Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 22:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej alle :)

Jeg burde muligvis fortsætte min tidligere tråd, men da situation er lidt en anden, tillader jeg mig at starte en ny (håber det er ok)

Sagen er den at der ca. er gået 2 måneder siden jeg prøvede MDMA for første gang (ca. 100 mg), og angst og depressionstendenser er ikke forsvundet.
Jeg hælder derfor selv til at MDMA'en ikke længere er årsagen til min tilstand, men nok nærmere har skubbet den igang.

Selvmordstanker, panikanfald, ingen energi samt en følelse af at intet længere vækker nogen begejstring eller interesse i mig er lige pludselig blevet hverdagskost. Og det skal her nævnes at jeg aldrig har haft nogen psykiske problemer - jeg var en rask og glad dreng, uden de store bekymringer.

Men til sagens kerne. jeg har fået en henvisning til psykiatrien i næste uge, og jeg tænker at de muligvis vil give mig noget antidepressiv (da jeg lever op til alle symptomer på en svær depression). Jeg vil dog høre om der er nogen problemer forbundet med mit MDMA indtag? Jeg tænker ikke på de sædvanlige konsekvenser ved antidepressiv, men helt specifik i relation til MDMA. Jeg synes at have læst at der er en forøget chance for 'serotonin syndrom', men ved ikke om der er hold i dette.

Jeg er i hvert fald nået til et punkt hvor jeg ikke længere er så skeptisk for at gå den medicinske vej. Jeg kan næppe få det værre end jeg har det. Min hverdag hænger slet ikke sammen længere.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Har du tænkt dig at blive ved med at tage MDMA, selvom du er på SSRI?

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Er rigtig ked af at høre, at du stadig har det dårligt ven! Svjv. burde der ingen problemer være med at komme på antidepressiv nu, faren er hvis du tager MDMA, mens du er på antidepressiv, da SSRI'er hæmmer nedbrydelsen af serotonin, mens MDMA udløser en masse serotonin i dit system. Derfor kan det fører til alt for meget serotonin, som samtidig ikke kan nedbrydes, derfor faren for serotonin-syndrom. Grunden til depressive tilstande efter MDMA-brug er jo lige netop et underskud af serotonin i din hjerne.

God vind og al held og lykke herfra! :)

Junior medlem
Brugeravatar

nej nej, det er ikke sådan forstået. Jeg har ikke tænkt mig at røre MDMA igen i meget lang tid!

jeg vil bare høre om der skulle være nogle komplikationer forbundet med at tage SSRI mod en depression som muligvis er forårsaget af MDMA

Junior medlem
Brugeravatar

Er rigtig ked af at høre, at du stadig har det dårligt ven! Svjv. burde der ingen problemer være med at komme på antidepressiv nu, faren er hvis du tager MDMA, mens du er på antidepressiv, da SSRI'er hæmmer nedbrydelsen af serotonin, mens MDMA udløser en masse serotonin i dit system. Derfor kan det fører til alt for meget serotonin, som samtidig ikke kan nedbrydes, derfor faren for serotonin-syndrom. Grunden til depressive tilstande efter MDMA-brug er jo lige netop et underskud af serotonin i din hjerne.

Tak for svaret :)

Junior medlem
Brugeravatar

Og ja, det er fandme noget lort at det er trukket så meget ud :(

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Surt, at det er blevet ved, men godt, at du har taget kontakt til professionel hjælp i stedet for at grave dig ned i et hul, der kan være rigtig svært at komme op af. Thumbs up.
Vær ærlig overfor dine behandlere, så de kan give dig korrekt behandling og vejledning. Og spørg dem, hvis du er i tvivl om noget mht til dit tidligere stofbrug og de medikamenter de evt vil udskrive til dig.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
nej nej, det er ikke sådan forstået. Jeg har ikke tænkt mig at røre MDMA igen i meget lang tid!

jeg vil bare høre om der skulle være nogle komplikationer forbundet med at tage SSRI mod en depression som muligvis er forårsaget af MDMA

Ok. :)
Nej, det burde ikke være et problem. I USA bliver der sågar lavet forsøg med at "kurere" depression med MDMA, så jeg tror ikke der bliver noget der.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

[list=][/list]Jeg tog MDMA i 1989 3 gange på en måned.
Jeg endte op efter den sidste gang med nogenlunde de samme symptomer.
Der gik 4 måske 5 måneder før jeg blev mig selv igen, og har ikke taget det siden.
Du kan læse herinde og en million andre steder på nettet hvad psykofarmika gør ved mennesker- se tiden an og jeg tror du får det bedre.
Lad vær med at tage antidepressiver før du har udtømt andre muligheder og tiden gør osse sit.
Held og lykke- det skal nok gå...

