Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 22:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej med jer!

Jeg havde besøg af politiet, der fandt lidt narko.

Sagen er, at ransagningen var lovlig, da de kunne lugte tjald i opgangen, og de derfor havde rimelig mistanke jævnfør retsplejeloven. De fandt kun små mængder, og sagen er blot en bødesag.

Men jeg overvejer at sende en klage over den ene betjent, fordi han forsøgte at "presse"/forhandle sig til, at jeg underskrev nogle dokumenter.

De forsøgte naturligvis at få mig til at underskrive en konfiskeringserklæring, og godkendelse på at de måtte ransage.
Det valgte jeg naturligvis at takke pænt nej tak til i første omgang.

Senere da hele ransagningen var ved at være færdig, spørger jeg betjenten om han lader mig beholde lidt cannabis, da jeg naturligvis er lidt stresset efter at have fået besøg af gestapo. (Det sidste ord brugte jeg naturligvis ikke)

Betjent: Det kunne jo tænkes at vi kunne forhandle lidt om det?
- Mig: Forhandle? Hvad mener du med det?
Betjent: Det kunne jo være at jeg ville lade lidt blive til dig, hvis du skriver under her. (Selvfølgelig på de føromtalte papirer, i mens hælder han noget af den konfiskeret narko tilbage fra hans pose, i mit patentglas hvor mit cannabisen lå i før de fandt det.)
- Mig: Hvad vil det betyde for min sag, og hvad er det du vil have at jeg skriver under på?
Betjent: Det vil betyde at du erkender det er dit, og at du godkender ransagningen, og derved vil du også lette en masse sagsbehandling for os.
- Mig: Hmm.... Det vil jeg gerne takke nej til. Jeg erkender ikke det er mit, og jeg ved man ikke skal stole på en betjent i sådan en situation her. Dit job er jo at få mig dømt, hvilket også er derfor du er her, og jeg er derfor meget usikker på om hvad du råder mig til, rent faktisk vil skade eller gavne min sag i sidste ende.

Betjenten hælder herefter føromtalte cannabis tilbage i hans konfiskeringspose.

Vil I mene at han har gjort noget ulovligt i pågældende situation? Hvis han har, har jeg tænkt mig at klage over betjenten, også selvom jeg nok ikke får medhold i klagen - det er jo deres gamle kollegaer der håndtere sagerne.
Det der bl.a. pisser mig af, er at når de kan finde på at lave det nummer ved mig, kan de finde på at gøre det ved stort set alle.
Forstil dig den hårde misbruger de har ransaget, han får tilbuddet om at få noget af hans stof tilbage, mod at han underskriver nogle papirer. Der er virkelig mange pressede mennesker, der vil skrive under på hvad som helst i en presset situation med politiet, mod at de kan få noget af deres stof tilbage!

Håber på lidt praj om hvilke love han evt. skulle have brudt, så jeg kan lave en ordenlig klage til politiet.

TAK FOR ET FEDT BOARD!

Senest rettet af Ransaget01 22 feb 2014 13:22, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Hvordan vil du bevise din påstand?

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Lyder temmelig korrupt, det der..

Men som KK, vil jeg mene, at du skal have ret håndfaste beviser på det er sket. Så..:

Film altid interaktion med politiet, ellers bliver det påstand mod påstand, og det får du ikke noget ud af.
Og hvis du ikke engang ved hvem betjenten er, bliver det endnu sværere. (Politiet har pligt til at oplyse navn, tjenestested og rang så vidt jeg ved)

Senest rettet af Frugthat 21 feb 2014 13:15, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Som KK skriver så bliver det påstand mod påstand (hash"junkie" vs "ærlig" politimand), medmindre du har filmet det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
ja - er det ikke noget med at det er en rigtig god ide at oplyse politiet om at man vil filme denne politiforretning for sin egen sikkerhed inden de går igang, ISÆR hvis det er åbenlyst at de bruger rådne metoder. Det skulle dog ikke undre mig hvis så korrupte betjente også ville tage din tlf fra dig imens det stod på, i så fald ville jeg sprælle råbe og skrige pisse og skide i bukserne, krænker de mig skal jeg satme også give dem en lorte dag :D selv om det er mig der ender med at tabe sagen skal de da ikke altid tro at det er let at være et dumt svin.

Junior medlem

^ guess what..
Jeg filmede dem også - men blev sat i håndjern, og fik af vide at jeg ikke måtte filme politiet når de ransagede. Derefter tog de mit kamera, og slukkede for optagelserne, så jeg havde naturligvis ikke mulighed for at filme længere, med hænderne på ryggen i håndjern. Desuden havde de tidligere "smidt" min kammerat ud fra lejligheden, fordi han ikke havde adresse der - på trods af at han ikke sagde et ord, og kun sad stille i en sofa.
Så jeg har desværre ingen andre vidner end mig selv.

