Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 07:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey..

Jeg har i den senere tid taget nogle Diazapam-piller (5-10 mg) om aftenen for at sove ordentligt..

Det gør jeg igen i aften, men har egentlig planlagt en MDMA-tur med nogle af drengene imorgen..

Vil der være nogen krydstolerance eller noget jeg skal tænke på i den forbindelse? Halveringstiden på Benzo'er er jo ret lang, så vil have en del i kroppen når vi skal tage MDMA.

Eller vil det forhindre MDMA-rusen?

Dedikeret medlem

Det vil nok nedblusse din MDMA koger lidt. Men altså jeg bruger tit benz til at falde ned efter en tur i skoven og syntes man får det rigtig lækkert når emmaen er på vej ned og benzen langsomt pakker dig ind. Så vil mene du roligt kan tage MDMA imorgen (måske vil du kunne mærke det dæmper dit MDMA lidt)

Junior medlem

Men jeg skulle gerne kunne koge alligevel, ikk?

Det er egentlig bare, som medicinen gør noget, som hindrer "optagelsen" af MDMA'en.. For så kan jeg ligeså godt spare de penge :-)

Medlem
Brugeravatar

Det er egentlig bare, som medicinen gør noget, som hindrer "optagelsen" af MDMA'en.. For så kan jeg ligeså godt spare de penge :-)

Der burde ikke være noget at være bange for :)
Men er det ikke lidt et skråplan du er ved at komme ud på, hvis du er nødt til at spise benzoer for at sove ordentligt? (ikke for at løfte pegefinger eller noget)

Junior medlem

Der burde ikke være noget at være bange for :)
Men er det ikke lidt et skråplan du er ved at komme ud på, hvis du er nødt til at spise benzoer for at sove ordentligt? (ikke for at løfte pegefinger eller noget)

Jo, har haft søvnproblemer før jeg overhovedet havde prøvet nogle stoffer og lægen ville ikke ordinere noget.. "Husk at skifte lagener ofte, luft ud inden sengetid, lad vær med at drik eller spis i indtil 3 timer før du skal sove" og alt det crap der, som husmødre også ved..

Jeg fik anbefalet at tygge på noget baldrian-rod (mener jeg det var), men det hjalp heller ikke.. Fik også nogle piller fra en "helsebutik", men om jeg så åd 15 af dem, skete der intet..

Nu har jeg så selvordineret Diazapam, men føler mig ingen måde afhængig af dem og har heller ikke taget dem synderligt længe. Tager dem i øvrigt også kun før sengetid og ikke til rekreationel brug.

So jo, et eller andet sted er det jo et skråplan, men efter min egen overbevisning er det ikke begyndt at gå ned af bakke endnu, hvis det giver mening :-)

Men tak for omsorgen.. Det er fint at du spørger, men er ikke ude i at suge en streg amf for at vågne, og så tager benzoer for at sove til hverdag.. Til fest er det så lidt noget andet, men det er MEGET sjældent mere end 1 dag af gangen jeg gider det lort..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hvis muligt så bør du overveje at anskaffe nogle benzoer med en kortere halveringstid. Diazepams er meget lang hvilket ikke er særligt hensigtsmæssigt hvis du udelukkende bruger dem til at sove på da du hurtigt bliver påvirket 24/7 hvis du tager Diazepam hver dag - dermed ikke sagt at du ender med at være decideret beruset døgnet rundt men der vil stille og roligt ophobe sig Diazepam i organismen så du skal forvente at blive tiltagende mere sløv med tiden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvor lang tid har du taget de benzoer?
For 4 dage siden startede du en tråd hvor du spurgte hvorfor MDMA ikke virkede på dig, selv om den virkede fint på dine venner. Samtidig skrev du at du ingen medicin tager.
Når du i denne tråd skriver at du har taget benzoer for at sove i den senere tid, så opfatter jeg det som mere end 4 dage.
Måske tager jeg fejl, men jeg fornemmer at du undervurderer konsekvenserne af at tage benzoer dagligt. Det er jeg sikker på at andre, med mere erfaring på det område, kan fortælle dig mere om.
Hvis du altså gerne vil høre det?

Medlem

Det resulterer bare i at du slet ikke kan sove, når du bliver nød til at stoppe med Diazepamen. prøv at gå igennem din læge igen og få dine søvn problemer til at lyde lidt værre.
Men dit spørgsmål var jo om det ville påvirke din MDMA tur, det tror jeg ikke du skal være bange for, måske skal du bare lidt længere op i dosis.

Junior medlem

Hvor lang tid har du taget de benzoer?
For 4 dage siden startede du en tråd hvor du spurgte hvorfor MDMA ikke virkede på dig, selv om den virkede fint på dine venner. Samtidig skrev du at du ingen medicin tager.
Når du i denne tråd skriver at du har taget benzoer for at sove i den senere tid, så opfatter jeg det som mere end 4 dage.
Måske tager jeg fejl, men jeg fornemmer at du undervurderer konsekvenserne af at tage benzoer dagligt. Det er jeg sikker på at andre, med mere erfaring på det område, kan fortælle dig mere om.
Hvis du altså gerne vil høre det?

Beklager det sene svar, men har haft lige rigeligt at se til de sidste par dage.

Jeg fik mulighed for at prøve, hvad der skulle være noget ordentligt MDMA, så jeg tænkte "what the hell", det får en sidste chance, og jeg skal love for det virkede..

Det er muligt jeg undervurderer benzoerne, så megen erfaring har jeg ikke med dem, men den pakke jeg fik, er tom nu, så nu må vi se om ikke jeg kan sove.. Det er selvfølgelig svært at sige før det bliver sengetid, men umiddelbart tror jeg godt at jeg kan sove. Sådan føler jeg det ihvertfald.

Og jo, jeg vil meget gerne høre mere. For det første fordi det er mig det "går ud over" og så også for at lære. Jeg er en sucker for ny viden :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Få nogle imoclone i stedet ved lægen, diazepam er noget skidt at tage hver dag.

Junior medlem

Få nogle imoclone i stedet ved lægen, diazepam er noget skidt at tage hver dag.

Har lige læst om dem, og de lyder som noget jeg måske godt kunne have brug for..

Problemet er bare, at min læge en af en meget gammeldags type, der hvis jeg kommer med en brækket arm eller hul i hovedet, bare vil sige: "Pjat med dig, det skal bare løbes væk".....

Jeg gider ikke lyve overfor lægen, men det kan være jeg bliver nødt til at sige at jeg ikke har sovet i 4 dage og at han bliver nødt til at gøre et eller andet..

Insane psychedelia user!

Skift dog læge. Jeg forstår ikke at nogen sværger til at beholde en læge som er af den 'gammeldag type'. Man kan ikke bruge sådan en læge til noget som helst!

Junior medlem

Generelt har jeg meget sjældent brug for lægen, så det har været en blanding af dovenskab, hvem man skulle vælge i stedet, og glemsomhed, der har gjort at jeg ikke har fået det gjort endnu..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]