Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 22:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Syd for månen.
Hej med jer

Jeg har virkelig brug for hjælp fra nogle opiat-erfarne herinde. Og vil samtidig advare andre med min historie, om at bevæge sig ind på det område, hvor fristende det end kan være!

Jeg her længe været gæst her på sitet, og det er min oplevelse, at mange folk herinde, er betydeligt mere fagligt kompetente, end. f.eks. min egen læge, som jeg ikke har kunnet få nogen (brugbar) vejledning fra.

Lige lidt baggrund; jeg startede for et års tid siden med at anvende Oxynorm i ret små mængder (10-20 mg.) til at falde ned efter en MDMA-tur, hvilket jeg synes var super lækkert.

Så begyndte jeg at tage det sammen med kæresten, når vi skulle hygge med en film om aftenen, først var det hver anden-tredje uge, så hver uge, så både fredag og lørdag, ja - nogle kan nok genkende mønsteret.

Jeg følte indtil da, at jeg var i kontrol - for det første tog jeg det kun en gang i døgnet (fordelt på 4-5 timer) og for det andet altid kun i weekenden (har et job, hvor jeg skal være 100% på) - og jeg havde det også fint i hverdagene, sov stadig godt om natten, havde ingen symptomer når jeg ikke fik det.

Sådan kørte det "fint" i næsten et år, men doserne i weekenderne steg og steg pga. tolerancen, og endte til sidst omkring 60-70 mg. pr.dag blandet oxycontin/oxynorm (som bekendt oxycodone det hele, continerne blev knust, malet til fint pulver, blandet med normerne og sniffet) Stadig ingen abstinenssymptomer i hverdagen.

Men men, så holdte jeg blot et nogle ugers ferie, vi havde en masse arrangementer, jeg var stresset, og jeg tog det hver dag. Da jeg så stoppede efter den tur, og skulle tilbage på job, blev jeg sgu ramt af en hammer! Efter ca. 24 timer uden noget, fik jeg "myrer" overalt i benene, en ulidelig uro i kroppen, mareridt, søvnløshed, virkelig tunge ben, mathed, nøs konstant, næsen løb osv. - jeg havde det virkelig skidt.

Da gik det op for mig, at jeg ikke længere var i kontrol, jeg var sgu faldet i - til stor irritation, for jeg havde jo gået og bildt mig selv ind, at jeg havde styr på tingene. Jeg har prøvet at trappe ud flere gange de sidste par måneder, men falder hele tiden tilbage.

Det værste er, at jeg ikke bare kan rive et par uger ud af kalenderen og ligge mig i sengen - det tillader mit job ikke. Kan jeg skifte over til andre mildere opiater, f.eks. tramadol? Kan man holde det nede med de 80 mg. codein, der er i 8 daglige kodimagnyler, eller hvad skal jeg gøre? Nedtrapning på oxy er min viljestyrke ikke god nok til, for det er så lækkert, at når først jeg har taget det, fortsætter jeg, og kan ikke følge et skema - jeg skal bruge en løsning, som ikke giver nævneværdig eufori, men som bare fjerner ubehaget.

Og så et andet spørgsmål, noget der virkelig er paradoksalt - jeg har prøvet at anvende cyclizin og diazepam mod min uro/søvnløshed, men når jeg tager det, er det som om, at mine ben går helt amok, hvorfor det? De tager den mentale uro, men den fysiske eksploderer? Min kæreste, som ikke har taget det i en uges tid nu (hun har åbenbart større nosser end jeg selv) siger, at når hun drikker alkohol, får hun samme uro i benene? Det fik hun aldrig før det jævnlige oxy-forbrug. Kan det være GABA receptorerne, der på en elle anden måde spiller ind? Det virker underligt, for normalt vil man vel anvende benzoer til at lindre opiatabstinenser - eller?

Er der nogen, der har oplevet det samme som mig? Nogen, der kan forklare, hvorfor min krop reagerer som den gør? Og nogen, der har forslag til en god plan, der kan bringe mig ud af skruetvingen, uden det skal koste mig fraværsdage på jobbet?

Og igen; lad være med at røre lortet, hvis du ikke har prøvet det - jeg har taget alt de sidste 15 år, fra de "almindelige" drugs; coke, MDMA, syre, svampe osv. til de mere eksotiske som MDPV, methylone, methoxetamin, 2C XXXX etc. - og aldrig nogensinde stødt på noget, hvor jeg ikke var i fuld kontrol - forstået på den måde, at jeg kunne holde nogle måneders pause, hvis jeg besluttede mig for det, og heller aldrig noget, der har påvirket min hverdag - det har altid været begrænset til weekender. Men oxycodone (og formodentlig også alle andre opiater, det har jeg ikke udforsket så meget) - er virkelig en snedig bitch! Den kommer snigende - du kan sove, du kan have styr på dine daglige gøremål, du får ikke (UMIDDELBART) nedtur på, og alle dine problemer, stress og spekulationer forsvinder, når du er på det. Men PLUDSELIG sidder du i saksen, og kontrollen er væk - jeg var chokeret over, at der ikke skulle mere til, jeg troede mere eller mindre man skulle tage det dagligt i årevis, for at sidde fast.