Det er naturligvis påstand mod påstand.. Sender dog en klage alligevel, bare for at blive en del af statistikken.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Hvis du har film af, at politiet siger du ikke må filme dem, heller ikke bare ved at have kameraet liggende (når de nu mente du skulle i håndjern), så synes jeg klart du skal sende en klage. Der ud over, synes jeg du skal smide filmen på youtube, og sende linket med i din klage. Og sende linket og historien til frihedsaktivisten.dk - evt rådføre dig med manden bag inden du sender klagen.

Politiet skal ikke misbruge deres magt.
Held og lykke, meld gerne lige tilbage hvad det ender ud med

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Btw:
Sørg for at det ikke lugter af cannabis i opgangen i fremtiden.
For din egen skyld, men så sandelig også for dine naboers..

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Har du mulighed for at gendanne dem optagelser? 
Skodbetjente!Tø
Tip evt Ekstrabladet, eller fortæl dem på stationen at du vil gøre det, hvis de fremover begår ulovligheder.
Hvis de jævnligt kommer på visit, så ville jeg gemme et kamera eller en mikrofon, hvis jeg var dig.
Rystende hvis det passer, det du fortæller!

( Moderator@ hvorfor blev dette i indlæg først slettet?)

-John Rooney.

Junior medlem

Jeg har desværre ikke på video, hvor han siger at jeg ikke må filme.
Så kan ikke bevise andet end at de smider mig i håndjern for ikke at følge deres ordre, ved at gå ind i et andet rum end det de var i gang med at undersøge.
Det er aldrig sket før, så jeg tvivler på de kommer igen, med mindre jeg direkte laver noget dumt. Har godt overvejet lidt at begynde og bruge en masse narko-slang ord, for alt mulig andet i telefonen. "Hey man. Kan du lige hjælpe mig med 100 g. emma?"
Smide et par små videokamera op i lejligheden, og så ellers filme dem i mens de ikke finder en pind. Det kombineret med at jeg kunne gemme en masse zipbags med mel, kreatin, sukker, osv. forskellige steder i lejligheden. Måske sætte en helvedes masse musefælder op rundt omkring? - KLASK, der er ost i fælden! Det kunne blive et youtube hit.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Så kan ikke bevise andet end at de smider mig i håndjern for ikke at følge deres ordre, ved at gå ind i et andet rum end det de var i gang med at undersøge.
Det er aldrig sket før, så jeg tvivler på de kommer igen, med mindre jeg direkte laver noget dumt. Har godt overvejet lidt at begynde og bruge en masse narko-slang ord, for alt mulig andet i telefonen. "Hey man. Kan du lige hjælpe mig med 100 g. emma?"
Smide et par små videokamera op i lejligheden, og så ellers filme dem i mens de ikke finder en pind. Det kombineret med at jeg kunne gemme en masse zipbags med mel, kreatin, sukker, osv. forskellige steder i lejligheden. Måske sætte en helvedes masse musefælder op rundt omkring? - KLASK, der er ost i fælden! Det kunne blive et youtube hit.

Kunne egentligt være ret sjovt, men tror hurtigt du kan komme i problemer.
btw fedt at du tager det op her og gør noget ved det. Man skal sgu ikke finde sig i hvad som helst fra ordensmagtens side.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem
Brugeravatar

jeg synes du skulle skyde dem, næste gang de kommer..

Medlem
Brugeravatar

DET VAR NATURLIGVIS EN JOKE *WINK WINK*

men fuck politiet

Junior medlem

btw fedt at du tager det op her og gør noget ved det. Man skal sgu ikke finde sig i hvad som helst fra ordensmagtens side.

Der er vel ikke noget ulovligt i at kalde protein pulver for emma, eller at have musefælder og overvågning i ens hjem? :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Nej tænker mere på at hvis de først for set sig sure på dig, kan de nemt kunne gøre livet surt for dig. Men synes helt sikkert du skal gøre det hvis du altså orker have dem rendende og rode dit hjem igennem...

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem
Brugeravatar

Der er vel ikke noget ulovligt i at kalde protein pulver for emma, eller at have musefælder og overvågning i ens hjem? :-)

Pas på med at skriv ting der ikke passer, også ting der passer for den sags skyld, du risikere at blive dømt for det uanset om politiet kan bevise det du har skrevet/sagt er sandt..... - http://stiften.dk/norddjurs/anklager-kraever-30-aar-til-grenaa-drenge
Synes at rigtigt kedelige tendens, at man kan blive dømt for noget der ikke er bevis for...
Måske man skulle overveje at fortælle SWIM's historier, frem for sine egne i fremtiden...

Desuden er FORSØG på anskaffelse af narkotika også ulovligt i sig selv, så pas på med at lav flere problemer for dig selv :)

Jeg tror heller ikke at du kommer videre med din påstand der, men du har altid lov til at filme politiets foretagende så længe du ikke forhindre deres arbejde. Jeg kan heller ikke se hvorfor du ikke bare erkender at der er dit narko, nå nu de har fundet det, at du kunne beholde lidt af det ville egentligt kun være til din fordel, eftersom du sikkert bliver "dømt" for det alligevel.

Held og lykke :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]