Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Titlen siger sig selv, kan det lade sig gøre? Jeg overvejer stærkt at kvitte smøgerne, da jeg hader den metaliske smag i munden. Men jeg vil fortsat gerne kunne ryge cannabis uden problemer. Jeg har røget 7 år, kan det lade sig gøre? Nu tænker jeg at hvis jeg droppede smøgerne, så ville det måske øge mit cannabis forbrug til et misbrug istedet, og det ikke lige planen.

Hvis det kan lade sig gøre, er der så evt en mulighed for at købe nikotinfri tobak at mixe hashen med? mærkeligt iknow, men jeg vil helst ikke se synet af en pakke smøger, når jeg stopper. Ellers ved jeg godt man kan købe tobakken for sig selv, og smide det i gryden efterfølgende. 'troldmanden' er udelukket, da det for stærkt for mig :P

Jeg håber i kan hjælpe, rigtig god dag derude :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Jeg stoppede med at ryge smøger for 2 år siden, men jeg stoppede først med at ryge tjald for et halvt år siden. Det kan godt lade sig gøre at kvitte smøgerne først.
Jeg prøvede at skifte over til et tobaks-alternativ som hed GreenGo. I mangel af bedre, var det fint nok, men det var meget forskelligt fra tobak. Det smagte af dårlig pot.
Det kan dog godt bruges. Men du finder ikke noget som kan måle sig med tobak når det kommer dertil.
Jeg endte selv med at gå tilbage til at mixe med cigaretter igen.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Tak for dit svar.

Kunne du så holde det efter du var begyndt at mixe smøger igen?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Ja, det var ingen problem. Smøger alene sagde mig ikke noget. De skulle bare bruges til at mixe med.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Cool nok, tak for det pestilence :)

- Er der andre ? :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hej Skovhugger.

Har du overvejet at begynde at bruge en vaporizer til at indtage din Cannabis i stedet for rygning?
Ved brug af vaporizer er tobak overflødigt.
Du kan evt anvende en E-smøg til at erstatte smøgerne i starten (eller på længere sigt hvis du føler for det selvfølgelig)

Medlem
Brugeravatar

Jeg besluttede en dag at jeg eller ville ryge en joint mere om dagen end jeg ville ryg en hel pak smøger om dagen. Så jeg bildte mig selv ind at smøger smagte af LORT! også rullede jeg bare en joint hver gang jeg ville ryge en smøg. For mig steg mit cannabis forbrug i den periode hvor man lige skal have smøg vanen ud af kroppen, men heller ryge 1-2 joints mere om dagen end en pakke smøger!

Som Farmand også siger så er e-smøger også et godt forslagt til at stoppe, det glæder bare om at ryge noget der smager sukker sødt, forså smager smøgerne endnu værre, hvis du vand til en sukker sød el-smøg :)

Mener Prince laver en pakke der er hvid/gul, hvor der er minimal tjære, nikotin :) Husk dine smøger er til ristning, ikke rygning eller til andre ryge trængende mennesker. Du bliver overrasket når en pakke kan holde 1-2uger ;)

Held og lykke :)

Junior medlem

@farmand, jeg vil prøve og gøre mit research indenfor vaporizere, lyder interessant .

@tvdvk, super, jeg giver det et go nu.

Tak for jeres svar!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Nogle laver et "urtemix".
Dvs der feks blandes tørrede blade fra jordbær eller kongelys i.

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Jeg ved det kan være svært at stoppe med at ryge men jeg synes samtidig heller ikke man behøver at bruge joints som "nikotinplaster" hvis du virkelig ikke vil ryge mere weed end du gør nu så lav et regelsæt for dig selv (et realistisk regelsæt) så behøver man ikke sammenligne de to ting forskellen på dig som person er bare du ikke ryger cigaretter det behøver ikke påvirke dit indtag af andre stimulanser i min verden i hvertfald

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Jeg mærkede en stigende trang til joints efter jeg quittede smøgerne. Det var bare en omstillingsperiode. For mig er det dog stadig svært ikke at ryge cigaretter, når der er alkohol involveret.
Son en anden skriver, så hellere 1 joint mere om dagen end en hel pakke smøger..

Medlem

Der findes et kongelys produkt, der kan bruges i stedet for tobak. Det hedder "Mmm" og kan bl.a. erhverves i boderne på Christiania.

Junior medlem

tak for jeres svar.

jeg har påbegyndt mit rygestop siden mandag! Hver gang trangen står på, så jeg forholder jeg mig aktiv med fitness, musik, og overarbejde. so far, synes jeg ikke trangen er stor overhovedet. Jeg belønner så mig selv sidst på aftenen med joint, og så sover jeg bare derud af som aldrig før.

Jeg har også været på udkig efter en vaporizer, og jeg har taget et kig på den lille lomme-magic box, så den bliver også prøvet ud :-)

Junior medlem

Skovhugger skrev:
tak for jeres svar.

jeg har påbegyndt mit rygestop siden mandag! Hver gang trangen står på, så jeg forholder jeg mig aktiv med fitness, musik, og overarbejde. so far, synes jeg ikke trangen er stor overhovedet. Jeg belønner så mig selv sidst på aftenen med joint, og så sover jeg bare derud af som aldrig før.

Jeg har også været på udkig efter en vaporizer, og jeg har taget et kig på den lille lomme-magic box, så den bliver også prøvet ud :-)

Ps: de 'rigtige' vaporizere er hunde dyre herhjemme, men kan fås for få hundrede på ebay!
Har købt læssevis af smoke ting + hydrospande, ballaster, pærer osv der, har sparet tusindvis af kr.
Især fra kina er billigt da de ofte sender gratis eller for meget lidt - men tager selvfølgelig et par uger eller 3!
UK er det også billigt fra som regel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]