Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 00:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

.

Senest rettet af Mondaymonday 24 mar 2014 01:39, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her og der
Der er nok reelt ingen der kan fortælle dig om det er kombinationen eller om du er "slidt". En ting der ihvertfald er sikkert er at du har taget mere narko end hvad godt er, og at du nok som minimum bør holde en lang pause!

Når jeg kommer ud på kl. 9-10 stykker om morgenen har jeg det rimelig mærkeligt i hovedet allerede, og småting kan nemt gøre mig paranoid, selvom jeg ikke til hverdag har tendenser til den slags. Her får jeg også ofte hjertebanken. Hvis du så har taget 2 mærker LSD, hvilket må antages at være en stor dosis, og du så har røget for første gang i lang tid, så er det ikke så underligt at du ender med at få et rap over nallerne!

Medlem

"det er sådan at jeg har brugt alle mulige former for stoffer i næsten hver weekend nu i 2 års tid" - "Ketamin, Kokain, Amfetamin og Mdma."

Undskyld men hvad fanden havde du forestillet dig? Tror du bare du kan lege kong gulerod, og tro det ikke har konsekvenser... Selvfølgelig vil din krop komme med en reaktion før eller siden, det giver da sig selv. Hvis jeg var dig, ville jeg holde en lang pause på minimum et år, hvis ikke stoppe helt, for ikke at ødelægge din krop yderligere. Det lyder som om du har nogle ret voldsomme helbreds problemer, du dør af det hvis du fortsætter, og de tegn du oplever nu er ret tydelig tegn på, at du har givet den for meget gas. Hvis du ønsker at blive over 30, så hold igen :) Og tænk dig om.

Medlem

Du har nok ret i at man ikke kan fortælle mig præcis hvad det er der gør at jeg får de reaktioner
men ville lige høre fra nogle andre menneskers synspunkt og har også tænkt mig at spørge overlæge Henrik Rindom til råds og et par andre misbrugs konsulenter som også er læger.
Men ja jeg er næsten sikker på at hvis jeg var blevet i den lejlighed hvor jeg tog de mærker og røg de par lunger så havde jeg fået det ret sindsygt på den dårlige måde da jeg ikke er helt så engageret i Lsd da jeg har taget det 2 gange nu

men tak for dit svar

Medlem

"det er sådan at jeg har brugt alle mulige former for stoffer i næsten hver weekend nu i 2 års tid" - "Ketamin, Kokain, Amfetamin og Mdma."

Undskyld men hvad fanden havde du forestillet dig? Tror du bare du kan lege kong gulerod, og tro det ikke har konsekvenser... Selvfølgelig vil din krop komme med en reaktion før eller siden, det giver da sig selv. Hvis jeg var dig, ville jeg holde en lang pause på minimum et år, hvis ikke stoppe helt, for ikke at ødelægge din krop yderligere. Det lyder som om du har nogle ret voldsomme helbreds problemer, du dør af det hvis du fortsætter, og de tegn du oplever nu er ret tydelig tegn på, at du har givet den for meget gas. Hvis du ønsker at blive over 30, så hold igen :) Og tænk dig om.

Hvis jeg havde leget kong gulerod havde jeg ikke spurgt til råds herinde :D
men tak for dit svar og din mening
efter den her oplevelse har jeg helt sikkert tænkt mig at holde en pause eller som du siger stoppe helt da lige præcis min krop nok ikke kan tåle det når jeg får de reaktioner i min alder

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Du har tilsyneladende ingen respekt haft for stofferne, og det glæder mig, hvis denne oplevelse har skræmt dig godt og grundigt, så du fremover holder dit forbrug på et minimum eller endnu bedre - helt stopper.

Medlem
Brugeravatar

Hmm, jeg får også kraftig hjertebanken af at ryge Cannabis(dog har det aldrig været så slemt at jeg måtte afsted med udrykning) -- Men det kan jo meget vel være din kombination
Men hos mig er det i hvert fald også kommet snigende med tiden syntes jeg, især når jeg (1 gang om måneden) kombinerer min joint med n2o.
(så måske kombinationer af stoffer kan være en faldgruppe rent generelt) ?

Det var vitterligt så udmattende både fysisk og mentalt at jeg måtte ligge mig ned for at få pulsen ned på normalt niveau igen, og kun med mærkbar
effekt efter 10-20 minutter.

Nu har du selfølgelig haft med nogle mere potente stoffer at gøre, så kan ikke give dig så meget hjælp på netop den front :\
Men tror du evt. at hjertebanken kan være (tildels) udløst/forværret af angst, paranoia eller lign.?

Hvad siger i andre herinde :) ?
Nu bliver jeg nemlig en smule nysgerrig omkring hvorvidt der kunne være muligt at "slide" sig op over en kort årrække ved moderat og/eller overforbrug af
stoffer, navnligt når de kombineres. Altså også selvom man holder godt øje med sine doser?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
"Kokain bør ikke tages sammen med alkohol da dette kan være meget kardiotoksisk, hvilket vil sige at det er skadeligt for hjertet. Alkohol ser desuden ud til at potentiere kokains hepatotoxiske (leverskadende) virkning.
Det, der sker inde i kroppen, når både kokain og alkohol er til stede, er en biosyntese, der skaber et nyt stof, cocaethylen. Denne nye stof er mere euforisk og mere toksisk end kokainen for sig selv. Samtidig øger alkoholen presset på leveren, da både alkohol og kokain konkurrerer om at blive elimineret fra kroppen.
Kokain er en stærk stimulant og bør ikke kombineres med andre stimulanter som amfetamin, MDMA (Ecstasy), methylon, koffein, guarana (energidrikke), men kokain bør heller ikke blandes med stoffer, der har en blodkarsammentrækkende virkning, herunder f.eks. LSD og psilocybin svampe. Når blodkarrene trækker sig sammen stiger blodtrykket, og er effekten stærk nok kan man få hjerteproblemer med dødelig udgang."

