Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 23:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej jeg skriver fordi jeg håber der virkelig er nogle der kan hjælpe mig, Jeg har i en længere periode haft det underligt i kroppen og psysisk, og jeg ville hører om det kan være fordi jeg for 3 måneder siden var til en morgenfest hvor jeg havde taget en masse amfetamin i løbet af natten, så fik vi noget mdma, og jeg fik det vildeste badtrip. hvor jeg følte alle personerne til festen var imod mig, og nærmest var ja dæmoner, jeg hallusionerede meget, og så mønstre i køkkenbordene, og når jeg kiggede de andre i øjnene var det som at de var helt sorte, det varede 30 min, og så fik jeg den vildeste kærlighedsfølelse, men havde det dog stadig dårligt en masse dage efter, men nu kommer vi til sagens kerne, for så nogle uger efter, havde jeg taget noget amf om torsdagen, og ikk sovet så meget, og fredag aften der sniffede jeg ca 2 gram amf, og havde en sjov sjov bytur, indtil kl 02. hvor der var en fremmede der gav mig en shot, og så følte jeg alt vendte tilbage fra den morgenfest, med alle var imod mig, og var bange for der var noget i den shot jeg fik. jeg blev rastløs og rendte rundt i byen og var bange for alle, fandt dog en jeg stolede på, og han gik lidt rundt med mig udenfor, lidt senere på aften gik jeg hjem med ham vennen jeg havde købt amfen af som var helt vildt hvidt og lugtede kraftigt, vi mødte så en bil med 3 unge i, og jeg fik så meget noia på og troede det var en sammensværgelse og de ville dræbe mig, og ham min ven var med til det, så jeg valgte at løbe hele vejen ud til den anden ende af byen fordi jeg var så bange så bange, og følte jeg måtte gemme mig bag alle biler for de kunne dukke op når som helst, jeg løb så ud til min bedste ven, og lå lidt på sofaen, men det var som om vægene faldt ned over mig, og jeg gik rundt i stuen fordi mine ben var rastløse,. og var bange for mit hjerte ville gå i stå hele tiden, jeg følte billederne kiggede på mig med onde øjne, jeg ringede så til min søster og fortalte jeg var så bange og jeg ahvde taget noget amf, og var bange for at have fået noget i min shot. hun hentede mig, og vi kom hjem til hende, men det stoppede ikke, det blev værre og værre, var selv bange for hun ville komme noget i mit vand glas, min mor kom og kørte mig på hospitalet, og så lå derude noget tid, og jeg fik så besøg af en god kammerat, der havde en juice med, da jeg drak af den , vendte alt tilbage, og prøvede at overbevise sygeplejersken om min ven havde dopet mig i juicen, aldrig har jeg været så bange, troede alle var imod mig, både min far min ven, sygeplejersken alle, mit spørgsmål til jer er så nu, jeg har det stadig underligt, jeg får det mærkeligt når jeg drikker af et glas jeg ikk selv har hælt op, selvom jeg er sammen med mine bedste venner, tror jeg de kunne finde på at komme noget i, er bange for det vender tilbage hele tiden, og det er 3 måneder siden nu, kan nogle fortælle mig hvad det kan være der er sket, om jeg har en dårlig psyke, om det var noget fra den aften hvor jeg bare hele tiden tænker tilbage, ? jeg har også koncentrations besvær, og jeg er bange hele tiden for jeg får den følelse tilbage, nogle gange ligger jeg bar og vente rpå følelsen kommer hvis jeg har drukket noget vand, jeg er normalt en meget glad fodbold dreng, men det virkelig irriterende det der, hjælp!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Lyder som en ordenligt omgang angst! Jeg ville søge læge. By the way tror jeg kan tælle et eller to punktummer i dit indlæg.. take a breath dude. Søg læge.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er det egentlig ikke rimelig normalt at få følgelsesvanvid og paranoia af at være nøgen i flere døgn af gangen? Udover det, så har amfetamin heller ikke ligefrem en angstdæmpende virkning - tværtimod.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem

Er det egentlig ikke rimelig normalt at få følgelsesvanvid og paranoia af at være nøgen i flere døgn af gangen?(...).

