Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 22:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen!

Jeg står med en lille bødesag over hovedet, hvor jeg har benægtet, benægtet, benægtet. Præcis som I foreslog mig. Jeg var inde på stationen og tale med en betjent, jeg gav ham sådan set ingen information da jeg intet vidste om sagen, og han sagde at det bliver taget i retten, og jeg siger fair nok. Done deal. Dagen efter ringer betjenten så til mig, tidligt om morgenen, og spørger om han må få mine konto- og bankdetaljer. Jeg siger til ham at det synes jeg ikke umiddelbart at, hvortil han så siger "Det er i orden, så går jeg bare igennem SKAT og får en kendelse fra dem." Jeg svarer at det er helt fint, og siger farvel.

Men kan han gå igennem SKAT og få et kontouddrag i en bødesag? Jeg har læst rundt her i forummet, og diverse siger at det kan strisserne ikke.

Tak på forhånd for svar!

p.s. Desuden så er der intet inkriminerende eller betydeligt suspekt på mine udtog, men det er mere en princip sag.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Tror godt politiet kan få en kendelse til dine kontoudtog. Det er bare ikke vildt nemt for dem, så du gjorde det helt rigtige. Du får intet ud af at samarbejde anyways. Nu når du nægter, kan du være heldig at politimanden dropper sagen. Desuden spilder du hans tid og hjælper dermed ligesindede fra at blive snuppet i den offerløse kriminalitet.

Junior medlem

Ding ding ding ding ding!

Tak for svaret.

Medlem

Troede egentlig at det var væsentlig sværere for politiet at få fat i kontoudtog? Husker en herinde der fik konfiskeret noget Etizolam (mener jeg det var) hvor politiet måtte droppe sagen, i retten da der ikke var nok beviser, på trods af det var blevet købt via bankoverførsel e.l.

Men der er jo lige så stor sikkerhed for at betjenten har sagt det for at intimidere dig til at "indrømme". Det er jo trods alt hans job at straffe "folk som dig". ;-)

Junior medlem

Præcis, Ghetto, vdr. din sidste pointé. Han ville tale med kæreste pga. vi deler adresse, og det sagde hun at hun gerne lige ville sige at hun intet ved, men det stoppede ikke betjenten fra at indskyde (efter han spurgte om hendes telefonnummer) at ellers "må jeg jo opsøge hende." Han virker som nybagt polizia, og han pressede ikke spor på da jeg sagde at jeg ikke ville give ham adgang til min bankkonto - det har jeg tidligere oplevet at de lidt mere erfarne betjente ofte gør i lignende sager, i hvertfald ved folk jeg kender/har hørt om.

Medlem

Kan også forestille mig at det i de fleste tilfælde er ret nemt for dem at presse sig til den slags oplysninger, da mange vil føle sig presset af kommentarer som "Hvis du ikke indrømmer bliver det værst for dig selv", fordi de fleste har indtrykket af at politiet forsøger at hjælpe dem... :-(

Stodder
Brugeravatar

Der er godt nyt til dig i denne tråd:
viewtopic.php?f=73&t=30942

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vil du fortælle lidt om hvad de består du har bestilt? Det kunne være interessant at vide.

Junior medlem

De påstår at jeg har bestilt en lille mængde amfetamin.

Junior medlem

Og hvor påstår de, det er sendt fra? hvilket land?

Junior medlem

Det er ikke relevant, hr. tilmeldt-for-46-minutter-siden.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Billede

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jeg står i samme situation. Jeg har benægtet alt, da jeg selvfølgelig er uskyldig.
Men da jeg snakkede med dem over telefonen, sagde han at det ville være nemmere hvis jeg "bare" erkendte, da det så kun var en bødesag.
Pressede mig med ting som fængsel i op til 2 år osv osv, men jeg fortalte ham at vi måtte tage den i retten, og han modsvarede med alle de beviser de havde.
Jeg spurgte ind til de beviser, men det ville han ikke ud med.
Han kom til at lade slippe at de jo kunne se udtog fra amsterdam på mine kontoudtog og jeg modsvarede med at de ikke har adgang til sådanne i en bødesag, og det ville være underligt at det stod der, da jeg aldrig har bestilt noget.
Han efterfulgte med; jeg gider ikke mundhukkes med dig, vi ses i retten.
Det er åbenbart sådan de ordner folk der kender deres rettigheder?
Og det underlige er at det ikke er mit navn der står på den post han ville have mig til at indrømme. Teknisk set har jeg absolut intet med sagen at gøre, hverken betaling, afsending eller modtagelse.
alligevel ringer manden til mig på arbejde, og vi snakker i godt 20 minutter før han opgir.
Jeg har indtil videre ikke hørt mere, og det er ca 3 måneder siden.

så det jeg siger er, jeg tror IKKE de har adgang til det i en bødesag.

