Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 07:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej. Efter lidt tids overvejelse har jeg nu besluttet mig for at forhøre mig her på siden, hvorvidt de symptomer jeg oplever dagene efter en ret vild nytårsaften virker normale..

Nytårsaften besluttede jeg mig (for første gang nogensinde) at forsøge mig med MDMA (jeg tog dog ganske lidt). Derudover blev der yderligere indtaget en god portion alkohol samt røget lidt hash. Jeg havde en god aften, og var aldrig det mindste i nærheden af et bad-trip.
Jeg er klar over at MDMA ofte udmunder i nogle efterfølgende dage med nedtur, men da jeg vågnede nytårsdag havde jeg det ganske fint - og faktisk også den efterfølgende dag (hvor der også blevet røget en smule hash).

Men da jeg skulle i seng igår aftes gik det så galt. Mine tanker løb fuldstændig løbsk, og til tider oplevede jeg små angstanfald.
Disse symptomer har gentaget sig hele dagen idag. Jeg har ekstreme humørsvingninger - fra at være nogenlunde tilpas, til at være tæt på grædepunktet, og stadig med små angstanfald hvor hjertet bare begynder at hamre derudaf.. Jeg oplever at jeg er total ligeglad med alting - studie, venner, fremtiden og jeg har absolut ingen appetit og har svært ved at spise noget som helst..

Jeg har forsøgt at læse om mange af de symptomer som folk har dagene efter indtagelse af MDMA, men jeg har lidt svært ved at finde ud af hvor 'normal' min situation er, og om jeg burde være bekymret?

Medlem

Geografisk sted: Søen
Jeg har taget en del MDMA i tidens løb, men jeg har aldrig oplevet så kraftige symptomer som du har haft.
Som du sikkert har læst dig til, er humørsvingninger forholdsvis normalt dagen efter. Men sådan som du beskriver det, kan jeg ikke genkende.
Om det er direkte pga. MDMA'en ved jeg ikke.
Hvad er dit forhold til andre stoffer?
Jeg har oplevet det du siger, efter en stor omgang rithalin, hash og alkohol. Dog uden det du beskriver som angstanfald.
Det kan nemt føles som om alle hader en.
Jeg tror det går over efter et par dage, men ellers synes jeg at du skal søge læge.

Junior medlem
Brugeravatar

Som nævnt har jeg ikke forsøgt mig med MDMA eller lignende tidligere. Har kun eksperimenteret med svampe et par gange og ellers er det bare lidt weed et par gange om måneden - men jeg har aldrig haft nogen bad trips eller eftervirkninger.

Jeg ved heller ikke om jeg vil gå så langt og kalde det egentlige angstanfald, men jeg har taget mig selv i at blive bange for min nuværende tilstand et par gange, hvilket udløser stort ubehag i et par minutter. Jeg føler egentlig ikke at folk hader mig, og jeg har ikke lyst til at være alene pt., dog har jeg følelse af at alle mine sociale relationer er relativt overfladiske, selvom jeg samtidig er bevist om at det ikke er tilfældet..

Derudover undrer jeg mig over at min 'nedtur' først er udløst efter 2 dage fra indtagelse af stoffet, er det noget der tit opleves?

Medlem

Har samme problemer gennem 2 års tid, og det startede, så vidt jeg husker, lidt efter at mit forbrug havde eskalerede til heftigt hverdagsforbrug efter 1 års tid med moderat forbrug. Så det kunne være hashen der leger lidt med vores psyker.

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for svar :)

hm.. mit hashforbrug har aldrig været voldsomt, og da dette er første gang jeg oplever nogen form for ubehag efterfælgende, tænker jeg selv at det skyldes MDMA'en. men jeg kan jo tage helt fejl..

Jeg vil prøve at give det et par dage før jeg opsøger læge.
Er der nogen der har foreslag til hvordan jeg kan arbejde med de her problemer i mellem tiden?

Dedikeret medlem

spis sundt og bevæg dig! og snak med folk! så du ligesom rykker videre, istedet for at sidde fast i situationen.. :-) god bedring!

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Hej min ven. Jeg prøvede også MDMA første gang for nylig, d. 26. December, og havde ligesom dig en skøn oplevelse. Dagene efter havde jeg det RIGTIG godt. Følte mig næsten født på ny, var meget følelsesladet/sentimental og følte en stor medfølelse og empati, havde bare lyst til at kramme hele verden - tænkte, at MDMA var en af de bedste ting, jeg nogensinde havde gjort for mig selv, for det havde/har givet mig et helt nyt perspektiv på tilværelsen. 3 dage efter røg jeg så en joint, og det var noget af det mest bevidsthedsudvidende/psykedeliske jeg har oplevet. Det var et full-blown paranoia trip, og jeg troede ærlig talt, at jeg var blevet sindssyg. Hallucinerede, hørte stemmer, havde ud-af-kroppen oplevelser og var forfærdelig angst og dårlig. Er aldrig blevet angst af cannabis før, har kun haft gode oplevelser, og har haft røget rimelig intenst (og havde på et tidspunkt et mindre misbrug). Jeg sov i 12 timer og var derefter næsten som på den grønne gren igen, men har nu mærket en del humørsvingninger i tiden efter. Det hænger sammen med, at jeg de sidste par dage har haft noget knas med relationerne til nogle af mine nære venner. Så jeg er gået fra et fantastisk afterglow og en følelse af ubeskrivelig næstekærlighed og håb, der er blevet skiftet ud med frustration og svag fortvivlelse.

