Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 11:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej er der nogen experter der ved noget om cobwebmold (spindelvævsmug)

Jeg tog en tørrede, og knækkede den over, der var der sån nogen bomulds spindelvævagtige mug inde i stilken.
Har læst nogen forums at det ikk gør svampen giftig, fordi den ikk for lov til at rådne
De var plukket friske, pæne og tørret godt..
Eller ser det Helle skidegodt ud bortset fra det indeni.. Er det giftigt? Vil man få en vis ubehag eller osv.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Jeg har lige kigget på nogle af de tørrede svampe jeg har liggende og de har det samme som det du beskriver. Spindelvævs-agtige tynde tråde.

Jeg tror nu at det er ganske normalt. Jeg er i hvert fald ikke det mindste nervøs ved det.
Derudover er det nærved umuligt for helt tørrede svampe at få mug. Især indeni, da det jo er et lukket område. Der skal en del til før en svampekultur vinder over en anden som har fuldstændig kontrol over sit substrat/medie.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

Jeg har lige kigget på nogle af de tørrede svampe jeg har liggende og de har det samme som det du beskriver. Spindelvævs-agtige tynde tråde.

Jeg tror nu at det er ganske normalt. Jeg er i hvert fald ikke det mindste nervøs ved det.
Derudover er det nærved umuligt for helt tørrede svampe at få mug. Især indeni, da det jo er et lukket område. Der skal en del til før en svampekultur vinder over en anden som har fuldstændig kontrol over sit substrat/medie.

Nice nok ☺️

Men hvis der kommet en lille smule ude på og svampene omkring roden og det ikk er fuzzy feet er det så
Stadig recikabelt at spise dem ? Det sånn et tyndt let lag

Det har tørret en hel dag på radiatoren og blev pakket ned i en pose
Og en uge efter kunne man se lidt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Du tager nok ikke skade af det. Jeg har nu og da spist en skive rugbroed og opdaget at den var muggen efter at vaere naaet halvvejs igennem, og jeg er da overlevet til at kunne fortaelle om det.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
men nu er der også jævnt stor forskel på divers slags mug og deres giftighed :D du har jo bare fået lidt pencilin, klart du overlevede :p

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland

Nice nok ☺️

Men hvis der kommet en lille smule ude på og svampene omkring roden og det ikk er fuzzy feet er det så
Stadig recikabelt at spise dem ? Det sånn et tyndt let lag

Det har tørret en hel dag på radiatoren og blev pakket ned i en pose
Og en uge efter kunne man se lidt.

Det er heller ikke hvad jeg ville definere som "tørret godt". Du skal ikke pakke dem ned før de er knastørre. De skal brække over når du bukker dem, ikke bare bøje med.
De skal være helt tørre og det kan godt tage mere end 1 dag på radiatoren. Jeg har mine i en mad-dehydrator i et døgn og det er med 70°C varm luft der konstant bliver skubbet rundt af en lille ventilator.

Jeg gad godt jeg kunne sige med sikkerhed om de kan eller ikke kan spises uden problemer, men det er svært uden billeder og en bedre beskrivelse af svampenes tilstand. :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
men nu er der også jævnt stor forskel på divers slags mug og deres giftighed :D du har jo bare fået lidt pencilin, klart du overlevede :p

Det er faktisk en god pointe, jeg taenkte kun i maengde og ikke giftighed. Den mug jeg har stoerst respekt for er trichoderma for den ved jeg er giftig, men hverken i mit eller OP's tilfaelde er det den der er tale om.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Hvilken race er der tale om?

Det er meget normalt, kan se at både på mine B+ og mine Mazatapec er der det at finde..

Det der "fluffy" noget du taler om ved foden, er det ikke bare mycelium?
Alle mine kits vil have "fluffy" mycelium ved foden, det plejer der altid at komme.

Cobweb er mere gråligt/mørkt end mycelium er, så hvis det er helt vidt - no worries.

Medlem

Hvilken race er der tale om?

Det er meget normalt, kan se at både på mine B+ og mine Mazatapec er der det at finde..

Det der "fluffy" noget du taler om ved foden, er det ikke bare mycelium?
Alle mine kits vil have "fluffy" mycelium ved foden, det plejer der altid at komme.

Cobweb er mere gråligt/mørkt end mycelium er, så hvis det er helt vidt - no worries.

Det er "Stropharia cubensis" (Mexican) psilocybin svampe

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=36434 hvis det ser ud som det i dette topic(bare helt hvidt i stedet for), skulle det ikke være farligt. Har selv haft flere growkits hvor der har været en smule cobweb og der er ikke sket mig noget ved at indtage det. Luft ud lidt oftere og sørg for at luftfugtigheden ikke bliver for høj :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]