Junior medlem
Brugeravatar

[list=][/list]Jeg tog MDMA i 1989 3 gange på en måned.
Jeg endte op efter den sidste gang med nogenlunde de samme symptomer.
Der gik 4 måske 5 måneder før jeg blev mig selv igen, og har ikke taget det siden.
Du kan læse herinde og en million andre steder på nettet hvad psykofarmika gør ved mennesker- se tiden an og jeg tror du får det bedre.
Lad vær med at tage antidepressiver før du har udtømt andre muligheder og tiden gør osse sit.
Held og lykke- det skal nok gå...

Hej Psykofreak
Det faktisk rigtig dejligt at høre fra en der har været der :)
hvordan oplevede du dine symptomer, og gjorde du noget specielt for at blive "rask" igen, udover at give det tid?

Medlem

Jeg har også prøvet lignende ting efter MDMA. Hold en pause fra narko, som du også selv er så fint inde på. Derudover bør du også holde hash og alkohol på et minimum. For mit vedkommende fjernede alkoholen angsten samt et par af de andre symptomer, men når jeg vågnede igen næste dag med tømmermænd, var ALLE symptomer(især angst) tilbage for fuld smadder.
Kaffe og andre ting med koffein kunne også nemt gøre min angst værre... Hvis det er noget du gør dig meget i, kunne du jo prøve at skære det fra og se om det ør noget positivt.

Få massere af motion, søvn og sund mad.. Hvis ikke det er noget du normalt gør dig i, vil du bliver MEGET overrasket over hvor meget det kan gøre! Derudover kan du også med fordel snuse til noget meditation eller hypnose. Bare find en måde hvorpå du kan få koblet hovedet fra, og få sindet helt tømt for tanker.

Jeg har personligt for mange ting i hovedet(og for lidt tålmodighed) til at kunne få noget ud af tradtionel meditation, så jeg bruger derfor et lydklip med en guidet meditation i stedet. Det virker langt bedre for mig. Send mig en PB hvis det er noget der kunne have din interesse, så skal jeg sende dig et download link til lydklippet.

Held og lykke med at få styr på hovedet igen! Du skal med garanti nok blive "dig selv" igen :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Chewbacca.
Skriver på mobil så den blir kort. Mine symptomer var uden selvmordstanker, men det gav sig udslag i at efter 3 gang på en måned fik jeg ulidelige spændinger især i ansigtet, jeg spændte op i musklerne og gned mine tænder mod hinanden så alle mine plomper blev blankslidte. Min tandlæge flippede ud over det. Jeg måtte bruge al min bevidsthed på at fokusere på at forsøge at slappe af. Min Kæreste var naturlæge og gav mig noget ansigtmassage i mange timer mange dage og det fik mig tilsidst sammen med tiden og serotonin opbygningen i hjernen normaliseret mig. Jeg tror personligt at MDMA er meget farligere end man regner med. Pas på med antidepresiver- du blir afhængig og får problemer med potensen- og så skal man sgu nok blive depressiv.
Held og lykke med dig.
Tiden helbreder og læs lidt op herinde med hensyn til madvarer der opbygger serotonin.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Svaret ovenover er et svar på dit spørgsmål som du sendte til mig på en PM.
Men har problemer og den lå i et døgn i min udbakke og snurrede , så kopierede den og satte den ind her.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Faret vild
Du kunne evt. også prøve at lave denne smoothie http://youtu.be/1zcytmoQXRQ God bedring :-)

Junior medlem
Brugeravatar

hej alle, og tak for svarene.

Min situation er spidset til, og jeg ser ikke rigtig andre udveje end at forsøge mig med medicin - og min psykiater er enig.

Jeg vil vende tilbage til posten og opdatere på min fremgang - måske kan det være til gavn for andre også :)

Medlem

Min situation er spidset til, og jeg ser ikke rigtig andre udveje end at forsøge mig med medicin - og min psykiater er enig.

Jeg vil vende tilbage til posten og opdatere på min fremgang - måske kan det være til gavn for andre også :)

Dont

Junior medlem
Brugeravatar

Dont

Jeg er klar over at der er rigtig mange gode argumenter der taler imod brug af et SSRI-præparat, men jeg er tæt på at drukne i selvmordstanker og generel håbløshed. Jeg har svært ved selv at se andre løsninger

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]