Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 19:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej alle
Jeg er en pige i niende klasse, som har valgt unge og stoffer som mit emne i projektfaget.
Det ville derfor hjælpe mig utrolig meget, hvis du/i gad besvare dette spørgsmål, selvfølgelig anonymt

- hvad påvirkede dig/jer til at tage stoffer første gang?

Svar med citat  
Medlem

for mig var det nysgerrighed :)

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg var nede på skaterbanen med en god ven og fyre nogle tricks af, en sen tirsdag eftermiddag. Vi gik i 6. klasse dengang. På et tidspunkt kom der en bil og en scooter trillende ned på hjørnet af banen, hvor de parkerede. 2 drenge og 2 luxus damer, vil skyde på de var 5-6 år ældre end os. De satte sig op på toppen af den 2½ meter høje quater pipe, hvor de sad og mixede drinkz.
På et tidspunkt forsvandt drengene, tror måske de skulle op i byen efter mere booze. Men mig og min ven var efterladt med de 2 tøser på banen. Nysgerrige som vi var, rullede vi selvfølgelig hen til dem, og tjekkede dem ud. De blev lynhurtigt helt begejstrede for os. Så mixede de en led cola / slavevodka i 50/50 blandingsforhold, og tvang os til at drikke det. Det blev selvfølgelig til en sejhedskonkurrence mellem mig og min ven, og inden længe havde vi drukket 2-3 glas hver. Dernæst havde vi det bare for fedt, kørte rundt på deres scooter og chillede med tøserne i en times tid, indtil de 2 ældre drenge kom tilbage, og smed os væk.
Så mødte vi 2 veninder af ældre årgang, som fandt os, skældte os ud og tog os hjem til vores mødre. Min ven væltede på cykel på vej hjem, og tissede i bukserne. Dagen efter stod den på tømmermænd i skolen, og i ½ år kunne ingen af os drikke cola igen, uden at få klamme brækfornemmelser.

Det var så historien om mit første møde med stofferne. Vil klart mene, at det var de 2 frække tøser der påvirkede os til at tage stofferne.

Senest rettet af Shambhala 19 jan 2014 13:15, rettet i alt 1 gang.

Svar med citat  
Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Jeg havde været interesseret i spiritualitet (især fra østen, fx. buddhisme, hinduisme og taoisme) og nogle af de filosofiske spørgsmål ved livet i lang tid, og især blev jeg fascineret af, at ældre kulturer (fx. mayaerne) brugte psykedeliske stoffer i deres religiøse/spirituelle praksis. Oplevelsen af udvidet bevidsthed tiltalte mig, og jeg blev meget interesseret i stoffer som LSD og psilocybinsvampe.

Første stof (pånær alkohol) jeg prøvede var hash. Det havde nu mere at gøre med, at nogle af mine kammerater røg, og jeg har haft brugt det i sociale lag sammen med mine kammerater. Ellers har jeg taget MDMA, netop pga. min langvarende interesse i bevidsthedsudvidelse.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Nysgerrighed og lyst til rus

Svar med citat  
Junior medlem
Brugeravatar

Når du siger stoffer, så går jeg ud fra du ikke mener alkohol og cigaretter?
For mit vedkommen, var det netop klart de 2 ting som gav mig skubbet, i en ung alder af 14 år kombineret med nysgerrighed og rebelske tanker :-)

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Prøvede hash for første gang, fordi nogle passerede en joint rundt til en fest. Jeg havde ikke tænkt meget over "stoffer" forinden og havde en fordomsfuld og uvidende holdning over for dem, men da det var min tur til at få jointen i hånden, kunne min alkoholpåvirkede nysgerrighed alligevel ikke undertrykkes, og jeg tog derfor et par sug. :)

Svar med citat  
Junior medlem

Jeg var 13 da jeg røg hash første gang. Jeg så op til mine større brødre som jeg syntes var total cool at de røg Jeg søgte også efter en identitet..

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Alkohol og tobak begyndte jeg at bruge af sociale grunde, mens jeg selv har opsøgt alle andre rusmidler. Det begyndte som en form for nysgerrighed (hvilket det også stadig er), men det er efterhånden også begyndt at være en søgen for forståelse af mig selv og andre. Der er mere til stoffer end bare at være blæst.
Vil sige at det først var da jeg prøvede MDMA at jeg indså hvor fantastisk et stof kan være, det er jo helt ubeskriveligt.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
De mennesker jeg generelt har omgivet mig med, har været typer som bare naturligt har været draget mod rusmidler, derfor blev jeg det også.

En blanding af nysgerrighed og deltagelse i min sociale gruppes aktiviteter "at være en del af noget fælles" .

Det var desuden endnu mere spændende fordi det var forbudt og lidt farligt. Man følte sig en anelse uovervindelig som ung og tænkte ikke altid over konsekvenserne ved ens handlinger, det var befriende, men risikabelt.

Jeg tror indtagelse af rusmidler er standard i manges teenage-oprør.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Jeg var 13 da jeg røg hash første gang. Jeg så op til mine større brødre som jeg syntes var total cool at de røg Jeg søgte også efter en identitet..

Samme her!

"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."

Svar med citat  
Medlem

Geografisk sted: Søen
Jeg var vel også omkring de 13-14 år første gang jeg røg hash.. Det var sammen med min nabo som var lidt ældre end mig, og jeg så vel op til ham. Der udover var det selvfølgelig spændende

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
BANGFACE!

Svar med citat  
Dedikeret medlem

min hjerne, og verden tildels.. :-)
@ TRÅDSTARTER: ar du selv haft gang i narkoen siden du vœlger at skrive projektet? -det gjorde jeg nemlig selv i sin tid! --høhøh det var sku tider, ja det var så!

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
alkohol. var vel en 12-13 år gammel da jeg drak mig vissen første gang, 9-10 år gammel da jeg drak min første øl.

årsagen til det ? at voksne mennesker omkring viser med deres adfærd og drkkeri hver weekend at det er okay og sjovt at drikke. så det var det første jeg havde i tankerne at skulle prøve, og da alkohol er et ret hårdt narkotika, vil jeg mene at det var min første omgang med euforiserende stoffer.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg startede ud pga. nysgerrighed, som jeg havde haft lige siden jeg som helt lille hørte ordet "narko" i TV-avisen..

Tror helt sikkert at det have været mindre spændende, hvis ikke det havde været så forbudt og tabubelagt.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Prøvede først cannabis (inden alkohol og tobak), hvilket jeg indtog uden at reflektere over det, da min ven introducerede det. Nogle år senere, efter min socialt betingede debut med alkohol, opstøvede jeg selv diverse psykedeliske stoffer efter at have læst om stammekulturers brug af planter i forbindelse med divination. Forbrug af stimulanter kom senere, og var i første omgang socialt betinget, på lige fod med alkohol. Mit forbrug er nu sat på standby, da mit privatliv ikke længere tillader for meget lallen rundt.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
jeg blev først påvirket efter at jeg havde taget stoffer.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]