Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 09:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej alle :)

Jeg har været så uheldig at min nedtur efter jeg tog en smule MDMA nytårsaften (for første gang nogensinde og ikke mere end .1 gram kombineret med alkohol) er trukket i langdrag, og har udviklet sig til en ret slem depressionslignende tilstand.

de første 2 ugers var ganske forfærdelige - jeg oplevde mildest talt alle dagene som et langt angstanfald.
Derefter blev det noget bedre, men siden har det været uden fremgang.

Min dag går på at jeg vågner op og føler mig utrolig håbløs og ikke rigtig i kontakt med virkeligheden, hvilket kort efter fremprovokerer en masse angst.
Hen på eftermiddagen bliver det stille bedre, og om aftenen slapper jeg af igen. Jeg er dog på intet tidspunkt fri fra kerneproblemet - min mangel på begejstring for noget som helst ! Jeg føler mig simpelthen ude af stand til at nyde noget som helst i særlig høj grad - heller ikke ting jeg satte stor pris på tidligere (alt fra at se fodbold til at drikke kaffe med en sød pige), og derudover er min sexlyst ekstremt nedsat.

Lige da det hele startede oprettede jeg en post, og jeg har fulgt op på alle råd derfra, samt andet jeg har kunne samle op - sund kost, motion, være social osv. osv, og derudover har jeg søgt professionel hjælp.

Hensigten med denne post er at høre om der er andre herinde der har nogen erfaringer med en langtrukket nedtur efter MDMA-brug med lignende symptomer? og i forlængelse deraf, hvor lang tid det tog dem at komme ovenpå igen, og hvordan de bearbejdede problemerne.

På forhånd tak :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
1 gram mdma over en aften er også en utrolig høj dosis. virkelig.
Jeg ved ærlig talt ikke hvad man burde gøre i din situation, man kunne frygte at lægen ville udskrive noget lykkepille halløj til dig. Hvis jeg var dig ville jeg sørge for at tage den med ro hvad angår alle stoffer, hash og alkohol også, spise noget mad der øger serotonin nievuet i din hjerne evt sørge for at få lidt D-vitamin, prøve selv om det virker uoverskueligt at løbe en tur vær eller vær anden aften. evt snakke med lægen om angsten og sige du skal have noget ala alprazolam til at tage den værste angst - måske bare de første 3-4 dage (den slags piller er IKKE noget du skal blive afhængig af) - det kan være at det kan nedsætte stressen lidt og dermed give dig chancen for at slappe lidt af.

hvad er det der giver dig angst ? tanken om en skade ?

Medlem
Brugeravatar

jeg ville tage 5-HTP der omdannes til Serotonin men hold dig til doseringen da det også menes at ha bivirkniger ved overdosering..

her er lidt om mad med Tryptofan m.m .og om 5-HTP osv.. (hold dig fra lykke piller)

http://www.lykkepiller.info/alternativ.html

http://iform.dk/kw/serotonin

:google:

Bright..

PS: D-vitamin er bestemt også en god ide spesielt på denne årstid med få lyse timer og hvor vi ikke tilbringer mange timer udendørs.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
Citat:
hvad er det der giver dig angst ? tanken om en skade ?

^ det kan have ret stor psykologisk betydning. Generelt kan tanken om at man har taget skade gøre stor skade. - Og sandheden er faktisk at hvis man tror man har taget skade, så er man ret meget ved sig selv. Har man fået en psykose er det sidste man tænker på at man har taget skade... det kan være ret farligt at være "alene" med sine tanker da de hurtigt løber afsted med en. Prøv at være så ærlig og åben over for den professionelle hjælp du får. Den psykolog jeg snakkede med på et tidspunkt var absolut 100% blank over for alle andre stoffer end hash, så du skal nok hjælpe vedkommende med at forstå dine problemer.

du skriver .1 gram, er det 100 mg eller 1 gram? 1 gram på en aften kan sagtens give stor uligevægt i hjernen i lang tid. Man siger at hjernen er "resettet" senest 2 måneder efter påvirkning af MDMA, derefter må man formode at det er en stof induceret depressions-tilstand du er havnet i.

Junior medlem
Brugeravatar

Det er forstået som 100 mg.
Jeg er en smule bekymret for at jeg har taget skade for at være ærlig, men det er som sådan ikke det angsten primært er orienteret omkring.
Jeg føler at angsten fremprovokeres af min manglende begejstring og livsglæde, men jeg tænker at det også kan være den anden vej rundt? Altså at angsten er skyld i at jeg føler sådan..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
har du sådan en "overordnet" tanke af at alting er ligegyldigt eller lignende?

