Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 16:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Langt ude
Jeg er knap 42. Har røget rigtig meget hash (omkring et lille gram dagligt de sidste par år). Holder rygepause. Har taget måske fire-fem gram coke i mit liv. Hiver omkring fem genstande alkohol indenbords dagligt.Ingen diagnoser og ingen psykiske problemer udover dem, der følger af at have beboet planeten i knap 42 år. Har uddannelse, er okay skarp og lever af at være det.

Har altid været lidt lokket af at tage turen, men ved ikke rigtig om jeg tør. Har mig bekendt ikke nogen at gøre det med (tema), men kunne godt tænke mig at... Ja, hvad sker der egentlig? Tør jeg? Kan jeg blive gal? Er der modgift/forholdsregler? Er lortet (svampene) overhovedet til at få fat i, hvis man ikke selv finder/dyrker? Bivirkninger/langtidseffekter? Hvor mange skal jeg spise og hvor længe virker de?

Bonusinfo: vejer omkring 65 kg (har ikke lige vejet mig for nylig)...

Hvem? Mig? Nej!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Al den information du spørger til her, kan du finde, hvis du selv søger lidt efter den.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Well... Du er kommet til 42 uden at blive gal, så tror jeg sgu ikke rigtig du kan nå det nu... Medmindre selvfølgelig at dit hash- og alkoholforbrug har været for at holde et eller andet nede, men det virker usandsynligt med de mængder du nævner. Der er ikke som sådan nogen modgift, man kan tage en benzo og på den måde komme af med noget af angsten, men jeg vil stærkt råde dig til at gennemleve trippet hvis du tager det, uanset hvad det så måtte byde på; begynder du at få selvmordstanker og andre dybt irrationelle idéer skal du selvfølgelig nok søge hjælp enten i et medikament eller på skadestuen, men det kan jeg næsten garantere dig at du ikke gør. Svampene vokser ude på kreaturmarkerne lige nu, så det er bare om at komme afsted ;)

De danske kan du godt klare et gram af og hvis du skaffer mexikanske kan du godt klare 1,5 g, selve den "trippede del varer vel en 3-4 timer og du er som regel temmelig ædru efter 6 timer.

Junior medlem

Al den information du spørger til her, kan du finde, hvis du selv søger lidt efter den.

Ledte på en måde efter en genvej til det :-) Tænkte, at det her var stedet. Du synes måske, jeg er gået forkert?

Hvem? Mig? Nej!

Junior medlem

Svampene vokser ude på kreaturmarkerne lige nu, så det er bare om at komme afsted ;)

De danske kan du godt klare et gram af og hvis du skaffer mexikanske kan du godt klare 1,5 g, selve den "trippede del varer vel en 3-4 timer og du er som regel temmelig ædru efter 6 timer.

Jamen afsted med mig så... "Temmelig ædru"? Hvor lang tid, går der, før de kicker in? Og sådan lavpraktisk: jeg har ikke en vægt... En? To? Fem? Tør/frisk? Spiser man hele svampen eller kun hovedet? Skal jeg have sødt/salt/whatever klar?

Mere nørdet: thc er fedtopløseligt og tager en halv krig at få ud af kroppen. Er det det samme med svampe? Og giver det "tømmermænd"? Kickbacks?

Hvem? Mig? Nej!

Junior medlem

Svampene vokser ude på kreaturmarkerne lige nu, så det er bare om at komme afsted ;)

Jamen afsted med mig så... "Temmelig ædru"? Hvor lang tid, går der, før de kicker in? Og sådan lavpraktisk: jeg har ikke en vægt... En? To? Fem? Tør/frisk? Spiser man hele svampen eller kun hovedet? Skal jeg have sødt/salt/whatever klar?

Mere nørdet: thc er fedtopløseligt og tager en halv krig at få ud af kroppen. Er det det samme med svampe? Og giver det "tømmermænd"? Kickbacks?

Så et gram er max? Hvad skal der til mindst?

Hvem? Mig? Nej!

Moderator
Brugeravatar

Temmelig ædru som i, at du godt stadig kan føle at du har været på trip, men din bevidsthed er ikke længere udvidet.

Der skal minimum et halv gram til, tørrede danske... Mexikanske skal der i hvert fald 1 helt g. til. går ca en 20 min. halv time før du kan mærke de første effekter, alt efter hvor meget du har i maven. Hele svampen... Det er godt at skylle ned med noget sødt, nogen mener at citrusjuice hjælper med optagelsen af psilocybinen, uanset om det gør er det en god drik at maskere den lidt jordagtige smag med. Nej, svampene er praktisk talt ude af blodet når de holder op med at virke, hårprøver er nok det man kan spore det længst med.
Personligt er jeg bare en smule træt dagen efter, men det hænger nok også sammen med at jeg ofte tripper om natten og ødelægger søvnen... Tripper man i løbet af en dag synes jeg ikke der er noget at mærke dagen efter... Men du skal afsætte dagen derpå til at tænke over trippet og lade det synke ind, du skal i hvert fald ikke skulle noget vigtig og forpligtende.

