Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 00:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

har en bublious, en power plant,en hindu kush en skunk # 1 også 2 super silver sour haze.

jeg fik mine planter som kloner med et godt rodnet plantende dem op i 10l potter, med jordblandingen: 50 jord Dan jord plante skæk. 5% ler sten, 20% vermiculite og 25 leca.

jeg regulere mit vand til omkring 6,2 i veg og 6,5 i blomst.

planterne er vegget 5 uger og 3 dage under 150w MH i et skab med blæser. under veg er de groet hurtigt og robust op af. Jeg vande kun med vand de første 10-12 dage efter omplantning til jord, hvorefter jeg trappede langsomt op af skalan fra hesi´s anvisning, Dvs. fra 2/10 op til 1/2 dosis af hvad de henviser. hver anden vandning forgik somregl med vand.

jeg satte dem i blomst i et skab med 9 andre planter, (som jeg lige har høstet igår :D ) Under 2x 250 w hps i bloom spec. med 2 stk. 40w blæsere og kul filter. skabet de står i er malet hvidt indvendigt
og efter jeg gav dem 1/2 dosis gødning hver anden vanding.

2 uger under 12/12 planterne begyndte at vise tegn på nitrogen mangel og hvad jeg kunne vurdere også tegn på magnesium, gav dem en gang gødning 30ml/10l blom complex og 10ml/10l phospohr plus og krysede finger for at det ville hjælpe,
det gjorde det så ikke.
3 uge i blomst gav dem jeg 4/5 dele af gødnings mængden og under sidste vanding gav jeg dem 3/5 dele af mængden anvist fra skalaen

har i nogle bud ?

Billede

jeg bruger følgene gødning http://www.hydroponics.dk/hesi-startbox-jord

Bubelisious:
Billede
Billede
Billede
Billede

Hindu Kush:
Billede
Billede

Power Plant:
Billede
Billede
Billede
Billede

Skunk #1:
Billede
Billede
Billede

Super Silver Sour Diesel Haze:
Billede
Billede
Billede

Super Silver Sour Diesel Haze 2:
Billede
Billede

På forhånd tak.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
det kunne godt ligne ph problemer, har du prøvet at checke ph på runoff?

Medlem
Brugeravatar

Måske kan dette skema hjælpe:
Billede
Og der er mere her: viewtopic.php?f=23&t=23695
Held og lykke. :)

og de svære slipper fri.

Junior medlem

et umiddelbart bud er Nitrogen mangel, da det umiddelbart kun er de nederste blade der er ramt. Umiddelbart behøver det ikke være noget du er alt for nervøs for. skru' lidt op for N, men ikke alt for meget af gangen :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Tror ikke det er N-mangel da planten er i blomst, holder mere på P eller S.

Medlem

Jeg synes det er tankevækkende hvordan det ofte er dem som måler deres ph (og justerer den 0,3 alt efter om planten er i vegge eller blomst :shock: ), bruger gødningsskemaer, pew pew udstyr etc etc, ofte er dem der kæmper med deres planter. Mens lille mig som gror i en murerspand med jord, ikke aner hvad ph'en er, vander med vand fra hanen og pøser lidt gødning i efter forgodtbefindende, nærmest aldrig har nogle problemer.

:hm: im just saying.... Jer og alle jeres remedier ;)

Senest rettet af Tjalde Smølf 27 feb 2014 14:20, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Helt enig tjalde smølf.
Det sker tit, når folk begynder at gøre ting til en videnskab.

