med Tramadol slår mig ud når jeg er træt.. men jeg har ikke kunne finde en grund til dette fenomen men det virker også selv om min læge ikke mener at det holder vand, ibuprofen har tilgengæld ikke den virkning..

Bright..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tager du det mod smerte, eller som en 'vane'? ^^ Lyder af ok meget.

Tog 300mg forleden for lige at snuse lidt til det igen, denne gang hele skidtet på en gang. Og det slog godt nok benene væk under mig, havde det sindssygt lækkert. Har aldrig rigtig prøvet opiater før, så kan ikke rigtig sammenligne det med andet, men det var ren kemisk lykke. Har en ven som tog 300mg engang, og han kunne ingenting mærke, udover at han blev lidt træt i øjnene, så ja, du har nok ret i at det er meget forskelligt.

Quick release, er det ikke bare det normale i de der kapsler, eller hvordan? Tømmer du dem?

Er forresten åbenbart allergisk overfor tramadol, får små knopper/blærer der klør helt vildt. Er ifølge indlægssedlen den uheldige 1 ud af 10.000 eller sådan noget, der får den bivirkning. Øvbøv. Men det er nok meget smart, så kan jeg bruge dem i små doser mod smerte som de egentlig var tiltænkt, i stedet for at kokse på dem..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tager du det mod smerte, eller som en 'vane'? ^^ Lyder af ok meget.

Tog 300mg forleden for lige at snuse lidt til det igen, denne gang hele skidtet på en gang. Og det slog godt nok benene væk under mig, havde det sindssygt lækkert. Har aldrig rigtig prøvet opiater før, så kan ikke rigtig sammenligne det med andet, men det var ren kemisk lykke. Har en ven som tog 300mg engang, og han kunne ingenting mærke, udover at han blev lidt træt i øjnene, så ja, du har nok ret i at det er meget forskelligt.

Quick release, er det ikke bare det normale i de der kapsler, eller hvordan? Tømmer du dem?

Er forresten åbenbart allergisk overfor tramadol, får små knopper/blærer der klør helt vildt. Er ifølge indlægssedlen den uheldige 1 ud af 10.000 eller sådan noget, der får den bivirkning. Øvbøv. Men det er nok meget smart, så kan jeg bruge dem i små doser mod smerte som de egentlig var tiltænkt, i stedet for at kokse på dem..

Bivirkningerne stiger kraftigt i takt med dosen, pas på med at slynge så mange af gangen. Kør max 150 mg af gangen, derover kan give anfald og klamme bivirkninger. Kløe er almindeligt.

Medlem
Brugeravatar

Med quick-release mener jeg almindelige kapsler el. tabeletter der ikke er depot-preperater..

jeg tager dem af 2 grunde: primert fordi jeg har smerter og der nest forde de giver mig en mild eufori det meste af dagen unden at have alvorlige bivirkninger.

desuden vender kroppen sig til dem så de sløver ikke på samme måde når de tages fast over længere tid.. men de virker stadig mod smerter (på mig i hvert fald) og giver lidt velvære..
man skal dog vide at køre langt i bil når man er træt og tager tramadol er en extrem dum ide. og også til fare for dine med trafikanter.
så selv om det ikke er ulovlige at føre bil før med op til 1200mg i døgnet (gælder ikke indsprøjtninger) skal man ikke tage chancer. (de nye regeler siger noget med at hvis medicinen påvirker din evne tila til at føre bil kan du alligevel blivedømt for det, lige som med en alkohol promille unbder 0,5 )

Det skal lige siges at jeg vejer ca. 120kg så mg./Kg. lægmesvægt er kun det halve af en person på 60kg.(samme dosis)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]