Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 10:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hey alle sammen har et spørgsmål om indtagning af svampe
Skal man spise/ drikke de antal gr svampe i et eller nyde det stille og roligt.
Eller skal man spise/ drikke halvdelen til man kan mærke noget også tage resten ???

Tell me the best way to consume Them shrooms :P

Har lavet Theen og det har været vildt hvergang.
3 gram og en anden dag 1,5 gram og de har alle været vilde
Dem har jeg taget i et, og det har været lidt ubehageligt den første time.. Men klare op til godt igen efter...
Laver os theen så den holder temperaturen mellem de 75-85 grader inden jeg hælder det i de tørrede grindede svampe, da det ikk nedbryder psilocybinen med for høj skoldheden varmt vand..

Senest rettet af Bloodsoulmate 28 jan 2014 13:17, rettet i alt 1 gang.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Du kan indtage alle svampene, eller starte med at indtage halvdelen, og hvis du synes du har brug for mere, kan du godt redosere, men gør det på come-up, i hvert fald før du har peaket.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
har ikke selv erfaring med svampe, men har hørt fra mange at det er svært, hvis ikke umuligt at forlænge et svampetrip når man er inde i trippet. skal ikke kunne sige hvorfor, men som sagt så spis det så "samlet" som muligt for at få den bedste effekt af det. Desuden varer svampe ret lang tid og det kan være uoverskueligt at trippe ekstra lang tid.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har efter hånden fået lært grænsen for redosering.(for mig selv)

Jeg gør sådan:

Primer dosis

1. Redosering: ca. 1½ time efter primer dosis (når svampene er peaket)

2. Redosering: efter yderligere 1½ time (hvis man føler for det)

Min indtagelses metode er 100% dehydreret shrooms pulveriseret og fyldt i gelatine-kapsler
(dette forlænger comup lidt) Husk 4+ timers faste.

indtager jeg svampe på elller/efter comedown: får jeg INEGEN efækt !!! UANSET DOSIS !!!

Naturlig imunitet, efter en uge kan man trippe igen, men jeg får et dystert trip ud af det,
så hold min. 2 ugers pause gerne 3-4 el. mere for at få den ultimative oplevelse hver gang du tripper.

Bright..

PS: man kan også godt redosere en gang efter 2-2½-3 timer men heller ikke senere..

PPS: Jo mere du dosere/redosere jo større en "regning" skal betales dagen efter i form af shrooms-tømmermænd.

Medlem

Jeg har efter hånden fået lært grænsen for redosering.(for mig selv)

Jeg gør sådan:

Primer dosis

1. Redosering: ca. 1½ time efter primer dosis (når svampene er peaket)

2. Redosering: efter yderligere 1½ time (hvis man føler for det)

Min indtagelses metode er 100% dehydreret shrooms pulveriseret og fyldt i gelatine-kapsler
(dette forlænger comup lidt) Husk 4+ timers faste.

indtager jeg svampe på elller/efter comedown: får jeg INEGEN efækt !!! UANSET DOSIS !!!

Naturlig imunitet, efter en uge kan man trippe igen, men jeg får et dystert trip ud af det,
så hold min. 2 ugers pause gerne 3-4 el. mere for at få den ultimative oplevelse hver gang du tripper.

Bright..

PS: man kan også godt redosere en gang efter 2-2½-3 timer men heller ikke senere..

PPS: Jo mere du dosere/redosere jo større en "regning" skal betales dagen efter i form af shrooms-tømmermænd.

Okay der er nogen smarte ord jeg er næsten med på (peaket) og (redosere) ? Comedown og comeup ? :)

Medlem

Bare sånn så man ikk får det dårligt hmm men de 1,5 tog jeg alene
1,5 gr kvaste tørrede svampe i en kop med kogt vand (75-85gr) lader den træk i et kvarter med sølvpapirs på, kommer lidt sukker får at tage den dårlige smag
Drikker den på omkring ti minutter mærker det efter ti minutter havde kun fastet i ca halvanden til to timer.
Skyllede det os ordenligt ned med noget æble juice...
Efter tyve minutter kune jeg ikk huske hvornår jeg drak det ... Hehe :)

Men husker det nu hehe.. :rocking:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland

Okay der er nogen smarte ord jeg er næsten med på (peaket) og (redosere) ? Comedown og comeup ? :)

Jeg vil lige brillere med min evner i Paint:

Billede

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

Tak for svarende det var meget bedre med mere god viden herfra :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil helt klart anbefale at man tager én dosering.
Personlig erfaring har lært mig at man ikke får nær det trip ud af det, som hvis man havde taget det hele på én gang.