direkte fra wikien... det er ikke bare en grim kombination, det er en de grimmeste, som du har taget der.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Det er meget vel, at din krop har lidt skader. Det skal jeg ikke kunne sige noget om. Jeg tænker dog med det samme "bare" angst, når du taler om, at dit hjerte slår sindssygt hurtigt, og at det føles ubehageligt. Cannabis alene kan sagtens give angstanfald, især hvis man flittigt har benyttet sig af stimulanser i en periode inden. Havde jeg taget de stoffer du har hver weekend i 2 år ville jeg stensikkert selv få hjertefokuserede angstanfald, når jeg indtog cannabis. Tog selv meget amfetamin i en periode, hvorefter jeg ikke rørte det, men røg hash en gang imellem. Jeg startede med at få angstanfald, når jeg røg, hvor jeg var overbevist om, at mit hjerte den var gal med. Senere fik jeg det også, når jeg ikke røg. Det eskalerede omkring 4 måneder efter, jeg havde rørt amfetamin, hvor jeg blev indlagt med kraftige smerter i venstre arm, hvor jeg var sikker på, at det var en blodprop eller at hjertet var ved at stå af. Alt var dog i skønneste orden.

Dette er ikke for at sige, at du selvfølgelig er sund og rask, og at det bare er angst. Men det er ikke sikkert, at det er mere end angst. Det ændrer dog ikke på, at du skal stoppe med den hyppige indtagelse og de uhensigtsmæssige kombinationer af stoffer. Derudover er det altid skidt ikke at sove en hel nat. Er man vågen i to dage i træk uden stoffer, kan man nemt mærke, at det ikke er ren sundhed for kroppen. Når man så smider stoffer oveni, bliver det langt fra bedre ;).

Medlem

du skulle måske have set siden her noget før.. Jeg levede også som du gjorde.. kendte de rigtige mennesker i en ung alder og boede hjemme så brugte hele min løn hver 14 dag, på speed coke lsd keta mdma og piller og masser af mephedrone MASSER.. alt for høje doser. og hver weekend.. efter en morgen hvor jeg havde sniffet om kap med min ven i noget kvalitets speed.. røg jeg på en bong og fik det mærkeligste trip... så lysbilleder og sad og vippede frem og tilbage. havde det godt men lige pludselig fik jeg et angst anfald fra helvede. og det har så styret min hverdag de sidste mange år. men er stadig nysgerrig inden for stof verdenen, og bruger dem jævnligt med omtanke da jeg har brændt mig på dem. min pointe er at du holder en pause, inden det går galt ..... Undersøger konceptet harm reduction.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Kan nikke genkendende til angstanfald ved cannabis efter brug af stimulanser.
Og som Buttkraken nævner er det en rigtig slem kombi, du har haft gang i. Og selvfølgelig begynder din krop at sige fra, når du fylder den med knark hele tiden. Hold en rigtig god pause, og prøv at få din krop ovenpå igen med lidt sundere livsstil. Hvis du nogensinde vender tilbage til stoffer, så sæt dig grundigt ind i, hvad man kan og ikke kan kombinere, og så hold dig fra at gøre hver weekend - intet er sundt, når man gør det i excess.

Junior medlem

Det er en ret heftig kombi det der.. Det er meget normalt at man får hjertebanken af specielt amf. Men jeg kender en som ligesom dig røg hash hver dag i en lang periode, han stoppede fra den ene dag til den anden fordi hans hjerne stak af med ham. Han fik vildt meget paranoia, som så satte spark i hans hjerte, det blev så slemt så han rent faktisk kunne besvime af det - alt sammen pga hans psyke, altså det var indbildning..
Men du burde nok holde en lang pause - det tager sgu lang tid for kroppen at komme på toppen igen efter sådan en tur, og selvom man kun fester i weekenderne kommer det og bider en i røven til sidst. God bedring. :-)

Medlem

Geografisk sted: København
Hjertet begynder og banke, så kommer tankerne også har man lige pludselig stikken for brystet og hej paranoia.
Du kommer nok til at kæmpe lidt med hash rygningen da angsten nu er sluppet løs og altid ligger i baghovedet, mit gik over i løbet af 4 måneder men det var en kamp.
Nu har du gået og hygget dig med det og så skulle der betales ved kasse 1 med angst og paranoia i et godt stykke tid eller altid?

Drop coke, amf, hash det næste stykke tid da det er angst provokerende, du kan jo begynde igen når du lige har fået styr på dig selv, snakker af erfaring.
Jeg kunne heller ikke holde mig helt væk så jeg tog en ordenlig ketamin tur hver 4 uge da man skal have en gulerod en gang i mellem.

Held og lykke og lyt til din krop

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Vil vurdere det er fordi du knalder for meget alkohol i kroppen.

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Og som de andre siger psyken spiller meget ind

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
den her er nok til at gøre dig ligbleg og give dig hjertebanken : ingen røg i 4 måneder, og så en 1/2 flaske snaps på under 1 time, hvorefter at du ryger.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]