Har jeg på noget tidspungt skrevet at cannabis er mere skadelige eller farlige end nervepiller ?
Jeg har sagt at hvis de begynder at blive ligeså glade for at udskrive cannabis på recept som de gør med den slags medicin kan man måske forvente øget negative bivirkninger hos folk der egentlig nok ikke havde brug for at medicinere sig med stoffet hver dag/ få at vide at en psykiater at de skal begynde at cannabismisbrug for at blive rarske, for det er de færeste person med f.eks psykisk sygdom der får ret meget ud af at ryge den fede hver dag.
jeg har ikke skrevet noget om at cannabis kan give psykoser men jeg ved af personlig erfaring og hvad jeg har set hos venner og bekendte (og læst på siden her igennem årende) at det kan forværre psykisk sygdom, dette kan så måske have noget at gøre med den forkerte slags hash/skunk indtages og de ikke aner hvilken strain de egentlig ryger fra gang til gang de køber - om det er pga det ved jeg ikke men nogle folk bliver tydeligvis syge af at have et cannabismisbrug, jeg er bla en af dem - ryger jeg hver dag i 2-3 måneder får jeg forværret angst, forstærket ocd symptomer og især en øget HPPD.
jeg kender et par andre mennesker der får det en del værre, men fordi jeg skriver dette siger jeg jo ikke at der ikke er nogle få mennesker derude der ville få det bedre af det, f.eks kræft patienter og lign.
så jeg ved ikke rigtig .... tror du har misforstået det jeg har skrevet dude

? i hvert fald proppet nogle ord i min mund
og ja klart men nu er cannabis jo ikke istand til at tage smerte som f.eks morphin er, i hvert fald ikke hvad jeg har erfaret. Det eneste positive jeg har erfaret med cannabis og smerter var at en ret kræftig indica gjorde mig lidt mere istand til at slappe af og være ligeglad med smerten, men røg jeg en anden stærkere sativa urt blev jeg mere fokuseret på smerterne og mere angst over dem.
der er da nok rigtig mange mennesker der kan få gavn og glæde af det som medicin, men jeg er også bange for at mange vil blive fejlmedicineret med det