Jeg ville stadig mene at du bør vente et par uger til før du drager nogen konklusioner om mere eller mindre permanent skade. 5 uger er trods alt forholdsvis kort tid. Det er svært for os at fortælle dig hvorfor du føler som du føler.. men hold hovedet koldt og prøv at se de fede ting istedet for at lade det hele gå hen og blive gråt i gråt.

Derudover kan vinterdepressioner ramme nogen hårdere end andre... hvis du siger du fik det bedre efter 2 uger, og dit recovery derefter gik i stå er det måske muligt at det er d-vitamin og generel mangel på lys + din formodning om en skade der rammer dig ekstra hårdt.

God bedring!

Medlem
Brugeravatar

100mg. brude ikke give nogle problemer og slet ikke i retning af hvad du nævner,(Relax) men måske har det være dråben der gjort at du har udviklet en vinterdepretion
(Extra D-vitamin skader ikke)

Vær ikke bange 100mg. har IKKE skadet din hjerne :D

evt. kunne du få testet dit Testosteron, men hvis det er opstået pludsligt efter MDMA er det ikke voldsomt sansynligt.. (men det skader heller ikke at kende sit nivo)

Jeg er selv på extra D-vitamin..(på denne årstid kan sollys spesielt bringe et smil på læben, så ud og gå en tur hver dag når solen har mest kraft)

Bright..

Medlem

Op med hovedet, du skal nok blive god igen! Tror du lader dine tanker få for frit spil, har aldrig hørt om en så lille dose skulle have forsaget nogen permanent skade.

Vi er alle forskellige, jeg kan sidde en uge efter at have suget 500 mg (ja jeg ved godt det er dumt, men vidste ikke bedre), grine og være lykkelig have lyst til lidt MDMA, mens nogle af mine venner har nedtur på nogle uger efter. Det individuelt fra person til person. Prøv evt. at skrive en trip-rapport, kom ud med dine tanker og fortæl om aftenen og rusen, og hvordan du oplevede den, det hjælper nogle gange :)

Junior medlem
Brugeravatar

har du sådan en "overordnet" tanke af at alting er ligegyldigt eller lignende?

Ja, mere eller mindre, men i takt med at angsten dulmes i løbet af dagen, så får tilværelsen også lidt mening hen mod aftenen. Hele formiddagen+eftermiddagen er dog et mareridt.

Jeg tager D-vitamin, omega 3 og B-kompleks, jeg motionere flere gange om ugen, og holder mig fra alt koffein, alkohol og diverse sukkerbomber.
Jeg er overvejende optimisitsk, og ved godt at 5 uger er for tidligt til at drage nogen som helst konklusioner, men jeg er stadig meget bekymret for at jeg ikke vender tilbage til mig selv igen - Jeg har trods alt et godt, aktivt og socialt liv, og jeg håber virkelig jeg snart kan nyde det 100% igen :)

Medlem

Skrev et svar til dig der tilsyneladende ikke blev postet. Svagt.

I alt fald, har du nogensinde haft tendenser til vinterdepression? Det kunne sagtens være en forklaring eller i hvert fald medvirkende faktor på din vedvarende anhedonia (manglende begejstring). MDMA nedsætter serotonin-niveauet i hjernen, og der kan gå flere uger før det normaliseres igen. Hvis du så tager med i dine overvejelser at januar har været den solfattigste januar måned i 45 år, med bare 17 solskinstimer, samt at manglende solskin fører til lavere serotonin-niveau, kunne man forestille sig MDMAen har nedsat serotonin-niveauet, og at de ekstremt få solskinstimer har gjort det svært for din hjerne at genfinde balancen.

Det er selvfølgelig spekulation, men 100mg er en meget forsvarlig dosis - jeg tror det er usandsynligt at MDMAen alene, i de mængder, kan forårsage så lang en nedtur.

Udover hvad du allerede gør, vil mit råd være at spise en masse tryptofan-holdig mad, især fisk (laks, tun, makrel) og ellers sørge for at komme ud i den smule sollys vi nu engang får. Du skal nok komme på toppen igen, det er jeg ikke i tvivl om. 100mg er som sagt en meget forsvarlig dosis.