Som doktoren også nævner, der er rigelig med råd at hente på siden viewtopic.php?f=5&t=9540 Og inden du får fundet nogle svampe skal du nok få tid til at læse om dem, kig evt. også under triprapport sektionen.

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Velkommen til - ja for fanden, prøv nogle svampe. Men vær forberedt på at dine følelsesmæssige op og nedture er markant kraftigere under et svampetrip, så ophold dig i trygge omgivelser. Sørg for en hyggelig eller interessant belysning og god musik ved hånden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Godt at du spørger istedet for bare at kaste dig ud i det. Og kan godt forstå at du gerne vil have oprettet din egen tråd, når du måske ikke lige har en omgangskreds der kan hjælpe dig med spørgsmål som du har formuleret fremfor samme spørgsmål, bare formuleret på en anden måde. (Hellere spørge og være dum i 5 minutter, fremfor ikke at spørge og være dum resten af livet) ;)

Vil helt klart råde dig til at anskaffe dig en vægt der efter min mening minimum skal kunne veje ned til 0.1 gram. Ellers kan du vel sikkert få vejet dine svampe af der hvor du køber dit hash? ;) Der går vel ikke noget af ham, hvis han hjælper dig med at veje nogle 0.5 og 1 grams doser af. :) ?

Svampe smager generelt ikke særlig godt. Det kan helt klart anbefales at hakke svampene i små stykker, koge en kop the du lader trække i 5-7 minutter inden du putter svampene i, og lader det trække i lige så lang tid igen. (husk masser af sukker) ;) På den måde virker svampene hurtigere, og du kan derved hurtigere finde ud af om du skal redoser for at få den ønskede virkning :)

Vil helt klart også anbefale at du har en "tripsitter" som det bliver kaldt. Altså en person du stoler på - en ven fx - som kan sidde og hygge med dig mens du prøver svampe de første par gange. Og i hvert fald minimum den første gang.! :)

I og med at det jo er et psykedelisk stof, og du ikke har prøvet det før, er det super super rart og betryggende at der er en ekstern person du kan snakke med omkring hvad det er du oplever, samt holde dig med selskab og sørge for at du får de sygeste grineflip og generelt bare en super fed aften! :rocking:

Husk at køb masser af slik, frugt, sodavand, juice og hvad du ellers kunne finde på at nyde til en film osv.

Nu ved jeg ikke hvilken slags musik du normalt hører, men hvis du ikke har hørt genren "trance" før, synes jeg helt klart at du skal prøve at give det en chance. Fx sætte Carbon based lifeform på. Det er sådan noget dejligt afslappende elektronisk musik. Det her album er et SUPER fedt album at ligge og trippe til!!

Og ellers kan du jo også prøve noget med mere tempo så som Vibe Tribe eller Fabio & Moon. Flowjob's album Zentertainment (mener jeg det hedder) Er et super super sprødt progressiv dansk par kunstnere.

Musik har virkelig en stor indflydelse på ens trip og sindsstemning. Så lav en playliste på enten youtube eller din pc med en masse musik som du er helt vild med! (Dog med det forbehold at jeg ikke tror at dødsrock vil få dig i en super fed stemning, men hver mand sin smag) :)

Held og lykke! Vend gerne tilbage med hvad du beslutter dig for, og eventuelt en triprapport i selvsamme sektion herinde på boardet. :)

Junior medlem

Tak for alle jeres svar.

Ja, jeg er doven. Ellers ville jeg jo for fanden ikke ryge fede eller overveje at tage svampe - det er jo en genvej til at komme længere ind (eller ud). Jeg har aldrig været tilhænger af nøje at udvælge gærdets højeste punkt og så forsøge at hoppe over dér. Man kunne jo falde ned og slå sig. Dermed er den del vist uddebatteret sammen med de udmærkede ovenstående tilkendegivelser. Dog vil jeg henstille til Lykkeli, at du fremover taler pænt :-).

Anyways: Tripsitteren lyder som en god idé. Makes pretty damned good sense. Jeg er selv syrerocker, så jeg tænker at lidt Spids Nøgenhat og noget gammel Allan Parsons Project osv. er cool nok som soundtrack. Tror ikke lige, jeg er målgruppen til trance, men tjekker det lige ud.

Det dér med teen... Jeg havde bare tænkt mig sådan at købe et gram, kaste halvdelen i svælget og så prøve igen, hvis der ikke er gang i den efter en halv time? Er det helt åndssvagt? Den grimme smag plejer at gå væk med varm hyldeblomstsaft, hvis det bare er det.