Nu ved jeg godt at mine symptomer er vand ved siden af det, f.eks. heroinbrugere får, når de tager en kold, og jeg er måske også lidt pylret - men tabet af kontrol er sgu det værste, så lad være at røre det - især hvis det er noget, du har relativt let adgang til, for så er du i farezonen!

Håber nogen kan hjælpe mig ud igen :O)

For at vende tilbage til emnet.

Det bliver ikke let.
Nogen der kan dosere og holde dine tabletter for dig ved en evt udtrapningsplan .
Gradvist nedsætning af dosis med maks 10% p uge.
Du skal fratages adgang til stoffet.
Der er sikkert en udvej hvis du er motiveret, og jo tak jeg kender dine bivirkninger.
Hvis du søger lidt rundt herinde, så er der en del tråde med samme problem, læs dem igen og igen, læg en plan og igang. Det kræver du er motiveret og vil ud af dem.
Held og lykke.

Junior medlem

Kære alle

Mange tak for al den konstruktive feedback. Fedt at så mange herinde engagerer sig - det giver faktisk motivation at opleve den opbakning, selvom vi jo ikke kender hinanden. Jeg har taget nogle af rådene til mig - ud med oxy'en først, det er sgu spot on (det bliver heller ikke den bedste slankekur med 10 plader Ritter Sport i skabet) Jeg har byttet det meste for Dolol, og gemt en lille smule til at trappe ned på - så lidt, at der kun er til nedtrapningen, så man ikke bliver fristet. Trapper ned med 5 mg. i døgnet fra 50 mg., og tager det meste om aftenen, så jeg kan sove godt. Er der ubehag om dagen, regulerer jeg med Dolol - har sat et max på 4 Dolol om dagen, så jeg ikke skal til at døje med det bagefter.

Det kører faktisk fantastisk, jeg glæder mig til min aftenhygger, men holder mig til skemaet, fordi der ikke er mere i skuffen, end til det planlagte. På denne måde tager det 10 dage at slippe ud af oxyen, og derefter kan jeg regulere humøret med Dolol - uroen kommer nok til at sidde lidt længere end de fysiske abstinenser.

Har også et skema for Dolol'en, når jeg er ude af oxy - altid ned i dosis, aldrig op, og bliver det for stramt, så en enkelt dag mere på samme dosis.

Jeg tror jeg slipper ret billigt på denne måde, men nu har jeg også været hooket meget kortere tid end de fleste - jeg kan slet ikke forestille mig at skulle ud af et årelangt forbrug, og så endda hvis man skulle døje med smerter samtidig.

Rent mentalt kan jeg ikke sige helt farvel - i hvert fald ikke midt i det forløb her, så har sat mig en regel, der hedder INGEN morfika af nogen art på aftener før hverdage - ikke så meget som en Kodimagnyl. Sådan kørte det rigtig godt i et års tid, det må jeg tilbage til igen. 1-2 dage på, 5 dage af - så tror jeg kroppen har tid nok til at normalisere sig inden næste omgang, så man undgår massiv tolerans (skal den helt undgås, skal intervallerne nok være længere) - men i hvert fald burde jeg igen kunne undgå uro, svedeture, restless legs osv. i hverdagen.

Hvordan lyder den plan, er der nogen der har tilføjelser eller ændringer?

Medlem

Geografisk sted: Syd for månen.
Held og lykke. Jeg vil blot sige at 10 dage er meget meget hurtigt at stoppe. Men prøv alt du kan. Og lad mig vide hvordan det går, kan jo være at jeg vil prøve en dag.

Dedikeret medlem

For over et år siden lå jeg cigaretterne på hylden efter 20 år. Idag syntes jeg jo heller ikke der er noget godt ved dem, men de 20 år kunne jeg jo ikke undværre dem. Måske man skal være klar. Ved det ikke. Du har ikke samme virkning ved opiater som jeg har.

Ikke at kunne undvære et ekstremt afhængighedsskabende stof (f.eks. cigaretter) er på ingen måde det samme som at stoffet føles fantastisk. Kan du se hvor jeg vil hen?

Dette burde være forståeligt ! Jeg ryger selv tobak (og cannabis) og har gjort det i 11-12år og næsten hver dag tænker jeg på at droppe tobakken og nøjes med cannabis. Problemet er bare at jeg er så pisse afhængig af tobak at det halve kunne være nok. Frygter de bliver min død. Jeg finder INTET fantastisk i smøger, klam smag klam lugt askebægere som er nederen osv osv.

