Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 22:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

well.. er tidligere storryger af det grønne, røg hver dag, flere gange om dagen her i september-november-december-månederne.. men så tog jeg en pause fra det et stykke tid, altså vi snakker et par måneder.. så røg jeg for nyligt en joint med en ven. og jeg fik det fysisk dårligt af det, effekten var der stadig osv, og det var for fedt, men jeg kunne mærke i maven at jeg ikke var helt på toppen og brækkede mig derefter... fucking nederen. Så røg jeg en joint en anden dag, men der var der ikke noget bræk.. Men det er sket en del gange efterhånden, at jeg har røget og så brækket mig... jeg ved ikke hvorfor, det er pisse ærgeligt, er der noget mad/drikkevarer man skal holde sig fra inden man ryger??!

Junior medlem
Brugeravatar

Hey :joint:
Efter du stoppede med at ryge cannabis er du så begyndt at ryge mange normale cigaretter? Fordi hvis man for eksempel ryger en normal cigaret med nikotin i og derefter ryger cannabis for man det rigtigt dårligt. Man for kvalme og nogle brækker sig. Det er derfor man rister tobakken til sin joint. Det er for at få nikotinen ud.
Jeg ved ikke om det er svaret på dit problem men jeg har et par venner der ikke røg normale cigaretter og så ville de holde en pause med cannabisen også begyndte de i starten at ryge rigtig mange cigaretter. Så da de prøvede at ryge cannabis igen fik de det rigtigt dårligt. De tænkte ikke lige over det med nikotinen.

:peace:

Medlem
Brugeravatar

Det er jo en god start på aldrig at ryge igen!
Husk på hvor dårligt du får det af hash, og hold dig så fra det for altid.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: syd
Det er jo en god start på aldrig at ryge igen!
Husk på hvor dårligt du får det af hash, og hold dig så fra det for altid.

det er jo lige netop fordi han godt kan lide effekten han får af hash, at han vil vide hvorfor han brækker sig. så er det da noget mærkelig noget og skrive det der :roll: :roll:

Administrerende Direktør
Brugeravatar

well.. er tidligere storryger af det grønne, røg hver dag, flere gange om dagen her i september-november-december-månederne.. men så tog jeg en pause fra det et stykke tid, altså vi snakker et par måneder.. så røg jeg for nyligt en joint med en ven. og jeg fik det fysisk dårligt af det, effekten var der stadig osv, og det var for fedt, men jeg kunne mærke i maven at jeg ikke var helt på toppen og brækkede mig derefter... fucking nederen. Så røg jeg en joint en anden dag, men der var der ikke noget bræk.. Men det er sket en del gange efterhånden, at jeg har røget og så brækket mig... jeg ved ikke hvorfor, det er pisse ærgeligt, er der noget mad/drikkevarer man skal holde sig fra inden man ryger??!

Lav nogle mindre stærke joints og skift evt. til noget mildere pot, hvis du har adgang til det. Drikker du nok vand - både før, under og efter I ryger? Og selvfølgelig det klassiske råd: At ryge fede og drikke sig fuld på samme tid er som at pisse i modvind.

Medlem

Hey ineedacigaweed, velkommen til!
Anyway, der er ikke bestemte madvarer man må/ikke må indtage, men ryg IKKE på tom mave. Det har jeg selv fået det dårligt og kastet op af et par gange. Og som Andreas skriver, så ryg noget mindre. Når du begynder at få det dårligt, hjælper det med noget sukker, så hav gerne en cola eller lignende klar. Held og lykke!

Medlem
Brugeravatar

Din tolerance er nok nogenlunde i bund efter en pause på flere måneder, så hver meget påpasselig med hvor meget du putter i dine joints - det kan sagtens blive for meget.
Det er jo næsten ligesom at ryge sin første joint igen efter så lang tid :D

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Din tolerance er nok nogenlunde i bund efter en pause på flere måneder, så hver meget påpasselig med hvor meget du putter i dine joints - det kan sagtens blive for meget.
Det er jo næsten ligesom at ryge sin første joint igen efter så lang tid :D

Ja, lige præcis. Det lyder som om dine joints er for stærke eller også skamryger du på din joint. Når man ryger hver dag bliver jointen imo røget lidt som var det bare en cigaret. Fortsætter man den rygestil efter man er holdt op kan det godt sætte nogle ting igang...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Tog selv en tolerance pause på 8 uger efter 4 måneder hvor min hobby var bongslamning hver eneste dag. Tog 3-4 hiv af en joint på en 1 smøgs med 0.4 i cirka og var godt skæv. Pas på med hvor mange du propper i jointen, og få ristet smøgen ordenligt.

Edit: Det er også smart at spise en time inden du skal ryge, i stedet for 5 min inden du skal fyre op.

Junior medlem

har selv haft samme problem. dog med det brune. udover de andre forslag der er kommet som jeg vil støtte 110% ;) så kan det være du skal prøve at skifte til en anden ryger. (hvis det er det samme du har røget de gange du har fået det dårligt) er selv helt holdt med at ryge brun af denne årsag og det har hjulpet mig. kunne det eventuelt tænkes at det har noget at gøre med hvad der er blandet sammen med hashen (igen hvis det er brunt)
og velkommen på siden :) håber du finder en løsning.

Junior medlem

Hey :joint:
Efter du stoppede med at ryge cannabis er du så begyndt at ryge mange normale cigaretter? Fordi hvis man for eksempel ryger en normal cigaret med nikotin i og derefter ryger cannabis for man det rigtigt dårligt. Man for kvalme og nogle brækker sig. Det er derfor man rister tobakken til sin joint. Det er for at få nikotinen ud.
Jeg ved ikke om det er svaret på dit problem men jeg har et par venner der ikke røg normale cigaretter og så ville de holde en pause med cannabisen også begyndte de i starten at ryge rigtig mange cigaretter. Så da de prøvede at ryge cannabis igen fik de det rigtigt dårligt. De tænkte ikke lige over det med nikotinen.

:peace:

shit tror sgu nok det er det du... for mange smøger. thanks!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]