Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 08:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Har fundet mig 10 tadol 50mg tabeletter., hygger mig i min ferie og åd derfor en rivotril igår, for at sove på min skulderskade.
Sker der noget ved at jeg idag,/dagen efter, æder mig lam i tadol ? både for smerternes skyld og så for hyggen. har tolerance for begge.
Men er i tvivl om kombinationen da jeg ikk kan finde noget research.

ps ved godt det er roden til alt ondt tramadol, men det behøver i ikk fortælle mig. det så sjælendt det falder mig ind.

go vind :D :rocking:

Medlem
Brugeravatar

Rivotril har en halveringstid på op til 50 timer. Så syntes ikke umiddelbart det er en god idé.

Hvis du nu kunne nøjes med at tage 100-200 mg tramadol(kender ikke din tolerance) så er det nok ikke livsfarligt, men det kan jo være svært ikke at redoserer. Jeg ville nok holde mig fra det, men vent og hør, måske en med mere erfaring ved noget jeg ikke gør.

"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."

Medlem
Brugeravatar

Hold dig fra tramadol, og hvorfor tager du Antisykotisk medicin istedet for smertestillende mod skulder smerter og så vil du krydre med benzoer og Tramadol..

DU ER UDE PÅ ET SKRÅPLAN, tal med din læge om din medicin og søg på medicin og narko inden du indtager det ! din måde at oprette tråde og intage stoffer på fortæller mig at du ikke er særlig moden el. at du ikke har været helt ærlig mht. hvorfor du får den medicin på recept.

Seroquel(Quetiapin):
Citat:
Anvendelse
Seroquel® og Seroquel® Prolong anvendes til behandling af skizofreni og andre psykoser. Anvendes desuden til behandling og forebyggelse af mani og depression ved bipolar affektiv sindslidelse.
Seroquel® Prolong kan også anvendes sammen med et antidepressiva til behandling af depression, når det ikke har været tilstrækkeligt at behandle med et antidepressiva alene.

Virkning
Virker ved at ændre aktiviteten af flere signalstoffer i hjernen, så overførslen af nerveimpulser i hjernen hæmmes. Midlet har således en beroligende og antipsykotisk virkning uden at virke helbredende.

Den antipsykotiske virkning kan først forventes efter behandling i 1-2 uger, undertiden 1-2 måneder. Virkningen kan vare flere uger, efter at behandlingen er ophørt.

Særlige advarsler
Midlet skal anvendes med forsigtighed til ældre, ved tidligere krampeanfald, ved sygdom i hjernen, ved dårligt fungerende lever, ved hjerte- og kredsløbslidelser samt hvis man tidligere har haft selvmordstanker.

Hvis man har sukkersyge eller risiko for at udvikle sukkersyge, skal man løbende til kontrol hos lægen. Bmi og taljemål bør følges under behandlingen pga. risikoen for vægtøgning.

Større mængder grapefrugtjuice kan øge virkningen af midlet. Alkohol forstærker midlets sløvende virkning.

Der er set større dødelighed end normalt, når man behandler ældre med demens med antipsykotika.
Blodpropper kan ses ved behandling med antipsykotika. Man skal være ekstra opmærksom, hvis man har forhøjet risiko for at få blodpropper.
Antipsykotika kan påvirke kroppens evne til at regulere temperaturen, man skal derfor være forsigtig, hvis man fx udsættes for stærk varmepåvirkning eller dyrker kraftig motion.
Antipsykotika kan i nogle tilfælde øge mængden af hormonet prolaktin, som har betydning for udviklingen af brystkræft. Hvis man er i behandling for brystkræft, skal midlet anvendes med forsigtighed.

Ved ophør af behandling skal dosis nedsættes gradvis over 1-2 uger, idet der ved pludseligt ophør kan ses bl.a. søvnløshed, opkastning og svimmelhed.

Hvis man får symptomer på forstyrrelser af hjerterytmen (fx hjertebanken, svimmelhed, besvimelsesanfald), skal man kontakte lægen.

Depression: I starten af behandlingen, kan der forekomme øget risiko for selvmordsforsøg og selvmordstanker. Hos unge under 25 år kan der generelt være en øget risiko for selvmordsforsøg.

Brug af anden medicin
Det er vigtigt at informere lægen om alle de lægemidler, du tager.

Midlet må ikke bruges, hvis man samtidig bruger visse typer lægemidler, heriblandt visse midler mod HIV (proteasehæmmere), visse antibiotika (clarithromycin og erythromycin) samt visse midler mod svamp.

Seroquel® kan nedsætte virkningen af levodopa (middel mod Parkinsons sygdom). Epilepsimidler (carbamazepin og phenytoin) nedsætter virkningen af Seroquel®.

Forsigtighed ved brug af andre lægemidler der kan forstyrre hjerterytmen (fx metadon, visse antibiotika, visse midler mod depression samt visse midler mod hjerterytmeforstyrrelser).

Rivotril:
Citat:
Anvendelse
Rivotril® anvendes forebyggende mod epileptiske anfald samt til behandling af ansigtssmerter/trigeminusneuralgi og andre nervesmerter. Midlet kan i visse tilfælde anvendes mod ufrivillige muskelbevægelser.

Virkning
Virker ved at binde sig til specielle strukturer i hjernen (GABA-receptorer). Herved hæmmes en række nerveimpulser, som kan fremkalde angst, søvnløshed og kramper.

Virkningen indtræder efter ca. 2 timer. Midlet er først helt ude af kroppen efter ca. 6 døgn.

Lægemiddelformer
Tabletter. 1 tablet indeholder 0,5 mg (delekærv) eller 2 mg (krydskærv) clonazepam,
orale dråber. 1 ml indeholder 2,5 mg clonazepam i propylenglycol (1 ml = 25 dråber).