Jeg tror det er helt normalt at opleve humørsvingninger efter en tur på MDMA, og jeg tror ikke hashen hjælper på det, forværre det snarere. Nu har jeg ikke røget i snart en uge og kan da mærke forskellen fra dagene lige efter, hvor jeg havde meget 'tåget' i mit hoved. Har været nogenlunde stabil, men som sagt har jeg haft nogle dårlige oplevelser i løbet af de sidste par dage, der har svunget mig fra den ene ende til den anden følelsesmæssigt. Det er som om MDMA er en følelsesforstærker; men det går begge veje. Er helt sikker på du nok skal få det godt, kan selv mærke det langsomt bliver gradvist bedre. Serotonin-depoterne skal lige have lov til at fyldes op igen. :)

Fortryder ikke MDMA, for det har vist mig nogle ting, som jeg helt sikkert kommer til at tage med mig mange år fremover. Man skal bare være forsigtig og behandle stoffet med respekt - kan selv mærke sund kost og motion har hjulpet en del (dyrker ellers aldrig motion).

EDIT: hvis du føler behov for at tale om det, smider du selvfølgelig bare en PB. ;)

Senest rettet af Plejadestjerne 04 jan 2014 21:26, rettet i alt 5 gange.

Medlem

Geografisk sted: København
Efter min menig er det helt normalt og har det på samme måde som dig efter en tur, har os oplevet at der lige er gået et par dage før jeg har fået optur eller nedtur.
Hvis du nu har gået med en lille vinter nedtur og serotonin lageret ikke har været fyldt op kan det godt give lidt problemer med ens selvtillid og verden omkring dig, min nedtur plejer og gå væk efter 5-7 dage og er helt på toppen efter 10 dage.

Hvad har, eller fik du angst af?

Positive tanker hvis du kan, brug tiden på at dyrke dig selv og dine tanker

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Selvfølgelig reagere folk forskellige på mdma, men nedturen som nogle betegner som mid-week blues, burde for mange, først ramme rigtig efter et par dage, hvor mængden af serotonin falder et godt stykke under normalen.

Der er vel en grund til man kalder det "nedturen", nogle får det ad helvedes til andre blive bare en anelse triste, nogle mærker ikke meget til det. Det er ganske normalt.

Giv det tid. En panik reaktion over den pludselig massive ændring i din hjernes biokemi, er næppe en usædvanlig ting for en der ikke er hårdfør med substanser.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Ikke for at hijacke tråden, men vil lige høre; har nogle af jer andre oplevet søvnbesvær i perioden efter en tur på Emma? Ikke pga. angst eller noget, har bare haft tusind tanker i mit hoved om natten, flere nætter faldt jeg først i søvn ved 4-5 tiden og har slet ikke sovet i nat. Tak. :)

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for alle svarene, de har bestemt gjort mig mere fortrøstningsfuld! Jeg vil bruge de næste par dage til aktivere mig selv i et langsomt tempo, og så holde mig langt fra hash det næste lange stykke tid :)

Junior medlem
Brugeravatar

Efter min menig er det helt normalt og har det på samme måde som dig efter en tur, har os oplevet at der lige er gået et par dage før jeg har fået optur eller nedtur.
Hvis du nu har gået med en lille vinter nedtur og serotonin lageret ikke har været fyldt op kan det godt give lidt problemer med ens selvtillid og verden omkring dig, min nedtur plejer og gå væk efter 5-7 dage og er helt på toppen efter 10 dage.

Angsten udløses egentlig hver gang jeg bliver opmærksom på min tilstand - lidt ala "hvad nu hvis jeg ikke bliver mig selv igen", hvilket sætter en negativ tankestrøm igen, hvor jeg skaber billeder af mit fremtidige jeg, som ikke bliver i stand til at gennemføre min eksamen her i januar, og ikke bliver i stand til at flytte til københavn til sommer som planlagt, og noget så simpelt som at møde i skole på mandag.. osv osv osv.. for som jeg har det lige NU, føler jeg ikke at dette er ting som jeg kan kapere, og det gør mig utrolig ked af det.

