Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 13:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej med jer!

Jeg er en ung mand i tyverne, som døjer med angst herunder social fobi.
Når jeg skal ud i byen/nattelivet generelt, føler jeg at angsten viser sig mere end normalt.
Er der andre som kender til den følelse, af nervøsitet og svækket selvtillid?
Det skal lige siges, at følelsen er der både i påvirket og upåvirket tilstand.

Kender du til det? :hm:
Hvis JA, hvad gør du for at forebygge det?

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Ryger du mange joints?

Det hjalp for mig at skære markant ned på fjolleurten og er stort set holdt op med at gå i byen i basket tilstand. At det så bliver til for meget hård knark er en anden snak.

Junior medlem

Ryger du mange joints?

Det hjalp for mig at skære markant ned på fjolleurten og er stort set holdt op med at gå i byen i basket tilstand. At det så bliver til for meget hård knark er en anden snak.

Det må jeg svare stort JA til :D .
Tak for rådet, er faktisk i gang med et ryge stop pt., lad os håbe tingene ændre sig.

God weekend!

Junior medlem

-Dobbeltpost

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg døjer selv med mild nervøsitet/angst i visse sociale sammenhænge, og er der én ting jeg har lært, så er det, at hash og pot er noget af det værste jeg kan udsætte mig selv for. Jeg tror de fleste, der har de tendenser vil give mig ret. Det afhænger selvfølgelig af mange ting, men generelt skal jeg holde mig fra det, hvis jeg er i en situation, hvor jeg gerne vil leve op til de sociale standarder, uden at virke som et nervevrag ;-) Hashen har det med at forstærke opmærksomheden på ens tanker, bevægelser og handlinger, og hvordan man opfattes af andre, i hvert fald i mit tilfælde, og det er nok det sidste man har brug for.

Føler du tit, at andre bedømmer dig eller, at du skal leve op til noget?

Tag en slapper med røgen i en måneds tid eller mere, afhængigt af hvor lang tid du har røget, og se om det ikke hjælper.

Medlem
Brugeravatar

Ja, hold dig fra hashen. Du får det aldrig bedre, hvis du bliver ved med at ryge.
Jeg har haft det på samme måde som dig, og efter jeg stoppede med at ryge, og besluttede mig for at tage mig sammen har jeg næsten ikke mærket noget til social angst.
Men det har taget mig halvandet år at komme dertil.

Hash er på alle punkter bare noget lort, og folk der reklamerer for at man bare skal ryge hver dag er nogle lige så store bumser som drankerne i gadebilledet.
Stop, stop, stop. Rør det aldrig igen; du får absolut intet ud af det.

Dedikeret medlem

Hash er på alle punkter bare noget lort, og folk der reklamerer for at man bare skal ryge hver dag er nogle lige så store bumser som drankerne i gadebilledet.
Stop, stop, stop. Rør det aldrig igen; du får absolut intet ud af det.

Så så rolig nu Ankara. Bare fordi du har dårlig erfaring med hashen, er det ikke ensbetydende med, at det lort. Jeg kender masser der ryger ofte og fungerer fint, det gør du sikkert også. Jeg nyder det selv jævnligt, jeg skal bare ikke gøre det i situationer, hvor jeg skal være udadvendt eller præstere noget.

Du må sgu indse, at det er meget individuelt, og ellers synes jeg bare du skal slutte dig til resten af ignoranterne inde på borgen.

Medlem

Kan relatere til det du skriver, og jeg tror hashen er skyld i det, jeg har levet i en tåge så lang tid jeg husker(husker dog rigtigt dårligt, hvorfor mon?). Jeg har dog formået at holde mig "ædru" i 2 uger og hold kæft hvor er det fantastisk, er meget mindre socialt akavet, og føler mig meget klogere end da jeg røg hver dag. Prøv det.

Junior medlem

Jeg siger pænt tak for alle de brugbare svar.
Dejligt at se at man ikke er den eneste der har noget knas med tingene.

Jeg er klar over at hash gør mig mere paranoid / angst, og derfor burde jeg stoppe. Det er så bare det jeg åbenbart lader til at have meget svært ved, eftersom jeg bliver ved med at glide tilbage hvergang jeg prøver at stoppe, efter ca. 2-3 dage max.
Fuck my life.........................

