Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 16:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej Psychedelia! :)

Jeg har i lang tid efterhånden benyttet mig af jeres side, hvilket jeg har haft meget gavn af, og er blevet klogere på en masse ting.
Da jeg for første gang d. 25/2-2014 prøvede psilocybin svampe, valgte jeg i dag at oprette en bruger herinde, så jeg (forhåbentlig) kan engagere mig mere.

Jeg havde længe gået med tanken om at prøve psykedeliske stoffer, og da jeg endelig fik anskaffet mig nogle svampe (og i øvrigt følte mig godt tilpas og helt klar til det), valgte jeg at begive mig ud i det den angivne dato.
Jeg gjorde det ved middagstid, og havde ikke indtaget føde i ca. 16 timer.

Da jeg har læst en hel del om hvordan svampe virker, og hvor forskelligt vi hver især reagerer på dem, valgte jeg derfor en forsigtig dosis på ét gram tørrede Psilocybe Cubensis.
Jeg tyggede svampene godt og grundigt inden jeg slugte dem, og derefter var det bare med at vente :) Jeg var enormt spændt på at føle virkningen.

Der gik vel hvad der svarer til en god halv time, før jeg følte de første effekter.
Jeg sad og hørte noget musik og hyggede mig med det, alt imens jeg kunne mærke en mild "stenet effekt" - lidt ligesom jeg normalt får, når jeg har taget et par sug af en joint.
Denne følelse var meget behagelig.

Da der var gået lidt over en time, og effekten var forøget en anelse, gik jeg rundt på mit kollegieværelse for at mærke, hvordan det ville være.
Jeg kunne tydeligt mærke, hvordan min balance ikke var helt så god, som den ellers er i ædru tilstand.

Jeg satte mig ned igen, og læste lidt på nettet imens jeg nød at lytte til musik. Jeg lagde mærke til, hvordan det blev sværere og sværere at læse sætninger, da det var som om, at de flød sammen og blev sløret.
Dette blev jeg lidt svimmel af, så jeg lagde mig i min seng, for at slappe lidt af. Da jeg lå der, kiggede jeg op på min Pink Floyd-plakat, som har deres logo i midten, hvilket er omringet af en masse mindre selvstændige billeder.
Jeg synes at kunne ane et slags hvidt skær rundt om plakaten, og hvis jeg koncentrerede mig om ét af de små billeder, synes jeg at kunne fornemme at det bulede ind og ud, hvilket var sjovt at observere :) Jeg er dog ikke sikker på, om svampene som sådan var skyld i det, eller om det bare var placebo, da det var i en mild grad.

Rusen holdt sig på dette niveau i 3-4 timer, hvorefter jeg begyndt at mærke den mere i maven. Jeg kan huske, at jeg havde en yderst behagelig følelse i kroppen - lidt ligesom at have sommerfugle i maven grundet spændthed.
Sådan havde jeg det i et godt stykke tid, og hyggede mig meget på det tidspunkt :)

Denne førstegangsoplevelse var slet ikke hvad jeg havde forventet, da jeg mange steder har læst, at 1 gram svampe er en fin dosis den første gang, og at denne dosis rent faktisk kan blive ret voldsom for visse personer!
Jeg havde lidt kvalme på visse tidspunkter, men det var heldigvis ikke så galt.

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaring med 1 gram tørrede Psilocybe Cubensis (eller en anden slags for den sags skyld), og hvordan I har oplevet effekten af denne mængde?
Evt. om I har prøvet at eksperimentere med denne mængde henholdsvis i te, juice og spist dem som de er, og om der har været stor forskel på effekten? :)

Tak fordi I gad læse mit indlæg!

"They lie about marijuana. Tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie! When you're high, you can do everything you normally do just as well – you just realize that it's not worth the fucking effort. There is a difference."
- Bill Hicks

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Personligt får jeg ikke den vilde virkning ved 1 gram, men det er bestemt en god begynder-dosis. Hvis man alligevel ikke var helt klar på den psykedeliske oplevelse, kan 3-4 timer (som opleves som meget længere) hurtigt blive uoverskueligt. Se det som en tur i soppe-bassinet, inden du springer ud fra vipperne. Første gang spiste jeg selv 2 gram i chokolade, og jeg blev sendt godt og grundigt på rejse. Det var jeg heldigvis også klar på, og det var også en fantastisk dag.

Og velkommen som bruger på forummet :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Hej og velkommen til! Det er rigtig godt at høre at du har startet småt ud og mærket hvad svampe gør ved dig uden at gå overbords. Jeg kender flere som ikke havde den respekt for dem og den dag i dag har de ikke mod på at mærke magien længere da svampene rykkede dem en tur rundt i manegen som straf. Man kan jo altid spise lidt flere næste gang. :)

Jeg har aldrig spist 1 gram cubensis. Jeg har spist 1 gram Spids Nøgenhat og det var en ok sjov oplevelse, men det kan på ingen måde måle sig med når jeg spiser 2.5g SN, som egentlig er min standard portion nu til dags. Det skal dog siges at det har taget en del tid at komme derop, så fortsæt endelig den gode stil og lær svampene at kende inden du begynder at opgradere mængden.

I begyndelsen spiste jeg dem, da jeg syntes det var en del af oplevelsen. Men nu hakker jeg dem bare i småstykker og kommer dem i te. Det smager bedre og virker lidt hurtigere. :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du intet havde spist i 16 timer, så er dit fordøjelsessystem i dvale, og bliver sandsynligvis ikke aktiveret af 1 gram tørrede svampe. Så de har sikkert bare ligget i din mave oger blevet nedbrudt, eller du har kun optaget meget lidt af dem over længere tid. Når man skal spise svampe (eller cannabis) er det bedst at have en tom, men ikke inaktiv, mave. Dvs. at du har spist lidt 3-5 timer inden.
Jeg er en af dem for hvem 1 gram cubensis kan virke ret kraftigt i perioder.

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for jeres svar, det er rart at få lidt feedback :)
Som I selv skriver, så startede jeg netop stille ud, da jeg kunne forestille mig, at det ville være ret så ubehageligt, med et alt for voldsomt trip som begynder!

Hvis du intet havde spist i 16 timer, så er dit fordøjelsessystem i dvale, og bliver sandsynligvis ikke aktiveret af 1 gram tørrede svampe. Så de har sikkert bare ligget i din mave oger blevet nedbrudt, eller du har kun optaget meget lidt af dem over længere tid. Når man skal spise svampe (eller cannabis) er det bedst at have en tom, men ikke inaktiv, mave. Dvs. at du har spist lidt 3-5 timer inden.
Jeg er en af dem for hvem 1 gram cubensis kan virke ret kraftigt i perioder.

Mr.Cookie - det var jeg godt nok ikke klar over :o Måske jeg næste gang skal forsøge mig med samme dosis, dog uden at have fastet i SÅ lang tid.
Helt klart noget jeg vil tage til mig :)

"They lie about marijuana. Tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie! When you're high, you can do everything you normally do just as well – you just realize that it's not worth the fucking effort. There is a difference."
- Bill Hicks

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]