Medlem

Geografisk sted: København

Angsten udløses egentlig hver gang jeg bliver opmærksom på min tilstand - lidt ala "hvad nu hvis jeg ikke bliver mig selv igen", hvilket sætter en negativ tankestrøm igen, hvor jeg skaber billeder af mit fremtidige jeg, som ikke bliver i stand til at gennemføre min eksamen her i januar, og ikke bliver i stand til at flytte til københavn til sommer som planlagt, og noget så simpelt som at møde i skole på mandag.. osv osv osv.. for som jeg har det lige NU, føler jeg ikke at dette er ting som jeg kan kapere, og det gør mig utrolig ked af det.

Så du angst for angsten?
Dyrker du angsten eller kæmper du bare med slippe af med den?
Hvor langtid har du haft det?
Hvor gammel er du og hvor langtid har du røget?

Har selv prøvet det med et hamrende hjerte i en periode, ens hjerne kan virkelig få kroppen til nogle mærkelig ting.

Junior medlem
Brugeravatar

Så du angst for angsten?
Dyrker du angsten eller kæmper du bare med slippe af med den?
Hvor langtid har du haft det?
Hvor gammel er du og hvor langtid har du røget?

Har selv prøvet det med et hamrende hjerte i en periode, ens hjerne kan virkelig få kroppen til nogle mærkelig ting.

Ja, jeg er i virkeligheden ret skræmt over hvordan jeg har det, og lige pludselig bliver det hele selvforstærkende.
Derfor finder jeg det også lidt svært at dyrke angsten, og jeg er måske lidt bange for at mærke alt for meget efter, i frygt for at den overrumpler mig.
Jeg har kun oplevet disse symptomer i 2 dage nu, hvorfor jeg også er rimelig fortrøstningfuld..
Jeg er 23, og har røget de sidste 4-5 år, men aldrig på fast basis (maks et par gange om måneden) men senest har det været mere intensivt, uden heller at være voldsomt..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
TS hvor meget er "ganske lidt", ifølge dig? Dosen har MEGET at sige. Men ja ellers er der kommet gode svar på hvad du kan gøre. Og husk - stoffer er ikke gratis, forstået på den måde at der altid er en regning som skal betales efterfølgende.

Junior medlem
Brugeravatar

lige i underkanten af 100 mg.. men jeg er så småt begyndt at tro at min tilstand i højere grad skyldes det samtidige hashforbrug, eller i hvertfald kombinationen af de to..

De sidste to dage har ligeledes været præget af en del angst, jeg har dog bevæget mig i skole og jeg føler jeg fungere nogenlunde socialt, men jeg er bestemt ikke 100% funktionel..
Jeg har dog ikke særligt stort overskud hverken til at være social eller engagere mig i mit studie (hvilket jeg normalt er). Desuden vakler min koncentration også en del.
Nu er det 4.dagen for min nedtur, og med god vilje kan jeg måske mærke små forbedringer, men det er meget små.. hvor lang tid vil i råde mig til at vente før jeg søger lægehjælp?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
dagene efter emma har jeg altid haft det fint, vil næsten kalde det et lækkert afterflow

men hvis jeg tager bare den mindste smule amf, så får jeg det nogenlunde som du beskriver, hver gang

Junior medlem
Brugeravatar

dagene efter emma har jeg altid haft det fint, vil næsten kalde det et lækkert afterflow

men hvis jeg tager bare den mindste smule amf, så får jeg det nogenlunde som du beskriver, hver gang

Hvor lang tid står det på for dig?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
det er aller slemmest de første 10-15 timer efter rusen er gået af, og så en 1-3 dage hvor det ikke er nær så slemt, men træls

det er dog mange år siden jeg har rørt det sidst, efter jeg fik de vilde selvmordstanker og total ligegyldighed med alting efter en hård amf tur fandt jeg ud af at lige det stof ikke er noget for mig

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg bliver lige nødt til at rådføre mig igen hos jer :)
sagen er den at jeg nu, ca en uge efter min nedtur startede, har fået det delvist bedre. De voldsomme angstanfald er så småt forduftet og jeg føler til en vis grad at jeg kan overskue min hverdag igen. Jeg er dog stadig utrolig nedtrykt og har generelt svært ved at motivere mig til noget som helst.
Jeg har fået fat i nogle 5-htp piller, som jeg stærkt overvejer at afprøve. Jeg har orienteret mig en del om virkningen + bivirkningerne ved dem, og tænker de måske kunne gøre en forskel. Jeg vil dog høre om der er nogen der har erfaret nogle psykiske bivirkninger ved dem? Jeg synes nemlig kun at kunne læse om symptomer såsom kvalme og lignende. jeg vil nemlig nødig opleve nogen form for tilbageslag, nu hvor jeg trods alt har gennemgået en relativ positiv udvikling. Derudover kan jeg heller ikke finde meget information om hvor lang en periode jeg bør indtage pillerne over?

Håber der er nogen der kan give mig lidt feedback :)

God aften.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]