Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 00:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hey alle sammen, jeg er MEGET glad for at ryge weed. (Purple Haze og White Widow = favorit).
Men seriøst, jeg er ELENDIG til at rulle, og jeg har efterhånden øvet mig EN DEL. Nogle der har nogle fif?

Medlem

youtube prøv andre metoder, prøv at ligge en smøg inde i cone

Junior medlem
Brugeravatar

youtube prøv andre metoder, prøv at ligge en smøg inde i cone

Tro mig.. YouTube har været prøvet, meget..
Og det med en smøg indeni, det hjælper ikke så fanden meget, det giver jo noget solidt, og så lærer man det ikke.

Moderator
Brugeravatar

Det er meget nemmere at lave en pæn joint når man ruller med mixet i, end at lave en cone og derefter fylde. Man kan forme jointen med mixet, og man har en meget bedre styrring med det. For at besvare spørgsmålet i overskriften, så lærer du at rulle foran mixerbakken, det kræver bare lidt øvelse. Vil foreslå dig at købe en pakke papir og filter eller hvad du bruger, og så lave et mix og sidde og rulle joins og hælde mixet ud igen, til du har lavet en joint du kan stå inde for, evt. ryge den, og så rulle videre på samme måde indtil der ikke er mere papir. Så skulle det gerne begynde at sidde i fingrene.

Junior medlem
Brugeravatar

Det er meget nemmere at lave en pæn joint når man ruller med mixet i, end at lave en cone og derefter fylde. Man kan forme jointen med mixet, og man har en meget bedre styrring med det. For at besvare spørgsmålet i overskriften, så lærer du at rulle foran mixerbakken, det kræver bare lidt øvelse. Vil foreslå dig at købe en pakke papir og filter eller hvad du bruger, og så lave et mix og sidde og rulle joins og hælde mixet ud igen, til du har lavet en joint du kan stå inde for, evt. ryge den, og så rulle videre på samme måde indtil der ikke er mere papir. Så skulle det gerne begynde at sidde i fingrene.

Den eneste måde jeg overhovedet KAN lave en joint på pt. er ved at bruge en cone.
Og tro mig, jeg har brugt over en pakke papir på at lære at rulle, det funker sgu bare ikke rigtigt. Personligt har jeg intet imod cones, men det er sgu ikke så praktisk at rende rundt med i lommen.

Moderator
Brugeravatar

Det kunne også være en mulighed at købe et jointrør, så er man ude over problemet med at lave filter og holde det stramt. Så er det bare at ligger rørret for neden af papiret, med limsiden af papiret op ad, og rulle papiret om rørret til man har en hulning, man kan lægge mixet i og bredde det ud, for derefter at rule resten af vejen og lukke jointen med spyt.

Junior medlem
Brugeravatar

Det kunne også være en mulighed at købe et jointrør, så er man ude over problemet med at lave filter og holde det stramt. Så er det bare at ligger rørret for neden af papiret, med limsiden af papiret op ad, og rulle papiret om rørret til man har en hulning, man kan lægge mixet i og bredde det ud, for derefter at rule resten af vejen og lukke jointen med spyt.

Havde sgu glemt alt om jointrør.
Tro egenlig bare at jeg køber en masse cones, så må jeg bruge dem :p

Moderator
Brugeravatar

Ja du kan selvfølgelig bare have dine i cones i jointrør/tubes, men mente nu de rør man bruger i stedet for filter, da det kan være lidt nemmere at rulle med dem til at starte med. Vil nu anbefale dig at lære at rulle nu du ryger joints, der er mange fordele ved det, det er billigere, nemmere tilgængeligt og ikke mindst ganske hyggeligt, og så lærer du hurtigt at lave en bedre joint end en cone.

Dedikeret medlem

Du vil gerne lære at rulle joints, men har kun brugt en pakke papire på at prøve ?.

Køb dig selv et jointrør i din lokale rygerbutik, brug sådan et, det giver lidt mere klarhed end med et lille filter.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Nu findes der også et hav af filtre og papirer i denne gyldne tid, hvad er det specifikt der går galt?