Jeg tæller stadig lidt på knapper (er jo også på rygepause). Jeg er er meget tiltrukket og også lidt beklemt ved udsigten til hallucinationer og besynderlige idéer. Kun ved en enkelt lejlighed har jeg været i nærheden af sådan noget med hash, og det er længe siden. I mellemtiden er jeg begyndt at leve af min hjerne, min indsigt og fornuft (eller hvad det nu er , jeg har), så det er på én gang meget frækt, tiltrækkende, farligt og mildt angstprovokerende med udsigten til for alvor at fucke den. Men så længe det går over igen, hvis det er en downer...

Til gengæld er jeg meget spændt på, om ikke, jeg kan få noget cool musik ud af sådan en tur...

Jeg er bekendt med forumreglerne og spørger ikke til whereabouts, men bare: Kan det betale sig at lede efter dem? Hvor (bor på Vestsjælland) eller skal jeg bare købe nogen inde i byen? Og er de forresten dyre (må man spørge om det?)?

Jeg lover en tripreport, hvis/når, jeg gør det. Har lige et ret stort projekt, jeg skal aflevere først (deadline om lidt), så jeg tør ikke den næste uges tid...

Hvem? Mig? Nej!

Moderator
Brugeravatar

Det kan altid betale sig at lede, også selvom man ikke finder nogen... Naturen er jo så dejlig - ud og kram et træ med dig! :lol: Spøg til side, du kan sagtens være heldig at finde dem på vestsjælland, hvis du kan finde et spot hvor de gror vel at mærke... Mht. dosis, så start med et gram... Et halvt bliver du sgu bare rastløs af IMO, ét gram og så faste 4 timer forinden...

Junior medlem

Har fundet en tripsitter (skidegodt råd). Skal nu have fundet nogle svampe og en vægt.

Er der nogen særlig snedig metode til at "slappe af". Altså: Jeg tænker, at jeg ret desperat vil forsøge at holde fast i min forstand og verdensopfattelse og vil have svært ved at give slip/give mig hen. Og det kan vel godt blive en ret uncool oplevelse så?

Hvem? Mig? Nej!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, tag et bad

Junior medlem

Ja, tag et bad

Really? Altså før, formoder jeg?

Hvem? Mig? Nej!

Junior medlem

Ja... dejligt varmt bad, hvor du bare lader tankerne løbe eller tænker på ingenting, måske fokuserer du bare på hvor dejligt det føles når det varme vand glider ned over dig og varmer dig osv. (puha... lyder helt forkert)

Eller gå en tur alene i skoven. Nyd lydene, nyd duftene... det dufter altid skønt på den her tid, sådan lidt sødeligt.

På dagen for mit første trip brugte jeg turen i toget på vej til arbejde på at sige undskyld til eks-kæreste for at have været en dårlig uopmærksom kæreste... så skrev jeg til mine forældre at jeg tilgav dem for de ting jeg synes de havde gjort forkert og sagde undskyld for de ting jeg selv kunne huske jeg havde gjort forkert.

Terrence McKenna sagde noget lignende... op til et trip så tænkte han ting der gik ham på så meget igennem at de blev helt trivielle, så var han næsten sikker på de ikke dukkede op i løbet af trippet.

Men uanset hvad, så skal du afklare dig selv med at der bliver åbnet nogle døre, og at det er ok... det er helt ok. Du skal nok komme tilbage og lande på jorden igen sikkert. Du har måske et andet syn på tingene, men det er også ok.

Relax and enjoy... slap af og nyd det. Giv slip... der er ingen der tager noget fra dig.

Hvis du gerne vil have lidt mere end bare de sjove visuals, så vil jeg foreslå at du lægger dig et behageligt sted, lukker øjnene og har en sort sok eller bind for øjnene. Det tager en masse distraktioner fra dig.

God fornøjelse :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du får det dårligt under trippet, kan du også tage et bad dér. Det virker dejligt afslappende, ligesom i den virkelige verden ;)
Der må ikke snakkes forhandlere, men brug google.

Mht. tripsitter; Så burde det i det mindste være een med erfaring, ellers tror jeg hurtigt det kunne blive forstyrrende, eller direkte ødelæggende for trippet.

Og jeg ved godt du ikke har spurgt om det, men jeg ville vælge MDMA som en førstegangsoplevelse. Det er så mildt. En fin introduktion.

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil anbefale alle der overvejer at trippe Shrooms at søge oplysninger, hid og did og alle vegne, jo bedere forberedt jo bedere trip. (Google er din ven :cheers: )

http://www.shroomery.org/9054/Trippers-FAQ Forum og stor samling af FAQ om Shrooms/Magic Mushrooms (Engelsk)

Nogle få af de videoer på Youtube jeg vil anbefale folk at se: (Engelsk)

:peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]