''Jo, det er rimeligt normalt :roll: , men det er værre hvis du er vågen flere døgn af gangen.'' :D :offtopic: Sorry

Junior medlem

hva mener du med nøgen? ja har også overvejet læge, da jeg også har mange underlige drømme, og jeg knapt nok kan gå i mit eget køleskab uden at tro der har været nogle at putte noget i det, men jeg vil gerne have svar hvordan det er opstået, er det angst for at det vender tilbage hele tiden, eller er det fordi jeg tror nogle har puttet noget i min shot den aften at jeg hele tiden tænker på det, eller kan det bare være amfetaminen der bare ligepludselig ramte der kl 02-00 i byen med et bad trip. og hvis det var noget i shoten , hva kan det så være jeg har fået der kan give så langvarig mën?

Junior medlem

og ham min ven der var der den dag på hospitalet, har svært ved at være i rum med ham nogle gange, selvom han slet ikk var i byen den dag det skete. selvom jeg elsker ham, da jeg stadig er forvirret over hvad der skete den dag hvor det hele begyndte. man akn da ik sniffe amf, og have det sjovt, og så 2 timer efter så få det så underligt, jeg vil bare gerne vide om det er psykisk efter den shot, at jeg bare bildte mig ind at der var noget i, og om man så kan få det dårligt fordi man forestiller sig ting.

Medlem

man akn da ik sniffe amf, og have det sjovt, og så 2 timer efter så få det så underligt, jeg vil bare gerne vide om det er psykisk efter den shot, at jeg bare bildte mig ind at der var noget i, og om man så kan få det dårligt fordi man forestiller sig ting.

Jeg kan fandme love dig for at amfetaminen kan have gjort det - det har potentiale til at være et ualmindeligt ulækkert stof, der sagtens kan forårsage psykoser, paranoid tankegang og angst i uheldige brugere.

Det lyder som en anden har været inde på at du har udviklet noget angst fra din negative reaktion på amfetaminen. Er det blevet bedre i løbet af de 3 måneder der er gået? Derudover lyder det som om du på en måde har udviklet angst overfor angsten - at du er blevet bange for at blive bange. Den form for angst er selvforstærkende og kan være svær at få op med roden.

Søg læge, fortæl om din angst, få eventuelt en henvisning til en psykolog - og så tror jeg du må se i øjnene at du aldrig skal tage amfetamin mere.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hahaha, der skulle selvfølgelig stå vågen. HVorfor fanden skrev jeg nøgen?

TS Hvordan ser kost, motion osv ud? Når man spiser sundt og ordentligt så kommer man sig ofte meget hurtigere. Det kan godt være ud har kørt meget på og kroppen derfor ikke er helt kommet sig endnu.

Dog søg læge hvis det ikke snart bliver bedre!

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

det var en meget hjælpende kommentar, så selvom jeg har taget amf hele natten, og så ikk taget noget i nogle timer, så kan det godt lige pludselig ramme , og bare blive 3 måneder, du har meget ret i at jeg er bange for at blive bange, jeg siger hele tiden til mig selv, han vil mig godt, også selvom det er min roomie, og prøver hele tiden at overbevise mig selv om at jeg kan stole på de forskellige og de ikk vil mig noget ondt, men det positive er at jeg godt kan sige til mig selv at du ved der ikk er nogen der er efter dig, og så tro på det, men jeg har været ude for 2-3 episoder hvor jeg har fået noget der har gjort mig mærkelig, den ene gang i byen fik jeg afvide jeg tog coke, men så var der en der havde givet mig ketamin, og jeg fik en meget mærkelig oplevelse, dog ikk med følge mën efter, var frisk igen dagen efter, men kan alle de episoder med ketaen og morgenfesten hvor jeg fik en oplevelse af emma jeg aldrig havde prøvet før, kan de oplevelser have noget at gøre med jeg bare pludselig udvikler angst midt i en bytur fordi jeg får en shot hvor jeg måske tænker tilbage på alle de gange hvor jeg så har fået noget der ikk var det jeg troede?? jeg rører aldrig amf eller emma mer, vil bare gerne glemme det hele og blive NORMAL igen . hehe,

Junior medlem

jeg laver ikk rigtig noget i min hverdag efter den oplevelse, har ingen energi haft, kun når jeg skulle til fodbold. spiller bold 2-3 gange om ugen, jeg spiser rimelig usundt, ville det hjælpe hvis jeg spiser sundt og dyrker motion hver dag? komemt sig, efter 3 måneder, kan der gå så lang tid hvor du har de tanker jeg har?

