Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 07:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Har du / Har du tidligere haft HPPD?
Ja 59%  59%  [ 29 ]
Nej 41%  41%  [ 20 ]
Afgivne stemmer : 49
Forfatter besked
 Titel: Har DU HPPD?
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej psychonauter. Jeg har lagt mærke til at en del andre end mig herinde, skriver at de har HPPD, nogle med værre symptomer end andre.
Derfor er jeg blevet nysgerrig, og kunne jeg godt tænke mig at se lidt statistik på det.
Så hvis du har prøvet psychedeliske stoffer (hash tæller ikke) mindst et par gange før, lad os sige 5 gange, så læg en stemme i om du har / har haft HPPD, eller ej. Du behøver ikke have fået en diagnose på det. Og med HPPD mener jeg ikke, at man har lidt synsforstyrrelser i dagene efter et trip, men decideret HPPD

Hvis i har lyst, kan i også have en diskussion kørende i tråden, eller beskrive jeres symptomer (næsten alle har jo forskellige symptomer, alt efter hvilket stof der har forårsaget HPPD'en). Personligt har jeg haft kraftige HPPD symptomer for et par år tilbage, efter en 2C-B overdosering. Tog en streg af noget som jeg troede var ketamin. Visualsne der forfulgte mig i godt et års tid, var meget hakkende/laggende/bølgende. De blev meget værre når jeg røg hash. Nogle gange var det så slemt, at jeg havde svært ved at køre bil, da jeg slet ikke kunne opfatte hvor hurtigt folk kørte i trafikken, eller havde svært ved at se om folk bremsede osv, fordi det hele bare hakkede derudaf. Det er heldigvis forsvundet nu.
Var også meget lysfølsom i perioden. Kunne også kigge på fx. en mobilskærm, og så lukke øjnene, og så ville skærmen blive ved med at vise sig foran mine øjne i ret lang tid.

Medlem
Brugeravatar

Mig og en god ven har nogle uger/måneder efter brug af MDMA, kunne se svaligt blå ringe omkring nogle former for lys. Ved ikke om dette tæller som HPPD, da det i vores tilfælde er meget mildt og ikke forstyrrer vores hverdag på nogen måde. Men vi brugte også MDMA en smule for meget til sidst.

Medlem

Geografisk sted: København
Det blåfænomen er start fasen, det forskelligt for person til person.
Mit er slemt i perioder men har lært at leve med det, mit kommer i stresset perioder da der ikke skal mere end 15-18 timer før folk har blå øjenbryn osv.
Hvis jeg tag en 2 dags bandit er det for meget af det gode og er nød til at lukke øjnene da alt er 10080 HD

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hmm.. Får tracers/floaters når jeg kigger op i himlen, eller på andet utroligt skarpt/stærkt lys.

Ligeledes, har det været helt mørkt i et par minutter, begynder jeg at få bølgende visuals svarende til et stærkt psykedelisk trip. Så snart jeg tænder lyset forsvinder det igen..

De her spøjse fænomener begyndte at komme ved 14-15 års alderen. Om psykedelika så har forstærket dem, svært at sige...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hvis jeg står omringet af en lys flade, eller fx omringet af beton - får jeg en del tracers - det er ikke generende eller direkte forstyrrende og ved ikke om det er unormalt - men afgjordt en realitet...

Dedikeret medlem

Jeg har til tider tendens til at have en slags "grå flimmer filter", hvor hele synsfeltet mere eller mindre er halv grumset, oftest når jeg er træt. Meget lyse rum giver diffuse lysende pletter der roterer i cirkulære baner og personer foran en hvid, blank flade - fx et whiteboard - får et grå-gult omrids der til tider er ret forstyrrende (en slags aura af den rum personen udfylder, der består i et par minutter, selv med lukkede øjne / hvis jeg kigger væk).
En rød farve og en blå farve der grænser op mod hinanden kan, specielt hvis jeg har læst meget, give en underlig effekt hvor den blå farve blinker mellem den normale blå og en lysende blå-hvid farve, flere gange i sekundet. Det kan være ret frustrerende, hvis en figur i en bog er midlertidig utydelig, fordi den er et stort lysshow. Jeg har aldrig oplevet det ske, i forbindelse med farver på en skærm.