Fast 6+ timer
grind svampene ned i en te (som du selv beskriver)
lad det hele stå og trække lidt
Nyd trippet

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil lige brillere med min evner i Paint:

Billede

dét der paint har du vidst gået til, hva ;)?

Junior medlem

Dem har jeg taget i et, og det har været lidt ubehageligt den første time.. Men klare op til godt igen efter...

Hvis du vil have at trippet bliver trukket lidt langsommere i gang så ""come up"" bliver lidt mere roligt så spis svampene i stedet for at lave dem til te. Når psilocybinen er opløst som te så går det meget hurtigere i blodet og du får meget hurtigere effekt og det kan godt virke lidt overvældende. Spiser du svampene bliver hjernen lidt langsommere fyldt op med psykedelikatessen og kan ligesom nå at tilpasse sig lidt.

Medlem
Brugeravatar

haløjsa..

jeg er nu ikke helt enig i det "Paint-Diagram" men jeg indtager det heller ikke som The, men som pulver i gelatine kapseler..

Ved enkelt dosering:

Indtagesle: T = 0

Føler de første efækter: 20-60min.

Efekt når Plateau: 60-90min.

Plateau varighed: 3-5 timer. (med flest CEV i starten)

Come-down: ca. 30min.

Dette er meget afhængigt af indtagelses metode, personlig tollerance og hvor godt/dårligt ens fordøjelse fungere..

Bright..

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Hvis du vil have at trippet bliver trukket lidt langsommere i gang så ""come up"" bliver lidt mere roligt så spis svampene i stedet for at lave dem til te. Når psilocybinen er opløst som te så går det meget hurtigere i blodet og du får meget hurtigere effekt og det kan godt virke lidt overvældende. Spiser du svampene bliver hjernen lidt langsommere fyldt op med psykedelikatessen og kan ligesom nå at tilpasse sig lidt.

Hvis du derimod vil have hurtigere effekt, mere visuelt (og en lille smule mindre tid), så kan man bruge lemon tek.

grind svampene
hæld saft fra ½-1 citron i din kop med shrooms i.
lad det trække 10-20 min
hæld varmt vand over (max. 80C)
lad det trække 5-10 min
indtag

citronen indeholder ascorbinsyre som nedbryder psilocybin til psilocin (det psykoaktive stof) - det er den proces der sker i maven efter
indtagelse. Dermed er der mere frigjort psykoaktivt stof tilgængeligt og man får dermed hurtigere peak. Personligt synes jeg at det er fedt nok
at gøre det på denne måde - i stedet for at sidde og vente op til 30-60 min på at der sker noget ved at spise dem. Trippet med Lemon tek bliver dog kortet
ca. 1 time af, i og med at der ikke er så meget psykoaktivt stof at nedbryde.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvordan er bodyloadet under comeup paa den maade? Jeg synes i forvejen min krop har svaert ved at vaende sig til svampene, og jeg bruger gerne T+0:30 til T+1:00 i fosterstilling paa sofaen mens det hele koerer rundt, men et kortere, mere intenst trip har sine fordele.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Taler du om tørre eller friske svampe man skal spise ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_effects.shtml

Medlem
Brugeravatar

Billede

Citat:
Mushrooms Duration : Oral

Total Duration : 4 - 7 hrs

Onset : 15 - 60 mins

Coming Up : 15 - 30 mins

Plateau : 2 - 4 hrs

Coming Down : 1 - 3 hrs

After Effects : 0 - 6 hrs

Hangover / Day After : - - -

Tallene kan variere afhængigt af dosis, tollerance, intagelsesmetode, og fordøjelse
(fx. faste og/el. intagelse af drikkevare der hurtigere nedbryder Psilocybin)

