Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 17:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Study aid
Hej,

Jeg vil hører jer om nogen har erfaringer med nogen RC's som kan bruges til study aid. Normalt ville jeg bruger Ritalin men har desværre ingen adgang til det i øjeblikket.
Jeg har en masse at læse og jeg vil ekstrem gerne score topkarakterer til mine kommende eksamner, jeg kan af og til også opleve jeg bliver meget træt i klassen og kan finde på at blinke lidt med øjnene selvom jeg finder mit studie meget spændende - selvom jeg får 8 timers søvn hver nat.

Jeg kan have svært ved at koncentrerer mig ved længere læse sæsoner og efter et par timer begyndte jeg at sjuske, derfor kunne jeg godt tænke mig at bruge en "hjælpende hånd" til min koncentration.

Engang brugte jeg ethylphenidate, men det virker ikke rigtig for mig mere, jeg ender med modsatte effekt og blive jittery af helveds til.

Er der nogen herinde der har erfaring med RC's som kan bruges til study aid?

P.S kan vi holde ting som "Tag dig sammen" eller lignende svar ude af tråden?

Svar med citat  
 Titel: Re: Study aid
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

piracetam + choline

btw fuck rc's.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Hvor tit indtager du methyl/ethylphenidate?
Hvis det sker ofte opstår der tolerance også er de lige vidt om du tager det ene eller det andet. Bivirkninger som du beskriver kunne godt lyde som lidt for lang tid på.

Jeg har selv brugt oxiracetam + choline i en uge op til krævende ting, hvor man skal fokuser og få svarende lyn hurtig fra hjernen. Grunden til at det skal tages én uge op til, er fordi din hjerne skal vende sig til det. Det har ikke rigtig nogen bivirkninger, når man bruger det i det omfang. Og med bivirkninger mener jeg tolerance og withdrawal når man stopper. Faktisk er der ikke noget euforiserende ved det. Nogen folk får ikke noget ud af det, tit fordi de forventer en stor forvandling og super kognitive evner. For man virker det som det skal og placebo er udelukket. Det kommer med tiden og er en meget subtil følelse.

Hvis du er interesseret kan du læse alt om de forskellige nootropics. http://www.longecity.org/forum/forum/169-brain-health/

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
efedrin? det er "kun" et ulovligt kost tilskud, virker fint på koncentrationsevnen.

Svar med citat  
Tak for hurtige svar.

Ang. bruget af Methyl/Ethylphenidate - så må jeg nok indrømme det blev brugt for ofte i en periode. Har dog ikke rørt nogen af delene i 6 måneder nu, det jeg kan huske det blev til sidst var:

Ingen eufori (højere doser end studyaid)
Rastløshed
Jittery
Indadvendt og nervøs for at være sammen med andre mennesker.

Kan det være at det kan bruges igen når det ikke er blevet brugt så længe?

Svar med citat  
Beklager jeg ikke lige kan EDIT indlæg som gæst. Jeg leder nok mest efter en stimulant der lige kan samle mig op når jeg har brug for det for at være ærlig. Jeg sætter pris på jeres svar, men jeg søger nok mest en stimulant i denne sammenhæng.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
efedrin er i høj grad en stimulant... det er kunstig adrenalin.

Svar med citat  
Efedrin er helt klart en stimulant Joe_Biden. Det var mest møntet på rootmood og westzide :wink:

Jeg føler dog en del sketchyness ved at købe efedrin over nettet. Jeg har en RC vendor jeg stoler på.

Jeg har kigget på chems som:
3,4CTMP
2-FA
(Ethylphenidate)

2-FMA kiggede jeg også på men jeg kan se der er meget hæftige advarsler imod dette på andre hjemmesider så den har jeg styrede udenom.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Efedrin er et kraftfuld stimulant der ved længer tids brug også giver tolerance og afhængighed, som kan beskrives med følgende symptomer:

Hypertension
Irritability
Nervousness
Dizziness
Headache
Nausea
Vomiting
Hallucinations

Så husk at passe på de stimulerende stoffer.
Jeg ville heller undlade at bruge stoffer der giver eufori, energi og årvågenhed, da det alt for let kan udvikle sig til et overforbrug.
Der findes andre måde der ikke er så risikable.

