Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 13:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vordingborg
Hej Alle

Læææænge siden sidst, men har bestem fulgt med fra sidelinen, da dette er en yderst informativ side angående alt inden for rusens verden.

Og dette spørgsmål er sikkert stillet før men kan ikke finde det.

Jeg kommer til at mangle en del dage før jeg kan hente min dosis af oxycontin, jeg er smerte patient og er ikke egentlig hook på at skulle i nogen rus, men jeg vil ikke have abstinenser ogyderligere kunne det jo være jeg på den måde kunne få udskiftet oxyerne med et mindre afhængigheds skabende stof.
Igennem en årrække har jeg ganske naturlig opbygget en tolerance, og er derfor rimelig højt oppe i oxy doser og ville egentlig gerne lidt ned, har fået skaffet mig en pakke af 50 stk 0.04 mg. Men nu er det jeg vil vide et par ting og jeg ved vi har en del kloge mennesker herinde som måske kunne råde mig lidt.
Mine spørgsmål er:

1. Hvor længe skal der gå før jeg skifter fra oxy'erne over på temgesic, mere så ikke den modvirker de sidste rester af oxyem oh jeg så får abstinenser, for det er min største skræk.

2. Hvad er omregnings skemaet i styrken på Ocy pg styrken i Temgesic ( Hvad svare 0,04 mg i morfin)

3, Jeg mener at have fået afvide at der ikke er naxolon i Temgesic og at dette kun er tilført Subutex og Subzone (lidt lige som antabus til alkohol misbrug)

4. Jeg er oppe i ca 240 mg Oxycontin x 2 daglig (hver 12 time) Ja har været kronisk smerte patient i 20 år så der er oparbejdet en hvis tolerance. Men hvad ville det ca svare til i Temgesic, sådan at jeg ikke mærker de store ubehag når oxy'en er ude af kroppen?

5. Og sidst men ikke mindst, hvad ville give den bedste effektat sniffe det eller lægge dem under tungen?

På Forhånd tak.
Med Venlig Hilsen DaEwilWitch

Dedikeret medlem

hej DEW!
1. det ville vœre smart at aftale med lœge/smertecenteret.. men jeg vil mene at du ska vœre abstinent fra oxy før du skifter!

2.der er en del forskellige skemaer med varierende styrke, så det ka jeg ikk sige med sikkerhed.. her et link til en eq.-tabel: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Equianalgesic -men IMO bør du ikk regne 2*240oxy om til morfin og så til bupe, find hellere en korrekt dosis du ka vœre funktionel på !

3.korrekt! :-)

4. imo ka bupe ikk dœkke smerten på samme måde som oxyen, men det er ikk negativt, hvis man vel og mœrke ka fungere/tilpasse sig dosen/virkningen..

5. *under tungen (subl.) virker MEGET lœngere, bedre mod smerter osv(!) end nasalt! (*IMO)

god weekend
MVH STOPTHEWARONDRUGS

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Du skal have det ene stof ud af kroppen før du kan vide dig sikker på effekten af det andet stof.
Når jeg mener ud af kroppen, så er det selvfølgelig ikke i pis prøven der skal være ren, men rettere at du mærker abstinenser til stoffet (oxy) før du begynder at bruger temgesic.

Junior medlem
Brugeravatar

Takker for dit svar rootmood

Jamen abstinens symp. dem er jeg om ingen anden bekendt med. Det tager ca 14-15 timer fra sidste indtagelse af Oxy'er til de sætter ind, snot næse, total uro i kroppen ubehag. kvalme og svedeture.
Det sjove ved det hele er at jeg har en masse diazepam, nogle jeg får sammen med oxy'erne så muklerne slapper af og højere smertelindring opnåes for mit vedkommende- Men skal jeg bare have en smule ro fra abstinenser, skal jeg på på 5-6 stk 5 mg diazepam (husk også her har jeg opbygget en tolerance med tiden) men roen vare højst 2 timer så er den gal igen og er bange for at od'e på dem. Og de er i sig selv ikke smertelindrende, kun afslappende.
Mit alternativ ville så være det "sorte" markede, men vil helst ikke ind i den cirkel, der har jeg været og det har jeg lagt bag mig.
MVH
Witch

Junior medlem
Brugeravatar

Andre der har erfaring med ovenstående? Kunne være rart at høre fra andre der har prøvet et skift fra et morfin præparat til Temgesic.
MVH
DaWitch

Insane psychedelia user!

For at være på den sikre side med hensyn til Precipitated withdrawal syndrome, så vent med at tage din buprenorphin til du er moderat abstinent.

Start så med 0,4mg Buprenorphin og øg dosen med 0,4mg, hver time, til du er dækket ind. Det er den eneste måde at gøre det på. Du kan eventuelt dosere højere end 0,4mg, det bør afhænge af din oxycodon dose.

Junior medlem
Brugeravatar

Kan det passe at jeg allerede nu har de berømte abstinessymp.!? tog de sidste kl 5 i morges, men tænker samtidig på det ikke var den samme høje dosis jeg tager normalt for det var de sidste jeg havde tilbage og det var ca. halvdelen af hvad jeg i normalen indtager har så taget et på diazepam oveni for at reducere ubehaget ved ikke at være fuldt døkket og har derfor slappet en del af, og ja kender faren bag opi og benzo sammen, har som sagt fået dette i en del år pga. kroniske smerter så har en god tolerance og ved hvor grænsen går, det jeg er usikker på er om det allerede er sat ind, abstinenserne, dels fordi kroppen ikke var fyldt op med den dosis oxyer sen normalt er.
Næsen løber alt gør ondt selv fingerne når jeg skal skrive (gode tegn) fryse ture/svedeture i et væk, madlede og ja uro og ubehag kendetegn på abstinenser hos mig.
Jeg er vandt til 249-300 mg oxyer x 2 så tolerance er hæj.
Og undskyld jeg spørger, men har jer åben på pc ved siden af mig så jeg kan se eller skrive når, hvis og så vidre der sker noget.
Jeg er ikke en ørn til tal of har svært ved at fatte de omregninger, men vil forsøge mig frem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kan sagtens passe, hvis du kun har taget halv dosis vil jeg sige. Held og lykke!

Junior medlem
Brugeravatar

Har nu taget her kl- 20-15 0.04 mg's temgesic så ska nok lade høre fra mig. Igennem forløbet hvis det har nogens interesse.
DaWitch

Junior medlem
Brugeravatar

p.s rettelse taget 4 x 0.04 mg temgesic

Junior medlem
Brugeravatar

Kors i R.... havse glemt at de smagte så forbandet!

Junior medlem
Brugeravatar

Var inde på amrikamsk side, meget informativ skal nok finde linket, hvor en havde prøvet ja alverdens ting inden for diverse drugs. Han havde lavet en om Subzone og hvor længe man skal gå efter diverse indtag af opi. Og hans råd var at lytte til ens krop. man var ikke i tvivl om hvornår abstinenserne er sat ind, nogen går kun 10 timer andre 12 og andre igen 24, men ofte behøver hardcore brugere som jeg det tidligere end andre så det har beoliget mig en hel del.
Her linket...: http://wiki.answers.com/Q/How_long_do_y ... opiate_use

Junior medlem
Brugeravatar

Vågnede her før midnat og så var jeg ikke i tvivl har nu taget lidt mere temgisic og 2 diazepam for at slappe lidt af for det var slemt da jeg vågnede.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]