Junior medlem

Det gælder for både friske og tørrede svampe. jeg må indrømme at jeg ikke er specielt glad for smagen af friske svampe men man kan jo lade det indgå i en lille portion godt krydret mad. Hvis det er tørrede svampe så er det perfekt at lægge ovenpå et par pizzaslices altså efter de er bagt når man skal til at sætte tænderne i. Eller måske sådan en durum rulle shawarma eller falafel kunne spices op med god med hvidløg og chilli og friske svampe.
Hvis maven ikke er helt tom for eksempel hvis man spiser lidt andet sammen med svampene vil optagelse blive yderligere forsinket. Så får man nok ikke hundrede procent effekt af svampene i forhold til på tom mave men vil mene at det ikke gør så meget. så hellere æde lidt flere hvis det er.
Nu snakker de andre om det her redoserings ""tidsvindue"" på 1 times tid eller sådan noget. Så du kan jo også vælge at drikke en kop te lige så langsomt over en halv times tid eller lidt mere. Så vil jeg gå ud fra du også får det serveret sådan lidt mere gradvist til hjernen på den måde i forhold til hvis du bæller det hele på en gang.
Sidste ting jeg vil nævne er at det også kan være meget fedt at ryge en lille bønne men ikke alt for meget før man spiser svampene. Det giver også et lidt mere afslappet ""come up"". Men pas på med at ryge efter svampene virker fordi hvis du synes det hele kører lidt hurtigt så kan det komme til at køre alt alt for hurtigt med røg oven i.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Billede

Citat:
Mushrooms Duration : Oral

Total Duration : 4 - 7 hrs

Onset : 15 - 60 mins

Coming Up : 15 - 30 mins

Plateau : 2 - 4 hrs

Coming Down : 1 - 3 hrs

After Effects : 0 - 6 hrs

Hangover / Day After : - - -

Tallene kan variere afhængigt af dosis, tollerance, intagelsesmetode, og fordøjelse
(fx. faste og/el. intagelse af drikkevare der hurtigere nedbryder Psilocybin)

Tallene variere også en del i det link jeg postede. Så jeg tror der er taget højde for de ting du nævner bortset fra tolerance, hvor de nok går ud fra at man har 0 tolerance, og indtagelse metode er oral.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland

Det gælder for både friske og tørrede svampe. jeg må indrømme at jeg ikke er specielt glad for smagen af friske svampe men man kan jo lade det indgå i en lille portion godt krydret mad. Hvis det er tørrede svampe så er det perfekt at lægge ovenpå et par pizzaslices altså efter de er bagt når man skal til at sætte tænderne i. Eller måske sådan en durum rulle shawarma eller falafel kunne spices op med god med hvidløg og chilli og friske svampe.
Hvis maven ikke er helt tom for eksempel hvis man spiser lidt andet sammen med svampene vil optagelse blive yderligere forsinket. Så får man nok ikke hundrede procent effekt af svampene i forhold til på tom mave men vil mene at det ikke gør så meget. så hellere æde lidt flere hvis det er.
Nu snakker de andre om det her redoserings ""tidsvindue"" på 1 times tid eller sådan noget. Så du kan jo også vælge at drikke en kop te lige så langsomt over en halv times tid eller lidt mere. Så vil jeg gå ud fra du også får det serveret sådan lidt mere gradvist til hjernen på den måde i forhold til hvis du bæller det hele på en gang.
Sidste ting jeg vil nævne er at det også kan være meget fedt at ryge en lille bønne men ikke alt for meget før man spiser svampene. Det giver også et lidt mere afslappet ""come up"". Men pas på med at ryge efter svampene virker fordi hvis du synes det hele kører lidt hurtigt så kan det komme til at køre alt alt for hurtigt med røg oven i.

Her skal det nævnes, at friske svampe indeholder både psilocybin og psilocin, som jo ellers ikke er tilstede i tørrede svampe, da det hurtigt bliver nedbrudt af ilt. :!:

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]