Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 06:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Forklar mig lige: Er der nogle ledere i kommunerne, der sætter en ære i at have en høj kvote af psykisk syge medborgere? Har kommunerne et mål om at nå deres kvoter af psykisk syge?

Det giver ikke så meget mening i mine ører. I øvrigt har du stadig ikke underbygget nogen af dine postulater - kun kommet med flere.

Dedikeret medlem

at de får sorteret folk i kasser så de ikke står som uplacerede borgere, enten pensioneret eller påtvunget medicin/arbejde eller hjemløshed.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Du svarer ikke på mine spørgsmål. Du skriver jo bare noget nyt, der ligesom dine andre indlæg ikke er bundet op på noget konkret. Dine postulater stemmer i hvert fald ikke overens med mine erfaringer, så indtil du kommer med noget mere substans, kan jeg ikke tage dine indlæg seriøst.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
øøhm.. du snakker meget om at man tvinger noget ned over folk. Man kan jo bare lade være med at søge hjælp hos psykiatrien eller sociale myndigheder hvis man ikke ønsker det. det er klart at for at blive betragtet som en "patient" i systemet så bliver du nødt til at have en diagnose. dvs. det du kalder en kasse.

Dedikeret medlem

helt ærligt er jeg ikke her for at overbevise dig om noget, hvis du ikke syntes om mig kan du bare lade være med at læse hvad jeg skriver, det var ikke en indbydelse ril at være nedværdigende fordi du håber du kan ydmyge folk yderligere fordi du mener du er en dømmende indstands, i danmark hedder den dømmende magt RETTEN. så vær venlig at holde dig fra at nedgøre andre.

i er godt nok nogle tåbelige folk der sidder og skriver i ikke tror på det, som om verden ikke var skideligeglade med jeres meninger om min mening piggybackers!

Administrerende Direktør
Brugeravatar

helt ærligt er jeg ikke her for at overbevise dig om noget, hvis du ikke syntes om mig kan du bare lade være med at læse hvad jeg skriver, det var ikke en indbydelse ril at være nedværdigende fordi du håber du kan ydmyge folk yderligere fordi du mener du er en dømmende indstands, i danmark hedder den dømmende magt RETTEN. så vær venlig at holde dig fra at nedgøre andre.

i er godt nok nogle tåbelige folk der sidder og skriver i ikke tror på det, som om verden ikke var skideligeglade med jeres meninger om min mening piggybackers!

Jeg forsøger ikke at være nedladende over for dig. Jeg beder dig bare om at dokumentere eller bare på anden måde sandsynliggøre dine statements. Bare fordi du har været medlem i lang tid, er det ikke et carte blanche til at te sig som et båthorn. OK det var måske en smule nedladende... men du fortjener det. Du støjer med en masse meningsløse, ofte aggressive posts i en masse fora i øjeblikket, tilsyneladende uden at have noget rigtigt at sige. For når jeg beder dig om at uddybe din kritik af systemet, kommer der bare flere konspiratoriske one-liners. Du er jo den nye Astral...

Medlem

Wow.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
smuf -
det er nemlig os alle andre der er langt ude og skide og dig der sidder med de vise sten ikke ? vi vil bare ikke se fordi vi er så hjernevasket af dette korrupte system og bla bla bla få dig noget hjælp, du har brug for en kasse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
smuf -
det er nemlig os alle andre der er langt ude og skide og dig der sidder med de vise sten ikke ? vi vil bare ikke se fordi vi er så hjernevasket af dette korrupte system og bla bla bla få dig noget hjælp, du har brug for en kasse.

Hov hov Viridis.
Du gav da ts ret i starten af tråden?!