Medlem
Brugeravatar

Jeg er overvejende optimisitsk, og ved godt at 5 uger er for tidligt til at drage nogen som helst konklusioner, men jeg er stadig meget bekymret for at jeg ikke vender tilbage til mig selv igen - Jeg har trods alt et godt, aktivt og socialt liv, og jeg håber virkelig jeg snart kan nyde det 100% igen :)

Det skal du nok gøre. Tror alle føler de aldrig bliver glade igen, når de er deprimerede. Men du bliver glad igen. Det lyder som en rigtig træls oplevelse, og ja som sagt før kan det være du har skubbet gang i en vinterdepression med det MDMA du tog.
Søg hjælp i form af psykolog, hvis du synes det bliver ved for længe. Men ellers så hold hovedet oppe så meget du kan, tag ud og rejse til et varmt land, hvis økonomien er til det, og hold ud. Du skal nok få det godt igen, ingen tvivl om det.
Jeg oplevede det du oplever nu sidste år. Efter en druktur vågnede jeg op og var depressiv (hvilket jeg ofte sker, når jeg har drukket). Det var vinter og jeg var i forvejen ret trist, så jeg blev deprimeret de næste uger. Jeg var heldigvis i forvejen i terapi på det tidspunkt, så det hjalp, og da dagene begyndte at blive lysere, var jeg helt ovenpå igen (og har været det lige siden).

Hvis du skal gøre det igen (MDMA) skal du jo så nok overveje at gøre det om sommeren eller på et andet tidspunkt hvor du er mere psykisk stabil.

Held og lykke, jeg håber du snart får det godt igen!

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Hej ven, ked af at høre, at du stadig har nedtur på! Nu tog jeg jo selv MDMA d. 26. december og havde en nedtur på godt 3 uger, og ligesom dig, blev jeg også til sidst bange for, at jeg havde udløst en længerevarende depression, eller at mine receptorer havde taget permanent skade. Jeg er dog ikke i tvivl om, at min nedtur også havde meget at gøre med, at jeg lige havde startet en kold tyrker fra et dagligt cannabis-(mis)brug, og samtidig skete der en masse rigtig trælse personlige ting for mig i ugerne efter min MDMA-tur. Så straks abstinenserne lagde sig, min søvnrytme og appetit blev normal igen, og jeg fik styr på de ting, som gik mig på, fik jeg det hurtigt meget bedre. Nu tog jeg MDMA igen for 5 dage siden, og har absolut ingen spor af nedtur haft. :)

Du skal ikke være bekymret for at have taget permanent skade med en dose på 100mg. Det kan godt være, at den har været med til at udløse en form for vinterdepression. Jeg har selv haft tendens til det tidligere, og ved at det ikke er sjovt. Jeg vil bare råde dig til, at fortsætte som du gør med motion, sund kost (evt. indtag tryptofan-holdig mad), og ja, forbliv social. Så skal det nok gå over før eller siden.

Junior medlem
Brugeravatar

Skrev et svar til dig der tilsyneladende ikke blev postet. Svagt.

I alt fald, har du nogensinde haft tendenser til vinterdepression? Det kunne sagtens være en forklaring eller i hvert fald medvirkende faktor på din vedvarende anhedonia (manglende begejstring). MDMA nedsætter serotonin-niveauet i hjernen, og der kan gå flere uger før det normaliseres igen. Hvis du så tager med i dine overvejelser at januar har været den solfattigste januar måned i 45 år, med bare 17 solskinstimer, samt at manglende solskin fører til lavere serotonin-niveau, kunne man forestille sig MDMAen har nedsat serotonin-niveauet, og at de ekstremt få solskinstimer har gjort det svært for din hjerne at genfinde balancen.

Jeg døjer typisk med humøret i vinterhalvåret, og nogen gange har det måske tangeret til lidt winter blues. Det her er dog en ekstrem, men det skyldes så nok MDMA'en. Jeg synes dog stadig at varigheden er lidt voldsom. Alle andre eksempler på 'long term comedowns' synes at bunde i større misbrug, hvor der enten er blevet indtaget uforsvarligt meget på en gang, eller over en længere periode. Men det underbygger vel egentlig bare teorien om en vinterdepression :)

Så det handler nok bare om at give det noget tid, samtidig med at jeg passer godt på mig selv.

Plejadestjerne skrev:
Hej ven, ked af at høre, at du stadig har nedtur på! Nu tog jeg jo selv MDMA d. 26. december og havde en nedtur på godt 3 uger, og ligesom dig, blev jeg også til sidst bange for, at jeg havde udløst en længerevarende depression, eller at mine receptorer havde taget permanent skade. Jeg er dog ikke i tvivl om, at min nedtur også havde meget at gøre med, at jeg lige havde startet en kold tyrker fra et dagligt cannabis-(mis)brug, og samtidig skete der en masse rigtig trælse personlige ting for mig i ugerne efter min MDMA-tur. Så straks abstinenserne lagde sig, min søvnrytme og appetit blev normal igen, og jeg fik styr på de ting, som gik mig på, fik jeg det hurtigt meget bedre. Nu tog jeg MDMA igen for 5 dage siden, og har absolut ingen spor af nedtur haft. :)

Det er virkelig rart at høre at du er på 100% igen :) og det giver mig også lidt forhåbninger for mig selv :)

Junior medlem
Brugeravatar

Og tak for alle svarene folkens - jeg sætter stor pris på alt det feedback jeg kan få :)

Junior medlem
Brugeravatar

1 gram mdma over en aften er også en utrolig høj dosis. virkelig.
Jeg ved ærlig talt ikke hvad man burde gøre i din situation, man kunne frygte at lægen ville udskrive noget lykkepille halløj til dig. Hvis jeg var dig ville jeg sørge for at tage den med ro hvad angår alle stoffer, hash og alkohol også, spise noget mad der øger serotonin nievuet . ?

