Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 22:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kodesprog virker på ingen måde. Hvis brug af kodesprog skal være relevant, skal man som i dette tilfælde være overvåget, og så er deres kodesprog jo total ubrugeligt. Det ville kræve meget omtanke, hvis en kodesprog skal virke. Hvis man som i artiklen har 200 kunder, så er det sgu nærmest umuligt at udføre det.
Jeg taler normalt altid åbent om stoffer i telefonen. Som sagt, hvis jeg endelig var under overvågning, så ville de gængse kodesprog på ingen måde virke. "Skal vi lige mødes?". Mon ikke politiet ikke har hørt den før. Når det er sagt, så er det selvfølgelig fordi, at jeg kun er køber og ikke er indvolderet i salg. Hvis jeg var i salg, ja, så er det en helt anden snak. Men langt de fleste burde virkelig ikke have noget at være bange for. Der sker sgu intet ved at nævne ordet kokain i telefonen.

Rellek, йети,

Følgende postede overstående selv som personligt gav mig et godt indblik. Det er i hvert fald en start:
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=73&t=30942

Det kan godt være at du ikke føler at du har noget at frygte, men du sætter automatisk din dealer i en meget dårlig position, hvilket er ufattelig dårlig stil.

Ja, det er jeg enig i. Nu mente jeg nu også mest blandt venner osv, som ikke er indblandet i salg, hvor der selvfølgelig ikke sker noget ved, at man spørger, om man lige skal komme forbi og ryge noget hash. Men igen: Hvis man ikke er overvåget, så kan man snakke så så mange kilo kokain, som man har lyst til. Hvis man er overvåget, hvad er så forskellen på at spørge, om man kan købe kokain, eller om man kan købe "Caroline" eller et andet kodesprog. "Skal vi mødes?" er ligeså åbenlyst som "Jeg har brug for kokain". Hvis ens telefon er overvåget, har de jo nok en ret god mistanke, de overvåger jo ikke tilfældige telefoner.
Måske jeg er helt forkert på den? Så må du endelig forklare, så jeg ikke fucker folk op, som du siger, at jeg kan gøre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det er jeg enig i. Nu mente jeg nu også mest blandt venner osv, som ikke er indblandet i salg, hvor der selvfølgelig ikke sker noget ved, at man spørger, om man lige skal komme forbi og ryge noget hash. Men igen: Hvis man ikke er overvåget, så kan man snakke så så mange kilo kokain, som man har lyst til. Hvis man er overvåget, hvad er så forskellen på at spørge, om man kan købe kokain, eller om man kan købe "Caroline" eller et andet kodesprog. "Skal vi mødes?" er ligeså åbenlyst som "Jeg har brug for kokain". Hvis ens telefon er overvåget, har de jo nok en ret god mistanke, de overvåger jo ikke tilfældige telefoner.

Set i lyset af de hidtidige afsløringer fra Snowden, så tror jeg det vil være fornuftig at antage alt hvad man siger i en telefon (og mail og chat osv), vil man senere kunne bive konfronteret med - også i DK...

Fakta er i hvert fald at det er muligt at aflytte telefonerne, at alle metadata logges (samtalepartnere, opkaldsvarighed, opkaldstidspunkt, geografisk lokation osv) og at der findes automatisk software, som scanner for nøgleord og derved kan kvalificere udvalgte samtaler til grundigere overvågning og/eller decideret aflytning.

Det er så spekulation om det hele allerede sker automatisk på samtlige telefonsamtaler både inden- og udenrigs - trods lovgivning og forsikringer fra magten om at det ikke sker uden dommerkendelse... Pointen er det KAN lade sig gøre, så det er et godt udgangspunkt at antage det sker og handle ud fra den antagelse :!:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

"Skal vi mødes?" er ligeså åbenlyst som "Jeg har brug for kokain". Hvis ens telefon er overvåget, har de jo nok en ret god mistanke, de overvåger jo ikke tilfældige telefoner.
Måske jeg er helt forkert på den? Så må du endelig forklare, så jeg ikke fucker folk op, som du siger, at jeg kan gøre.

Du er skam forkert paa den. Bare fordi en person saelger stoffer, kan politiet jo ikke bevise at alt hans kommunikation handler om det. "Skal vi moedes" kan sagtens handle om at moedes og faa en oel, laegge arm, spille poker, eller alt muligt andet. Det er politiets og anklagemyndighedens opgave at bevise at det handler om narko, hvis de oensker at faa dig doemt. Og det er altsaa helvedes meget nemmere hvis man skriver "jeg vil godt koebe 10 gram kokain, hvornaar er du hjemme?", end hvis man spoerger om man skal have et slag kort.

Og jo, de kan sagtens overvaage tilfaeldige telefoner. Hvis du nu kender nogen som af en eller anden grund er i soegelyset, saa er det set ofte at de overvaager vedkommendes omgangskreds ogsaa, og dermed dig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]