Svar med citat  
Stodder
Brugeravatar

Hold dig til koffein, hvilket også er en ganske udemærket study aid og koncentrationsfremmer, hvis du doserer korrekt.
Det er virkeligt ikke holdbart at skulle bruge kraftigere stimulanser hver gang du bliver en smule presset.

Når det er sagt så vil mit bud være 2-fa i en lav dosis. Max 20 mg oralt.

Svar med citat  
Tak for svar.

Jeg er godt klar over at det ikke er en holdbar løsning altid at bruge study aids til lektielæsning - det klart! Men man kunne lige op til eksamnerne hvor der er en masse stof der skal læses benytte sig af dem - det ses også meget i staterne med adderall og har hjulpet mange til at udnytte deres fulde potentiale.

Angående koffein, så kan det godt hjælpe i en times tid men jeg synes doserne skal være meget høje da jeg er meget vant til kaffe og koffein i træningssammenhæng.
Jeg tror jeg vil forsøge mig med 20mg 2-FA oralt.

Grunden er nok at mit anatomi/fysiologi fag er enormt meget terpen da jeg skal kunne et shitload af muskelgrupper, deres hæftninger, sener og knogler på latin. Det i denne sammenhæng det kunne være rart at kunne øge sin koncentrationsevne så man virkelig kunne få terpet de latinske begreber.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes virkelig du bør kigge på nootropics i stedet for stimulanser og / eller rcs

Svar med citat  
Jeg vil gerne anskaffe mig piracetam. Er det en kontrolleret substans i DK eller er det lovligt at importere? Hvor kan de findes - kosttilskudsforretninger, helsekostforretninger oder was?

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er kontrolleret.

Hvad med modafinil ellers?

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har lige fået stoppet 100 gram piracetam 30 gram oxiracetam + 30 gram aniracetam i tolden og det har jeg modtaget efterfølgende. Jeg ved ikke med modafinil men det kunne være et rigtig interessant alternativ til methyl/ethylphenidate.

Jeg har ikke fundet nogen steder på retsinformation.dk hvor de skriver at det er ulovlige stoffer.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bare bestil det indenfor Europa (f.eks. England). Så er chancen for at det bliver nuppet i tolden pænt lille.

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
efedrin er i høj grad en stimulant... det er kunstig adrenalin.

Efedrin er et amfetamin og har intet med (kunstig) adrenalin at gøre ;)
Bare lige for at sætte det på plads.
Mange herinde vil give mig ret i, at vi ikke bør slynge om os med diverse provinsslang, som Joe B. sandsynligvis også er fortaler for!
Jeg siger ikke vi skal slynge om os med CAS numre og IUPAC nomenklaturer, men blot de alminde, kendte trivialnavne :)

Således kan vi undgå misforståelser....

Svar med citat  
Jeg er nu også mere til korrekt kalde navne fremfor slang :wink:

Jeg ønsker lidt mere info om 2-FA.

Jeg har set meget forskellige doseringer rundt omkring på nettet - alt fra 20mg til 200mg. Hvor potent er 2-FA i forhold til f.eks helt rent amfetamin? Personligt hælder jeg til det er lidt i stil med 1:1 hvilke vil gøre en 30mg oral dosering rimelig optimal til at øge koncentrationsevnen - er jeg helt væk på den her?

Tolerance opbygning - dette vil jeg gerne undgå, kan jeg afsætte 1 dag om ugen til terpen af anatomi med 2-FA uden opbygning af tolerance?
Kender vi noget til halveringstiden?

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ville personlig kunne mærke det negative ved amfetamin en gang om ugen.
Minimum 2 ugers pause hvis det var mig der skulle gøre det.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Forstår heller ik din kærlighed til amfetamin(er). Det er kendt for at give permanente psykiske problemer.
Også i små doser (hvis taget for hyppigt).

Nootropics > stims.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]