Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 aug 2025 18:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej Psychedelia :)
Min ven og jeg har fået fingre i noget morfinsulfat af mærket Contalgin. Det er depottabletter og da vi er ikke meget for at indsprøjte det i blodet eller anus så ender vi nok med at sniffe eller indtage det oralt. Jeg har læst at man for at få den fulde effekt skal afskylle belægningen og knuse pillerne men hvordan gør vi det?
Og hvad er fordelene og ulemperne ved oral indtagelse og snifning?

Medlem

Hey. Nu ved jeg godt at siden her går ud på harm reduction, og det mener jeg dette brev er.

Det er rigtigt, at de virker i løbet af en times tid, hvis du knuser dem og vasker farven er. Du kan enten da den i munden et kort øjeblik, og tørre farven af med et stk toilet papir. Mange siger at pillen virker hurtigst hvis man drikker noget varmt til... De kan også sniffes, men vil ikke anbefale det, og virkningen går hurtigt over. Knus dem, og spis dem.
Lad for guds skyld være med at fixe dem. Er selv kommet ud af et flere årigt misbrug af contalgin... Start evt med 10mg, hvis du ikke er opiat tolerent.

Håber dette kan hjælpe lidt.

Medlem

hvor mange mg er de på?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Harm Reduction.

Det er fint nok i har lyst til at prøve at indtage Contalgin, men for jeres egen skyld så aftal med hinanden at i kun gør det den her ene gang, og at næste gang først bliver om lang tid. I bliver så hurtigt hooked på opiater hvis i ikke passer på. Jeg kæmper selv med et misbrug af OxyContin'er. Det er forfærdeligt at blive afhængig af! Det VIL ødelægge jeres liv hvis det udvikler sig.

Jeg ville sniffe dem, men at tage dem oralt er nok det bedste.
Sørg for at bryde depotten godt, og om i tager "maling" af pillen gør ikke den store forskel så det er ikke relevant for selve jeres rus. Det er blot en coating.

Billede

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
I optager dem mere effektivt ved at spise dem. Snifning af morfin er spild med mindre man blot forsøger at booste sit "junkiecool" :D

Og ja, pas på. Opiater er uhyrligt vanedannende, så overvej om I har lyst til at tage chancen.

Medlem

Harm Reduction.

Det er fint nok i har lyst til at prøve at indtage Contalgin, men for jeres egen skyld så aftal med hinanden at i kun gør det den her ene gang, og at næste gang først bliver om lang tid. I bliver så hurtigt hooked på opiater hvis i ikke passer på. Jeg kæmper selv med et misbrug af OxyContin'er. Det er forfærdeligt at blive afhængig af! Det VIL ødelægge jeres liv hvis det udvikler sig.

Sørg for at bryde depotten godt, og om i tager "maling" af pillen gør ikke den store forskel så det er ikke relevant for selve jeres rus. Det er blot en coating.

[ Billede ]

det er brækmiddel som sidder udenpå, og farven er der for at man kan se at den opløses i drinks

Medlem

så man skal altså ikke sniffe farven. Det gør ingen forskel når de indtages oralt, hvis det er i moderate mængder. Da for mange, kan udløse brutal ''ørling'' :-S selvom det måske føles meget rart, er det skide usundt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Harm Reduction.

[ Billede ]

det er brækmiddel som sidder udenpå, og farven er der for at man kan se at den opløses i drinks

det er ikke et brækmiddel! det er bare en coating, der gør at det ikke er en helt ru overflade, men en dejlig glat glidende tablet.. skørt, at sku indtage et brækmiddel i tablet form... men det er en sjov lille myte!

Medlem

brækmiddlet er til for at man ikke overdosere. Er ret sikker i min sag. Fik dem udskrevet pga rygskade, og spurtge min tidl. læge om farven

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så han han altså løget overfor dig - jeg har gennem tiden suttet coatingen af, på utallige tabletter og aldrig oplevet kvalme - derudover har det faktisk været oppe at vende her på boardet før og blevet aflivet af en farmakonom... Men lægen ved måske ikke bedre, ellers vil han afholde dig fra, at indtage mere end han anbefalede....

Her kan du se, hvilke farvestoffer der anvendt til de forskellige styrker:

Hjælpestoffer
Farve:
Brilliant blå FCF (E133) : depottabletter 200 mg
Erythrosin (E127) : depotkapsler 90 mg, depotkapsler 150 mg
Indigotin I (E132) : depotkapsler 30 mg, depotkapsler 150 mg
Jernoxider og -hydroxider (E172) : depottabletter 5 mg, depottabletter 30 mg, depottabletter 60 mg, depottabletter 100 mg, depotkapsler 30 mg, depotkapsler 90 mg, depotkapsler 150 mg
Ponceau 4 R (E124) : depotgran. t. oral susp. endos 20 mg, depotgran. t. oral susp. endos 30 mg, depotgran. t. oral susp. endos 60 mg
Quinolingult (E104) : depottabletter 200 mg
Titandioxid (E171) : depottabletter 5 mg, depottabletter 10 mg, depottabletter 30 mg, depottabletter 60 mg, depottabletter 100 mg, depottabletter 200 mg, depotkapsler 30 mg, depotkapsler 90 mg, depotkapsler 150 mg
Smag:
Hindbær: depotgran. t. oral susp. endos 20 mg, depotgran. t. oral susp. endos 30 mg, depotgran. t. oral susp. endos 60 mg
Andre:
Lactose: depottabletter 5 mg, depottabletter 10 mg, depottabletter 30 mg, depottabletter 60 mg

Ingen brækmiddel, medmindre du lige sku være allergisk overfor en af farvestofferne =)

Edit:

hvis farven er til, for at man skulle kunne se om en drink evt var dopet - så skulle hele pillen jo være gennemfarvet, ligesom det var tilfældet med rohypnoler i sin tid - de var ultra blå, hele vejen igennem og med en grøn coating - ellers er den del jo alt alt for let at omgå....
Billede

Junior medlem
Brugeravatar

Harm Reduction.

[ Billede ]

Mange tak for rådet. Jeg har meget respekt for alle afhængighedsskabende stoffer og det er meget vigtigt for mig ikke at udvikle afhængighed.

Billede

De ser sådan ud og er kun på 5 mg men jeg har rigeligt af dem.

Er der nogen som med sikkerhed ved hvad belægningen er og om den skal fjernes?
Hvis den skal fjernes er det så bare at skylle dem, tørre dem, knuse dem og så sluge dem?

Er det muligt at opløse pulveret i vand eller putte det i noget spiseligt?
Det lyder ikke så lækkert at sluge flere morfinpillers pulver der så også er halvvådt :)

Er der nogen her der anbefaler at tygge pillerne?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ved ikke præcis hvad coatingen består af, men det er altså for at den er lettere at sluge, da coatingen er glad, det er tabletten ikke - jeg fjerne altid coatingen hvis jeg vil sniffe dem, da coatingen ellers ligger som flager, der ikke er særlig rare at få i tuden - men om den er der eller ej, gør ingen forskel - du kan sagtens fugte den og så tørre det af...

Du kan sagtens knubse tabletten mellem tænderne for at bryde depoteffekten, eller knuse den hel - fx mellem to spiseskeer... Hvis de bliver våde, så kan du jo tørre dem, no biggie =) Du vil ikke fjerne depoteffekten, blot ved at fjerne coatingen, der skal du helt eller delvist knuse tabletten...

Held og lykke og pas på dig selv og dit forbrug, det tar sgu røven på selv de bedste, især hvis du har et lille lager liggende =)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]