Junior medlem

Ja ok, den kunne måske tolkes.

Jeg går selv og venter på et udeblivet brev. Jeg er vist blevet scammet :(
Men grunden til jeg spørger er jo bare for at finde ud af, om nogle lande er mere sikre at få post fra i fremtiden ;)
Held og lykke i sagen

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Kan så bidrage med at de godt kan få adgang til ens konto-udtog i en bøde sag. Jeg var til afhøring i går, hvor betjenten viste mig en udskrift af mine konto-udtog for nogle måneder siden, i forbindelse med at de havde konfiskeret to breve med mit navn og adresse på. Det drejer sig om en mindre mængde brun heroin og coke som de har fundet.
Havde nægtet dem at få lov at se dem tidligere da de havde spurgt efter dem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
rolle - i min erfaring er Amsterdam et No-go land. Tyskland og UK har jeg hørt heller ikke er godt, men har ikke oplevet noget.
Tak for info KawN!

Junior medlem

Kan så bidrage med at de godt kan få adgang til ens konto-udtog i en bøde sag. Jeg var til afhøring i går, hvor betjenten viste mig en udskrift af mine konto-udtog for nogle måneder siden, i forbindelse med at de havde konfiskeret to breve med mit navn og adresse på. Det drejer sig om en mindre mængde brun heroin og coke som de har fundet.
Havde nægtet dem at få lov at se dem tidligere da de havde spurgt efter dem.

Æv.
Er du sikker på de ikke "bare" brugte de kontoudtog til at presse dig til at tilstå?
Peger de på kontooverførsel/visa eller på køb af bitcoins?

Køb af bitcoins på ens konto burde da ikke kunne bruges som bevis??

Håber vi kan få nogle jurakyndige ind over her.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Så længe personen du har købt drugs fra ikke har vedlagt en faktura hvor der står pris og vare, så kan de jo ikke bruge en overførelse på din konto som bevis.
Hvis du f.eks. køber bitcoins for 1000 kr. via bankoverførelse til en bitcoin dealer og derefter får overført bitcoin til din tegnebog på et darknetmarket, vil de ikke kunne bevise at du har brugt de 1000 kr til at købe drugs for. Hvis de fik opgivet den bitcoin adresse de 1000 kr er blevet overført til, vil de via blockchain.info se hvordan bitcoins er blevet flyttet rundt, men de vil aldrig kunne bevise at de er blevet brugt til at købe stoffer for.

Hvis det er kreditkort der er blevet brugt, vil de kunne se hvor pengene er blevet overført til. De vil kunne slå personen op og nogen ende med at havne på den side som du har købt fra. Hvis du kan finde noget inde på deres side som er lovligt, kan du kontakte ejerne af siden og få dem til at skrive en mail hvor de skriver at de ved et uheld har fået tilsendt xdrug som er ulovlig i Danmark og at de er meget ked af fejltagelsen.

Lige lidt off-topic:
Fik brev fra politiet i dag. Folk der kan huske at jeg blev banket op af et par betjente, der ville høre hvorfor tolden havde konfiskeret steroider, hvorefter jeg benægtede alt og det sidste jeg hørte var at min forklaring ville blive sendt til nogle jurister. Her er afgørelsen som jeg lige har fået med posten:
Citat:
Ingen straffesag mod Dem
Jeg har i dag besluttet at opgive sigtelsen mod Dem for at have overtrådt dopingloven i maj 2013. Det betyder, at der ikke bliver nogen straffesag mod Dem.

Begrundelse
Begrundelsen for min afgørelse er, at jeg ikke forventer, at De vil blive fundet skyldig i den rejste sigtelse, jf. retsplejelovens § 721, stk. 1, nr. 2.

Hvorfor vil jeg ikke blive fundet skyldig i den rejste sigtelse?
FORDI JEG BENÆGETEDE ALT

Junior medlem

Hej allesammen!

Jeg ville bare lige sige at jeg nu, efter godt seks måneder, har modtaget et brev lig rootmood's - Ingen sag mod mig!

Tak for hjælpen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]