Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Hej med jer! Jeg ved godt, at der er oprettet mange af sådan nogle tråde, men føler alligevel, det er godt at få nogle personlige svar på sit spørgsmål. Det virker på en eller anden måde mere betryggende Jeg har efter lang tids søgen fået en kontakt, og har mulighed for at få fat i noget legit LSD (de fleste folk heromkring sælger kun Nbome'er). Jeg har længe ville prøve psykedelika. Jeg har i flere år været fascineret af nogle af de mere dybe/spirituelle aspekter ved tilværelsen, såvel som østlig filosofi, og bevidsthedsudvidelse er derfor en naturlig interesse. Jeg er interesseret i at opleve en mystisk oplevelse, eller blot have mulighed for at dykke ned i mig selv og beskue nogle af tingene i mit liv fra et nyt perspektiv. Jeg ved, at det ikke nødvendigvis bliver en 'sjov' rus, og jeg føler mig forberedt på at gå ind i det, hvis nogle ikke så behagelige tanker, skulle dukke op under trippet. Jeg har tidligere erfaring med cannabis (utallige gange) og MDMA (fire gange).

Mit problem går lidt på, at de få kammerater jeg har, som tager stoffer, mest er interesseret i dem, fordi de vil have "farver på" og være "bøjet". :roll: Jeg har ikke just en stor lyst til at tage en psykedelisk tur med nogle af dem, for at være ærlig. Jeg har forestillet mig at tage LSD'en i en tryg, hjemlig setting. Bare sidde og dykke ned i mig selv, lytte til noget musik, evt. noget filosofisk snak på YouTube (Alan Watts, McKenna), og ellers bare overgive mig selv (evt. v/meditation) og mærke rusen. Jeg har mulighed for at gå en tur udenfor, hvis jeg lyster, jeg bor lige op af noget skøn natur.

Jeg tænker bare over, hvor lang tid rusen varer (8-10 timer), og muligheden for, at det måske bliver for meget for mig, især hvis jeg indtager stoffet alene. Jeg har haft spurgt en god veninde, om hun ville tripsitte mig, men den idé, var hun ikke videre begejstret over.. Vil i mene, at det ville være forsvarligt at indtage LSD'en på egen hånd, uden nogen tripsitter? Hvad hvis jeg har mulighed for at ringe til en ven, hvis jeg føler det bliver for overvældende? Eller må jeg indfinde mig med at tage det med en af mine knarkvenner? :P

Tak på forhånd.

Medlem
Brugeravatar

Nej du skal ikke tage LSD alene første gang :)
Og jeg plejer altid at slukke for min telefon mv. for ikke at blive forstyrret under mit trip.

Sørg for at dine set og settings er 100% i orden, ellers lad være

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil sige at det kommer an på hvor stor dosis du vil tage.
De fleste af mine lsd trip har været alene, inklusiv de første, men jeg startede også meget konservativt ud, og selv en microdose er fornøjelig for mig.

Sådan 10 timer flyver af sted for mig, men jeg har aldrig haft et dårligt trip, for der ku' tiden nok føles meget langsom.

Moderator

Jeg vidste lidt på forhånd, at det var svaret, jeg ville få. :) Jeg kunne måske prøve mig af med ½-1 mærke, men jeg vil helst være på den sikre side. Jeg vil se, om jeg kan finde en god kammerat, der vil tripsitte mig, ellers tror jeg, at jeg venter til, at jeg har bedre forudsætninger. Tak!

Medlem

Du har en tråd om første gang du tog MDMA, den 26. december. Et kig på kalenderen får mig frem til at du har taget MDMA 4 gange i løbet af 6 uger. Jeg vil meget nødig være moraliserende, men det er et HR-board, så helt ærligt: Ro på kammerat. Du skal nok nå det hele.

Især set i lyset af den her:

Citat:
Vil i mene, at det ville være forsvarligt at indtage LSD'en på egen hånd, uden nogen tripsitter? Hvad hvis jeg har mulighed for at ringe til en ven, hvis jeg føler det bliver for overvældende? Eller må jeg indfinde mig med at tage det med en af mine knarkvenner? :P

Det er ikke de eneste muligheder. Tredje mulighed er at du slet ikke indtager LSD. Fjerde er at du erhverver dig det mens du har muligheden, og opbevarer det i en fryser indtil du er klar til at indtage det under ordnede forhold med en eventuel tripsitter som du har lyst til at trippe med - gerne efter du har stiftet bekendtskab med mildere/korterevarende psykedeliske stoffer. Det vil klart være min anbefaling. Som sagt, der er ingen grund til at have så travlt med at tage stoffer. Du kommer selv ind på det. Vent til du har bedre forudsætninger.

LSD er generelt ikke et stof jeg vil anbefale til den første psykedeliske oplevelse. Noget af kortere varighed, såsom svampe eller 2c-x ville jeg betragte som bedre.

I forhold til om det er forsvarligt at gøre uden en tripsitter vil det typiske svar nok være nej. Dog afhænger det af dosis og tidligere erfaring. Jeg var alene under min første oplevelse med LSD. Dosen lå på under 100 µg, og jeg havde omfattende erfaring med en lang række af andre psykedeliske stoffer. Trippet gik generelt godt, men alligevel forekom det mig overvældende på enkelte tidspunkter. Hvis ikke jeg havde haft erfaring med korterevarende psykedeliske stoffer, havde jeg sandsynligvis skidt mig selv i bukserne gentagende gange - det på trods af den relativt lave dosis.

Moderator

Tak for svaret. Det er helt korrekt det du skriver mht. mit forbrug af MDMA, og er ikke just stolt over det selv. Jeg er klar over den risiko, man udsætter sin hjerne for ved overforbrug af stoffet, og har besluttet mig at holde mig fra det i den LANGE fremtid. Jeg har lidt været ude på et skråplan, og jeg er godt selv klar over det. Jeg er faktisk ret skuffet over mig selv, især da jeg har ville have en konstruktiv tilgang til rusmidler, og har læst utroligt meget op på HR, men alligevel har ladet mit forbrug tage overhånd.

Mht. LSD'en taler jeg heller ikke om at indtage den nu her, men om en måneds tid eller lignende. Det havde jeg oprindeligt tænkt mig. Har dog også haft kraftigt overvejet at 'køle lidt ned' og holde en pause, før jeg hælder flere psykoaktive substanser i mig, og det er vist, hvad jeg er nået frem til. :) Jeg kan godt se, hvad du siger med problematikken ved varigheden af trippet, hvis det skal være min psykedeliske debut. Måske jeg bare venter til det bliver aktuelt med svampe igen, lige pt. er de dog ikke til at snuse op.

Tak fordi du tager tiden til at skrive, jeg sætter pris på din bekymring!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]