Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 08:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg har taget en del svampe trips af forskellige styrker og med forskellige arter. De fleste gange har det været cubensis. Hvis jeg tænker tilbage på mine trips, slår det mig, at intensiteten af mine trips faktisk ikke har været proportionel med den indtagede mængde. Jeg har oplevet virkelig intense trips på relativt lave doser og jeg har flere gange spist + 8 g. tørret cubensis uden anden effekt end lidt visuals og forvirring. Det skal nævnes, at jeg tripper med lange pauser imellem, så tolerance burde ikke være forklaringen. Min egen teori er, at set og setting simpelthen betyder langt mere end jeg troede, men der kan selvfølgelig også være andre ting der spiller ind. Min "statistik" er ikke lavet på ti trips, men så mange at jeg ikke selv har tal på det længere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Kender det godt med at trippet kan variere meget. Har før taget hvad jeg troede ville blive en mikrodosis (en halv svamp eller så) og fået et fint lille trip ud af det. Men har aldrig været oppe på høje doser uden at blive sparket helt ud på den anden side af det kendte univers. Men er generelt også et softhead når det kommer til psykedelika og opiater.

Medlem

Geografisk sted: Vatikanstaten
Hvad med indtag af mad osv?

Alt jeg skriver og tidligere har skrevet, er baseret på fantasi, eller mangel derpå, og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger er baseret på opdigtede scenarier, har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Plus varierende indhold af psilocybin/psilocin i de forskellige svampe.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Synes det lyder virkelig underligt at du skulle ha indtaget så meget som 8 g uden at få en virkning der sparkede dit ego væk.
Dyrker du selv dine svampe? var de ordentlig tørret?
Der er mange faktorer der spiller ind, men 8g burde om ikke andet slå dig ud.

Jeg har ikke selv lagt mærke til dette her, og dog.. Men har mistanke til at svampene ikke var ordentlig tørret, og derfor var fx. 4g. egentlig kun 2.5g.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har dyrket svampe i mange år, og mange af tripsne har været på "samme svamp", altså fra samme høst. Mine svampe er knastørre, jeg tørrer dem, og ekstra tørrer dem derefter i en box med affugter (jeg kan ikke huske hvad det hedder, men det kan købes i matas.) Det suger lige de sidste procent vand ud svampene, hvorved de bliver så tørre, at de kan pulveriseres i mellem fingrene.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du skal ikke fokusere så meget på det med de 8 gram, det var kun et enkelt eksempel. De fleste gange jeg har spist den mængde, har jeg været hinsides denne verden, men jeg kan huske i hvert fald tre gange, hvor store doser ikke har gjort mere, end 3 gram har gjort andre gange. Jeg har også oplevet at små doser har blæst mig langt mere omkuld end beregnet.

Insane psychedelia user!

Jeg kan sagtens nikke genkendende til hvad du siger. Jeg tror det har rigtigt meget at sige, hvilket 'mindset' jeg er inde i, i den pågældende periode. Altså om jeg har meget at tænke på. Om der er sket noget som der er behov for at få vendt yderligere. Måske nogle følelsesreaktioner som ikke er 'færdiggjorte' i og omkring tidsrummet for mit trip.

Så ja, set og setting er altafgørende for mig når jeg tripper. Jeg tror det er lidt forskelligt, hvor meget det påvirker mennesker. Jeg har i mange tilfælde oplevet at mine venner ikke har været lige så påvirkelige af fx steder vi opholdt os, som jeg.

Medlem

Alle svampe indeholder formodentlig ikke den samme mængde psilocybin, og det kan være du har været uheldig og taget lige præcis dem, der var mindre kraftige. Utroligt det kan svinge så meget, det synes jeg ikke er noget man ser blandt andre stoffer eller psychedelika. Kroppen er ikke altid som vi tror :-)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Min løsning på denne problemstilling har været at pulverisere de tørrede svampe, blande pulveret og derefter at indtage et "standardiseret" produkt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]