Der er en svær depression, du har fået, og jeg vil absolut anbefale antdrepressiver. Det modsatte af depression er ikke lykke, men aktivitet. Jeg tager selv den medicin af årsager, der ikke har noget med stoffer at gøre. Man kan ikke løbe fra en svær depression eller spise sig fra den. Det mærkelige er også, at MDMA ikke virker, når man tager antideprissiver.

Medlem
Brugeravatar

For LANGT de fleste brugere af Lykkepiller er de IKKE Lykken... og fast holder folk i en unaturlig situration i årevis..

Lykkepiller er endnu en af medicinal-industriens pengemaskiner, da der er LANGT flere penge i at symtombehandle i årevis end at udvilke en "Kur" der fjerner årsagen til symtomerne.

Lykkepiller har sikkert deres gavn men de fleste vil ha mere gavn af en Dygtig Psykolog, en sund/varieret kost og motion.. men det er jo nemmere og billigere (her og nu) at stikke folk en recept..

Bright..

:peace:

Junior medlem
Brugeravatar

For LANGT de fleste brugere af Lykkepiller er de IKKE Lykken... og fast holder folk i en unaturlig situration i årevis..

Lykkepiller er endnu en af medicinal-industriens pengemaskiner, da der er LANGT flere penge i at symtombehandle i årevis end at udvilke en "Kur" der fjerner årsagen til symtomerne.

Lykkepiller har sikkert deres gavn men de fleste vil ha mere gavn af en Dygtig Psykolog, en sund/varieret kost og motion.. men det er jo nemmere og billigere (her og nu) at stikke folk en recept..

Bright..

Jeg tror vi skal være enige om at være uenig :-)

Junior medlem
Brugeravatar

Der er en svær depression, du har fået, og jeg vil absolut anbefale antdrepressiver. Det modsatte af depression er ikke lykke, men aktivitet. Jeg tager selv den medicin af årsager, der ikke har noget med stoffer at gøre. Man kan ikke løbe fra en svær depression eller spise sig fra den. Det mærkelige er også, at MDMA ikke virker, når man tager antideprissiver.

Tak for svaret. Jeg tror dog lige jeg vil se tiden an før jeg hopper på noget medicin. Nok har jeg det elendigt, og hvis det her strækker sig over mange måneder, bliver det nok også en mulighed jeg burde overveje. Lige nu vil jeg dog se tiden an, og se om lidt professionel hjælp ikke vil kunne gøre en forskel.

Hvis der er nogen der selv har erfaret eller kender til lignende symptomer, som strækker sig over så lang tid som i mit tilfælde, så vil jeg stadig meget gerne høre fra dem :)

Medlem
Brugeravatar

Citat:

Hvordan kan du sige at han har fået en svær depression, når du aldrig har mødt ham?

Til trådstarter: Hold dig fra lykkepiller.. Det burde ikke være nødvendigt hvis det er MDMA der har gjort dig nedtrykt. Jeg ville se tiden an, og hvis du ikke har det bedre efter 1-2 uger, så ville jeg søge læge. Og selvfølgelig huske at spise sundt, og motionerer jævnligt..

"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland

Bright..

Jeg tror vi skal være enige om at være uenig :-)

Wow. Hvordan kan du ikke være enig? Og at du konkluderer, ud fra ovenstående ting, at trådstarter har en svær depression, er jo bare endnu mere forfærdeligt. Hvad har du at bygge det på?

Og hvorfor i al verden mener du at trådstarter fluks skal deltage i medicinalvirksomhedernes pengemaskine som den glade giver, samtidigt med at han "udskyder smerter" og istedet for at arbejde med sig selv, fylder sig med medicin?

En dygtig psykolog, sund kost, motion, dialog med dine venner og/eller familie. Ud i naturen, få noget frisk luft, og hold dig for alt i verdenen væk fra alt hvad der hedder rusmidler indtil videre. Du skal nok komme på toppen igen! Jeg har også været der pga. amfetamin. Hold hovedet højt, alt bliver godt igen. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 67 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]