Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 06:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej folkens!

Nytårsaften havde jeg et brag af en fest, som udmundede sig i en masse alkohol og en stor kl12-joint. En af mine kammerater havde samtidig skaffet sig noget MDMA + lidt coke, og efter en smule overvejelser sprang jeg ud i at sniffe en smule MDMA (en lille streg). Jeg har aldrig forsøgt mig med det før, men jeg fik en god rus og var aldrig tæt på at reagerer negativt på det. Et par timer senere hoppede jeg også med på coke-vognen, (som jeg har prøvet før), og her blev det heller ikke til meget, men nok til jeg fik en lille god rus.. Jeg gik hjem, og havde det egentlig ganske fint.
De efterfølgende dage oplevede jeg ingen problemer. Jeg havde forventet og forberedt mig på en mindre nedtur, men den ramte aldrig rigtig - ikke før 3.dagen i hvertfald!

Her begyndte det at gå helt skævt! kæmpede i 3 dage med angstanfald, konstante negative tanker, ingen motivation og social afholdenhed. Derfra begyndte det dog at gå væsentligt bedre - alle symptomerne var der stadig til stede, men de var ikke specielt ekstreme længere. Det var meget betryggende, og jeg tænkte at det hang godt sammen med den nedtur på ca. en uge, som nemt kunne forventes efter en indtagelse af bl.a. MDMA.

10 dage efter, fik jeg dog et tilbagefald. Jeg oplevede igen de symptomer som gjorde sig gældende i starten.
Nu, d. 15. Januar, er der altså gået ca. 2 uger, hvor jeg ikke har oplevet synderlige forbedringer, til trods for at jeg spiser sundt, motionere, går i skole og holder mig generelt socialt aktiv.

Vil derfor høre om jeg egentlig burde være bekymret? Og om der er nogen der har en anelse om hvor lang tid jeg kan forvente før jeg bliver 'rask' igen? Eller om jeg bør søge læge?

God aften :D

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Hey du! Sugede selv MDMA d. 26. December, og har haft lignende forløb - 3. dagen rammer nedturen med angstanfald og depri-tanker, og lignende symptomer du nævner. Samtidig stoppede jeg med at ryge tjald efter nytår, hvilket har givet en del søvnbesvær og svedeture oven i, og så har jeg haft en del knas med personlige sager efter nytår, der i hvert fald ikke hjælper på det ! Som dig havde jeg også en periode hvor det begyndte at gå bedre, og så 'faldt jeg i hullet' igen. Synes klart jeg kan føle en del forbedring nu, men er ikke helt tip top. :) fortsæt som du gør med sund kost og motion er alt jeg kan sige. Og hold dig aktiv socialt!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg kan kun nikke genkendende til det du nævner, dog har jeg aldrig oplevet det så lang tid efter. Men det kan også skyldes andre ting, eller en kombination. Som regel plejer dagene og ugerne efter jul og nytår at være præget af en vis form for tomhed, da man har været igennem et større ræs i december. Kombineret med MDMA og andre rusmidlers eftereffekter, kan det give udslag.

Jeg plejer simpelthen at arbejde det væk. Hvis jeg bare sidder og glor på flimmerkassen på mit værelse, og ikke foretager mig noget konstruktivt eller kreativt, plejer at forværrer situationen. Men hvis jeg holder mig igang med projekter og praktisk arbejde, kan jeg nemt "glemme" eftereffekterne. Men det er selvfølgelig nemmere sagt end gjort

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Jeg tror også folk reagerer forskelligt på MDMA, nogle er relativt hurtigt over 'nedturen' (fx nogle af mine kammerater), mens det tager længere tid eller er lidt hårdere/voldsommere ved andre. Vores kroppe er jo ikke ens. :)

Junior medlem

Tak for svarene..

Jeg er klar over at vi reagerer forskelligt på stofferne, og jeg har nok lært at MDMA nok ikke er noget for mig :) Jeg har eksamen fra imorgen og over den næste uge, og jeg føler mig rimelig rustet til det, og glæder mig faktisk lidt til at flytte fokus over på noget andet.

Jeg er dog stadig interesseret i at høre hvor lang tid I synes jeg skal gå med disse problemer før jeg søger hjælp, såfremt det ikke lige forsvinder i den nærmeste fremtid? er det normalt at det varer over 2 uger?

Medlem
Brugeravatar

er det bare mig eller er der mange der repotere lin. ikke helt alm. nedture efter brug af MDMA ?

kan det være produktet ?

der er også mange der reportere: kvalme, opkast og maveproblemer !

de piller jeg fik "i gamle dage" med MDMA i, gav ikke nogen af disse problemer, ud over "en lidt udtømt halv-depri følese" i 1-2 dage og lysfølsomme øjne den første dag.

Doserede tit HØJT: 2 + 2 + 2 (evt. + 2)

Tilgengæld har jeg både smadret: tænder, tunge og kinder ved at ha "kæbe på" = bobbelgum kan anbefales !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg vil sige at jeg har sgu taget en del MDMA igennem tiden og den eneste reelle nedtur jeg har haft var efter et 5-dages binge hvor vi tog 150-200 mg om dagen ca. det var helt væk efter 4 dage.

Så jeg kan ikke genkende dit problem, men hvis ikke der er gået noget helt galt så BURDE MDMA ikke kunne skabe problemer efter 1-2 måneder. der skulle alle receptorer gerne have fundet sig selv igen, men der kan jo være andre grunde..

fortsæt som du gør, og prøv at "ligge depressionen fra dig" og kom ud og lav nogle sjove/fede ting, især er det godt at ses med sine venner hvis man har det dårligt.

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
En anden gang så lad være med at blande med coke. Det er småfarligt og øger efter min erfaring nedturen gevaldigt. Faktisk plejer jeg at have det federe end normalt efter en MDMA-rus, men de gange jeg har været dum nok til at blande med coke eller amfetamin (trods bedre vidende) har jeg haft det mere eller mindre hæsligt.

Junior medlem

En anden gang så lad være med at blande med coke. Det er småfarligt og øger efter min erfaring nedturen gevaldigt. Faktisk plejer jeg at have det federe end normalt efter en MDMA-rus, men de gange jeg har været dum nok til at blande med coke eller amfetamin (trods bedre vidende) har jeg haft det mere eller mindre hæsligt.

Jeg tror ikke jeg har tænkt mig at røre nogen af delene i et langt stykke tid :) men hvor lang en nedtur har du erfaring med, når man blander som jeg har gjort? Jeg er nu 15 dage inde i min nedtur, og oplever stadig angstanfald og generel meningsløshed..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]