Junior medlem

nogle gange tager jeg også mig selv i at kigge rundt i stuen for at se om ting ændre sig i lokalet, lidt underligt sys jeg, det er blevet lidt bedre, men ikk meget, og har også lidt synsbesvær, har alt det noget med stofferne at gøre?

Dedikeret medlem

Det har det meget muligt. Er du klar over, at det er hårde stoffer du render rundt og har taget og at disse kan have negative bivirkninger?

Junior medlem

okay,, bare iorden, jeg har taget stoffer sådan lidt siden jeg var 18, men kun kokain , og har aldrig været noget. men efter jeg fik det der kraftige amf tre weekender i træk og lidt emma blandet, der skete alt det her, så har lært min lektie, håber bare det snart er over med alle de tankeforstyrelser og jeg bare kan leve normalt igen

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, få 500g grove grønsager, 75g fuldkorn, 20g kostfibre og motioner. Du vil blive overrasket over hvor meget hurtigere en recovery periode går med en sund og modstandsddygtig krop, for slet ikke at tale om de utallige positive virkninger på psyken.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

okay, håber det virker, for vil helt sikkert dyrke sindsyg med motion så, og prøve at spise sundt. men kunne også være man skulle fortælle lægen om sin angst? men er det noget der godt kan gå væk af sig selv ligepludselig. ?

Medlem

Uden og være læge, lyder det for mig som om du skal have professionel hjælp, i form af læge.

Kan lægge genkende til en masse af det du skriver,da jeg har været vidne til mange af mine kammerater og bekendte er blevet mere eller mindre, undskyld sproget. Blæst i hovedet. Skal ikke kunne sige om det er stofferne, men det alle har tilfældes jeg kender med forskellige angst og psykiske mén, er stoffer. Så pas på dig selv dude.

Heller en gang for meget til lægen end for lidt, de har tavshedspligt.

De kan ihvertfald hjælpe dig med garanti. :life:

Medlem

Uden og være læge, lyder det for mig som om du skal have professionel hjælp, i form af læge.

Kan lægge genkende til en masse af det du skriver,da jeg har været vidne til mange af mine kammerater og bekendte er blevet mere eller mindre, undskyld sproget. Blæst i hovedet. Skal ikke kunne sige om det er stofferne, men det alle har tilfældes jeg kender med forskellige angst og psykiske mén, er stoffer. Så pas på dig selv dude.

Heller en gang for meget til lægen end for lidt, de har tavshedspligt.

De kan ihvertfald hjælpe dig med garanti. :life:

har f.eks en bekendt, der er 100 % sikker på han har lavet en af bil-modellerne fra ferrari - samt skrevet en af adele's sange ... soo beware of the evil. stay safe.

Junior medlem

jeg er glad for du skriver det, men så langt er jeg dog ikke ude som din ven. men jeg har heller ikk rigtig været i gang med noget, og bare set tv og tænkt på det, hjælper jo også hvis man kommer ud og oplever noget og er i gang, men sætter pris på du skriver det, jeg tager aldrig det lort igen. så skal nok passe på. jeg ville bare gerne have bekræftet at jeg var selvforskyldt pga de stoffer jeg tog, og det ikk var nogen der DOPEDE mig og ville mig ondt, men at det bare var stofferne der gjorde jeg fik noia på. for lige så snart jeg ved ingen vil mig ondt tror jeg at jeg kommer mig, men jeg går nok også til læge og snakker en ordentlig gang med ham, for at få det talt igennem og ligesom få det bearbejdet.

Junior medlem

Hey!

Jeg havde en lignene episode efter nytårsaften hvor jeg intog en stor mængde MDMA. Jeg søgte læge og psykiater hjælp.
Ked af at sige det, men jeg har først fået det bedre for 3-4 uger siden, så jeg har altså gået rundt med det her i 6 måneder!!
Du må bare være tålmodig og ligesom de andre siger, har sund mad, motion og ikke mindst positive tanker hjulpet mig rigtigt meget.

Hold ud, op på hesten igen som man siger. Man kan komme ud af det hvis man vil.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]