Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 11:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen,

Jeg har igennem 21 dage taget 15mg Oxapax en time før jeg skulle sove og vil nu gerne stoppe. Jeg har læst en del om Benzodiazepiners alvorlige bivirkninger og er ret bange for hvad der venter mig forude. Jeg prøvede at gå ned til halv dosis i weekenden, men fik det meget skidt (kunne ikke sove, feber, influenza lignende symptomer). Det kan dog skyldes at jeg rent faktisk havde en virus/influenza da min mor blev syg dagen efter. Som sagt er mit mål hurtigst muligt at stoppe 100%, men vil først lige høre om der er andre herinde der har nogle erfaringer, hvor grim en kold tyrker kan være efter en så kort periode, bud på hvordan jeg kan nedtrappe osv.

- Jeg vejer 62kg

- Jeg tager ingen andre stoffer/medicin.

- Symptomer jeg lige nu døjer med: tørre øjne, tør mund, lette kramper i benene, humørsvingninger (kan dog ikke med 100% sikkerhed sige at dette skyldes Oxapax)

Nogen anbefalinger til hvordan jeg griber det an og på forhånd tak!

Medlem
Brugeravatar

tal med din læge om der du kan skifte præparat til et med mindre bivirkninger mens du udtrapper langsomt ?
har ikke erfaringer med de lægemiddeler så det er kun et gæt = tal med din læge !

Bright..

ps: detter er ud fra at jeg formoder du har fået det på recept ?

Junior medlem

Min læge er desværre på ferie og det samme er benzolinien. Men tak for dit svar alligevel. Overvejer at tage et smut forbi Bispebjerg.

Medlem
Brugeravatar

Dit lægehus burde da ha en anden læge der har akut tider i morgen og fredag !? ellers er læge vagten en mulighed men det er mest til virkelige akutte ting og de ændre helst ikke medicin din praktiserende læge giver dig. er det meget akut indlægger de en istedet (ved ikke om det er det du mente med Bispebjerg)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

15 mg oxazepam er ikke ret meget, og det er 21 dage heller ikke. enten ville jeg trappe ud over en uge maks. f.eks. 2 dage med en halv, 2 dage med 1/4 og 2 dage med 1/8 pille. Ellers kan du tage en kold jeg tror ikke du får så vilde abstinenser at du ikke kan holde det ud, men hvis du nu ikke kan kan du bruge udtrapningsplanen eller snak med egen læge eller lægevagten. Det er meget almindeligt at få kramper under benzo abstinenser

Junior medlem

Tusind tak for jeres svar. Jeg var en tur forbi Bispebjerg tidligere og har besluttet mig for at tage en kold tyrker. Håber ikke det bliver værre end et par søvnløse nætter. Lægen sagde, ligesom jer her i tråden, at 15mg var en lille dosis, men jeg er ULTRA medicin-følsom. Jeg fik som teenager hjerte og respirations problemer af nogle få hundrede mg Seroquel. Men sådan er vi jo alle så forskellige. Krydser fingre for at jeg klarer den uden den store svie og smerter/angst. Har meget at bekymre mig om for tiden :roll:

15 mg oxazepam er ikke ret meget, og det er 21 dage heller ikke.

Er Oxazepam det samme som Oxapax?

Det er meget almindeligt at få kramper under benzo abstinenser

True.

Lektie lært: Benzodiazepiner er THE FUCKING DEVIL.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

15 mg oxazepam er ikke ret meget, og det er 21 dage heller ikke.

Er Oxazepam det samme som Oxapax?

Oxapax er navnet på præperat der indeholder oxazepam, så ja. :)

Junior medlem

Der kan man bare se :roll:

Junior medlem

36 timer siden jeg tog den sidste pille. Har ondt i hele kroppen, hovedpine, mundtørhed, koldsved og en intens følelse af angst. Håber smerterne og angsten fortager sig i løbet af dagen. Jeg tror jeg klarer den.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg kan ikke forstå det rammer dig så hårdt ? jeg to alprazolam i 30 dages tid og stoppede fra den ene dag til den anden uden at mærke noget fysisk ubehag, men psykisk blev jeg også ramt af angst dagende efter jeg stoppede, disse piller bør ikke ses som en varrig løsning, det er ikke noget man bør tage dagligt for så bliver det som du selv skriver (the fucking devil) - hellere arbejd med dig selv og find ud af hvad årsagen til din angst evt er og hvordan du skal gribe om det. En benzo kan være god til akutte panik anffald men får man dem dagligt bør man finde andre behandlings muligheder end medicin som kognitiv terapi og lign. Jeg håber du kommer godt igennem det, har selv haft voldsomme panik angst anffald dagligt (får dem stadig ind imellem) og ved hvilket helvede det kan være. livskvalitet = 0. Skriv en pm hvis du har brug for nogle at snakke med om det.
god bedring.

Junior medlem

Jeg kan ikke forstå det rammer dig så hårdt ? jeg to alprazolam i 30 dages tid og stoppede fra den ene dag til den anden uden at mærke noget fysisk ubehag, men psykisk blev jeg også ramt af angst dagende efter jeg stoppede, disse piller bør ikke ses som en varrig løsning, det er ikke noget man bør tage dagligt for så bliver det som du selv skriver (the fucking devil) - hellere arbejd med dig selv og find ud af hvad årsagen til din angst evt er og hvordan du skal gribe om det. En benzo kan være god til akutte panik anffald men får man dem dagligt bør man finde andre behandlings muligheder end medicin som kognitiv terapi og lign. Jeg håber du kommer godt igennem det, har selv haft voldsomme panik angst anffald dagligt (får dem stadig ind imellem) og ved hvilket helvede det kan være. livskvalitet = 0. Skriv en pm hvis du har brug for nogle at snakke med om det.
god bedring.

Tak og ja det er virkelig mærkeligt at min krop reagerer så voldsomt. Enig hvad angår det med at arbejde med sine problemer. Pillerne er som du siger kun en hjælp i akutte situationer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]