Dedikeret medlem

Vi har masser af tråde omkring rygestop, med gode erfaringer, tips og tricks osv. Der kan du helt sikkert finde hjælp :) Når du først mærker de positive resultater af et stop, efter en uges tid eller to, vil du nok have meget nemmere ved at holde det. Lad være med at have noget hash liggende og sørg evt. for at have noget beroligende i tilfælde af søvnproblemer og angst. I know.. Det er nemmere sagt end gjort, men det lyder som om, at du virkelig kunne trænge til en pause. Problemerne vil nok bare blive værre hvis du fortsætter.

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Tror bestemt ikke du behøver at stoppe med at ryge tjald, men at skære ned er helt sikkert en god idé. Bare find situationer hvor det giver mening for dig at ryge. For mit vedkommende er det når jeg indspiller musik eller en sjælden gang når jeg stener TV-serier med min roomie.

Efter at jeg skar ned har jeg fået meget nemmere ved at møde nye folk igen, til sidst følte jeg at jeg var ved at miste mig selv. Sådan helt "jeg plejer at være udadvendt og ret selvsikker, hvad sker der for det her?".
Det kan være lidt svært at skære ned, for mit vedkommende med søvnbesvær og mareridt i starten. En god start kan være at holde sig fra kaffe om aftenen. Nu er jeg glad for at kunne drømme igen og have lettere ved at forstå andre mennesker og omvendt.

Bare pas på med at erstatte det med noget andet. Weekendnarkomani er også en bitch, man mærker det bare først efter et stykke tid.

Junior medlem

Tror bestemt ikke du behøver at stoppe med at ryge tjald, men at skære ned er helt sikkert en god idé. Bare find situationer hvor det giver mening for dig at ryge. For mit vedkommende er det når jeg indspiller musik eller en sjælden gang når jeg stener TV-serier med min roomie.

Efter at jeg skar ned har jeg fået meget nemmere ved at møde nye folk igen, til sidst følte jeg at jeg var ved at miste mig selv. Sådan helt "jeg plejer at være udadvendt og ret selvsikker, hvad sker der for det her?".
Det kan være lidt svært at skære ned, for mit vedkommende med søvnbesvær og mareridt i starten. En god start kan være at holde sig fra kaffe om aftenen. Nu er jeg glad for at kunne drømme igen og have lettere ved at forstå andre mennesker og omvendt.

Bare pas på med at erstatte det med noget andet. Weekendnarkomani er også en bitch, man mærker det bare først efter et stykke tid.

Jeg tror jeg bliver nødt til at "stoppe" i mit tilfælde. Har flere gange prøvet det der med at bare bruge det ved særlige lejligheder, men så tager min idiotiske lyst pludselig over igen, og det er her jeg går ned og køber et gram røg, som jeg lige kan "hygge" mig lidt med. Sådan begynder det så forfra igen og igen.

Tak for svaret!

Vi har masser af tråde omkring rygestop, med gode erfaringer, tips og tricks osv. Der kan du helt sikkert finde hjælp :) Når du først mærker de positive resultater af et stop, efter en uges tid eller to, vil du nok have meget nemmere ved at holde det. Lad være med at have noget hash liggende og sørg evt. for at have noget beroligende i tilfælde af søvnproblemer og angst. I know.. Det er nemmere sagt end gjort, men det lyder som om, at du virkelig kunne trænge til en pause. Problemerne vil nok bare blive værre hvis du fortsætter.

Jeps, har været inde over et par stykker og kigge. Det kunne være det var en god ide at lige få læst noget ordentligt igennem.
Jeg kan huske for nogle måneder siden, hvor jeg var røgfri i omkring en uge. Jeg var mere klar i hovedet, følte mig mere frisk fysisk, og kunne mærke at jeg havde "følelser?????" igen.

Du har helt ret, jeg trænger meget til en pause fra at ryge. Jeg har ødelagt min uddannelse for mig selv 2x 3.g dropout, og står nu uden ret meget. Mig selv, en kæreste og mine forældre som giver mig tag over hovedet. Lige pt. er jeg træt og ked af min tilværelse, og jeg føler hverken jeg kommer frem eller tilbage. Får intet udrettet, og mit humør svinger konstant, dog er det oftes dårligt.

Tak for dit indlæg, du gav mig på en eller anden måde lidt motivation til at prøve igen. :)

Senest rettet af igothundreds 21 jan 2014 04:28, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

dobbeltpost--

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]