Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 aug 2025 01:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: lalala land!
hey! dagen inden nytårs dag vælger jeg for første gang at ryge hash :whogives:

Jeg var sammen med kæresten og hendes veninde, som har gjort det meget før i tiden.. så følte mig godt tilpas! :rocking:

Vi for så fat i noget hash //1.2g - 100 kr?

Vi kommer hjem og der bliver lavet en Cone og der blir fyrret op i pinden..

Kæresten starter med at tage omkring 4 - 5 hvæs i jointen og jeg efterfølgende gør det samme.. hvorefter veninden for jointen og ryger lidt på den..
kæresten tager den så igen og tager kun 1 hvæs.. og jeg sidder med den igen :hm: :peace:
Jeg ryger smøger dagligt så jeg tager jointen i hånden som jeg normalt gør med mine smøger og RYGER RESTEN.. uden at lægge mærke til det :shock:

Nu vil jeg forklare mit trip..

der går måske 1 minut.. og jeg kan mærke hvordan hele min krop den bare bliver total dvask... jeg læner mig fremover i sofaen.. og min krop begynder at lave alle mulige ticks ( voldsomme! ) Hele kroppen spjætter som var jeg spastisk.. '

Hjertet pumper og jeg kan mærke hvordan pulsen bare stiger og stiger.. nu begynder det at blive ubehageligt..
jeg fortæller kæresten at jeg er utryk og ikke kan lide det..
hun fortæller mig at jeg skal læne mig tilbage og slappe af.. og bare nyde mine "ticks" det gør jeg så..

jeg lukker øjnene et kort øjeblik hvorefter jeg kigger på min kæreste ( jeg føler hun har lænet sig til siden og kigger mig lige ind i ansigtet )
Jeg mærker et sus ned igennem kroppen.. og pludselig ser min kæreste MEGET ond ud.. ( det ligner hun er lilla i hovedet og er helt slange formet og har fået tænder som en slange )

Hun spørger mig af ordret / er det ubehageligt? _ Jeg svare i gråd - nej? ... ordet nej er i sig selv negativt og jeg ku mærke et sus i kroppen der gjorde mig mere negativ..

Hun spørger mig igen.(nu ligner hun bare en der skinner som en sol istedet ) / er det godt? _ jeg svare glad! - JA! ... ordet JA er positivt og jeg mærker et sus gennem kroppen som føles som positv energi!

sådan fortsætter det i ca. 20 min.. og jeg sidder tilsidst med tåre i øjene fordi jeg er bange.. ( af alt den negative "energi" der er kommet ud af at jeg skal svare "nej" )

jeg bliver pludselig meget tør i munden.. og jeg tyller en energidrik.. det føles som om jeg var ved at bruse over inden i.. og jeg brækker mig...

kæresten vil nu have mig over i sengen at ligge og slappe af..

Jeg kan næsten ikke gå selv.. Og nu starter det igen.. jeg følte mig klar og helt normal igen.. jeg troede mit trip allerede var ovre.. men PLUDSELIG!.. kigger min kæreste på mig igen.. og stiller mig et spørgsmål.. ex. Er du glad?

Hun ligner igen en lilla slange.. men veninden ligner en sol der skinner.. de bytter konstant plads min kæreste og veninden..

først er kæresten glad.. og veninden ser ud til at give mig dræberblik.. derefter omvendt??! jeg var ved at blive tosset.. og bange for ikke at skulle blive normal igen.. alt dette fortsatte i ca.. 2 timer.. hvorefter jeg pludselig IKKE ser nogle af dem som hverken ond eller godt.. jeg havde bare trang til at spise!!!!... jeg åd en helveds masse dip.. // med chips :rocking:

der var gået 2 timer siden jeg røg.. og jeg følte at der var gået minimum 5 - 6 timer..

nu var jeg bare træt og skulle sove.. Nu ville jeg så mene at det meget ubehagelige trip skulle være over..

jeg sov trygt 11 timer og stod op som normalt.. der går ca. 2 timer.. og så skal jeg afsted ud og gøre klar til nytårsaften..

MEN lige i det jeg går ud af døren.. vender jeg hurtigt ca. 2 sek. hovedet mod min kæreste.. jeg for et sus gennem kroppen.. hun lignede igen den onde slange.. bare lige et kort øjeblik.. jeg gik ud af døren.. og har ikke mærket mere siden...

