Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 11:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej alle sammen!

Jeg er i dag blevet stoppet af politiet, de tog en narkotest på mig, og desværre viste den positiv ved cannabis , har efterfølgende fået taget en blodprøve (5 reagensglas blev fyldt op med mit blod)

Har været på diverse forums for at læse hvad faktisk realt kommer til at ske i den efterfølgende tid

Er der nogen som har oplevet det på egen hånd og som kan dele deres erfaring med mig???

PS: jeg har røget i ca. 8år, så ved godt at det med at den kun teste i optil 4 dage, ikke helt passer i mit tilfælde!!!

Vil gerne lige sige at jeg selvfølgelig ikke går ind for narkokørsel,
Men syntes godt at den nye lov rammer utrolig skævt og ekstremt hårdt,
Var det ikke en bedre ide at hjælpe folk som bliver taget for narkokørsel, istedet for denne hårde straf man får!

Kunne være rart hvis nogen af jer har lidt feedback på dette område!!!

Et godt råd: er du ryger og ikke et blevet taget med hash i blodet endnu, så gør dig selv en kæmpe tjeneste og stop mens du kan!!! I hvertfald indtil den sindssyge lov bliver ændret eller fjernet helt!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Kan ikke tale af personlig erfaring, men har en ven som to gange er blevet testet positiv og efterfølgende har haft en blodprøve som var negativ. Så dit kørekort er ikke mistet helt endnu. Så vidt jeg ved havde han røget dagen før begge gange. Det skal lige siges at han har et meget højt stofskifte hvilket vidst spiller ind. Hvornår røg du sidst?

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Kan ikke tale af personlig erfaring, men har en ven som to gange er blevet testet positiv og efterfølgende har haft en blodprøve som var negativ. Så dit kørekort er ikke mistet helt endnu. Så vidt jeg ved havde han røget dagen før begge gange. Det skal lige siges at han har et meget højt stofskifte hvilket vidst spiller ind. Hvornår røg du sidst?

Tak for den info :)
Så er der jo noget der tyder på at narkometerets cutoff-værdi er lavere end bagatelgrænsen..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Ja det må man håbe på, han hørte ikke andet fra politiet end det her brev.
Billede
Det her fik han anden gang, ved ikke om han bare fik samme brev første gang.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem

Når du siger du har røget i 8 år, mener du så på daglig basis?

Edit: Jeg spørger bare af ren nysgerrighed ift. at teste positiv i prøven :-) Må jeg spørge i hvilken forbindelse du blev stoppet?

Senest rettet af Slaskefar 24 feb 2014 21:57, rettet i alt 1 gang.

Medlem

En af mine venner blev taget med hash i blodet, lidt over grænseværdien - han mistede sit kørtekort ubetinget i 3 år + en bøde :/

Medlem

Edit: Jeg spørger bare af ren nysgerrighed ift. at teste positiv i prøven :-) Må jeg spørge i hvilken forbindelse du blev stoppet?

Jeg havde lige fået fri fra arbejde (arbejder og bor i Kolding).
Da jeg kører frem mod et lyskryds og holder for rødt, kan jeg se politiet komme kørende og holder bagved mig(har sele på og alt på bilen er i forsvarlig stand, men det er en skrot bil)
Jeg drejer til venstre og straks sætter de det blå blinklys på og jeg holder ind til siden.
De checker bilen og finder et stykke jointpapir, (fuck tænker jeg, men var rolig da jeg ingen klump havde på mig) men det var åbenbart nok til at de ville teste mig med den nye narkotester.

Jeg har det virkelig ad helvedes til med det her, utrolig hårdt lige pludselig at stå i denne situation :(

Medlem

Jeg havde lige fået fri fra arbejde (arbejder og bor i Kolding).
Da jeg kører frem mod et lyskryds og holder for rødt, kan jeg se politiet komme kørende og holder bagved mig(har sele på og alt på bilen er i forsvarlig stand, men det er en skrot bil)
Jeg drejer til venstre og straks sætter de det blå blinklys på og jeg holder ind til siden.
De checker bilen og finder et stykke jointpapir, (fuck tænker jeg, men var rolig da jeg ingen klump havde på mig) men det var åbenbart nok til at de ville teste mig med den nye narkotester.

Jeg har det virkelig ad helvedes til med det her, utrolig hårdt lige pludselig at stå i denne situation :(

Ja har røget i 8 år men har haft 3-4 omgange af 1-2måneder hvor har jeg taget en "kold tyrker"

Medlem

En af mine venner blev taget med hash i blodet, lidt over grænseværdien - han mistede sit kørtekort ubetinget i 3 år + en bøde :/

Tror desværre det samme kommer til at ske med mig:-(
men ved du om man også skal en tur igennem retssystemet, mener jeg at have læst et sted man skal i retten uanset om man erkender eller nægter???
En tur i gennem det er vel heller helt billigt, hvis det altså så det foregår!

Medlem

Jeg røg sidst i går søndag ved en 21 tiden :)

Medlem

Ja det må man håbe på, han hørte ikke andet fra politiet end det her brev.
[ Billede ]
Det her fik han anden gang, ved ikke om han bare fik samme brev første gang.

