Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Godaften psychedelia.
I dag fik jeg opereret en visdomstand ud, og alt gik som planlagt. Fik afvide, at jeg ikke måtte ryge cigaretter i 2 dage, for at undgå infektion osv osv. Her tænkte jeg så på, om jeg måtte ryge en joint i nat, uden tobak altså bare pure? Eller er det potato potato? :D

Dedikeret medlem

jeg havde sku nok taget chancen tænker lidt hvor meget 1 enkelt kan skade? tror mere det er for at sige du ikke skal ryge smøger dagen lang ;)

Medlem

Ja, lige præcis også det jeg tænker! Kunne ikke se, hvordan 1 kunne være et problem.. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Hmm har aldrig hørt det råd før..
Men tror du skal gøre hvad de siger, eller i det mindste begrænse din rygning.
Er hashkager, brownies, ovs en mulighed?

-John Rooney.

Medlem

Det er det desværre ikke, da jeg bor hjemme - og min tandlæge kender mine forældre, ellers havde jeg også spurgt ham.. Magter bare ikke proppe brufen mere, så vil bare gerne have en joint :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
udover bakterier hæmmer det osse helingen pga det tryk man laver i munden når man suger, så hvis du gør det så lav en blød joint og sug så stille som muligt

har selv røget de 2 gange jeg fik trukket mine visdoms ud og der sker ikke det vilde, bare husk at børste dem godt efter

Dedikeret medlem

Generelt hæmmer rygning også healing, hvorfor man også råder folk både et par uger op til og en måned efter operationer, at stoppe med at ryge. Det er som så ikke kun tobak der er et problem.

Måske der er andre komplikationer, når man suger røgen ind over et åbent sår. I alle tilfælde; hvor svært er det at undvære en joint i to dage?

Junior medlem

Ryg en pind og sov godt! :D

Dedikeret medlem

Godaften psychedelia.
I dag fik jeg opereret en visdomstand ud, og alt gik som planlagt. Fik afvide, at jeg ikke måtte ryge cigaretter i 2 dage, for at undgå infektion osv osv. Her tænkte jeg så på, om jeg måtte ryge en joint i nat, uden tobak altså bare pure? Eller er det potato potato? :D

Er lige nød til at spørge - gjorde det ikke SINDSYGT ondt ? :oops:

Medlem

Godaften psychedelia.

Er lige nød til at spørge - gjorde det ikke SINDSYGT ondt ? :oops:

Altså, under operationen gjorde det ikke specielt ondt, fik 12ml lokalbedøvelse. Men her på 2. dagen, hvor den ikke virker mere, gør det FUCKIN* ondt, det følels som om, at en rocker har hopper på mit ansigt hele natten.. :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg har efterhånden en del erfaring med tandoperationer og jeg har røget samme dag hvor jeg er blevet opereret flere gange, uden der skete noget. Jeg er altid blevet anbefalet at børste tænder med en helt ny blød tandbørste også bruge klorhexedin istedet for tandpasta også skylle munden i klorhexedin bagefter. Det smager af helvedes til, men det har holdt infektioner ude af min mund hver gang. Jeg er blevet opereret 3-4 gange det sidste år, grundet et uheld hvor jeg pga. en brandert smadrede mine øverste fortænder ud.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Kroppen er længere tid om at hele sår ved rygning, så det vil måske trække pinen en anelse ud.

Jeg har selv fået opereret to visdomtænder ud i et rap, hvor jeg fik omtrent 15 indsprøjtninger i tandkødet. Bedøvelse holdt pludselig op under proceduren og en intens smerte ramte mig, der fik tårene til at strømme ud af mine øjne - som et fucking springvand.

Jeg prøvede også at ryge en spliff dagen, men røgen lod til at irriterede mine sår, så jeg smeltede lidt af en klump istedet og snuppede en lang koger. Det blev en anelse lettere at abstrahere fra mit lettere forpinte fjæs.

Jeg har nu fået cannabis i en olivenolie opløsning, helt for at undgå røgen. Hvis jeg vil være påvirket, så kommer jeg et par dråber under tungen og 15 minutter senere indtræder rusen. Nemt, sundt og økonomisk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg ville ikke selv tage chancen, men jeg er også meget øm, når det kommer til mine tænder. Det er trods alt kun 2 dage, og det ville sgu være nedtur, hvis du fik en større infektion og skal til tandlægen igen.

Medlem

Sikke en omgang vås. Cigaretter giver ikke bakterier, men røg generelt gør at ens immunforsvar i munden og slimhinder bliver nedsat.

Har selv fået fjernet flere visdomstænder, og røget som normalt. Brug klorhexedin et par gange dagligt, og sørg for at gulpe godt med vand inde ved tanden, efter hvert måltid. Det er jo mad bakterier som man normalt ikke vil få ud hvis man ikke skyller derinde. Så keep smoking that chronic.

Dog vil jeg sige at ja når man så ryger de første par dage kan det godt åbne det lidt, men ikke noget voldsomt imo. bare få skyllet munden tit!

Senest rettet af basssher 01 feb 2014 19:38, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Kroppen er længere tid om at hele sår ved rygning, så det vil måske trække pinen en anelse ud.

Jeg har selv fået opereret to visdomtænder ud i et rap, hvor jeg fik omtrent 15 indsprøjtninger i tandkødet. Bedøvelse holdt pludselig op under proceduren og en intens smerte ramte mig, der fik tårene til at strømme ud af mine øjne - som et fucking springvand.

Jeg prøvede også at ryge en spliff dagen, men røgen lod til at irriterede mine sår, så jeg smeltede lidt af en klump istedet og snuppede en lang koger. Det blev en anelse lettere at abstrahere fra mit lettere forpinte fjæs.

Jeg har nu fået cannabis i en olivenolie opløsning, helt for at undgå røgen. Hvis jeg vil være påvirket, så kommer jeg et par dråber under tungen og 15 minutter senere indtræder rusen. Nemt, sundt og økonomisk.

godt nok også en retarderet tandlæge så. For det første at skulle stikke 15 gange, for det andet holder en bedøvelse normalt 2-4 timer. Så medmindre at han har arbejdet på dig i 24timer, ville jeg da finde en ny en :D

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Tobaksrygning, og især THC, reducerer spytproduktionen. Spyt indeholder forskellige stoffer, herunder bakteriedræbende stoffer, som er vigtige for mundhygiejnen og vedligeholdelsen af tænderne og tandkødet.

Så når din tandlæge anbefaler ikke at ryge, så er det delvist derfor. Mængden af bakterier i munden stiger, og derfor forhøjes chancen for infektion.

Oralt administreret cannabis gør det samme.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Da jeg fik lavet min protese i sin tid. Sagde tandlægen, at man skulle stoppe med at ryge, fordi det nedsatte den mængde ilt der var i din mund, og derved sløvede healings-processen, og i visse tilfælde ville det efterlade et ar i tandkødet, der var ud over det sædvanlige :? . Mit gæt er, at der er individuelt, for jeg røg videre uden konsekvenser. :rocking:

- EDIT: Eller det vil sige, jeg har én tand der er blegere end de andre (den falske tand) :lol:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
I 9.klasse fik jeg revet 2 tænder ud, og jeg fik sku aldrig at vide at jeg ikke måtte ryge??
-Kan huske lige efter operationen at det første jeg gjorde efterfølgende, var at gå ud og tænde en smøg og tænke på om det var iorden at ryge efter.

Fuckin' Dentists maan!

Junior medlem

Slettet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]