Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 09:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psychonauter.

Jeg har gjort mig mange erfaringer med svampe, og indtil nu har jeg altid foretrukket at drikke det som te.
Som jeg har forstået det, virker svampe-te, fordi citronsaften trækker blåsyren ud af svampene ved en bestemt temperatur, som bliver opnået mens teen køler ned.
Derfor tænker jeg, om det ikke vil virke bedre simpelthen kun at varme citronsaften op (således at den ikke er fortyndet), smide svampene i og lade saften køle ned, for så derefter at smide den i drikkevaren? Og har man overhovedet brug for at varme citronsaften op, eller kan citronsaften trække blåsyren ud bare ved at lade svampene ligge i den i nogle timer/natten over?

Det er forresten friske svampe jeg har med at gøre. Jeg ved ikke om det er en fordel eller en ulempe?

Jeg spørger fordi jeg gerne vil lave en kold svampe-drik som jeg kan tage med mig (på planetariet!), og havde tænkt mig at blande svampe-citronsaften med sukker og vand, og dermed skabe svampe-lemonade!

Hvis der er andre forslag til kolde svampe-drikke, vil jeg selvfølgelig også meget gerne høre dem! :D

Medlem
Brugeravatar

Har gået og tænk på præcis det samme, så følger lige spændt med her :)
Har prøvet at lave en svampe kaffe, - no go! hehe.

Junior medlem

Jeg har hørt om folk have gode erfaringer med svampe-kaffe, men hvor de simpelthen også drikker de knuste svampe. Nej tak!

Uanset hvad har jeg tænkt mig at give metoden et forsøg på torsdag, og kan så vende tilbage med mine erfaringer :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Du kan måske blende svampene sammen med citronsaft og derefter filtrere "svampe massen" gennem et kaffefilter, for derefter at blande koncentratet med med sukker osv. ved dog ikke hvor meget af psilocybinen/psilocinen der sidder tilbage i selve svampe massen.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem

Har også blended dem, og hældt massen ned i nogle glas og derefter varm citronsaft over, og har så ladet det trække til det er koldt. Lige nu står det og drypper gennem kaffe-filtre. Ved ikke helt hvad jeg skal gøre med massen, men regner med at tørre den i en ovn, muligvis? Hvis jeg kan få det tilstrækkeligt tørt kunne det være interessant at lave noget chokolade med det :)

Dedikeret medlem

kan massen ikke presses tør evt i en si, salatslynge eller lignende? inden den ryger i ovnen?

Junior medlem

Det er jeg i gang med lige nu. Jeg bor et sted med fælles køkken, så lader den stå i en si og dryppe af, indtil jeg kan bruge ovnen engang i nat, når folk sover :)

Dedikeret medlem

Det er jeg i gang med lige nu. Jeg bor et sted med fælles køkken, så lader den stå i en si og dryppe af, indtil jeg kan bruge ovnen engang i nat, når folk sover :)

haha go stil! :-)
:rocking:
del evt svampe massen op i mindre bunker eller findel det helt på en bradepande og tør det ved 50-70 grader..
nu spørger jeg lige: hvorfor laver du ikk bare svampe-the og lader den køle ned inden du tager afsted? :-)
-er det for at udvide repertoiret?
:peace:

Junior medlem

Som jeg har forstået det, virker svampe-te, fordi citronsaften trækker blåsyren ud af svampene ved en bestemt temperatur, som bliver opnået mens teen køler ned.

...

Jeg spørger fordi jeg gerne vil lave en kold svampe-drik som jeg kan tage med mig (på planetariet!), og havde tænkt mig at blande svampe-citronsaften med sukker og vand, og dermed skabe svampe-lemonade!

Der er ikke blåsyre i spids nøgenhat (ej heller cubensis). Det du er interesseret i er psilocybin (og psilocin). Psilocybin er opløseligt i vand og mere opløseligt jo varmere vandet er. Derfor kan man lave the af det. Nogle mener at c-vitaminer forbedrer trippet, andre at citronsyren omdanner psilocinen til saltform og gør den mere opløselig i vand. Jeg har flere gange lavet the både med og uden citron og har ikke mærket nogen særlig forskel.

Jeg tror du risikerer at nedbryde psilocybinen hvis du putter svampene i ovnen, i hvert fald er folk normalt meget forsigtige med at udsætte svampene for lys og varme når de tørrer dem. Hvis du gerne vil have en kold svampe-drik vil jeg foreslå dig at lave svampethe, som du jo kender, og bare køle det ned.