HVORDAN SKAL JEG TOLKE DETTE??? 2 dage efter vælger vi at ryge resten af klumpen vi havde købt..

Først blev jeg glad! så blev jeg bare doven.. i 3 timer ... Men pludeslig ligner min kæreste igen den onde slange!!!??!?! min kæreste beroliger mig og fortæller mig hvor glad jeg er.. så jeg tilsidst for så meget positivt energi at jeg føler mig som mig selv igen ( bare lidt meget doven..)
der efter faldt jeg i søvn og har ikke mærket mere siden!!

HUSK A LÆSE DETTE : alt imens jeg fik disse vrang forestillinger om min kæreste og veninden.. følte jeg at jeg var i et andet univers.. jeg følte at jeg svævede hen over en vej.. mens min kæreste konstant stilte mig spørgsmål, som så enten gjorde mig glad eller ked af det..

Jeg har virkelig lyst til at ryge igen.. for ku godt li de der ticks anden gang.. og sys det var fucking sjovt at jeg konstant glemte hvad vi snakkede om osv.. men tør jeg ryge igen? eller skal jeg holde mig fra det..

Sorry for romanen :life:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Du kan forsøge at ryge igen, hvis du ønsker. Det er bare meget vigtigt, at du denne gang er meget påpasselig med mængderne.
Jeg har aldrig selv oplevet decideret hallucinationer på cannabis, selvom jeg har røget store mængder potent cannabis. Prøv igen og start meget MILDT ud. 5 sug i sig selv kan sagtens slå en rookie helt ud, hvis det er god ryger.

Held og lykke.

Junior medlem

Geografisk sted: lalala land!
så vil jeg prøve igen!.. helt bestemt.. sys noget af det var suuuper fedt!.. men ja.. må passe på med mængden!

Medlem
Brugeravatar

Synes du skal holde dig fra det, det er ikke normalt at reagere på den måde.
Hvor gammel er du?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Synes du skal holde dig fra det, det er ikke normalt at reagere på den måde.
Hvor gammel er du?

Alle reagerer forskelligt. Jeg synes ikke at kunne se noget alarmerende i hvad trådstarter skriver.

Til trådstarter: Bare ryg mindre næste gang, prøv at bygge din rus stille og roligt op, så du så småt vender dig til det. 3-5 vent et kvarter 3-5 hvæs osv. indtil at du føler rusen er passende.
Det er meget vigtigt at du er fuldstændig tryg i dine omgivelser og at du ikke prøver at vise dig over for hverken din kæreste eller hendes veninde. Tal ud med dem om hvad du oplevede, så de ved hvordan du har det, hvis det skulle ske igen.

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Jeg mærker et sus ned igennem kroppen.. og pludselig ser min kæreste MEGET ond ud.. ( det ligner hun er lilla i hovedet og er helt slange formet og har fået tænder som en slange )
Citat:
jeg sov trygt 11 timer og stod op som normalt.. der går ca. 2 timer.. og så skal jeg afsted ud og gøre klar til nytårsaften..

MEN lige i det jeg går ud af døren.. vender jeg hurtigt ca. 2 sek. hovedet mod min kæreste.. jeg for et sus gennem kroppen.. hun lignede igen den onde slange.. bare lige et kort øjeblik.. jeg gik ud af døren.. og har ikke mærket mere siden...

Ja, alle reagerer forskelligt. Men nogle egner sig til cannabis - andre reagerer uhensigtsmæssigt gang på gang.

Hvad skal der til, for at en reaktion er alarmerende?

Han oplever den "onde lilla slange" igen dagen efter rygningen. Det giver absolut ingen mening, at THC-niveauet skulle være psykoaktiverende på det plan et halvt døgn efter rygning.
Jeg synes, det er en smule alarmerende.

Men ja, det er da også muligt, at det ikke er noget problem. Det er umuligt at konkludere over nettet.

Trådstarter må lytte til sin egen krop fremover. Folk der ikke lytter til deres egen krop bliver før eller siden kneppet hårdt og brutalt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Trådstarter:
Vil IKKE anbefale dig at ryge igen.
Det er ikke "normalt" at få sådanne syner/hallucinationer, af at ryge hash.
"Hele kroppen spætter, som jeg var spastisk", skriver du..
Det må da sætte nogle alarmklokker igang?
Kan ikke forstå, at nogle råder dig til at prøve at ryge igen.
Det ligger på grænsen til farlige råd imo.

