Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 13:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

He he Ja jeg mener self. ikke at du skal give dine husdyr "rigtig" Narkotika, men jeg har opdaget at er der noget der kan gøre katte "Kåde" og Legesyge,
med Kempestore propiller (som når de går i jagt-mode) så er det de små "Oste-Dreamies" de sælger i fx. dansksupermarkede til 15-16kr. pr pose

Der står de må få 20 stk. pr dag og at de indeholder 2 kalorier pr. stk.
(så må du jo vudere om dine katte må få flere den ene gang om mnd. man tripper)

Billede

nå men til sagen:

når jeg tripper godt og grundigt på shrooms syntes jeg det er mega fedt at være social men mine katte, bare det at stene hårdene på deres pels :lol:
også give dem godbider som man holder fast mellem tommel og pegefinger el. mellem tommelfingeren og håndfladen og så lade missen slikke, snuse og nappe lidt før den får godbiden og kommer de til at nappe dig lidt hårdt i fingerne går der en bølge af signalstof igennem kroppen som en kuldegysning der får mig til at grine og når de så har fået en masse er de mega kælene..

Lidt om ost/morfin m.m. quote fra: http://www.plantemad.dk/ost.html
Citat:
Ost - koncentreret fedt, kasein og - morfin!
© Leif Varmark, plantemad.dk, 2011. Oversat og bearbejdet efter Neal Barnard: »Breaking the Food Seduction«. Neal Barnard er præsident for Physicians Committee for Responsible Medicine (PCRM).

I PCRMs forskning, hvor vi bl.a. sætter folk på en kost uden kød, mejeriprodukter og andre usunde ingredienser, oplever vi ofte, at den fødevare folk savner langt stærkere end andre fødevarer er – ost. Selv om forsøgspersonerne udmærket godt kan lide is eller yoghurt, så beskriver de deres følelser for ost nærmest som en stærk dybtliggende trang. Men kan ost virkelig være vanedannende?

Morfin!?

I 1981 rapporterede Eli Hazum og hans kolleger på Wellcome Research Laboratories i Research Triangle Park, NC om en bemærkelsesværdig opdagelse. De havde analyseret prøver af komælk og fundet spor af et kemisk stof, som lignede morfin en hel del. De afprøvede dette stof ved den ene kemiske test efter den anden og kom til sidst til den konklusion, at det rent faktisk var morfin. Der er ikke meget af det, og ikke alle prøver havde påviselige mængder. Men der er faktisk morfin i både komælk og modermælk.

Morfin er et opiat, og det er stærkt vanedannende. Så hvordan er det kommet ind i mælken? I første omgang gættede forskerne på, at det måtte være kommet fra køernes kost. Den morfin, som anvendes på hospitalerne, kommer jo fra valmuer og produceres også naturligt af nogle få andre planter, som køerne kunne have spist. Men det viser sig, at køerne rent faktisk producerer det i deres indre organer, ligesom valmuer gør. Små mængder af morfin, tillige med kodein og andre opiater, bliver tilsyneladende produceret i køernes lever og kan havne i deres mælk.

Men det var kun begyndelsen, hvilket andre forskere hurtigt opdagede. Komælk – eller mælk fra andre arter for den sags skyld – indeholder et protein, der kaldes casein, som under fordøjelsen nedbrydes og frigiver en lang række opiater, kaldet casomorfiner. ¼ liter sødmælk indeholder 6-7 gram casein, skummetmælk en smule mere. Caseinet bliver koncentreret under produktionen af ost.

Når man undersøger et caseinmolekyle under et kraftigt mikroskop, ligner det en lang kæde af perler. (Disse »perler« er aminosyrer – simple byggesten, der tilsammen udgør alle proteiner i kroppen). Når du har drukket et glas mælk eller spist en skive ost, så klipper mavesyren og tarmbakterierne disse caseinmolekylekæder i mindre stykker casomorfiner af forskellige længder. Et af disse stykker, en kort streng, der består af blot fem aminosyrer, besidder omkring en tiendedel af morfins smertestillende styrke.