-John Rooney.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej geo, jeg skrev at det på en måde var rigtigt nok det han skrev, men jeg syntes da også jeg har meldt mig uenig i tråden syntes du ikke ? :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Bent Bøgsted (DF):

Jeg er fuldstændig enig med ministeren i, at der skal være grænser for, hvad borgerne kan tvinges til at gå med til. Det er lidt beklageligt, at man som borger får at vide af kommunen, at hvis man vil beholde sine sygedagpenge, skal man igennem en bestemt behandling, som kan være tvangsmedicinering med f.eks. lykkepiller, og hvis man ikke tager dem, kan man ikke opretholde retten til sine sygedagpenge. Samtidig med at der verserede flere sager om lykkepiller, var der en anden sag, der handlede om, at en borger havde fået vide: Hvis ikke du tager imod behandling med elektrochok, kan du ikke få et fleksjob.

Det er sådan en mærkelig tendens, der har sneget sig ind, med, at man partout skal tvinge borgerne til at gå i en bestemt behandling, der måske alligevel ikke er så lykkebringende. Men jeg ser frem til, at ministeren kommer med en redegørelse for, hvad det er, ministeren vil med den her lovgivning, om ministeren vil gå direkte ind og ændre i lovgivningen, så vi ikke fremover risikerer at få flere sager om tvang.

http://www.ft.dk/samling/20111/spoergsm ... /index.htm

Det siger selvfølgelig ikke noget om årsagerne, men fucked er det da

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fanny postede en artikel i en tråd tidligere i dag http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=19&t=47200

Jeg ved ikke, om artiklen direkte underbygger smurfs postulater, men der trækkes da et par paralleller.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Ind af mine venner der blev ramt af psykisk sygdom, han tog på en psykiatrisk afdeling, fik stillet en diagnose, blev flyttet på et bosted, modtog medicin (som han valgte ikke at tage) modtog sygedagpenge og fik tilknyttet en bostøtte. Hvordan blev han udnyttet?

Psykiatrien mangler i høj grad midler og prioritering fra det offentlige, men frygten for at behandlingen er farlig og kontrollerende, bunder måske mere i bange anelser. Elektrochok er ikke noget de kan påtvinge patienter så vidt jeg ved.

Hvad er dine egne erfaringer med systemet? Og ja, hvor stammer din viden/dine kilder fra?

Jeg har læst nogle artikler om konsekvenser hvis mennesker nægtede at modtage den anbefalede medicin i regi til modtagelse af offentlige ydelser, men jeg kan ikke huske detaljerne. Jeg troede faktisk den sag var blevet løst.

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Jeg kan bekræfte dette topic, mig og min familie har ikke lavet andet end at kæmpe mod kommuner, falske dianogser, anbringelser, dette har stået på de seneste 3 år, men vi fortsætter, ingen skal komme og tage vores "frihed" fra os

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

siger kommunen de ikke vil give dig støtte medmindre du spiser en pille ?

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@chefkefir

Uddyb gerne. Psykiatrien er åbenlyst et problematisk område, så det ville være godt med nogle konkrete historier.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg kan ikke undgaa at bemaerke smurf3000's komplette fravaer i denne og andre traade et stykke tid. Er der nogen der ved noget om det?

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
@Andreas/Saiko-Pod

Den kommer her kort og (præcis)

