Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 17:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej venner,
Efter at være blevet sygemeldt pga stress og depression pga problematisk forhold til en gift kvinde tog jeg Imoclone 7.5 mg i tre uger pga massive søvnproblemer hvor jeg vågnede midt om natten og ikke kunne falde i søvn igen. Så valgte jeg at droppe dem fra den ene dag til den anden. BIG MISTAKE: Det gik nogenlunde med 5-6 timers søvn i tre dage, derefter havde jeg de vildeste abstinenser og angst, depressive tanker, tvangstanker 24/7 om den oprindelige årsag til min nedtur (forholdet til kvinden) og voldsom hovedpine og sitren i kroppen og armene. Det er det værste jeg nogensinde har oplevet og brugte weekenden på at gå på Psykiatrisk Skadestue for at få hjælp og fik ordineret Stesolid 5 mg af en ven der er læge (har dog ikke turdet tage selv en halv stesolid for er bange for at blive afhængig). Efter ti dage med absurd voldsomme negative abstinenser blev det for meget og jeg tog en Imoclone-pille igen. Det fjernede alle symptomer og jeg sov otte timer uden problemer. Det er tre dage siden og det to efterfølgende nætter har jeg taget hhv en halv og en kvart pille, der har givet 4-5 timers søvn. Ikke fantastisk, men de voldsomme abstinenser er væk.

Er der nogen som har erfaringer med hvordan man bedst nedtrapper og over hvor længe? Er der nogle erstatningspiller man kan tage istedet for? Går til psykolog for at få behandlet de underliggende psykologiske problemer jeg har (ensomhed, eksistentiel livskrise, lavt selvværd, depressionssymptomer), men det giver mig jo desværre ikke hjælp her og nu. Er pissebange for at få abstinenser igen hvis jeg dropper sovepillerne, men jeg er også bange for at blive afhængig hvis jeg da ikke allerede er blevet det.

Alle gode råd og erfaringer modtages med stor tak!

Medlem

Gå igennem din læge :) det er umiddelbart mit råd, hvis du selv vil prøve så tage en minimum dosis så dine fysiske abstinenser, bliver holdt væk så du kan sove..

Junior medlem

Opdatering: gik til lægen idag. Han sagde at det var højst usædvanligt at få så voldsomme abstinenser efter tre ugers brug af sovepiller, men tilføjede at 'sådan er du åbenbart skruet sammen'. Han ordinerede to ugers sovepiller svarende til 1/4 styrke af de oprindelige og mente at det skulle fungere fint. Bliver spændende at se hvor nemt det bliver at lægge dem til side.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]