Opiaternes funktion

Hvad laver disse opiater der, skjult i mælkeproteinerne? Det viser sig, at opiater fra mors mælk har en beroligende virkning på spædbarnet og at de måske i virkeligheden er ansvarlige for en pæn del af det trygge mor/barn-forhold. Det er åbenbart ikke vuggeviser og småpludren alt sammen. Psykologiske bånd har altid et fysisk grundlag. Hvad enten man bryder sig om det eller ej, så har mors mælk en medicinsk effekt på barnets hjerne, og dette sikrer, at barnet vil knytte sig til mor og fortsætte med at amme og få de næringsstoffer, alle babyer har brug for. Ligesom heroin eller kodein dæmper også casomorfinerne tarmenes naturlige bevægelser, og de har en klar antidiarrhe-effekt. Denne opiat-effekt kan være grunden til, at voksne ofte oplever, at ost kan være forstoppende, ligesom smertestillende opiater er.

Det er et åbent spørgsmål, i hvilket omfang mælkeopiaterne indgår i voksnes blodcirkulation. Indtil 1990erne mente forskerne, at disse proteinfragmenter var for store til at passere gennem tarmvæggen og ud i blodet, undtagen hos spædbørn, hvis umodne fordøjelsessystem ikke er meget selektiv med hensyn til, hvad der passerer igennem (da mors immunstoffer skal kunne passere). Forskerne teoretiserede om, at mælkeopiaterne hovedsageligt virkede inden for selve fordøjelseskanalen og at de signalerede trøst eller lindring til hjernen indirekte gennem hormonernes rejse fra tarmkanalen til hjernen.

Men i et fransk forsøg gav forskerne skummetmælk og yoghurt til en gruppe frivillige og viste, at i det mindste nogle af caseinfragmenterne kan passere ind i blodbanen. Effekten var størst ca. 40 minutter efter indtagelsen.

Andre narkotika-lignende bestanddele

Ost indeholder langt mere casein end andre mejeriprodukter. Når mælk bliver lavet til ost, bliver det meste af mælkens vand, valleproteiner og lactosesukker fjernet, og tilbage har vi koncentreret casein og fedt.

Ost indeholder også andre narkotika-lignende bestanddele, f. eks. et amfetamin-lignende kemisk stof kaldet phenylethylamin, eller PEA, som også findes i chokolade og pølser. Og der er mange hormoner og andre stoffer i ost og andre mejeriprodukter, hvis funktioner endnu ikke er afdækket.

Stoffet Naloxon, der normalt anvendes som modgift ved overdosering eller forgiftning med morfin eller morfinlignende midler, har i forsøg vist sig at kunne eliminere noget af forsøgspersonernes trang til ost (og chokolade).

Bright.. :peace:

Senest rettet af BrightShadowDK 15 dec 2013 14:07, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Og har jeg så selv sådan en her inden for række vide så er dagen bare perfekt:

Billede
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

har lyst til at få kat nu :( ingen tvivl om, at kæledyr kan være intenst på psykedeliske stoffer.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har i hvert fald ikke fortrudt at jeg fik mine 2 (fik dem nytårs dags morgen sidste år, da var de precis 12 uger)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Haha, det minder mig om vores første kuld maine coon killinger. De var helt tossede med ostepops, virkelig tossede. Jeg sagde ofte til tøsen at hun skulle stoppe med at give dem ostepops for det var ikke kattemad og umuligt kunne være godt for dem.
Men hvis de har rendt rundt og småtrippet lidt, så er det sgu cool nok. :)

Jeg elsker også at se på min kat når jeg tripper, hun er så blød og pelsen får nogle fede bølgemønstre og hun ser helt syret ud. :D

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fuck hvor fedt :D Ville ønske jeg kunne trippe med min kat, men den hader mennesker, bortset fra når den skal have mad. Desuden ser den rigtig ond ud, og den kan finde på at nedstirre en.

