Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 14:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Hashkage
Medlem

Godaften psychedelia :-D
Jeg har efterhånden prøvet at spise en hashkage 3 gange, men ingen af gangene har det virket.... Har fulgt 3 forskellige opskrifter (Alle indebar dog at smelte smøren langsom - smeltede den på 1/9 på komfuret, bagte ikke kagen med over 100 grader dog bagte den i noget tid). Kan simpelthen ikke forstå, at jeg ingen virkning fik. Der var cirka 0.4-0.5 pr. person med ganske udemærket, blødt hash. Er det muligt, at nogle folk simpelthen ikke kan blive skæve af at indtage det oralt? :-D Vil i råde mig til at bruge skunk i stedet for næste gang, og er der nogle der har en STEN SIKKER opskrift på at blive skæv af det? :-D

Titel: Re: Hashkage
Medlem

Eller er der andre forslag til, hvordan man kan indtage hash oralt på den bedste måde? :D Har prøvet guldkakao 1 gang, og var ved at brække mig at smagen hver gang jeg tog en tår...

Medlem
Brugeravatar

Spiste du dem på tom mave?

og de svære slipper fri.

Medlem

Nej, det gjorde jeg så godt nok ikke. Havde spist et rimelig OK måltid klokken 18 og spiste ca klokken 20-21 :-D

Medlem
Brugeravatar

Det kan måske have noget at sige, men mest om hvornår virkningen indtræffer. :)

og de svære slipper fri.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Vil anbefale at lave en stærk gang cannabissmør.

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Ellers så lav en gang guldkakao, så skal jeg nok love dig du bliver skæv før eller siden :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Ellers så lav en gang guldkakao, så skal jeg nok love dig du bliver skæv før eller siden :D

...Har prøvet guldkakao 1 gang, og var ved at brække mig at smagen hver gang jeg tog en tår...

Tror ikke guldkakao bliver et hit for TS...

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Guldkakao med pot/skunk og så rigeligt med chokolade!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Idiot-proof guide:

Find chokolade med 70% kakao og en smule smør (fx Toms guldbar, er det ikke det de hedder?).
Knæk halvdelen af pladen i en gryder, der står over vandbad, sammen med smøret ligeledes.
Sæt komfuret på fx 4- eller 5/9, smelt chokoladen og smørret. Når det så er smeltet, kommer du din ganja i (ved ikke hvor meget du skal bruge, nok 0,2g god ryger til 1-2 personer afhængig af tolerance, faste og bla bla), og rører det rundt, indtil der stille og roligt begynder at lugte af ganja samt du ikke kan se nogle noller i blandingen. Det tager måske max 5 minutter.

Så kommer du det i en beholder, ind i fryseren, og spiser det, når det har sat sig.

Altså, 1/9 på komfuret tror jeg sku også er for lidt, for at det kan optages. Der skal varme til, bare ikke for meget eller lidt.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Idiot-proof guide:

Find chokolade med 70% kakao og en smule smør (fx Toms guldbar, er det ikke det de hedder?).
Knæk halvdelen af pladen i en gryder, der står over vandbad, sammen med smøret ligeledes.
Sæt komfuret på fx 4- eller 5/9, smelt chokoladen og smørret. Når det så er smeltet, kommer du din ganja i (ved ikke hvor meget du skal bruge, nok 0,2g god ryger til 1-2 personer afhængig af tolerance, faste og bla bla), og rører det rundt, indtil der stille og roligt begynder at lugte af ganja samt du ikke kan se nogle noller i blandingen. Det tager måske max 5 minutter.

Så kommer du det i en beholder, ind i fryseren, og spiser det, når det har sat sig.

Altså, 1/9 på komfuret tror jeg sku også er for lidt, for at det kan optages. Der skal varme til, bare ikke for meget eller lidt.

Lækkert tror jeg at jeg vil prøve en dag, måske putte chokoladen i en isterningebakke og lave små hash-cubes. Vil også mene 1/9 er for lidt også er Toms guldbar vidst nok på 55% ikke at det er spor vigtigt...

