Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 22:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Var lidt i tvivl om hvordan jeg skulle formulere emnet. Here it goes:
Jeg gået og døjet med nogle rimelige voldsomme "oplevelser" i en lang periode, så tænkte jeg ville give det et skud og høre om nogle kender til det.
Får til tider nogle virkelig mærkelige og voldsomme oplevelser eller syner i mit hoved. Pludselig forsvinder jeg fra verden/virkeligheden og ser ting som folk der bliver tævet, skudt og dør. Det kan være en situation hvor jeg pludselig bliver uvenner med nogle mennesker, det kan være til en fest eller bare fuldstændig tilfældigt. Tænderne bliver slået ud, blodet flyder efter de mest brutale og voldelige ting er sket, såsom en kniv i maven eller gentagende spark i hovedet. Det er en slags "film" der kører rundt inde i hovedet, og kan påvirke mig emotionelt i en ret voldsom grad. Det er aldrig rigtig ting der giver mening som hvis jeg nu havde oplevet hændelserne. Det kommer meget pludseligt,alle steder i alle situationer hvor jeg er fysisk.

Det har stået på knap et års tid vil jeg skyde på. Jeg ved nu efter at have oplevet det så mange gange at det ikke er virkeligt, men nogle gange kan det påvirke mig i sådan en grad at jeg helt ubevidst føler det er virkelige hændelser jeg har oplevet.
I starten da jeg begyndte at få de tanker, kom jeg nærmest i en trance der kunne vare sekunder til flere minutter. Hvis nogen gik ind i mig (tilfældigt) eller ville i kontakt med mig, kunne jeg finde på at råbte og næsten blive fysisk uden overhovedet at tænke over det (aggressivt!), indtil tanken kom "hvad fanden har jeg gang i".
Jeg husker ikke at have oplevet noget bestemt der har fremkaldt det og ved virkelig ikke hvor det kommer fra?!
Betegner mig selv som flink, venlig og hjælpsom og har aldrig gjort nogle af de ting jeg ser/oplever. Jeg forstår det virkelig ikke!
Har været undersøgt af TOP (tidlig opsporing af psykose) da min daværende kæreste mente jeg havde mange symptomer på det. De vurderede at jeg ikke var psykotisk. Fortalte om de ting jeg oplevede, da jeg snakkede med en psykolog, hun kunne ikke sige hvad det var og gjorde ikke mere ved det.

Insane psychedelia user!

Ryger du hash eller tager/bruger andet på daglig basis?

Medlem
Brugeravatar

Er stoppet med at ryge og bruger ikke andet.

Insane psychedelia user!

Hvor længe har du været stoppet?

Junior medlem
Brugeravatar

Har du nogensinde haft et badtrip på psykedeliske stoffer ?
Det lyder måske lidt som flashbacks fra et trip der ikke er blevet så at sige "integreret" ordentligt?

Medlem
Brugeravatar

Fso - i en måneds tid.
Nej har aldrig haft et badtrip og har aldrig haft et psykedelisk trip.

Insane psychedelia user!

Hold fast i rygestoppet og prøv og lav en "dagbog" over hyppigheden og se om ikke det fortager sig hen over sommeren.
Min tanke bag er at thc'en har været medvirkende til at frem provokere det du oplever.
Jeg kunne forestille mig at det vil hjælpe at meditere dagligt (mindfulness) hvor man træner sig til at være i nuet og mærke hvad der rør sig i en uden at gå i dybden med det, men bare registrere og acceptere.

Dedikeret medlem

har du ser mange gyser/splatter film?

Medlem
Brugeravatar

Jeg holder fast og holder ud!
Nej.

Medlem
Brugeravatar

Det skal måske nævnes at alkohol kan forstærke det hvis man i forvejen er i neturs humør.

Medlem
Brugeravatar

GÅ TIL LÆGEN!!!

Jeg ved godt du skriver at du har været til psykolog, men psykologen lyder da total inkompetent!
Dit problem lyder altså noget mere alvorligt, end hvad en flok brændere på psychedelia kan hjælpe dig med..

"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."

Medlem
Brugeravatar

Psykologen var også en nar.. Er der virkelig ingen der har hørt eller oplevet de her ting?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: langt ude
Det lyder som deciderede hallucinationer, men hvordan har du det “udenpå” når du har de her oplevelser? Går du bare helt ind i dig selv hvor ingen kan få kontakt eller kan du f.eks. sige noget til andre imens?

Du skriver det er kommet inden for det sidste års tid. Er det oplevelserne blevet længere eller voldsommere siden de begyndte?