Om det er HPPD, retinal migræne eller noget tredie / en kombination ved jeg ikke. Men jeg ved, at der ikke umiddelbart ligger noget fysiologisk til grund for det. Så enten vaskulært eller neurologisk.

Medlem
Brugeravatar

Hmm.. Får tracers/floaters når jeg kigger op i himlen, eller på andet utroligt skarpt/stærkt lys.

Ligeledes, har det været helt mørkt i et par minutter, begynder jeg at få bølgende visuals svarende til et stærkt psykedelisk trip. Så snart jeg tænder lyset forsvinder det igen..

De her spøjse fænomener begyndte at komme ved 14-15 års alderen. Om psykedelika så har forstærket dem, svært at sige...

Havde du taget nogen stoffer da du var ung eller var det et "naturligt fenomen" ?

Medlem
Brugeravatar

FOLK BØR NÆVNE HVIS DE MISTÆNKER ET ELLER FLERE SPESIFIKKE STOFFER.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten

samme her.
ikke noget der lader mig gå på så meget mere, i starten freakede jeg lidt ud ind imellem. nogle gange kan jeg dog godt få det så voldsomt at hele "nuet" jeg befinder mig i kan virke drømmende, eller som om at jeg lever i et minde. det lyder måske sygt men det er også svært at forklare.

jeg ser også meget prikker... millioner af bitte små prikker der skifter farver hele tiden hvis man ligger mærke til dem, de er som et tæppe over mit synsfelt, og skifter på splitsekunder farve, og farverne er somregel dem man kan se inde under sine øjenlåg.

hash hash og atter hash. især efter den tid hvor jeg røg hjemmedyrket meget sativa domineret skunk hver dag i... 3 måneder tror jeg.. blev godt nok en skør kugle til sidst (mer end jeg var i forvejen) og syntes stadig der sidder lidt tilbage i mig år efter.. ryger jeg hash i et par dage i træk vender det med fuld styrke tilbage de efterfølgende dage, ryger jeg ikke hash i en måned forsvinder det med nok 80 %

syntes godt at alkohol kan forstærke det, og efter nogle ture på 2cb syntes jeg også det kan være voldsomt de efterfølgende dage. men lige siden jeg var barn har jeg nu altid mistænkt mit "graffikort" for at have en fejl eller to.. dengang syntes jeg sgu heller ikke at alt jeg så var helt normalt.. det hjalp så sandelig ikke på det da man begyndte at ryge hash

jeg tror man kan forvente at ramle ind i det hvis man overforbruger især psychedeliske stoffer (inkl cannabis) selv om nogle har nævnt de har fået det efter f.eks bare et trip på 2cb.

Medlem

Tror det meget normalt med lidt Visuals uden drugs engang imellem :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dengang jeg tog mange psykedeliske stoffer og lidt for ofte og i lidt for høje doser kunne jeg tit se røde og grønne tråde på kanterne af flader. Det varede ved i lige knap og nap 6-7 måneder og er gået helt i sig selv nu.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
det med at kigge op i himlen er så vidt jeg ved ikke hppd :p
http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_field ... phenomenon
tror bare hppd gør det tydeligere

Dedikeret medlem

FOLK BØR NÆVNE HVIS DE MISTÆNKER ET ELLER FLERE SPESIFIKKE STOFFER.

Mistænke er så meget sagt, i en periode inden jeg begynde at opleve en del af disse forstyrrelser - specielt det grå flimmer - indtog jeg svampe ca. hver 4. dag i en længere periode og knapt så ofte både før og efter denne periode. Dog ikke i godt et halvt år nu. Dertil et markant cannabis forbrug det sidste årti - hvis nogen skulle finde det relevant. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg har aldrig haft HPPD, hvilket egentlig undre mig.

Jeg tog engang hvad der svare til 4 gange den maximale anbefalede dosis af 2c-b. Det resulterede i at jeg blev kaotisk blind - kunne kun skimte verdenen rundt om mig, i max 5 sekundter af gangen, og kun hvis jeg virkelig koncentrerede mig. Ellers var det hele bare kaotiske visuals, ting blev transparente, kunne eksembelvis se i gennem mine arme. Ting gik også igen, så jeg kunne kigge ud i luften, og se det jeg kiggede på 5 forskellige steder ude i mit perifere syn svæve rundt -meget sær oplevelse.