Alternativt kan du jo bare spise svampene som de er.

Junior medlem

Ja, det var mig der lige havde fået fejloversat psilocybin til blåsyre.

At tørre svampe i ovnen er intet problem - så længe man holder temperaturen under 65 grader. Jeg holder den dog lidt under, bare for at være på den sikre side. Jeg ved dog ikke hvor meget jeg egentlig får ud af det, det er tydeligt at al farven har forladt min svampe "mush" - som jo så boder godt for min lemonade :)

Der går mange rygter om, at man kan omdanne psilocybin til psilocin ved at lade svampene trække i syre med en pH-værdi på højst 4, men jeg har ikke set nogle beviser på det. Fordelen skulle jo så være, at kroppen ikke selv skulle gøre det, og man dermed kunne blive ramt hårdere fra starten af. Hvis der er nogen der har nogen erfaringer med dette må I meget gerne dele! :)

Junior medlem

nu spørger jeg lige: hvorfor laver du ikk bare svampe-the og lader den køle ned inden du tager afsted? :-)

Det er mest fordi jeg synes kold te smager dårligt, ikke kun når det er svampe-te, men kold te generelt (med undtagelse af iste, selvfølgelig).

Jeg endte med at blande svampe-citronsaften med danskvand, og har dermed skabt svampe-sodavand. Har prøvesmagt, og det smager faktisk slet ikke slemt - en citrus-sodavand, med et kraftigt hint af fungi.

Jeg har besluttet mig for at kalde bryggen for Regnbue-brus. Det bliver det nye store!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
(på planetariet!)

Ballsy move! Jeg droemmer selv om at trippe til en af deres forestillinger, men svampe ville nok vaere en smule for meget til mig.Jeg haaber ikke du ender med at skyde straaler af regnbuebrus ud over de stakkels tilskuere der har koebt billet til raekkerne foran dig.

Men hvis det virker, saa lyder det klart som en god maade at forberede svampene paa. Det kunne vaere spaendende at vide noget om holdbarheden.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem

Det er mest fordi jeg synes kold te smager dårligt, ikke kun når det er svampe-te, men kold te generelt (med undtagelse af iste, selvfølgelig).

Jeg endte med at blande svampe-citronsaften med danskvand, og har dermed skabt svampe-sodavand. Har prøvesmagt, og det smager faktisk slet ikke slemt - en citrus-sodavand, med et kraftigt hint af fungi.

Jeg har besluttet mig for at kalde bryggen for Regnbue-brus. Det bliver det nye store!

^hva er dosen? og hva sort er det? :-)

Dedikeret medlem

Mig bekendt er den eneste grund til at tilsætte citronsyre, at omdanne psilocybin til psilocin. Altså at fjerne phosphat gruppen fra psilocybinmolekylet, hvilket alligevel sker i kroppen. Forskellen er at effekten indtræder noget hurtigere og uden nævneværdigt come-up.
I hvert fald i min erfaring kan der snildt gå på den gode side af en time, før det tager fat - hvorimod med en the med godt med citron i, tager det maks 15 - 20 min før man er et helt andet sted. :)

Ulempen er, at psilocin er langt mere ustabilt end psilocybin, det skal derfor kun gøre umiddelbart inden indtagelse. Jeg plejer at tilsætte en god sjat citronsaft (eller "das autocitron") efter jeg har kogt the på svampene (når vandet koger er der ingen ilt = minimal oxidation).

Junior medlem

^hva er dosen? og hva sort er det? :-)

Arten er McKennaii, valgt fordi jeg godt kan lide mine trips så visuelle som muligt - og da særligt på planetariet!
Dosen er 100 gram friske, fordelt i 4 halvliters flasker. Så kan vi dele det op, og se hvad der sker inden vi kaster os over næste flaske :)

Junior medlem

Resultat: Det virkede! Jeg kan forestille mig, at jeg måske ikke har fået den fulde effekt, men det er svært at sige når jeg ikke har prøvet disse svampe specifikt før.

Protip: Det er utrolig uoverskueligt at trippe på planetariet. Men det er fedt at være inde i deres store sal og se på gobler og delfiner der boltrer sig på et 1000 kvadratmeter lærred. Omend jeg ikke forstår appellen for folk der ikke er på psykedaler.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det lyder som en fed ting at kigge på imens man tripper. :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Haha fedt man, har også leget med tanke om at kombinere planetariet med svampe.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]