Der er også muligheden at lade katten slikke lidt på en baldrian pille, har du prøvet det? Så skulle de efter sigende blive sindsygt kælende, og spinde så mundsavlet løber ud af kæften. (Ikke en opfordring til at give narko til sine husdyr, bare en lille bonusinfo)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
jeg elsker at trippe med min kat (bare husk at vask hænder inden du kæler, især hvis man har med pulver lign stoffer at gøre) men jeg har nu sådan noget balderian ekstrakt, og en pude med catnip og baldrian på, som katten får engang imellem (Især hvis man tripper selv) for så skal katten da også lige være med ;) men der er da ikke noget bedre end sådan en stor kærlig blød pelsboldt når man er far out there :D ved det gamle hus jeg boede i kældede jeg engang en kat jeg kendte (nabo kat) på et 2cb trip i 15-20 minutter - midt ude på en græsplæne i minusgrader :D jeg fulgte efter den da den ville gå lol - det fik den sgu ikke lige lov til

btw... min fede kat blive også fodret med nogle dreamies af og til. jeg har aldrig sådan en pakke mere end 1 dag, han kan lugte dem inde fra skabet af tror jeg og går helt amok og meower så længe de eksistere inde for hans hjem :D fede kræ... irritere din kat dig så prøv at skræld en citrusfrugt og stik dine fingre hen til næsen af den. så skrider den nok.... random wtf :D

Senest rettet af Mr.Pink 15 dec 2013 22:09, rettet i alt 3 gange.

Medlem
Brugeravatar

Re: Shambhala
Fordi Baldrian & Catnip er en og den samme plante :wink: men nogen katte totalt lige glade (fx. mine) men kender en der går helt grasat over det.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Baldrian og catnip er ikke én og samme plante.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

min kat reagere meget mere legnede og energisk på catnip end på baldrian, hvor han da også bliver lidt små fjollet men langt mere afslappet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Den overskrift... I hate it so much...

Hvor lang tid kan i holde interessen i katten, mens i rejser?

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Jeg bad engang en ven om at tage noget kattegræs med hjem fra dyrehandlen i den forestilling om at jeg ville få nogle frø jeg kunne så. Han kommer så med en pose tørret kattegræs, lidt skuffet smider jeg den så på køkkenbordet og tænker ikke videre over det.
Senere, da jeg skal ud i køkkenet og hente noget at drikke, ser jeg min kat har været oppe og tage den her pose på bordet, flået hul i den på vores dørmåtte og spredt det ud over det hele og imens ligger hun og ruller sig rundt i det. Fuldstændig rullet ind i tørt kattegræs kigger hun på mig med det her fraværende udtryk, helt væk er hun, man kan virkelig se hvor meget det her tørrede kattegræs påvirker hende. Jeg kunne ikke lade være med at grine imens jeg støvsugede de sølle rester op.

Skide katte, de er fandeme noget af det sjoveste man kan have i sit hjem. :D

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

og så tænk lige over at han katte bliver mere påvirket af det end hunkatte gør, udelukkende fordi at der bliver (vist nok) udløst et hormon i kattens hjerne der også bliver udløst i han kattes hjerne når de mærker en hun kat i løbetid i nærheden :D men ja.. fraværende indeed. min kat bliver bindegal af det lort :D men han nyder det uden tvivl. dog skal man passe på at de ikke får for meget af det, det er en slags rus af snuse til det, og en anden at slikke på det/æde det, som de kan komme til at kaste op af hvis de får for meget, når de lugter til det skulle det vist være mere energisk for dem, æder de det mere sløvende som kan resultere i at katten får det af H til.

Senest rettet af Mr.Pink 16 dec 2013 00:06, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Den overskrift... I hate it so much...

Hvor lang tid kan i holde interessen i katten, mens i rejser?

Hey Xeno.. Ja tænkte nok den ville provokere lidt.. jeg overvejede enda at tiføje et link til:

http://www.Katte-oste-narko-smartshop.com men valgte at udelade det da nogle kunne vudere at det var imod reglerne :lol:

jeg siger jo heller ikke at det er det eneste jeg laver under trips men det er helt sikkert på listen..

Bright.. :rocking:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Regnede heller ikke med den havde fokus under hele trippet :P
men jeg kan selv kigge på et gardin i 10-15 minutter, hvis der sker noget der selvfølgelig.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]