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Det lydder til at anden omgang var.... Bedre? End den første, i form af at det lydder til dine hallucinationer var meget mindre. Hvis det er tilfældet, hvis jeg så var i dine sko, give det et sidste forsøg, da det er en positiv udvikling, og hvem ved, 3. gang kan være lykkens gang? Det kan også være du kommer til at ryge for meget igen.

Hvis du kunne lide ticksne, og du kunne lide at glemme hvad i snakkede om, og måske endda fik de vildeste fråder igen, og kan lide det, vil jeg foreslå du gør det igen, men pas på, bare rul en lille pind med din kæreste, syntes du ikke det er tilstrækkeligt, så rul en lille pind igen, kan du ikke lide det der, vil jeg ikke andet end råde dig til at stoppe.

Men kan ikke andet end at understrege det Groperman skriver, i sidste ende er det din krop, vi kan kun give vores 5 cent.

Trådstarter må lytte til sin egen krop fremover. Folk der ikke lytter til deres egen krop bliver før eller siden kneppet hårdt og brutalt.

Medlem

Trådstarter:
Vil IKKE anbefale dig at ryge igen.
Det er ikke "normalt" at få sådanne syner/hallucinationer, af at ryge hash.
Kan ikke forstå, at nogle råder dig til at prøve at ryge igen.
Det ligger på grænsen til farlige råd imo.

Det er ikke normalt nej - men det er heller ikke så unormalt at det ikke er sket for flere personer, og specielt de første par gange man prøver og ryge.
Når du har en sådan kraftig hallucinerende rus, kan det nok bedst sammenlignes med et mild svampetrip - og der er da flere gange ved psykedelisk rus at folk har oplevet flashbacks fra deres trip.

Til trådstarter. For mig virker det logisk nok det hele - du er nok meget modtagelig for rusen og du røg alt alt alt for meget. Gør som de andre siger med et par hvæs og nyd dit high :)

og til det med spastiske bevægelser går jeg ikke ud fra at det har været af epileptisk karakter - men at du har rystet en del - hvilket igen er meget normalt hvis kroppen har fået får meget, din puls galoppere og angst lignende tilstande foregår.

Medlem
Brugeravatar

Det kan være at det har været en meget sativa dominerende hash i har røget, den kan i store mængder vist godt give en rimelig psychedelisk effekt. Men må indrømme jeg aldrig har hørt noget ligende, så jeg vil tilslutte mig den gruppe som vil fraråde dig at prøve igen, da det overhovedet ikke er en normal oplevelse.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:

Det her er altså fuldstændig normalt. Cannabis kan sagtenes få kroppen til at spjætte lidt og med den mængde trådstarter har røget er det altså ikke unormalt.

Det lyder dog underligt at få kraftige synsforstyrrelser - er du sikker på du ikke overdriver lidt eller det er noget du bilder dig selv ind?

Til TS: Det lyder dog underligt at få kraftige synsforstyrrelser - er du sikker på du ikke overdriver lidt eller det er noget du bilder dig selv ind? Skru gevaldigt ned for dosen næste gang.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

Citat:

Det her er altså fuldstændig normalt. Cannabis kan sagtenes få kroppen til at spjætte lidt og med den mængde trådstarter har røget er det altså ikke unormalt.

Det må jeg indrømme at jeg aldrig har oplevet på mig selv, eller for den sags skyld set/hørt om nogle med en sådan reaktion, udover TS i denne tråd, selvfølgelig.

Har du en troværdig kilde du kan dele med os?

Medlem
Brugeravatar

Citat:

Det må jeg indrømme at jeg aldrig har oplevet på mig selv, eller for den sags skyld set/hørt om nogle med en sådan reaktion, udover TS i denne tråd, selvfølgelig.

Har du en troværdig kilde du kan dele med os?

Tror ikke man kan finde en troværdig kilde på det her, men hvis det kan hjælpe lidt, så når jeg er skæv, kan jeg tit begynde at spjætte lidt, fx. drejer hovedet fra højre til venstre hurtigt, ukontroleret, og og når det så er ovre i venstre side, stopper det lidt, og så kan jeg måske hoppe som hvis jeg fik et chok

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Det er nok motorolien, der gør det.

Medlem
Brugeravatar

Det er nok motorolien, der gør det.

:mrgreen: :gud: - Griner.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]