Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 10:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hash psykose?
Goddag alle sammen jeg er en dreng på 18 år

Jeg har tidligere været misbruger for ca. 3 år siden jeg røg i hverdag i 1 år
Og holdte derefter en pause på 1 år jeg begyndte i igen men bare med at ryge 2-3 gange om måneden
Men her for 2 måneder siden startet jeg igen så igen
Og for ca. 2 uger siden blev jeg ramt af angst anfald og har haft pænt nedtur på og vil helst ikke køre tog eller være udenfor alene
Her igår om aften var jeg alene hjem og besluttet mig for at finde noget røg lokalt jeg fik købt noget af en som jeg ikke kendte og det jeg kom hjem og skulle til at lave mit bong hoved syntes jeg at hashen bare smulerede mellem min finger det tog ca 5-10 sek uden at overdrive og nolle 0.4g
Jeg tænkte ikke så meget over det men istedet for bare helt sikkert
Da bong mixet var klar tog jeg hovedt men havde svært ved at få det til at sidde fast endelig sat det sig fast og jeg røg mit hoved og fik det rigtig rigtig dårligt
Jeg følte mig meget meget tør i halsen men tænkte nu lægger jeg mig bare ned og drikker et glas vand og så må det gå over rimlig hurtigt
Men nej det blev være og være til sidst tog jeg mig den beslutning og ringe 112 da jeg havde svært ved at trække vejret og mit hjerte banket meget hurtigt
Jeg fortalte dem min situation og de sagde de ville sende en ambulance jeg besluttede mig at tage tøj på og gå ned foran for at få noget frisk luft og vente på dem men pludselig begyndte mit hoved at føles meget tungt og min ben føltes mærkeligt når jeg gik rundt gik jeg som om mine ben sov altså nærmest væltede rundt jeg lagde mig ned og ringede igen for at høre hvor langt de var noget der gik ca. 10 minør de nået frem jeg kom op og ligge og havde også ringet til min mor som var på vej hjem
Jeg lå der og fik sat lidt forskellige ting på kroppen efterfulgt da de havde fået nogen tal ud spurgte ambulance føren sin kollega om han ikke bare skulle starte bilen og det gjorde han så der gik 5 min hvor efter min mor kom de snakkede lidt og det endte med at jeg fik lov til at komme ud af ambulancen og hjem og lægge i sengen istedet
Jeg begyndte at få det lidt normalt igen og lagde mig til at sove om natten vågnet jeg og havde utrolig hoved pine har aldrig haft så slem før jeg gik ud på toilettet og pludselig skulle jeg brække mig og bagefter gik jeg ind og lagde mig igen
Idag da jeg vågnet havde jeg det helt fint men nu her mens jeg skrive dette føler jeg at mit hoved er tomt og og selve mit syn virker lidt som om jeg har haft taget noget andet

Hvad syntes i jeg skal gøre
Og kan det her have noget at gøre med en hash psykose eller ligne?

Mvh en ung gut på 18

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lyder som en ubehagelig oplevelse. Hashpsykose findes ikke, det er et begreb medierne har opfundet. Du lyder ikke til at være psykotisk, så det ville jeg slet ikke bekymre mig om. Noget tyder på at du har fået trigged et angstanfald, måske pga. du har indtaget så stor mængde i et bonghoved. Problemet med at ryge bong er, at man ikke, ligesom når man ryger en pind, kan suge sig frem til den skævhed man ønsker. Og når man ikke kender styrken af sin hash, kan man godt blive overrasket, når man bare suger 0,4g på én gang.

Hvis jeg var dig, ville jeg begynde at trappe ud af det daglige forbrug, og smide bongen ud. Det hjælper ikke på angsten, at fortsætte i samme bane. Og det er heller ikke så smart at have et så højt forbrug kørende, i så ung en alder. Hvis du ikke kan finde ud af at ryge en gang imellem, men ryger tilbage til den daglige rygning, synes jeg du skal overveje om hash overhoved er noget for dig. Havde selv samme problem, så det blev enten/eller.

God bedring!

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
^this.

Jeg kan kun være enig. Jeg røg også selv bong engang og på et tidspunkt begyndte jeg også at få det skidt af det. Efter en del år hvor jeg ikke røg bong, prøvede jeg igen og puha det var en grim oplevelse. Fik det både fysisk og psykisk dårligt.

Jeg kan kun anbefale at smide bongen af helvede til, og evt. kun ryg noget mild pot. Og hvis du absolut vil ryge hash, så prøv at skaffe en hash med højt CBD (cannabidiol) indhold og lavt THC indhold om muligt. Tal med din pusher eller tag på staden og snak med dem.

Svar med citat  
Tusind tak for svarene
Og bong er noget nyt for mig men har ellers kun haft fine oplevelser ud over det
Jeg plejer også og kunne styre mig men kom desværre tilbage i den gamle vennekreds igen hvor jeg er begyndt og ryge meget igen
Men jeg har også lige smidt bongen ud og skyllet det sidste hash jeg havde tilbage ud i toilettet efter den her tur igår har jeg ikke haft lyst til at ryge især begrund af at mit hoved idag stadig ikke har det så godt

Føler stadig den tomhed samtidig med en grim hovedpine

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Det lyder også for mig som om du har haft et massivt angstanfald, og ja det er squ skræmmende, da man i de fleste tilfælde føler at man ikke kan få luft. Har selv prøvet det et par gange. Og sjovt nok også kun når jeg har røget bong.

Jeg kan ikke give dig et bedre råd end det shambhala har givet dig.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]