Det hele starter da min søster bliver slået af sin folkeskolelære, da vi så laver et indgreb og går til skolens ledelse vender de den imod os og smækker diagnosen ADHD på bordet (kun psykiatere må diagnosticere folk) Vi nægter at samarbejde da vi føler os uretfærdigt behandlet, vi tager hele familien med bedsteforældre ned på min søsters daværende skole, sådan går det nogle gange, hvor vi som familie og skole prøver at kommunikere. Det lykkedes ikke at finde frem til en løsning, så der går noget tid, og så kom den første underretning ind af døren, en underretning hvori en psykiater der aldrig nogensinde har mødt min mor diagnosticerer hende med en personlighedsfortyrrelse og som påtvinger hende og min søster til en psykologisk udredelse, vi fik en liste hvor vi frit kunne vælge mellem 8 af kommunes psykologer (illusionen af et valg) da alle kommunalt ansatte psykologer og jurister osv, osv. vil give kommunen ret uanset om du om passerer udredelsen til perfektion. Når først man går i krig mod kommunen vil de ikke lytte, ligemeget hvor klare og logiske ens argumenter er, når de ved du har en stor sag, og at du har ret, er de bange for at ende på forsiden af medierne, derfor prøver de at bilde dig ind at man fejler noget, de prøver at slagte dig, så du aldrig når ud til medierne inden de har kontrol over dig. Selv i ankestyrelsen får vi gang på gang ikke medhold på trods af vi har logiske og klare argumentar samt 2 af landets førende advokater indenfor anbringelser af børn (min søster skulle åbenbart også tvangsfjernes, uden bilag) - ADHD er en fiktiv sygdom, den findes ikke, man kan ikke diagnosticere et adfærdsmønster, personen der "opfandt" diagnosen ADHD udtalte inden hans død at det var noget han opfandt for at tjene penge. Hvis du går op til din læge og nævner en række symptomer som ikke passer til nogle af de hidtil kendte diagnoser, vil lægerne/psykiaterne opfinde en ny fiktiv lidelse og diagnosticere dig med den, vi ved det, min mor er sygeplejerske, hun ser den slags hver dag.

Bare fordi et menneske er anderledes betyder det ikke det har en psykisk lidelse, hvem siger det ikke er os "normale" der bare er underudviklede og at folk som passer ind i boksen "ADHD" egentlig bare er evolutioner.

ADHD, lykkepiller og diverse andre medikanters bivirkninger er til at falde bagover når man læser om dem

Kan skrive 30 siders læsning om hele vores forløb gennem systemet de sidste par år, men jeg er træt lige nu, et fremtidigt indlæg vil indeholde den præcise historie samt mine egne erindringer, men kan ikke overskue det helt store skriveri lige nu, det er meget værre end præsenteret her, men for det virker troværdigt og overskueligt skal der noget for-forklaring til, og vil heller ikke lave et halvhjertet indlæg som dette, men tænkte at i lige kunne få dette resumé indtil videre :)

god dag til dig som læser dette!

*** Min historie handler nok mere om korruption fra kommunens side af end psykiatrien, men ja, whatever - det skal ud alligevel

Junior medlem

Hold da op. Sikke en indsigt man pludselig fik. Jeg vidste at der var korruption tilstede, men at kommunerne håndtere sagerne på en sådan måde er da til at gå i chock over.
Jeg håber det hele løser sig for dig og din familie. Pøj pøj her fra!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

chefkefir jeg giver dig ret i af diagnoser er noget vås, alle er sindsyge nogle mere end andre ;)
Men var der nogensinde nogen i den sag der tvang dig eller familie medlemmer til at spise piller ?

hvis man får en diagnose hvor kommunen vil have man skal behandles før de vil støtte en, kan man jo som tidligere nævnt altid købe piller og smide dem ud i skraldespanden og sige man har ædt dem og de ikke virkede os.v og så er hjælp andet end piller, psykolog hjælp os.v jeg tvivler nu på at psykiaterne og psykologerne samarbejder SÅ meget med kommunen som vi tror, da jeg var til psykiateren skulle han have min tilladelse til hvad han måtte fortælle kommunen og ikke måtte. og det var en som kommunen havde hjulpet mig med at få tilbage i sin tid. Den dag idag vil kommunen stadig gerne have jeg får medicin når mine sager diskuteres, men når jeg fortæller min historie ser de fornuft i at jeg ikke får mere og måske prøver at løse mine problemer igennem kognetiv terapi os.v

og jeg må indrømme at jeg har lidt svært ved at tro på en psykiater men aldrig har mødt ringer en op og siger DU SYG BASTA det må han simpelthen ikke :D hvis kommunen fik nogen til sådan noget kunne det muligvis forværre deres egen sag.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]