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem

God guide!
Jeg tænkte på, hvis jeg endelig skulle forsøge mig med guldkakao igen, vil jeg prøve det med skunk. Skal man bare smelte noget smør (hvor meget?) på 4-5/9, tilsæt sit skunk, rører godt rundt i det til at det er sammensat og bare tilføje det i alm. varm kakaomælk? :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tager chokoladen ikke noget af effekten af cannabis?

-John Rooney.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
God guide!
Jeg tænkte på, hvis jeg endelig skulle forsøge mig med guldkakao igen, vil jeg prøve det med skunk. Skal man bare smelte noget smør (hvor meget?) på 4-5/9, tilsæt sit skunk, rører godt rundt i det til at det er sammensat og bare tilføje det i alm. varm kakaomælk? :D

Hvis du vil lave guldkakao med skunk, ville det så ikke være bedre at lave potchai med skunk eller god pot? Kunne ikke forestille mig at skunkkakao ville blive særligt godt.

Men pas nu på.

Cannabis via oral administration er det eneste drug jeg har badtrippet på, og flere gange oven i købet. Det kan nemt give hjertebanken, dødsangst og panikanfald da det er svært at styre doserne, især hvis man ikke kender sine doser.

Medlem

du kan sagtens lave deet med hash - du varmer det heller ikke nok overhoved. det skal varmes godt op i 10mins tid. Det må dog endelig ikke begynde og boble.
Det virker - har selv lige lavet portion i dag og det virker fucking lækkert!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

God guide!

Hvis du vil lave guldkakao med skunk, ville det så ikke være bedre at lave potchai med skunk eller god pot? Kunne ikke forestille mig at skunkkakao ville blive særligt godt.

Men pas nu på.

Cannabis via oral administration er det eneste drug jeg har badtrippet på, og flere gange oven i købet. Det kan nemt give hjertebanken, dødsangst og panikanfald da det er svært at styre doserne, især hvis man ikke kender sine doser.

Har heldigvis aldrig selv badtrippet, men hold da kæft man hvor kan det bare tage røven på en når indtager cannabis oralt. Tilgengæld synes jeg også at det kan give nogen af de bedste "highs"

@Georg Gearløs

Hvad tænker du her på?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har altid fået at vide, man skal holde sig fra cacao/chokolade, når man ryger cannabis..
Det skulle nedsætte effekten, er jeg blevet fortalt.

Er der andre der har erfaringer med samme?
Kan ikke udelukkedes at jeg er blevet fortalt en røverhistorie :)

-John Rooney.

Dedikeret medlem

Jeg tror bare det er på grund af sukkeret? Det kan hjælpe lidt hvis man er blevet for skæv men ville nu aldrig holde mig fra kun for at være skæv længere ;)

Junior medlem

Synes altid guldkakao virker fint, synes man får en mere slasket virkning af det i forhold til hvis man ryger det :) men varm 1/3 teske smør med ca 0,3 hash, altså til en person. Varm det i et æggebære eller noget andet småt så det nemmere at have med at gøre, varm det kun 20-30 sek af gangen og tag det så ud og rør det rundt med en teske, varn det så 20-30 sek igen og fortsær så indtil der næsten ingen klumper er i. Bland det så sammen i en kop med kold kakao og varm det også i mikroen til det bliver varmt, så det som det skal være :) kan godt selv lide smagen, men hvis du ikke bryder di om den så gør det hele i en gryde istedet for og smelt så en mørk plade chokolade i :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror bare det er på grund af sukkeret? Det kan hjælpe lidt hvis man er blevet for skæv men ville nu aldrig holde mig fra kun for at være skæv længere ;)

Det med sukkeret er vidst også en skrøne.

Citat:
Nej sukker nedbryder ikke THC, det er en gammel skrøne fordi man kan spise noget sukker og live lidt op hvis man har røget for meget og er gået kold.

http://community.dcfonline.dk/viewtopic ... 3&start=40

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]