Dog skal det os siges at jeg faktisk også godt kan lide opiater/opioder dog ikke så meget at jeg ville leve med dem hver dag. Kan heller ikke forstå at folk priser oxycodone til langt over skyerne det jo helt vildt. Syntes der er meget mere og hente i ting som heroin og ketogan.

Dedikeret medlem

Kære alle

Mange tak for al den konstruktive feedback. Fedt at så mange herinde engagerer sig - det giver faktisk motivation at opleve den opbakning, selvom vi jo ikke kender hinanden. Jeg har taget nogle af rådene til mig - ud med oxy'en først, det er sgu spot on (det bliver heller ikke den bedste slankekur med 10 plader Ritter Sport i skabet) Jeg har byttet det meste for Dolol, og gemt en lille smule til at trappe ned på - så lidt, at der kun er til nedtrapningen, så man ikke bliver fristet. Trapper ned med 5 mg. i døgnet fra 50 mg., og tager det meste om aftenen, så jeg kan sove godt. Er der ubehag om dagen, regulerer jeg med Dolol - har sat et max på 4 Dolol om dagen, så jeg ikke skal til at døje med det bagefter.

Det kører faktisk fantastisk, jeg glæder mig til min aftenhygger, men holder mig til skemaet, fordi der ikke er mere i skuffen, end til det planlagte. På denne måde tager det 10 dage at slippe ud af oxyen, og derefter kan jeg regulere humøret med Dolol - uroen kommer nok til at sidde lidt længere end de fysiske abstinenser.

Har også et skema for Dolol'en, når jeg er ude af oxy - altid ned i dosis, aldrig op, og bliver det for stramt, så en enkelt dag mere på samme dosis.

Jeg tror jeg slipper ret billigt på denne måde, men nu har jeg også været hooket meget kortere tid end de fleste - jeg kan slet ikke forestille mig at skulle ud af et årelangt forbrug, og så endda hvis man skulle døje med smerter samtidig.

Rent mentalt kan jeg ikke sige helt farvel - i hvert fald ikke midt i det forløb her, så har sat mig en regel, der hedder INGEN morfika af nogen art på aftener før hverdage - ikke så meget som en Kodimagnyl. Sådan kørte det rigtig godt i et års tid, det må jeg tilbage til igen. 1-2 dage på, 5 dage af - så tror jeg kroppen har tid nok til at normalisere sig inden næste omgang, så man undgår massiv tolerans (skal den helt undgås, skal intervallerne nok være længere) - men i hvert fald burde jeg igen kunne undgå uro, svedeture, restless legs osv. i hverdagen.

Hvordan lyder den plan, er der nogen der har tilføjelser eller ændringer?

Jeg vil KRAFTIGT fraråde dig at begynde at køre 2 dage on 5 dage off. Det er den sikre vej til et misbrug igen. Du skulle være den første jeg nogensinde har møde hvis du præstere det, efter du har trappet dig ud. Pas nu på dig selv :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil KRAFTIGT fraråde dig at begynde at køre 2 dage on 5 dage off. Det er den sikre vej til et misbrug igen. Du skulle være den første jeg nogensinde har møde hvis du præstere det, efter du har trappet dig ud. Pas nu på dig selv :)

Det er lidt sådan en idéel situation man ønsker sig kan eksistere, så man kan nyde sit drug uden tolerans og få fuld effekt. Men jeg synes jeg (de gange jeg har prøvet modellen med Dolol) lynhurtigt savner det de dage jeg skal undvære og prøver manisk at planlægge al aktivitet efter de dage jeg tager noget så det kommer til at styre mit skema og min hverdag. Men jeg synes dog du skal give det et shot og se om du kan få det til at fungere. Pludselig sidder man bare og er tilbage i "rillen" og snupper dem hver dag igen.

Junior medlem

Hmmm, ja det kan egentlig godt være, at det er for naivt af mig at tro, at det kan lade sig gøre at tage det med så jævne mellemrum, uden at falde i igen. Det, du skriver, Søvnigt Sind, om at man planlægger sit liv efter de dage, man skal være på det, kan jeg faktisk lidt for godt genkende - sådan var det den sidste tid, hvor jeg kun holdte det til weekenden, og det er sgu lidt sølle hvis det skal være den primære glæde i ens liv :o/ Måske skal jeg bare holde en lang pause uden at planlægge hvornår den næste gang skal være. Har en kammerat, der stoppede med det på den måde efter et ikke alt for omfattende forbrug, og han sagde, at efter nogle uger, var "cravingen" væk - og det, der stod kraftigst i hans erindring var det kontroltab han havde oplevet, og med det i tankerne, gad han ikke at bevæge sig ud i det igen. Nu er det ikke super let at finde, i hvert fald hvor jeg bor, har kun en kontakt, og han får det af lægen hver 3. uge - og alt han ikke selv skal bruge er væk med det samme, så hvis bare jeg lader være med at købe noget nyt, så giver det næsten sig selv, så er man "tvunget" til en pause - det er nok meget heldigt, lige i min situation :O)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]