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det var da godt nok det dummeste :D

så i siger simpelthen at hvis man tager en grower der har brugt 30 år på at finjustere sine teknikker og redskaber og ber ham om at gro 2 planter, den ene 100 % til perfektion og den anden får bare lidt random forkert justeret vand og lidt random gødning og så ellers bare får lov at passe sig selv så bliver den ene ikke bedre end den anden eller hvad?

planten overlever stort set hva som helst bare den får lidt vand, det er mængden og kvaliteten det handler om

et godt eksempel er curing, du kan putte dine friske buds i mikroovnen og have dem har til at ryge indenfor minutter, og så kan du cure dem i 3-4 mrd med avancerede teknikker, begge dele kan ryges, det handler om hvor godt et slutprodukt man vil have

prøv at tage et kig på nogle seriøse gro sider, dem der bruger tonsvis af udstyr og teknikker er osse dem der laver buds i absurde mængder per m² og i kvalitet der får os andre til at savle

der er ikke nogen undskyldning for at være en doven eller nærig grower, det er kun jer selv det går ud over

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Nej det er ikke det vi siger (kan dog kun tale for mig selv).
Er selv medlem af andre groforums, så ved ikke hvor du vil hen med den anklage..

Du har helt ret mht curring, det giver super røg.

Er ikke en doven grower, men jeg må prioritere min tid, da arbejde og familie kommer først.
Derfor gør jeg det jeg finder nemmest og bedst.

Som tjalde smølf siger, så er det tit folk der dyrker "udvidet" dyrkning, der får problemer.
Keep it simple, til man har erfaringen - så kan man gå i gang med at forfine sine teknikker.
Lidt som at man skal kravle før man kan gå..

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

nu var det jo ph måler/værdi og alle vores "remedier" som han siger er ligegyldigt, og som du så giver ham ret i, går ikke ud fra at dig eller kool er nybegyndere

ligesom god curing giver bedre røg, så giver god ph værdi osse bare mere/bedre røg, og alle de andre remedier og "videnskab" giver osse bedre røg, det er derfor man gør det

en ph måler koster 100 kr, det tager ca 10 sekunder ekstra at checke, så der er hverken nogen økonomisk eller tidsmæssig grund til ikke at gøre det, imo er man doven/nærig/dum hvis man ikke checker sin ph, man kan læse enhver grow guide og den vil pointere at ph værdi er noget af det vigtigste

får du ph problemer så starter der en lavine af lockouts som ikke stopper før der er rettet op på det, at man så har vand fra hanen som er den rigtige ph værdi er bare super heldigt, men der skal nok komme et tidspunkt hvor det går galt, og står man så uden ph-+ og en måler så er man på skideren

i kan jo bare kigge på trådstarters planter, er 90 % sikker på det er ph problemer, og det er hvad der sker når det går galt

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Kæft en smøre I får skrevet. Planterne har manglet gødning, primært P og K, det har de så suget ud af de blade, punktum.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kæft en smøre I får skrevet. Planterne har manglet gødning, primært P og K, det har de så suget ud af de blade, punktum.

så du vil ikke råde ham til at checke sin ph i jorden før han hælder mere gødning i?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Hesi bloom doseres med 50 ml pr. 10 L. og deres PK med 25 ml. pr 10 L. Så jeg vil tro han har undergødet dem lidt. Desuden er der PH ned i Hesi Bloom til jord, så jeg vil håbe han ph-justerer efter han har tilført gødning. Hvis fejlen er der, ville jeg flushe med vandhanevand han kender ph'en på og så måle runoff som du siger.
Hvis ikke så skal de bare have noget mere at leve af næste gang.

Junior medlem

har lige været travl med Eksamen osv. så først nu jeg vender tilbage :)

hyggeligt der lige blev startet lidt debat her i posten ;)

Crime Word up (elller noget i den dur)

og Georg og Smølf tak for jeres guidens, men jeg er efter skunk i super kvalitet, og derved jeg efterhånden af erfaring at ph justering er et must medmindre du køre 100% efter et gødnings sæt med ph justering der tilfældigvis passer til Ph værdien fra dit lokale vandværk.

men jeg løste problemet samme aften som jeg lavede det post valgte jeg at flushe hver enkelt plante med ca 15l ph 6,5 justeret vand og derefter gøde med 2/3 dele af det skemate forviser, jeg vande 200ml med gødnings vandet.
jeg tror det har været en blanding af for lav ph i jorden og samtidig måske ikke helt nok gødning.

nogen der har erfaringer med Hesi Soil Gødning ?

planterne er nu ca. dage 25 fra høst. og her er lidt billeder :)

Billede

Billede

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]