Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 19:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle dejlige mennesker, håber ikke dette er den forkerte "section" jeg har skriver dette i!

Jeg har et par spørgsmål vedrørende noget skizofreni, medicin og stoffer men inden jeg stiller mine spørgsmål vil jeg lige komme nogle relevante informationer.

Jeg fik for cirka 2 år siden diagnosen Paranoid Skizofreni. Efter cirka 2 dage (lol) med diagnosen blev jeg allerede proppet med piller. Jeg havde inden min diagnose og start på medicin røget en del hash. Da jeg begyndte på min medicin sagde de at en side effekt ved min medicin var at alchohol ville føles voldsommere (De sagde som tommelfingerregel at 1 genstand=3-5 når jeg var på pillerne). Noget jeg selv efter et på måneder på pillerne måtte opdage var at det også var sådan med Hash. Før jeg begyndte på pillerne kunne jeg let suge en del, men efter at være at kommet på pillerne er det næsten skræmmende så "stærkt" hash havde effekt på mig. Jeg kunne ryge 1 pind og være helt færdig. Hvis jeg så også røg en til eller flere ville jeg nærmest blive helt psykotisk (Den sjoveste oplevelse med det, var i følge mine venner da jeg lagde mig ned på jorden og græd og sagde vi alle skulle dø gentagende gange). Dette skræmte mig en del, da jeg syntes det var ret voldsomt.

Det skal siges at jeg tager:
Abilify 2x 10mg om dagen
Risperdal 2mg om dagen.

Jeg har siden da prøvet nogen forskellige psykedeliske stoffer (LSD, E, Prøvet svampe og 25C-NBOMe) og jeg syntes det havde en meget "voldsom effekt" på mig i forhold til det mine venner har fortalt de oplevede på disse forskellige stoffer.

Nu til mine spørgsmål

1. Er det "farligere" end normalt at tage disse stoffer (LSD,Svampe, 25C-NBOME, E rører jeg ikke igen) på Rispardal og Abilify i de doser jeg får?

2. Kan der være en sammenhæng mellem at jeg har "voldsommere" trips på stoffer end så mange andre og min medicin ?

3. Psykisk har jeg ikke mærket den store forskel efter at have begyndt/Prøvet at tage forskellige slags stoffer. Men hvad med fysisk?

Det skal siges, som i nok på nuværende tidspunkt efter at have læst det her, at når det kommer til "hårdere" stoffer er jeg ikke så vidende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan ikke sige dig om det er direkte skadeligt at tage psychedeliske stoffer for dig, da jeg tror det er meget individuelt. Jeg kan dog godt forestille mig at de kan trigge en psykotisk episode på samme måde som den du oplevede på hash.

Amfetaminer som MDMA, amfetamin osv. skal du i hvert fald holde dig helt fra - de påvirker hjernen på en måde, som selv hos raske personer kan fremkalde noget, der skræmmende meget ligner det der hos skizofrene kaldes "positive symptomer" som kan være hallucinationer, vrangforestillinger og hvad der nu ellers hører til en psykotisk episode.

Grunden til at alkohol føles voldsommere skyldes, at det forstærker den sløvende effekt af din medicin.

Jeg tror ikke opioider ville fremkalde en psykotisk tilstand, men det er en skidedårlig idé at blande disse med din medicin, og du ville i bedste fald bare falde i søvn.

Skizofreni er en sygdom, der kan behandles og i nogle tilfælde kureres. Men du hjælper ikke dig selv ved at tage stoffer og kan risikere at tilbagesætte din egen fremgang. Vent for guds skyld med stofferne til du har det bedre. Det er slet ikke holdbart at tage dem, hvis du vil blive rask en dag!

Medlem
Brugeravatar

Imo. Når man kæmper med en psykisk lidelse. Så er det virkelig dumt at eksperimentere med andre stoffer, før man har arbejdet med hvad man nu har at arbejde med.
Og at mixe dem med anti-psykotisk medicin, kan på ingen måde anbefales. Hold pause med stofferne de vil jo altid være der.
Det du skal tænke på er dig selv, føler du din krop og sjæl er klar til en så stærk påvirkning fra psykedeliske stoffer? Den beslutning skal du ikke tage mens du er på din medicin.

Den medicin du får udløser Serotonin, ligeså gør LSD, MDMA og jeg kunne remse flere op. Når du så blander dem, så er der en høj risiko for serotonin-syndrom.

Godt være jeg lyder som en sur stodder, men jeg troede selv jeg kunne klare hele verdenen. Selvom jeg har meget i bagagen.
Og hold da kæft jeg fik den største røvfuld, og måtte lære at leve igen trods min unge alder.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]