Er der sket noget væsentligt i dit liv der kan have bidraget? F.eks. familiemedlem der er gået bort, en meget stressende situation, en kæreste der gik fra dig.

Jeg tror mange kender det med at være i gang med noget og så lige pludselig have en take om noget pinligt man har gjort eller noget meget ubehageligt, f.eks. nogen der banker et søm i en fingernegl. Men jeg kan godt tvinge mig selv til at tænke på noget andet, og så går det væk.

Helt sikkert kontakt din læge forklar ham det du har skrevet her, at det går ud over din livskvalitet og se om du ikke kan få en henvisning til en psykolog.

Medlem
Brugeravatar

Ingen kontakt er fuldstændig inde i hovedet, så nej kan ikke snakke med andre imens.
Havde allerede det inden den daværende kæreste droppede mig. Har ikke mistet noget familie medlem, men en stressende situation? Det er en mulighed jeg ved bare ikke lige hvad.. Det er ikke så simpelt som dit eksempel.

Medlem

Hey,
Jeg vil som, flere af de andre, helt sikkert også anbefale at finde en god psykolog (selv om det af erfaring ikke er helt nemt, man skal nogle stykker igennem)...

Et andet bud kunne være at finde en fra den "alternative verden", kan jo være at du spontant "regresserer" tilbage eller får glimt fra tidligere liv, eller på anden måde åbner op til noget "metafysisk"... Problemet er bare, at det kan være mindst lige så svært, måske endda sværere at finde en dygtig inden for det felt, som det er at finde en dygtig psykolog... Men hvis det ressonerer med dine overbevisninger/tankesæt kan du jo prøve ;-)
Uanset, så held og lykke, kh Gryphon

Medlem
Brugeravatar

Et andet bud kunne være at finde en fra den "alternative verden", kan jo være at du spontant "regresserer" tilbage eller får glimt fra tidligere liv, eller på anden måde åbner op til noget "metafysisk"... Problemet er bare, at det kan være mindst lige så svært, måske endda sværere at finde en dygtig inden for det felt, som det er at finde en dygtig psykolog... Men hvis det ressonerer med dine overbevisninger/tankesæt kan du jo prøve ;-)
Uanset, så held og lykke, kh Gryphon

Tænker du på den psykedeliske verden?
Det går jeg allerede og overvejer, så må man tage det som det kommer.. Har læst både om dem der fik succes med selvindsigt, og dem der fik en hård oplevelse med nogle dybe ting der kom frem. Begge dele er jeg forberedt på.

Har forsøgt at søge det professionelle, men det lykkedes aldrig rigtig.
Der skete noget jeg ikke kan forklare i slutningen af vinteren. Pludselig var alt bare bedre, var positiv, udadvendt og havde overskud hver dag. Det var som om det med at være lidt vinter deprimeret blev løftet op og forsvandt. Så gik det ned igen.
Overvejer seriøst at træde ind i den psykedeliske verden.

Medlem

Jeg tænkte mere på en clairvoyant, healer, shaman eller lign., men psykedelika er da også en mulighed, det er måske bare lidt mere ukontrollerbart - jeg har selv haft meget blandede oplevelser med psykedelika, tror der er et stort healingspotentiale, men at det kræver at man lærer hvordan man "arbejder" med dem, og ikke bare kaster sig hovedkuls ud i det...

Medlem
Brugeravatar

Jeg har oplevet noget lignende. Det var dog ikke vold jeg så, men stadig kraftige.. well, syn?
Det varede ved i nogle måneder til jeg brød fuldstændig sammen, og måtte til psykolog. Så skynd dig at få fat på en psykiater før det bliver for galt!
Er 100 % sikker på jeg kunne have undgået mit sammenbrud, hvis jeg havde snakket med nogen om det noget før.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg ville under ingen omstændigheder selv medicinere mig med psykedeliske stoffer hvis jeg stod i din situation. Det du beskriver lyder for mig meget som forbigående psykotiske tilstande, læs: hallucinationer. Hvilket et psykedelisk trip i meget høj grad kan gøre fuldstændig overvældende og kaotisk. Du risikere at forværre din tilstand hvis du tager et trip, en realitet du bliver nød til at genoverveje kraftigt.

Ikke for at skulle virke som en lyseslukker, men det er simpelthen ikke risikoen værd at løbe imo.

I stedet bør du tage til læge/psykolog og få noget hjælp. Husk at et "vi ved ikke hvad du fejler/vi kan ikke hjælpe dig" ikke er godt nok, nogengange skal man være vedholdende.

Det kan også være det blot er en fase, og går over igen. Mit bedste råd er at lade vær med at tænke for meget over det, så vidt det er muligt.

God vind!

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

hvor gammel er du?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]