Selv løb jeg tør for papir inden conen var rullet helt færdig i toppen, så jeg skiftede OCB ud med smoking blue (de er bredere.) Fandt så ud af senere at mine fly-filtre var for hårde at bøje i det, så de blev skiftet ud med smokers choice, med det resultat at jeg nu havde for meget papir, skiftede så til den sorte smoking. opdagede at skunk var mere behagelig, at ryge for mig end hash og så ledes er jeg nu endt på smoking blue igen, men med smokers choice. Eksperimenter med, hvad der er det rette for dig, når du har styr på "DIT" lærer du også at bruge andet, det har jeg ihvertfald fået lært med årene. I dag er jeg ligeglad med hvilket filter og papir, jeg bruger tager hvad der er i bixen hvis ikke de lige har, hvad jeg normalt bruger...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?

Et kursus hos (Ryg Dansk) Brisse!
Manden er super kompetent, som det jo tydeligvis høres i videoen.
ud over at lære dig at rulle op, vil du også modtage undervisning i "spyt på læberne" og den frygtet "nol-eksem"
og bare rolig, han tag også kontanter, ikke kun Adidas bukser.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
https://www.youtube.com/watch?v=R5osSe9 ... ata_player

Her viser Wiz Khalifa hvordan han gør det. Måske det kan bruges som inspiration.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Har du nogensinde hørt udtrykket øvelse gør mester?

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Det må jo være et spørgsmål om hvordan man har lært det. Jeg ville ikke på nogen måde kunne se hvordan jeg skulle, kunne rulle en joint med mix i:)

Desuden så synes jeg det er en kæmpe hån at bruge færdiglavet cones. Måske hvis du har nogle virkelig gode nogle det holder, men dem fra 7/11 de er virkelig triste, og smadrer din joint fuldstændig.

Det er altså ikke forbandet svært. Hvis det er så køb nogle xl filter og blå papir, bliver 5x nemmere, og man skal ikke sidde og bakse med det. ( du kan ikke lave dit eget filter, så skal du hvertfald bruge godt med tid på det )
Men forhelvede. Stramt filter. Den ende der flapper ud fra filteret, der sætter du dit papiret ( ikke siden hvor du slikker) - Så skal du bare sørge for at få det rullet stramt rundt forneden om filteret ( her kan den skabe lidt problemer med cone formen ) her ruller du den hele vejen rundt, og ser det ikke godt ud forneden, kan du stikke en finger ned i conen for enden og hive det lidt ud, så det bliver helt perfekt. Herefter er der en lille "lap" nede ved filtret - Løsner du grebet om filtret, kan du nu trække op og ned i flappen. Nedaf bliver den self til en stor cone, op af trækker det hele sig sammen og får en lille cone :) Når du har ønsket resultat slikker du den bare. Her kan det igen være en fordel at strække lidt i conet, hvis den er kommet ud af form. Håber det var lidt hjælp, god ryger!

( det afgørende er et godt filter )

Moderator
Brugeravatar

@basssher
Tjah, det kan godt være, jeg lærte dog at rulle cones først og gjorde det de første par år jeg røg. Så fandt jeg ud af hvor meget nemmere det var at få et pænt og ordenligt resultat når man ruller med mixet i, og siden har jeg ikke lavet cones.

Synes btw. problemet med at rulle med papiret sat i filterets kant er, at man let får lavet et hulrum mellem papiret hvor det ligger dobbelt, når man så fylder conen ryger der let tobak ned i det hulrum, så den bliver skæv og grim at se på. Desuden kan det også gøre at jointen brænder skævt for neden.

Medlem
Brugeravatar

Øvelse gør mester, efter de første par hundrede joints skal det nok begynde at ligne noget :wink:

Medlem

@Bismann
Ja der kan opstå en skille væg, hvilket ødelægger den totalt så det skal man selvfølgelig undgå. Men papir må endelig heller ikke kommer ind under filtret - det skal bare være udenpå også strammes til, så synes jeg ikke der er problemer.

Men vil tro din metode kræver noget mere øvelse, men self nemmere.
Var engang i Belgien og ryge med nogle underground niggers haha. De smed bare et papir ind i hånden, skunk på papiret - klappede klappede hårdt sammen og rullede stramt nogle gange op og ned i håndfladen, vupti 10sek var der joint :D

Moderator
Brugeravatar

@basssher
Så havde jeg misforstået dig my bad, men så er vi enige om hvor filteret skal placeres og hvordan: med flappen ned imod papiret så filteret ikke kan løbe op, men holdes stramt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mht. jointrør, hvordan kan man holde dem så lugtfri(/rene) som muligt? Har overvejet dette, tror det er en lidt større luxuzz.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

^ Prøv at smid det i sæbevand i 3-4 dages tid.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]