Jeg har lige kigget på nogle af de tørrede svampe jeg har liggende og de har det samme som det du beskriver. Spindelvævs-agtige tynde tråde.
Jeg tror nu at det er ganske normalt. Jeg er i hvert fald ikke det mindste nervøs ved det.
Derudover er det nærved umuligt for helt tørrede svampe at få mug. Især indeni, da det jo er et lukket område. Der skal en del til før en svampekultur vinder over en anden som har fuldstændig kontrol over sit substrat/medie.
Nice nok ☺️
Men hvis der kommet en lille smule ude på og svampene omkring roden og det ikk er fuzzy feet er det så
Stadig recikabelt at spise dem ? Det sånn et tyndt let lag
Det har tørret en hel dag på radiatoren og blev pakket ned i en pose
Og en uge efter kunne man se lidt.
Det er heller ikke hvad jeg ville definere som "tørret godt". Du skal ikke pakke dem ned før de er knastørre. De skal brække over når du bukker dem, ikke bare bøje med.
De skal være helt tørre og det kan godt tage mere end 1 dag på radiatoren. Jeg har mine i en mad-dehydrator i et døgn og det er med 70°C varm luft der konstant bliver skubbet rundt af en lille ventilator.
Jeg gad godt jeg kunne sige med sikkerhed om de kan eller ikke kan spises uden problemer, men det er svært uden billeder og en bedre beskrivelse af svampenes tilstand.