Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 09:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.
Jeg er luret en del herinde, og er nu for første gang kommet i besidelse af nogle svampe. (Ved om en times tid hvilke)
Jeg er meget spændt, og glæder mig til en god oplevelse, med et par gode kammerater. Jeg er den eneste der skal prøve dem, mens mine kammerater vil ryge et par joints. Jeg ved jeg er i et trygt selskab og omgivelser, og derfor føler jeg mig klar.
Jeg ville høre hvad jeg kan forvente, og om i har nogle forslag til hvad jeg skulle foretage mig imens, hvis jeg da overhovedet kan foretage mig noget :)
Er der nogle specielle ting jeg skal være obs på, og har i ellers andre gode råd, vil jeg være meget taknemmelig.

Håber i alle får en god aften og weekend hilsen det Midtjyske.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Selve rusen bør du ikke opleve problemer med, så længe du som begynder tager en forsigtig dosis. Når du ved hvilken slags svampe du vil tage, så husk at de alle doseres forskelligt, og at det gøre efter enten tør eller frisk vægt. Da jeg selv tog svampe første gang, var det eneste ubehagelige "comeuppet", hvor jeg sad og ventede på det ukendte og fik en følelse af at mit skelet havde grineflip. Bevar roen, og når først svampene virker, plejer det hele at køre af sig selv. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

For mig var noget af det vigtigste at tænke på, da jeg begyndte på psykedelika, at det hele ville gå over igen. Det er et midlertidigt stadie du er i.
Så hvis du tror du er ved at blive sindssyg, så husk lige dig selv på, at du har selv indtaget det her dødsnarko, samt at virkningen vil aftage. Ligesom at drømme.

Derudover vil jeg klart anbefale dig, at finde noget af dit yndlingsmusik (eller noget nyt, tror alle herinde kan byde ind på i hvert fald én kunstner, der ville være god til trips) som du hører, mens du tripper - musik er det vigtigste.

Ellers skal du nyde dig selv, sige hvad du har på hjerte og lade dig indhylle i rusen. Man får intet ud af at kæmpe imod imo.
Hvis du har en hobby, kan du gøre det.. fx DJ, tegne, croquis, grisekast, lave musik, danse etc.
Evt. også ud og se natur, på trods af det mørke vejr.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her og der
Har du læst triprapporter om svampe? Det er nok den bedste måde at danne sig et indtryk af hvad der kommer til at ske under påvirkningen. Psychedelias svampetriprapporter kan findes her, skynd dig at læse en masse af dem hvis du ikke har gjort det endnu! :D

Har du en vægt til rådighed, så du kan dosere dem ordentlig? Øjemål er nærmest umuligt! Hvis ikke, så husk det er lettere at spise flere end at spise færre. Jeg synes at en undervældende førstegangsoplevelse er at foretrække over et for voldsomt trip... Man kan jo altid prøve igen med en lidt højere dosis hvis man får smag for det!

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Saturn
Glæd dig og ikke vær nervøs, det lyder til du er i gode omgivelser, og har et par "tripsittere", vil foreslå i tager ud og går lidt isteddet for at sidde på et værelse, det gav mig et federe trip da jeg tog nogle svampe. men det er et rigtig fed oplevelse.
Go' tripper!

Junior medlem

Mange tak for rådene. Ham jeg købte af, er en pålidelig ven, og foreslog capsuls istedet for selve svampene grundet smagen. Der er nu under en time til jeg indtager to capsuls, og derefter giver jeg det 1½-2 timer, hvorefter jeg kan dosere med en enkelt en hvis jeg føler for det. Jeg er spændt og glæder mig helt vildt! Jeg tror aftenen kommer til at bestå af film, meditering og et par gåture og så ser jeg hvor jeg bliver ført hen. Og så skal der helt sikkert høres en masse Proleter - "Curses From The Past" bliver højest sandsynligt kørt på repeat :)

Junior medlem
Brugeravatar

lyder som en god idé, du skal squ nok få en go' aften ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Ps. tak for informationen om musiken det er satme fedt ;)

Junior medlem
Brugeravatar

dødsnarko,

Livsnarko that is.

Hvis det bliver for meget på en gang, så gå ud og få lidt luft med en kammerat eller læg dig stille ned, evt med noget roligt musik i ørene og lad oplevelsen rumme. Lad vær med at kæmp imod hvad der sker eller forsøge at 'tage det som en mand'. Gå med trippet ikke mod det. Ligemeget hvad du bliver opmærksom på, så kan du få styr på det bagefter, og erhverve dig en god erfaring.
Snak med dine kammerater og sørg for at de er nede med at du måske kan blive sårbar eller følsom overfor hvad der sker og vær sikker på de ville tage hensyn til dig og ikke skabe panik eller hånligheder.
Ikke dermed sagt at dette vil ske, men det er gode forbehold at tage.

Har lige set din sidste kommentar, og det lyder til du har en god indstilling til det! Jeg ønsker dig et rigtig godt trip herfra :)

Junior medlem

Sikke et dejligt forum det her er. Det er jo næsten ligesom at være på r/trees :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Vi kan altså også godt være nogle forpulede sinker indimellem. Jeg ønsker dig et godt trip :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hva så? Hvordan gik det?

Fik du at vide, hvilke svampe der var i kapslerne og hvor meget, de vejede?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]