Særlige advarsler
På grund af den store risiko for tilvænning og afhængighed bør man generelt udvise stor tilbageholdenhed med at anvende benzodiazepiner, især ved psykiske lidelse eller tidligere medicinmisbrug.

Ved ophør efter længere tids brug skal dosis gradvis nedsættes over dage til uger for at undgå abstinenssymptomer.

Dosis skal nedsættes ved dårligt fungerende lever.

Alkohol forstærker midlets sløvende virkning.
Behandlingen kan medføre en lille øget risiko for selvmordsforsøg.

Brug af anden medicin

Antihistaminer, clonidin (migrænemiddel), stærke smertestillende midler, sovemidler og midler mod psykoser forstærker Rivotril®s sløvende virkning.

Tramadol:
Citat:
Virkning
Virker smertestillende ved at påvirke de områder i hjernen, der registrerer smerte.

Tramadol er et morfinlignende middel, men har svagere smertestillende virkning end morfin og har desuden ikke morfins afhængighedsskabende egenskaber.

Virkningen indtræder efter ca. 1 time og varer ca. 6 timer.

Lægemiddelformer
Kapsler, hårde. 1 kapsel indeholder 50 mg tramadolhydrochlorid,

suppositorier. 1 suppositorie indeholder 100 mg tramadohydrochlorid.

Særlige advarsler
Dosis skal nedsættes ved dårligt fungerende nyrer og lever.

Alkohol forstærker midlets sløvende virkning.
Skal anvendes med forsigtighed til ældre og til patienter med vejrtrækningsbesvær eller tendens til krampeanfald.

Brug af anden medicin

Carbamazepin (epilepsimiddel) nedsætter virkningen af Tadol.

Tadol kan øge den sløvende virkning af sovemidler, midler mod depression og mod psykoser.

Tadol kan øge virkningen af blodfortyndende midler.

Tadol må ikke anvendes til patienter, som er i behandling med MAO-hæmmere (midler mod depression eller Parkinsons sygdom). Der skal gå mindst 14 dage mellem behandling med Tadol og MAO-hæmmere.

Medlem

ja fortæl noget jeg ikk ved ... du sku da en lille luder og snakke sådan til folk, din klovn. du aner overhovedet ikk hvordan det står til i mit tilfælde så luk munden, før du begynder og spille smart.

Alle dine informationer du har copy/pastet har jeg læst, har trimmet medicinkombination og minmedicin.dk igennem før jeg overhovedet gjorde noget. JEG OVERLEVEDE.

Jeg får seroquel pga mit temperament, er du udannet læge eller hvad siden du er så klog i din mund, klaphat
:offtopic: sry admins ban hvis i har lyst kan bare ik snuppe sådan nogle små svanser der spiller så smart når man ber efter råd.

Medlem

og det eneste jeg ledte efter var en go lammer plus min smerte forsvandt midlertidigt, dog ikke noget jeg kan anbefale for var dårlig i morges.

Men nu der heldigvis os langt imellem mine blæsere.

Peace ud. kasper.

Medlem
Brugeravatar

Hej Kasper

Hvis dit kretierie er om du overlever el. ej er du tydelig hvis ikke moden nok til at vudere din egen situration, hvis du spørger om hjælp en anden gang så husk at være ærlig om hvad du får medicinen for om du har andre forhold fx. Temperament..

og alle de grimme ord (Luder,klaphat og svans) praller bare af :-) jeg hviler i mig selv, så glem mig og koncentrer dig om dit eget helbred.

Tramadol i enkelt dosis er 100-200mg højeste dosis jeg vil anbefale, højere vil du ikke få mere vælvære ud af og mere ubehag dagen efter.
men jeg mener stadig at det er noget lort at kombinere.

"Lammer" og "Blæser" får dig til at lyde meget ung, det handler om at nyde livet ikke om at blive lam og flyge fra det.

Bright..

Medlem

Jeg tror du misforstod mit spørgsmål omkring seroquel , den eneste grund til jeg ville tage sådan en var at jeg ikk følte mig sløv af en rivotril, jeg tager ikk seroquel hver dag kun imod mine temperament forstyrrelser, men btw tog ikke seroquel. Dagen efter fik jeg dolol af min ven som sagde de fjerner smerten fra skulderen og gir dig en go nat søvn, så ville jeg sikre mig kombinationen ikk var farlig. Undskyld misforståelsen:) go weekend

Junior medlem

Har et spørgsmål er ny herinde hvis man blander lyrica og morfin kan der så ske noget dårligt fx. Åndenød

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Har et spørgsmål er ny herinde hvis man blander lyrica og morfin kan der så ske noget dårligt fx. Åndenød

Ja. Lyrica paavirker hjernens GABA-receptorer.

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Junior medlem

Prøvede alligevel at blande lyrica og morfin gik squ meget godt fik en form for drømme når jeg lukkede øjnene men når jeg åbnede var alt normalt
Men det var jo bare min virkning tror det virker anderledes fra person til person

Dedikeret medlem

Prøvede alligevel at blande lyrica og morfin gik squ meget godt fik en form for drømme når jeg lukkede øjnene men når jeg åbnede var alt normalt
Men det var jo bare min virkning tror det virker anderledes fra person til person

Det lyder som en ganske normal virkning fra morfinen. Det kaldes at node og gud hvor er det skønt ! :gud:

Junior medlem

:D Ja det ville jeg give dig ret i :D

Medlem

Geografisk sted: København
Pas nu på med de sataner, de kommer efter dig i sidste ende. Det starter altid med en gang imellem også hver weekend også kører bussen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]