Fuck hvor jeg dog bare ville ønske det samme kommer til at ske med mig, men tvivler stærkt på det!
Krydser dog fingre for at mine blodprøver bliver væk på en eller anden måde :-)

Medlem

Bare rolig, du skal ikke i retten eller noget som helst, da det ikke går under straffeloven men færdselsloven :D

Medlem

Fuck det er jeg glad for at høre :-)
Jeg tænkte på at det ville koste det hvide ud af øjnene pga det her!

Jeg har i dag læst på dette forum, noget om at tage det til menneskerettigheds domstolen (ved godt det lyder umuligt)
Men det er jo ikke andet end en hetz mod hashrygere, bagatelgrænsen er jo fuldstændig hul i hovedet,
Jeg fatter seriøst ikke, at man må have 10 gange så meget Coke,hero må pr liter blod i forhold til hash!!!
Jeg er total med på at overholde love og regler, men loven er jo seriøst en hård hetz mod den almene hashryger!!!
Det har jo intet med trafiksikkerhed at gøre på nuværende tidspunkt, det er okay at have en lov om det!
Men bagatelgrænsen skulle være som ved alkohol!

Læste tidligere en artikel om Trine Bramsen (S)
Angående det med hash.

Straf!!!! det er det eneste der vejen frem ifølge dem!!!
(Sorry der gik lidt politik i den, men tak for lort siger jeg bare)

Medlem

Fejl nummer 1) At have hash-relateret grej liggende i bilen
Fejl nummer 2) At lade osten rode rundt i dine ting og sager. De har ret til at teste styretøj og bremser inde fra bilen, men derudover skal de bare holde snitterne væk, medmindre de har dommerkendelse eller begrundet mistanke. Var jointpapiret synligt eller rodede de efter det?

Du får desværre, så vidt jeg ved, en klækkelig bøde (vi taler vist en månedsløn eller lignende). Andre vil kunne præcisere.

Jeg er spændt på at høre hvor meget du røg dagen før du blev taget, og hvor meget du ellers typisk ryger på en uge?
Jeg er heller ikke fortaler for narkotikapåvirket kørsel, men jeg risikerer lige som dig at ryge i fælden dage eller uger efter jeg har røget sidst. Og ja - Det er en hetz som ikke har en døjt med trafiksikkerhed at gøre.

Medlem

Jointpapir lå ved siden passager sædet :-(

Jeg ryger ca. 3 joints om dagen, måske lidt mere i weekenderne!
Har altid været lovlydig og har været i samme arbejde de sidste 7 år!

Nu skal jeg til sælge min bil :-)

Total nedern :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Nu skal jeg til sælge min bil :-)

Du skal også betale 4% af din brutto årsløn i bøde, svarende til ca. hvad du får udbetalt om måneden - Så du får behov for det.

Det er så latterlig en grænse der er sat. Jeg går ikke ind for narkokørsel, men grænsen er sat urimeligt lavt. grænsen i washington, hvor medicinsk hash er lovligt, er den sat 5x så højt. Grænsen er sat langt under hvor man kan påvise, at hash påvirker ens køreegenskaber.

Jeg tror ikke det vil hjælpe det mindste, men du kan altid lave noget larm omkring det. Tage det i retten, gå til medierne, lave en informationshjemmeside, og skrive breve til politikere. Desværre har Trine bramsen påvist at hun er uden for pædagogisk rækkevidde, så der er lidt at arbejde med.

Held og lykke.

Junior medlem

Er enig med jer alle sammen med at hash og kørsel er noget lort her i danmark, er selv stoppet med at ryge pga af loven af frygt for at miste kørekortet.. håber snart den lov bliver lavet om! Karakanm når du får svar fra politiet må du meget gerne dele det med os herinde, hvis du har lyst :). Held og lykke

Junior medlem

Karakanm, forresten synes du skal prøve at kontakte medierne omkring det

Medlem

Jeg får vist et brev fra politiet når resultatet på blodprøven er klar,
Fik af vide af politiet i Kolding at det kunne tage 3-4 uger.

Det er der irreterer mig voldsomt, er at jeg stadigvæk har et midlertidig kørekort (et stykke papir gyldighed 1 måned) men kan ikke engang sætte mig ud i bilen og kører en lille tur (brænder virkelig for det)
Da hverken jeg eller politiet kan give et præcist svar på hvornår man kan sætte i bilen, og ikke frygte at blive stoppet igen og blive sigtet for narkokørsel igen igen (har ikke røget siden fredag aften)
Hvad fanden er det for en lov for helvede.

Hvis nogen af vores såkaldte politiker så den dokumentar med syge dansker på hashmedicin så tag dog og lær fra Holland.

Myndighederne i Holland har besluttet at patienternes positive erfaringer med cannabis skulle veje tungere end manglen på klinisk forsøg!!! vi kunne lære noget af det!!!

Herhjemme skal vi straffes :-(

Der skal fokus på dette emne!!!

Senest rettet af Karakanm 26 feb 2014 15:51, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Så snart jeg har modtaget papirerne fra politiet vil jeg oploade dem her på siden!!!
Det er altid Godt med al den information man kan få!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]