Efter den oplevelse var jeg sikker på at jeg ville få hppd.

Det skete heldigvis ikke, men jeg har lært min lektie hehe :P

En lille sidenote er, at jeg har lagt mærke til at jeg efterfølgende bliver ekstremt påvirket af små doser 2c-b. 10-20 mg 2c-b får mig til at se aliens og shit haha :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Havde du taget nogen stoffer da du var ung eller var det et "naturligt fenomen" ?

Ved ik hvor meget relevans det har.. Et par få personer i en tråd er næppe et repræsentativ udsnit at drage større generaliserende konklusioner ud fra. :P

Men for at svare på dit spørgsmål så forekom det inden jeg begyndte at eksperimentere med rusmidler, så det er nok medfødt. Det er dog blevet en smuule mere markant med årene. Og siden der uden tvivl lader til at være en sammenhæng mellem visuelle synsforstyrrelser og psykedelika, kunne man sagtens forestille dig at det har haft sin indflydelse. :)

Det skal nævnes at det i mit tilfælde på ingen måde er forstyrrende. Jeg ser det som en sjov hverdagsbonus.

Hypnos: du er så vild i hovedet... :mrgreen:

Medlem

Geografisk sted: København

Ved ik hvor meget relevans det har.. Et par få personer i en tråd er næppe et repræsentativ udsnit at drage større generaliserende konklusioner ud fra. :P

Men for at svare på dit spørgsmål så forekom det inden jeg begyndte at eksperimentere med rusmidler, så det er nok medfødt. Det er dog blevet en smuule mere markant med årene. Og siden der uden tvivl lader til at være en sammenhæng mellem visuelle synsforstyrrelser og psykedelika, kunne man sagtens forestille dig at det har haft sin indflydelse. :)

Det skal nævnes at det i mit tilfælde på ingen måde er forstyrrende. Jeg ser det som en sjov hverdagsbonus.

Hypnos: du er så vild i hovedet... :mrgreen:

Jeg er helt enig og hvor er det rigtig sagt, det ikke mange der har styrke til at se noget positive.
Nyder os mit lysshow hver nat når jeg skal på det lille hus :rocking:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Right on nigga :mrgreen:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
havde efter jeg spiste 11 HBWR frø, i mit første møde med stoffer (ud over hash og alkohol), og derefter havde jeg nogle måneder hvor min virkelighedsopfattelse var kraftigt påvirket, havde "osteklokken", troede jeg kunne se molekyler og havde en basal forståelse af alt i universet - på en meget deprimerende måde. jeg så også ting i mit periferere syn hele tiden. Det forsvandt dog 100% da jeg havde mit første møde med MDMA.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg har haft en enkelt oplevelse efter et svampetrip, hvor jeg moedte paa arbejde et par dage senere og en af mine kollegaer havde en sort og hvidstribet troeje paa. Hver gang jeg kiggede paa den var den et virvar af flimren og farver. Alt andet var helt normalt, og efter som det er en enkelt isoleret oplevelse vil jeg ikke kalde det rigtig HPPD.

Det med at opleve tracers naar jeg kigger paa himlen kan jeg huske at have oplevet lige siden barndommen, laenge foer jeg overhovedet vidste der var noget der hed bevidshedsudvidende stoffer.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Som jeg nævnte i et af mine tidligere indlæg, så har jeg altid haft nogle symptomer, der passer spot on på HPPD. "Flimmer" og farvemønstre, ting der "ånder" hvis man ser længe på dem, simple geometriske mønstre i luften, når der er mørkt. Jeg har haft de symptomer så længe jeg kan huske. Jeg synes egentlig det er meget sært, at jeg har haft de her symptomer længe også før jeg begyndte at eksperimentere med stoffer. Kan ikke finde lignende historier på nettet.

Ca. i en uges tid efter MDMA blev det stærkt kraftigere, men aftog stille og roligt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]