Tror bestemt ikke du behøver at stoppe med at ryge tjald, men at skære ned er helt sikkert en god idé. Bare find situationer hvor det giver mening for dig at ryge. For mit vedkommende er det når jeg indspiller musik eller en sjælden gang når jeg stener TV-serier med min roomie.
Efter at jeg skar ned har jeg fået meget nemmere ved at møde nye folk igen, til sidst følte jeg at jeg var ved at miste mig selv. Sådan helt "jeg plejer at være udadvendt og ret selvsikker, hvad sker der for det her?".
Det kan være lidt svært at skære ned, for mit vedkommende med søvnbesvær og mareridt i starten. En god start kan være at holde sig fra kaffe om aftenen. Nu er jeg glad for at kunne drømme igen og have lettere ved at forstå andre mennesker og omvendt.
Bare pas på med at erstatte det med noget andet. Weekendnarkomani er også en bitch, man mærker det bare først efter et stykke tid.
Jeg tror jeg bliver nødt til at "stoppe" i mit tilfælde. Har flere gange prøvet det der med at bare bruge det ved særlige lejligheder, men så tager min idiotiske lyst pludselig over igen, og det er her jeg går ned og køber et gram røg, som jeg lige kan "hygge" mig lidt med. Sådan begynder det så forfra igen og igen.
Tak for svaret!
Vi har masser af tråde omkring rygestop, med gode erfaringer, tips og tricks osv. Der kan du helt sikkert finde hjælp

Når du først mærker de positive resultater af et stop, efter en uges tid eller to, vil du nok have meget nemmere ved at holde det. Lad være med at have noget hash liggende og sørg evt. for at have noget beroligende i tilfælde af søvnproblemer og angst. I know.. Det er nemmere sagt end gjort, men det lyder som om, at du virkelig kunne trænge til en pause. Problemerne vil nok bare blive værre hvis du fortsætter.
Jeps, har været inde over et par stykker og kigge. Det kunne være det var en god ide at lige få læst noget ordentligt igennem.
Jeg kan huske for nogle måneder siden, hvor jeg var røgfri i omkring en uge. Jeg var mere klar i hovedet, følte mig mere frisk fysisk, og kunne mærke at jeg havde "følelser?????" igen.
Du har helt ret, jeg trænger meget til en pause fra at ryge. Jeg har ødelagt min uddannelse for mig selv 2x 3.g dropout, og står nu uden ret meget. Mig selv, en kæreste og mine forældre som giver mig tag over hovedet. Lige pt. er jeg træt og ked af min tilværelse, og jeg føler hverken jeg kommer frem eller tilbage. Får intet udrettet, og mit humør svinger konstant, dog er det oftes dårligt.
Tak for dit indlæg, du gav mig på en eller anden måde lidt motivation til at prøve igen.