Hej alle sammen. Jeg har i lang tid været inde og læse på siden her.. Men jeg har ikke rigtig fundet nogle emner, som er magen til mit "problem".
For at gøre en lang historie kort, har jeg en kronisk sygdom, og er blevet opereret så mange gange, at jeg ikke har tal på det..
Efterfølgende blev jeg tilknyttet smertecentret, og fik konstateret kroniske smerter.
Jeg har altid haft det svært ved at skulle tage medicinen, men har efter lang tid måtte indse, at det har jeg været nødt til..
Mit spørgsmål lyder på at jeg er stoppet på smertecenteret, da vi overhovedet ikke var enige om mit behandlingsforløb.. Mine smerter er ikke konstante, men kommer i perioder meget pludselig, flere gange om dagen.. Og de ville sætte mig væsentligt op i dosis, så jeg var mere jævnt dækket, men jeg ville hellere tage det som pn medicin..
Og jeg har i de sidste 5 år taget smertestillende.
Jeg får fentanyl (smerteplastre) og oxynormer (fik injektioner længe, men gik over til smeltetabletter istedet) fast hver dag.
Jeg har nu skiftet over til egen læge.. Han er klar over min plan.. At jeg gerne vil ud af de plastre, og ende med kun at skulle tage medicin ved behov, og ikke fast..
Jeg har nu gået 2 trin ned i går morges, dvs 25 mg, men i går og i dag har jeg haft det skidt. De kendte svedture, gåsehud, alm utilpashed, og uro.
Jeg skal til kontrol hos min læge på tirsdag, inden han går på juleferie, og vi snakkede om Udtapning sidst, hvor jeg sagde jeg ville i gang nu med det. Han forslog så at hvis jeg blev skidt i løbet af udtapningen, kunne jeg få noget metadon til udtrapningen. Jeg ved bare ikke hvad jeg synes om ideen.. Jeg kan ikke overskue hvis jeg skal have det sådan her i udtrapningen af det, men er imod at skulle starte op på metadon, med mindre det hjælper mig til at kunne klare det hurtigere, end uden..
Jeg ville bare høre om derover nogen gode råd, til hvordan det vil være bedst, og mindst ubehagelige at prøve det?
På forhånd tak.
Mvh en fortvivlet pige..